H Tesla κατάφερε να “σώσει” τη χρονιά, έστω και την τελευταία στιγμή, σχεδόν πετυχαίνοντας το στόχο των 500.000 πωλήσεων που είχε θέσει πριν την έξαρση του COVID-19.
Το 2020 ήταν δύσκολο για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν ως ποσοστό επί του συνόλου. Έτσι, η Tesla κατάφερε να διαθέσει μισό εκατομμύριο οχήματα, ένα μάλλον θετικό αποτέλεσμα. Στην αρχή της χρονιάς ο Elon Musk προέβλεπε πως θα ξεπεράσει άνετα το νούμερο αυτό. Μάλλον, όμως, δεν είχε υπολογίσει την πανδημία.
Το Q4 του 2020 ήταν εξαιρετικό για την εταιρεία, αφού έσπασε κάθε ρεκόρ τριμήνου της, με 180.570 παραδόσεις οχημάτων. Η διαρκώς ανοδική πορεία γίνεται εμφανής από το οτι το προηγούμενο ρεκόρ της, με 139.300 οχήματα, ήταν… το Q3 2020. Συνολικά οι πωλήσεις της Tesla αυξήθηκαν κατά 36% σε σχέση με το 2019 (367.500).
Ωστόσο, η τεράστια άνοδος της Tesla (που, για πολλούς ίσως αποτελεί και… “φούσκα”), εντοπίζεται στην αξία της ως εταιρείας. Οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο 743% μέσα στο 2020 και η αξία της Tesla αγγίζει τα €551 δις! Έτσι, είναι η πρώτη σε αξία αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ τους ανταγωνιστές της, οι οποίοι σημειώνουν μακράν περισσότερες πωλήσεις.
Μόλις εχθές ξεκίνησε και η παραγωγή μοντέλων Tesla στο νέο εργοστάσιό της, στη Σαγκάη. Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζει νέα μονάδα παραγωγής στο Βερολίνο, δυναμικότητας έως και 500.000 οχημάτων ετησίως, αλλά και ακόμη μια στο Texas, όπου θα κατασκευάζεται το Cybertruck.
Ο χρόνος “πιέζει” την Tesla
Παρά τη φαινομενικά “ονειρική” πορεία της στην αγορά, η αλήθεια είναι πως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά την Tesla. Η εταιρεία του Elon Musk είχε αρκετά χρόνια στη διάθεσή της να προετοιμαστεί για την “έκρηξη” της ηλεκτροκίνησης και να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά των EVs. Ωστόσο, οι 500.000 πωλήσεις της παραμένουν λίγες σε σύγκριση με των ανταγωνιστών της. Οι οποίοι ετοιμάζονται να “πλημμυρίσουν” την αγορά με ηλεκτρικά μοντέλα το 2021. Έτσι, πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν σε πωλήσεις την Tesla, σε απόλυτα νούμερα, αλλά και θα ρίξουν το μερίδιό της.
Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός εκ Κίνας πλησιάζει με… άγριες διαθέσεις, με κύρια όπλα του τις χαμηλές τιμές αλλά και το μειωμένο κόστος παραγωγής, χάρη και στις “ντόπιες” μπαταρίες λιθίου που κατασκευάζονται εγχώρια. Ως εκ τούτου, η Tesla θα βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στο ισχυρό της brand, την εμπειρία που έχει αποκτήσει έως τώρα, το loyalty των πελατών της αλλά και το εκτεταμένο δίκτυο SuperChargers που έχει δημιουργήσει, κυρίως στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη.
Δείτε επίσης:
Πηγή: Bloomberg