Όπως αναμενόταν, η Hyundai παρουσίασε εχθές το νέο Hyundai Ioniq 5, ίσως το σημαντικότερο ηλεκτρικό μοντέλο της μέχρι σήμερα.
Ουσιαστικά πρέπει να το αποκαλούμε Ioniq 5 καθώς ανήκει στο υπο-brand Ioniq, αν και πρακτικά κατασκευάζεται από τη Hyundai. Είναι το πρώτο από τα πολλά μοντέλα που θα βασίζονται στην E-GMP πλατφόρμα της εταιρείας και έρχεται με αρκετά, “φουτουριστικά” χαρακτηριστικά.
Αν μη τι άλλο, ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο σχεδιασμό του. Σχεδιασμός ο οποίος δανείζεται στοιχεία από… άλλες δεκαετίες, με αποτέλεσμα μια “ρετρο-φουτουριστική” εμφάνιση. Ίσως πρέπει να συνηθίζουμε τέτοια σχέδια σιγά-σιγά, καθώς κερδίζουν έδαφος στις τάξεις των κατασκευαστών.
Το Ioniq 5 θέτει ψηλά τον πήχυ για την Hyundai και θέλει να ανταγωνιστεί το VW ID.4, το Tesla Model Y και πολλά, αντίστοιχα μοντέλα. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα έχει επίπεδο πάτωμα στην καμπίνα, κυλιόμενη κεντρική κονσόλα και ρυθμιζόμενα σε μεγάλο εύρος καθίσματα. Επίσης, θα έχει ίσως την ταχύτερη φόρτιση της κατηγορίας του (10-80% σε 18′).
Εκδόσεις και χαρακτηριστικά
Στην οροφή του οχήματος θα υπάρχει ένα φωτοβολταϊκό panel, ικανό να παράγει 210 Wh για την φόρτιση της μπαταρίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορεί να προσφέρει 1.287 Km αυτονομίας ετησίως στο όχημα, εντελώς “δωρεάν”. Επίσης, ο κάτοχος θα μπορεί να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές μέσω του οχήματος με έως και 3,6 KW φορτίου, ένα χαρακτηριστικό χρήσιμο για περιπτώσεις όπως camping, ή καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (π.χ. σε φυσικές καταστροφές). Το Ioniq 5 θα υποστηρίζει τόσο 400V, όσο και 800V ταχεία φόρτιση. Έτσι θα επιτυγχάνει το προαναφερθέν 10-80% σε 18′, με χρήση CCS DC ταχυφορτιστή 350KW. Αυτό ισοδυναμεί με 100 Km αυτονομίας με 5′ φόρτισης κατά WLTP.
Το Ioniq 5 αναμένεται σε πολλές αγορές μετά το καλοκαίρι του 2021.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Greencarreports