Αρχική EVs e-Cars Η παραγωγή μπαταριών παγκοσμίως υπερκαλύπτει την ζήτηση

Η παραγωγή μπαταριών παγκοσμίως υπερκαλύπτει την ζήτηση

παραγωγή μπαταριών

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που το… άγχος μας ήταν αν η παραγωγή μπαταριών θα επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση για EVs. Με τις προσπάθειες για αύξηση παραγωγής να εντείνονται και να ενισχύονται παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια, φτάσαμε στις 2.600 GWh το 2023. Ταυτόχρονα, η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιήθηκαν σε ηλεκτρικά οχήματα και σταθερές εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας ανήλθε σε περίπου 950 GWh, σύμφωνα με εκτιμήσεις του BloombergNEF.

Στο τέλος του 2024, η συνολική παγκόσμια ανακοινωθείσα κατασκευαστική ικανότητα μπαταριών μπορεί να φθάσει μέχρι και τις 7.900 GWh, ενώ οι προβλέψεις για τη ζήτηση περιορίζονται στις 1.600 GWh, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Με άλλα λόγια, η αλυσίδα εφοδιασμού μπορεί να παράγει 5 φορές περισσότερες μπαταρίες από όσες χρειάζονται για τα EV και τις εφαρμογές αποθήκευσης. Και τώρα τι γίνεται;

Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοινωθείσα παραγωγική ικανότητα μπαταριών πιθανότατα δεν θα επιτευχθεί. Ένα μεγάλο μέρος της θα καθυστερήσει ή θα ακυρωθεί καθώς ορισμένοι κατασκευαστές απλώς δεν θα αντέξουν τον ανταγωνισμό και άλλα τμήματα της αλυσίδας εφοδιασμού δεν θα είναι σε θέση να παραδώσουν με τόσο υψηλούς ρυθμούς.

μπαταρίες

Ωστόσο, το γεγονός είναι ότι οι κατασκευαστές μπαταριών παγκοσμίως θα συνεχίσουν να αυξάνουν την παραγωγική τους ικανότητα για να συμβαδίσουν με την αναμενόμενη ζήτηση. Αυτό οφείλεται στο ότι πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και των μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν επιβάλει σταδιακή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα επιβατικά αυτοκίνητα, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση του μεριδίου των οχημάτων που κινούνται με μπαταρίες ή υδρογόνο.

Η Κίνα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή μπαταριών και θα συνεχίσει να είναι στο ορατό μέλλον. Δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως, η CATL και η BYD, συνεχίζουν να επενδύουν δισεκατομμύρια σε R&D, παρουσιάζοντας νέα, βελτιωμένα προϊόντα. Η Ευρώπη, η Βόρεια Αμερική και η Ασία πρόκειται επίσης να αυξήσουν την παραγωγική τους ικανότητα μπαταριών μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Το μεγαλύτερο όφελος από όλα αυτά είναι ότι η τιμή των μπαταριών EV θα συνεχίσει να μειώνεται, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν πιο προσιτά αυτοκίνητα. Πέρυσι, η μέση τιμή μπαταριών ιόντων λιθίου μειώθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας τα $141/kWh. Το 2019, ο μέσος όρος ήταν $258/kWh. Μέχρι το τέλος του 2024, η κινεζική CATL αναμένει να μειώσει το κόστος των στοιχείων ιόντων λιθίου σε λιγότερο από $60/kWh. 

Συνυπολογίζοντας λοιπούς παράγοντες μπορούμε να συμπεράνουμε οτι ίσως σύντομα δούμε τις τιμές των EVs να μειώνονται αισθητά, κάτι που το κοινό περιμένει εδώ και χρόνια. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα αφορά σε μεγαλύτερο βαθμό τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν το πλεονέκτημα της εγχώριας παραγωγής. Οι υπολοιποι, παραδοσιακοί κατασκευαστές ήδη προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές των EVs αλλά παραμένει και το πρόβλημα της διάθεσης του υπάρχοντος στόλου νέων οχημάτων, τα οποία κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν πολύ σύντομα έναν σαφώς φθηνότερο ανταγωνισμό. Ταυτόχρονα οι εταιρείες ενοικίασης/leasing έχουν αλλάξει ελαφρώς τη στάση τους απέναντι στα EVs, έπειτα από εξελίξεις που σημάδεψαν το δεύτερο μισό του 2023, όπως αυτή της Hertz. Μένει να δούμε που θα “κάτσει η μπίλια”…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

CATL και Yutong παρουσίασαν μπαταρία με διάρκεια ζωής 1.500.000 Km

Πηγή: InsideEVs

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.