Πριν λίγες μέρες γράφαμε για τις δηλώσεις του Προέδρου και CEO της Toyota, ο οποίος εμφανίστηκε προβληματισμένος για το αν η ηλεκτροκίνηση είναι βιώσιμη αυτή τη στιγμή. Ασχέτως του αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε μαζί του, όμως, η Ιαπωνία δείχνει να ακολουθεί τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό αποδεικνύεται και από την χθεσινή ανακοίνωση της ιαπωνικής κυβέρνησης, να απαγορεύσει την κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από το 2035.
Οι αντιδράσεις από τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν έντονες, ωστόσο. Για να αμβλύνει αυτές, η κυβέρνηση θα επιτρέψει την πώληση υβριδικών ακόμα και μετά το 2035. Υβριδικά στα οποία στηρίζονται πολύ αυτή τη στιγμή η Toyota, η Nissan και η Honda. Από τα σχεδόν 4 εκ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2019 στην Ιαπωνία, τα 2,55 εκ. είχαν κινητήρα βενζίνης. Το 1,42 εκ. ήταν υβριδικά και μόλις… 37.000 οχήματα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-ins!
Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, κ.Yoshihide Suga, σχολίασε τις δηλώσεις του CEO της Toyota λέγοντας πως η μείωση των εκπομπών ρύπων πρέπει να αντιμετωπίζεται ως στρατηγική ανάπτυξης και όχι ως περιορισμός.
Μια μεγάλη απόφαση…
Αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως και ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, έχουν θέσει αντίστοιχους στόχους ήδη. Μάλιστα, οι πιο… αισιόδοξες εξ’αυτών, έχουν θέσει το 2030 ως έτος απαγόρευσης των ΚΕΚ. Η Κίνα, η οποία αναδεικνύεται σε κολοσσό της ηλεκτροκίνησης, θέλει να γίνει “carbon neutral” μέχρι το 2060. Έτσι, η Ιαπωνία ακολούθησε, ορίζοντας το 2050 ως στόχο για το carbon neutrality, για το μηδενισμού του ανθρακικού αποτυπώματος, δηλαδή (όπως και η Ε.Ε.).
Δείτε επίσης: Κάτω από τα $100 έπεσε η KWh στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, ένα από τα προβλήματα της Ιαπωνίας είναι η εξάρτησή της από “μη-καθαρή” ενέργεια. Η κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει την κατάσταση αυτή, στοχεύοντας να προσθέσει 45 GWh θαλάσσιων αιολικών μέχρι το 2040. Ακόμα κι έτσι, όμως, στελέχη των Toyota και Honda διαφωνούν με την τόσο γρήγορη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η Ιαπωνία βρίσκεται μπροστά σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι και καλείται να επιλέξει: Θα “καταπιεί” την περηφάνεια της και θα ακολουθήσει τον υπόλοιπο κόσμο ή θα ρισκάρει να μείνει πίσω από τους κατασκευαστές της Ευρώπης, των ΗΠΑ, ακόμα και της Κίνας;
Πηγή: WSJ