Update: 6/2/2020
Το γραφείο Τύπου της Lime ενημέρωσε πως η εταιρεία ξεκινά και πάλι τη δραστηριότητά της στην Αθήνα με πατίνια στο κέντρο αλλά και στα Ν.Προάστια (ΚΠΙΣΝ-Π.Φάληρο-Γλυφάδα), με περίπου 80-90 πατίνια να εμφανίζονται αυτή τη στιγμή διαθέσιμα στις συγκεκριμένες περιοχές. Σαφώς πρόκειται για μια θετική εξέλιξη για τη μικροκινητικότητα στην ΑΘήνα και θα σας ενημερώνουμε σχετικά για οποιοδήποτε νέο τις επόμενες μέρες.
Update 15/6/2020
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η Lime επανεκκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα αλλά χωρίς τη συμβολή των “juicers”, μην προσφέροντας πλέον τη δυνατότητα εξωτερικής συνεργασίας για την επαναφόρτιση του στόλου της.
======================================
Η πανδημία και το lockdown έπληξαν όλες τις εταιρείες ride-sharing με ηλεκτρικά πατίνια, σε όλες τις χώρες του κόσμου, ανεξαιρέτως. Το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα με την κραταιά Lime να έχει διακόψει προσωρινά τη λειτουργία της από τις 18 Μαρτίου, όπως σας είχαμε αναφέρει. Ωστόσο, ίσως αποδειχθεί πως… “ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”.
Έτσι, ενώ δειλά-δειλά ορισμένες εταιρείες ξεκινούν ξανά το deployment πατινιών σε ορισμένες χώρες/πόλεις, η αγορά της Ελλάδας δεν θα έχει καμία σχέση με το πως ήταν 6 μήνες πριν, στα τέλη του 2019. Μετά την αποχώρηση της Hive στις 28 Φεβρουαρίου, η Lime δείχνει να αυτο-περιορίζει την παρουσία της σε μεγάλο βαθμό, παρά τη λήξη του lockdown.
Εκτός Αθήνας και Ηρακλείου, μικρή παρουσία στη Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του GetElectric, η Lime διακόπτει οριστικά τη λειτουργία της στην Αθήνα και σύντομα όλος ο στόλος της πρωτεύουσας θα απομακρυνθεί. Όσον αφορά το Ηράκλειο της Κρήτης, όπου η εταιρεία είχε επίσης ισχυρή παρουσία, προς το παρόν θα παραμείνει χωρίς πατίνια, όσο η εταιρεία αναμένει τις εξελίξεις, κυρίως στο κομμάτι του τουρισμού. Λογικό, καθώς τα ενοικιαζόμενα πατίνια στοχεύουν κυρίως τους τουρίστες/επισκέπτες και όχι τους μόνιμους κατοίκους.
Η μόνη πόλη της Ελλάδας στην οποία η Lime θα λειτουργήσει ξανά θα είναι, κατά τα φαινόμενα, η Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν και τα περισσότερα dockless πατίνια στη χώρα μας. Ωστόσο, οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για λειτουργία της Lime στη συμπρωτεύουσα με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό, χωρίς juicers (τους ανθρώπους που συλλέγουν τα πατίνια για να τα επαναφορτίσουν και δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με την εταιρεία) και με ένα στόλο που ίσως να μη ξεπεράσει το 10-20% του μεγέθους που είχε πριν την πανδημία. Για την ιστορία αναφέρουμε πως κάποια στιγμή τα πατίνια της Lime στη Θεσσαλονίκη ξεπερνούσαν τα 2.000, έχοντας “πλημμυρίσει” την πόλη.
Θα μπορέσει να κάνει το μεγάλο “comeback”;
Σε γενικές γραμμές, “μαύρα σύννεφα” πάνω από τη Lime έχουν κάνει την εμφάνισή τους εδώ και καιρό, σε παγκόσμιο αλλά και σε εγχώριο επίπεδο. Το μεγάλο ποσοστό βανδαλισμών των πατινιών τους, η -ενίοτε- ελλιπής συντήρηση του στόλου τους, η διαρκής “τριβή” με τις δημοτικές Αρχές και ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός τους (κυρίως στη Θεσσαλονίκη), συμπλήρωναν τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για ζημιογόνο λειτουργία σε πολλές χώρες και προσφάτως, απολύσεις υπαλλήλων που απασχολούνταν απ’ευθείας στη Lime, ή μέσω τρίτων εταιρειών παροχής ανθρώπινου δυναμικού. Το lockdown σίγουρα επιδείνωσε την κατάσταση ενώ οι προβλέψεις για σημαντική μείωση των τουριστών φέτος δεν αφήνουν μεγάλο περιθώριο για επαναλειτουργία της εταιρείας και επιστροφή στα επίπεδα του 2019.
Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά πατίνια “κατέκτησαν” την Ελλάδα το 2019!
Έτσι, όλα δείχνουν πως η “επόμενη μέρα” για τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια στην Ελλάδα θα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που είχαμε συνηθίσει. Επιπλέον, εκκρεμεί και η ψήφιση του πολυαναμενόμενου νομοσχεδίου που, μεταξύ άλλων, θα ρυθμίσει τη χρήση και κατοχή πατινιών στην Ελλάδα (ίσως και εντός του καλοκαιριού) αλλά και τη λειτουργία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.