Η Nissan και η Honda ετοιμάζονται να μειώσουν σημαντικά τις παραγωγικές τους δυνατότητες στην Κίνα. O λόγος, όπως όλα δείχνουν, είναι οτι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τους κινέζους ανταγωνιστές τους στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρει το Nikkei Asia, η Nissan και η Honda σχεδιάζουν να μειώσουν τις παραγωγικές ικανότητες τους έως και κατά 30% (Nissan) και 20% (Honda) στις αντίστοιχες κινεζικές κοινοπραξίες τους. Δεν γίνεται λόγος για αλλαγή της συμμετοχής τους στις κοινοπραξίες, ωστόσο.
Η Nissan συμμετέχει στην κοινοπραξία Dongfeng Motor Company Limited (γνωστή και ως Dongfeng-Nissan), μαζί με τον όμιλο Dongfeng Motor Group, σε ποσοτό 50-50. Μέσω της κοινοπραξίας, οι Ιάπωνες μπορούν σήμερα να κατασκευάζουν περίπου 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα. Εάν η δυναμικότητα αυτή μειωθεί κατά 30%, αυτό θα ισοδυναμούσε με περίπου 500.000 λιγότερα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η Nissan δεν αξιοποιεί καν αυτό το capacity. Το 2023, κατασκευάστηκαν μόνο 793.000 οχήματά της στην Κίνα, μια μείωση 24% σε σύγκριση με το 2022. Η Dongfeng-Nissan παρήγαγε σταθερά πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες για περισσότερο από μια δεκαετία. Συνολικά οκτώ εργοστάσια πρόκειται να αναδιαρθρωθούν, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
Η Honda επέλεξε επίσης τη Dongfeng ως εταίρο το 2003. Η κοινοπραξία που ιδρύθηκε το 2003 ονομάζεται Dongfeng Honda Automobile Company. Υπάρχει επίσης μια κοινοπραξία με τον όμιλο GAC που ονομάζεται GAC Honda Automobile. Η Honda έχει σήμερα παραγωγική ικανότητα 1,49 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως στα κινεζικά εργοστάσιά της. Ο αριθμός αυτός πρόκειται να μειωθεί σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες στο μέλλον. Σύμφωνα με το Nikkei, η Honda βρίσκεται σε συζητήσεις με τοπικούς εταίρους και έχει ήδη ενημερώσει τους σημαντικότερους προμηθευτές ότι η παραγωγή θα μειωθεί.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές δραστηριοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην Κίνα τη δεκαετία του 2000 μέσω κοινοπραξιών και σημείωσαν κάποιες επιτυχίες στην τοπική αγορά. Ωστόσο, η εστίαση της κινεζικής βιομηχανίας και των καταναλωτών έχει πρόσφατα μετατοπιστεί στα κινεζικά εμπορικά σήματα. Το 2023, τα κινέζικα brands είχαν μερίδιο αγοράς 56% στην Κίνα. Ειδικά στην κατηγορία των NEVs (New Energy Vehicles), τα κινέζικα brands πρωταγωνιστούνοι. Ως αποτέλεσμα, ιαπωνικές, νοτιοκορεατικές και γερμανικές μάρκες δέχονται πολύ ισχυρές πιέσεις στην Κίνα. Ο ηγέτης της αγοράς δεν είναι πλέον η Volkswagen, αλλά η BYD.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά έρευνα για τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Πηγή: Electrive