Όπως αναμενόταν, η Hyundai παρουσίασε εχθές το νέο Hyundai Ioniq 5, ίσως το σημαντικότερο ηλεκτρικό μοντέλο της μέχρι σήμερα.

Ουσιαστικά πρέπει να το αποκαλούμε Ioniq 5 καθώς ανήκει στο υπο-brand Ioniq, αν και πρακτικά κατασκευάζεται από τη Hyundai. Είναι το πρώτο από τα πολλά μοντέλα που θα βασίζονται στην E-GMP πλατφόρμα της εταιρείας και έρχεται με αρκετά, “φουτουριστικά” χαρακτηριστικά.

Αν μη τι άλλο, ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο σχεδιασμό του. Σχεδιασμός ο οποίος δανείζεται στοιχεία από… άλλες δεκαετίες, με αποτέλεσμα μια “ρετρο-φουτουριστική” εμφάνιση. Ίσως πρέπει να συνηθίζουμε τέτοια σχέδια σιγά-σιγά, καθώς κερδίζουν έδαφος στις τάξεις των κατασκευαστών.

Το Ioniq 5 θέτει ψηλά τον πήχυ για την Hyundai και θέλει να ανταγωνιστεί το VW ID.4, το Tesla Model Y και πολλά, αντίστοιχα μοντέλα. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα έχει επίπεδο πάτωμα στην καμπίνα, κυλιόμενη κεντρική κονσόλα και ρυθμιζόμενα σε μεγάλο εύρος καθίσματα. Επίσης, θα έχει ίσως την ταχύτερη φόρτιση της κατηγορίας του (10-80% σε 18′). 

Εκδόσεις και χαρακτηριστικά

Οι διαστάσεις του κινούνται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας ενώ ο αποθηκευτικός χώρος αγγίζει τα 1.591 λίτρα με διπλωμένα καθίσματα. Στις ΗΠΑ το Ioniq 5 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Μια Standard Range με 58 KWh μπαταρία και μια Long Range με 77,4 KWh μπαταρία. Δυστυχώς δεν ανακοινώθηκε η εκτιμώμενη αυτονομία του, ακόμα. Θα διατίθεται σε δικίνητη και AWD εκδοχή. Το AWD μοντέλο με την 77άρα μπαταρία θα αποδίδει 302 ίππους  και με την 58άρα, 232 ίππους. Η ροπή θα είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις, στα 604 Nm. Όσο για την πισωκίνητη έκδοση, θα αποδίδει 215 ίππους και 349 Nm ανεξαρτήτως μπαταρίας. Το 0-100 Km/h θα έρχεται σε 5,2″ έως και σε 8,5″, ανάλογα με την έκδοση. Η τελική ταχύτητα θα είναι 185 Km/h σε όλες τις εκδόσεις. Όσο για το αν θα υπάρξει μια performance, “N” έκδοση του Ioniq 5, η Hyundai δεν αποκάλυψε τα σχέδιά της.

 

Στην οροφή του οχήματος θα υπάρχει ένα φωτοβολταϊκό panel, ικανό να παράγει 210 Wh για την φόρτιση της μπαταρίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορεί να προσφέρει 1.287 Km αυτονομίας ετησίως στο όχημα, εντελώς “δωρεάν”. Επίσης, ο κάτοχος θα μπορεί να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές μέσω του οχήματος με έως και 3,6 KW φορτίου, ένα χαρακτηριστικό χρήσιμο για περιπτώσεις όπως camping, ή καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (π.χ. σε φυσικές καταστροφές). Το Ioniq 5 θα υποστηρίζει τόσο 400V, όσο και 800V ταχεία φόρτιση. Έτσι θα επιτυγχάνει το προαναφερθέν 10-80% σε 18′, με χρήση CCS DC ταχυφορτιστή 350KW. Αυτό ισοδυναμεί με 100 Km αυτονομίας με 5′ φόρτισης κατά WLTP.

Εντυπωσιακό και το “dual cockpit” εσωτερικό του οχήματος, ευρύχωρο και βγαλμένο από το “μέλλον”. Την παράσταση “κλέβει” το AR HUD που μετατρέπει το παρ-μπριζ σε οθόνη, διευκολύνοντας τον οδηγό. Το Ioniq 5 θα διαθέτει το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) που επιτρέπει την αλλαγή λωρίδων απλώς με το… άναμμα του φλας. Επίσης, πολλά ακόμα χαρακτηριστικά που βοηθούν τον οδηγό στην καθημερινότητά του αλλά και ενισχύουν την ασφάλειά του.

Το Ioniq 5 αναμένεται σε πολλές αγορές μετά το καλοκαίρι του 2021.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Τεράστια ανάκληση για μπαταρίες από τη Hyundai

Πηγή: Greencarreports

Προηγούμενο άρθροΤεράστια ανάκληση για μπαταρίες από τη Hyundai
Επόμενο άρθροΤρείς νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες από την Super Soco
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.