Η φετινή σεζόν προμηνύεται… γεμάτη ηλεκτρικά σκούτερ και αυτή τη φορά δοκιμάσαμε ένα από τα πλέον γνωστά μοντέλα της αγοράς, το οποίο έχει προκαλέσει μεγάλο hype γύρω του. Πρόκειται, φυσικά, για το Seat Mo eScooter 125, το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ της ισπανικής φίρμας, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και αποτελεί μάλλον την πιο premium λύση στην κατηγορία του!
Seat Mo eScooter 125 video
Να σημειώσουμε πως ένας από τους λόγους για τους οποίους τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι “hot” αυτή τη στιγμή, είναι η ισοδυναμία των αδειών οδήγησης. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να οδηγήσετε, πλέον, ένα “50άρι” ή “125άρι” με το δίπλωμα αυτοκινήτου σας, χωρίς καμία άλλη ενέργεια, υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Δείτε τι λέει ο νέος Νόμος εδώ.
Περί… Seat Mo(bility)
Προτού εστιάσουμε στο σκούτερ καθαυτό, να μιλήσουμε λίγο γι’αυτό το νέο segment της Seat. Όπου… Mo (ορθότερα, MÓ), λοιπόν, ίσον “Mobility”. Η Ισπανία και ιδίως η Βαρκελώνη, όπου εδρεύει η Seat, είναι από τις ευρωπαϊκές πόλεις όπου τα σκούτερ, τα ποδήλατα και τα πατίνια είναι πολύ δημοφιλή. Η εταιρεία το γνωρίζει καλά και πριν λίγα χρόνια άρχισε να αναπτύσσει το urban mobility τμήμα της. Είχαμε δει τα πρώτα δείγματα γραφής της από το 2017, ενώ καλύπταμε την έκθεση τεχνολογίας MWC στη Βαρκελώνη. Έκτοτε, αρκετό νερό “κύλησε στο αυλάκι” και πλέον η εταιρεία προσφέρει ένα ηλεκτρικό σκούτερ και δύο ηλεκτρικά πατίνια, υπό το Seat Mo brand.
Όπως οι Ισπανοί και οι Ιταλοί, έτσι και οι Έλληνες βασίζονται πολύ στα δίκυκλα για τις μετακινήσεις τους. Είμαστε, λοιπόν, μέσα στις κύριες χώρες της Ευρώπης όπου τα ηλεκτρικά σκούτερ θα γνωρίσουν μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Να σημειώσουμε πως τα Seat Mo οχήματα, προς το παρόν, δεν κατασκευάζονται από την ίδια τη Seat. Τα ηλεκτρικά πατίνια της, για παράδειγμα, είναι της γνωστής μας Ninebot. Ωστόσο, η επιλογή τους έχει γίνει χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία τους, ενώ έχουν μπει και “πινελιές” του δημοφιλούς brand που έχει αρκετούς λάτρεις στη χώρα μας.
Τέλος, το δίκτυο συνεργατών Seat Mo στην Ελλάδα ήδη αριθμεί 6 σημεία πώλησης και υποστήριξης στην Αθήνα και 14 στην υπόλοιπη Ελλάδα, σε ισάριθμες πόλεις. Τούτων λεχθέντων, πάμε να δούμε το Seat Mo eScooter 125 που είχαμε για αρκετές ημέρες στα χέρια μας από την Seat Ελλάδος για δοκιμή!
Κατασκευή και εμφάνιση
Το ηλεκτρικό “125άρι” της Seat έρχεται σε 3 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Daring Red, Dark Aluminum Matt (το είχαμε στα χέρια μας) και Oxygen White Matt. Έχει δερμάτινη σέλα για δύο αναβάτες, η οποία βέβαια γλιστράει σε ένα βαθμό, αλλά είναι αρκετά ποιοτική. Εξωτερικά έχει μοντέρνο σχεδιασμό και ξεχωρίζει χάρη στο εμπρός μέρος του με το λογότυπο Mo, τα LED φώτα και τους δύο “κύκλους” στα πλαϊνά. Το μεταξόνιό του είναι 1,43m και το βάρος του αγγίζει τα 150 Kg. Είναι σχετικά βαρύ, λοιπόν, αλλά μόνο η μπαταρία του ζυγίζει 41 Kg. Το μήκος του ξεπερνά ελαφρώς τα 2 μέτρα και το πλάτος του αγγίζει τα 72cm. Ταυτόχρονα, ο αναβάτης “κάθεται” σε ύψος 78cm από το έδαφος.
Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω τροχό, αφήνοντας άπλετο χώρο για τη μπαταρία κάτω από τα πόδια σας αλλά και αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Έτσι, η κατανομή βάρους είναι περισσότερο προς το κέντρο και πίσω. Ένα μικρό, φιμέ φέρινγκ βοηθάει στις υψηλές ταχύτητες.
Το σκούτερ της δοκιμής μας είχε ήδη 750 Km στο οδόμετρο όταν το παραλάβαμε. Τα δημοσιογραφικά οχήματα “κουράζονται” κατά τις δοκιμές αλλά το μόνο που παρατηρήσαμε ως “φθορά” ήταν ένας μικρός τζόγος στην περιστροφική γκαζιέρα. Στα επόμενα 350 Km που “γράψαμε” με το σκούτερ, δεν παρατηρήσαμε κάποιον καινούριο θόρυβο ή άλλη αστοχία/φθορά. Σημειώνουμε απλά πως αρκετές φορές βρεθήκαμε κατά λάθος με ξεκλειδωμένη σέλα εν κινήσει, καθώς πατώντας ταυτόχρονα τις δύο μανέτες, απασφαλίζει.
Κινητήρας και επιδόσεις
Το Seat Mo eScooter 125 “πλασάρεται”, προφανώς, ως “125άρι”. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα που τοποθετούνται στην ίδια κατηγορία, είναι σαφώς πιο ισχυρό και high-end. Αυτό, άλλωστε, δικαιολογεί εν μέρει και την υψηλή τιμή του (κοντά στα €6.000 με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά). Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 12 ίππους (peak) και 9,4 ίππους σταθερά. Παρά το βάρος του, λοιπόν, έχει εξαιρετική επιτάχυνση. Ενδεικτικά, το 0-50 Km/h έρχεται σε μόλις 3,9″ και στην πράξη τα 70 Km/h έρχονται πριν καλά-καλά το καταλάβετε. Οι επιδόσεις, χάρη και στην υψηλή ροπή και απόκριση, το τοποθετούν πιο κοντά στα συμβατικά 250άρια, τουλάχιστον μέχρι τα 70-80 Km/h, αφού μετά πλησιάζει στην τελική του ταχύτητα των 95 Km/h (GPS). Στο κοντέρ είδαμε μέχρι 102 Km/h αλλά φυσικά “κλέβει”, οπότε κρατήστε τα 95 “πραγματικά” χιλιόμετρα ανά ώρα. Τα οποία, όμως, έρχονται τόσο γρήγορα που μέσα στην πόλη δεν χρειάζεστε κάτι περισσότερο.
Ανάλογα με το mode που θα επιλέξετε (περισσότερα στη συνέχεια), οι επιδόσεις διαφέρουν. Ωστόσο, το σημαντικό είναι πως δεν θα νιώσετε αισθητή μείωσή τους όσο αδειάζει η μπαταρία, σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα. Ακόμα και με τη μπαταρία στο 10%, η επιτάχυνση και η τελική ταχύτητα παραμένουν κοντά στις ονομαστικές τιμές. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μια σταθερότητα στην εμπειρία χρήσης. Φυσικά, ακόμα και δικάβαλο ή/και φορτωμένο, το Mo 125 δεν θα “ζοριστεί” πουθενά.
Modes λειτουργίας
Eco mode
Αξίζει να σταθούμε στα τρία modes λειτουργίας του σκούτερ, καθώς παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Πρώτον, έχουμε το Eco mode. Εδώ η τελική αγγίζει τα 60 Km/h περίπου, ενώ η απόκριση και η επιτάχυνση είναι αρκετά ομαλές. Επίσης, εφαρμόζεται regenerative braking όταν αφήνετε τελείως το γκάζι. Έτσι, αφ’ενός ανακτάτε ενέργεια κατά τη επιβράδυνση ή στις κατηφόρες, αφ’ετέρου το σκούτερ επιβραδύνει χωρίς να πατάτε το φρένο, κάτι που μεταφράζεται σε μικρότερη φθορά δίσκων/τακακιών. Σε γενικές γραμμές το Eco είναι ιδανικό για αργούς ελιγμούς στο μποτιλιάρισμα και ήπια κίνηση στα στενά, αλλά και σε περιοχές με μεγάλες κατηφόρες. Η αυτονομία στο Eco αγγίζει τα 137 Km σύμφωνα με τη Seat και στην πράξη είναι απόλυτα εφικτή. Να σημειώσουμε πως δεν μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Eco mode αν κινείστε με πάνω από 55 Km/h, με κάποιο από τα άλλα modes.
City Mode
Το “μεσαίο” mode είναι το City. Πρόκειται για ένα συνδυασμό του Eco και του Sport, που είναι το τρίτο mode. Στο City δεν υπάρχει regenerative braking, οπότε το σκούτερ “ρολλάρει” ελεύθερα όταν κλείσετε το γκάζι. Η τελική αγγίζει περίπου τα 80 Km/h και η απόκριση βελτιώνεται, όπως και η επιτάχυνση. Αναμείνατε μια αυτονομία περίπου 100-110 Km.
Sport mode
Τέλος, το Sport mode. Εδώ έχουμε τη μέγιστη τελική (95 Km/h) και τη μέγιστη επιτάχυνση. Η απόκριση είναι αρκετά πιο άμεση και το σκούτερ ξεχύνεται εμπρός στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού. Σίγουρα δεν είναι βολικό στην κίνηση και μέσα στα στενά, αλλά θα το προτιμήσετε σε ανοιχτό δρόμο. Αναμείνατε μια αυτονομία κοντά στα 85 Km με αυτό το mode. Να σημειώσουμε πως το Sport είναι διαθέσιμο μόνο υπό προϋποθέσεις. Αν η μπαταρία πέσει κάτω από το 20%, αν η θερμοκρασία της ξεπεράσει τους 45 βαθμούς, αν η θερμοκρασία του μοτέρ ξεπεράσει τους 105 ή του controller τους 70, τότε το Sport mode δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Τέλος, στο Sport επανέρχεται το regenerative braking, τόσο για να ενισχύσει την αυτονομία, όσο και για να σας βοηθά κατά την γρήγορη οδήγηση, “φορτίζοντας” ελαφρώς τους τροχούς όταν κλείσετε το γκάζι, π.χ. πριν την είσοδο μιας στροφής.
Μπαταρία
Ένα από τα μεγάλα “όπλα” του σκούτερ της Seat, είναι η αυτονομία του. Η μπαταρία των 51V έχει χωρητικότητα 5,6 kWh και το σχήμα της είναι σχεδόν κυβικό. Είναι τοποθετημένη χαμηλά, στο κέντρο του σκούτερ, χωρίς να στερεί χώρο κάτω από τη σέλα όμως. Στη μια πλευρά της διαθέτει έναν LED κυκλικό δακτύλιο, ο οποίος ανάβει όταν επαναφορτίζεται για να σας δείξει τη στάθμη της μπαταρίας, με ένα ωραίο εφέ. Η μπαταρία λειτουργεί μεταξύ -10 και 60 βαθμών Κελσίου, ενώ επαναφορτίζεται μεταξύ 0 και 50 βαθμών.
Ειδικής μνείας αξίζει το σύστημα αφαίρεσης της μπαταρίας. Καθώς είναι αρκετά βαριά (41 Kg), διαθέτει ενσωματωμένα ροδάκια και stand στο κάτω μέρος της. Αφαιρώντας την, τα ροδάκια “ανοίγουν” αυτόματα, ενώ υπάρχει και ένα πτυσσόμενο χερούλι, όπως στις… βαλίτσες. Έτσι, μπορείτε να κυλήσετε εύκολα την μπαταρία και να την πάρετε μαζί σας, σαν… καροτσάκι λαϊκής. Βέβαια, τα ροδάκια είναι σχετικά μικρά, οπότε αν πρέπει να ανεβείτε ή να κατεβείτε αρκετά σκαλοπάτια, θα δυσκολευθείτε πολύ. Είναι ιδανικά για να την βάλετε στο ασανσέρ και να την ανεβάσετε στο σπίτι ή στο γραφείο. Σε άλλες περιπτώσεις, το βάρος της καθιστά δύσκολη τη μεταφορά της.
Φόρτιση
Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί είτε πάνω στο σκούτερ, είτε εκτός αυτού, μέσω της ίδιας θύρας. Ένα από τα θετικά της είναι πως έχει τον φορτιστή ενσωματωμένο, με ισχύ 600W. Αυτό σημαίνει οτι το μόνο που χρειάζεστε για να την φορτίσετε είναι ένα απλό, τριπολικό καλώδιο σούκο IEC (0,75mm2). Δεν χρειάζεται να μεταφέρετε κάποιον ογκώδη και βαρύ φορτιστή, ούτε να ανησυχείτε μην τον κλέψουν. Επίσης, το καλώδιο είναι κοινό και φθηνό, έτσι μπορείτε να αγοράσετε όσα θέλετε και να έχετε ένα σε κάθε μέρος που μπορεί να το χρειάζεστε (π.χ. σπίτι, γραφείο κ.λπ.) Μια πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 8 ώρες και καλό είναι να την κάνετε τουλάχιστον μια φορά το μήνα.
Αυτονομία
Αναφερθήκαμε στην αυτονομία λίγο νωρίτερα, στην ενότητα των modes οδήγησης. Αν, όμως, δεν ξεκαθαρίσαμε αρκετά τα πράγματα, ήρθε η ώρα να το κάνουμε. Ρεαλιστικά, λοιπόν, πετύχαμε επανειλλημένα περίπου 110 Km αυτονομίας μέσα στην Αθήνα, με μεικτή χρήση. Δηλαδή, με χρήση και των τριών modes, κυρίως του Eco και του Sport, αφού μας άρεσε το regenerative braking. Το Eco σε στενά και σε δρόμους με αρκετή κίνηση ενώ το Sport σε μεγάλες λεωφόρους με ταχύτητες 80-90 Km/h. Χωρίς, λοιπόν, να “προσέχουμε” ιδιαίτερα, τα 100-110 Km είναι απόλυτα εφικτά, με αναβάτη 75-80 Kg. Εδώ να σημειώσουμε πως το Seat Mo eScooter 125 έχει και “ρεζέρβα”, καθώς όταν η μπαταρία φτάσει στο 0%, πρακτικά έχετε περίπου άλλα 10 Km αυτονομίας.
Ακόμα και στο χειρότερο δυνατό σενάριο, δηλαδή σε αυτοκινητόδρομο με “τέρμα” γκάζι διαρκώς, θα δείτε 85+ Km αυτονομίας. Στο καλύτερο σενάριο, με ήπια κίνηση μέσα στην πόλη με το Eco mode, τα 140-150 Km δεν είναι “ουτοπία”. Αυτό που πρακτικά είναι ανέφικτο, όμως, είναι να πηγαίνετε παντού με τη μέγιστη ταχύτητα. Ο λόγος, παρακάτω.
Εντός και… εκτός πόλης
Κάνουμε σαφές πως το σκούτερ της Seat είναι ένα μοντέλο πόλης. Στο manual, ο κατασκευαστής τονίζει πως το σκούτερ δεν έχει σχεδιαστεί για παρατεταμένη χρήση σε αυτοκινητόδρομο. Επίσης, σημειώνει πως το σκούτερ είναι σχεδιασμένο ώστε να πηγαίνει σταθερά με έως 85 Km/h χωρίς να υπερθερμαίνεται. Το ελληνικό καλοκαίρι είναι πολύ δύσκολο για κάθε ηλεκτρικό όχημα, φυσικά. Παρ’ότι το Seat Mo eScooter 125 σχεδιάστηκε και φτιάχτηκε στην Ισπανία, λοιπόν, δεν τα πάει πολύ καλά με τις θερμοκρασίες. Το hub motor στο πίσω μέρος του είναι αερόψυκτο. Αν διατηρείτε ταχύτητα 80+ Km/h με 30+ βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος για αρκετή ώρα, το μοτέρ ξεπερνά γρήγορα τους 100 βαθμούς και οδεύει προς τους 110. Μια καλοκαιρινή βραδιά με 28 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία, το μοτέρ μας έπιασε και πάλι τους 106-107 βαθμούς μετά από 10 λεπτά στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητα 90 Km/h.
Για να είμαστε δίκαιοι, ίσως η Seat να ήταν επιφυλακτική με τις προειδοποιήσεις θερμοκρασίας. Το κόκκινο λαμπάκι αρχίζει να αναβοσβήνει πάνω από τους 100 βαθμούς για το μοτέρ, τους 70 για τον controller και τους 50 για τη μπαταρία. Εκεί πλησιάζετε τα όρια, τα οποία έρχονται στους 110, 75 και 60 βαθμούς αντίστοιχα. Τότε το λαμπάκι ανάβει μόνιμα κόκκινο και μετά από λίγο επέρχεται πτώση ισχύος, για την προστασία του οχήματος. Αν και ποτέ δεν φτάσαμε τόσο “ψηλά”, έστω και οριακά.
Θερμοκρασίες λειτουργίας
Παραδόξως, ο controller ήταν αυτός που ποτέ δεν πλησίασε καν στα “κόκκινα”. Το μοτέρ υποφέρει περισσότερο από τη ζέστη. Εντός πόλης είναι αδύνατον να το υπερθερμάνετε, πρακτικά. Μόλις βγείτε σε ανοιχτό δρόμο για πάνω από 10-15 λεπτά με τέρμα γκάζι, σε City/Sport mode, όντας καλοκαίρι, θα φτάσει και θα ξεπεράσει τους 100 βαθμούς. Όσο για την μπαταρία, θα φτάσει τους 50 βαθμούς μετά από πολλή ώρα “πίεσης” σε ζεστά κλίματα, οπότε πρακτικά δεν δημιουργεί πρόβλημα, αφού θα μέχρι τότε θα πλησιάζει στο 0%. Φυσικά, όντας αρκετά μεγάλη, θέλει και πολλή ώρα για να κρυώσει, αντίστοιχα.
Θα μπορούσε, λοιπόν, το μοτέρ να λειτουργεί με ασφάλεια στους 100-105 βαθμούς. Όμως το κόκκινο λαμπάκι θα αναβοσβήνει διαρκώς μπροστά σας, κάτι που ενοχλεί και προκαλεί άγχος. Το μόνο mode στο οποία δεν θα δείτε ποτέ το κόκκινο λαμπάκι είναι το Eco. Τέλος, να σημειώσουμε πως θα δείτε την προειδοποίηση και σε χαμηλές θερμοκρασίες, κάτω των 5 βαθμών Κελσίου (από πλευράς μπαταρίας).
Εν κατακλείδι όσον αφορά τις θερμοκρασίες, το σκούτερ λειτουργεί πάντα εντός ορίων μέσα σε αστικό περιβάλλον, για το οποίο και έχει σχεδιαστεί. Φυσικά μπορείτε να βγείτε σε αυτοκινητόδρομο/περιφερειακή οδό ή να κάνετε μια εξόρμηση στα προάστια, αλλά το καλοκαίρι είναι δύσκολο να διατηρήσετε τη μέγιστη ταχύτητα για πολλή ώρα.
Κόστος χρήσης και συντήρησης
Η εταιρεία ανακοινώνει κατανάλωση 6-7 kWh/100 Km. Με βάση το “ρεαλιστικό” σενάριο χρήσης μας, η κατανάλωση δεν ξεπερνά εύκολα τις 5-5,5 kWh/100 Km. Έτσι, ακόμα και με το “ακριβό” τιμολόγιο ρεύματος, το κόστος χρήσης δεν ξεπερνά το €1/100 Km. Σαφώς μικρότερο από οποιοδήποτε μηχανάκι της αγοράς, και πολύ μικρότερο από αντίστοιχων επιδόσεων (και βάρους) σκούτερ βενζίνης. Αν διανύετε 10.000 Km ετησίως με το σκούτερ, μπορείτε να γλιτώσετε μέχρι και €600 σε “καύσιμα”.
Φυσικά, η συντήρηση είναι σχεδόν μηδενική. Τα μόνα που χρειάζονται έλεγχο/αντικατάσταση είναι τα λάστιχα, οι δίσκοι και τα τακάκια. Αν αρέσκεστε στο regenerative braking, μάλιστα, ουσιαστικά το μόνο σας κόστος σε βάθος χρόνου θα είναι τα λάστιχα.
Ανάρτηση και κύλιση
Αφού μιλήσαμε για την ηλεκτροκίνηση, πάμε και στα συμβατικά εξαρτήματα. Το Seat Mo eScooter 125 “πατάει” σε τροχό 15″ εμπρός και 14″ πίσω, με λάστιχα Pirelli Angel 120/70-15 και 140/70-14. Αρκετά φαρδιά για την κατηγορία του και προσφέρουν μπόλικη πρόσφυση, ειδικά το πίσω. Υπενθυμίζουμε να ελέγχετε τις πιέσεις στα λάστιχα, ειδικά στο πίσω όπου βρίσκεται και το μοτέρ (26-32 psi εμπρός, 29-33 psi πίσω).
Από πλευράς ανάρτησης, μπροστά έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 80mm, το οποίο ποτέ δεν “τερμάτισε” στις δοκιμές μας. Πίσω έχουμε μονόμπρατσο ψαλίδι (δεξιά) με αμορτισέρ διαδρομής 100 mm, το οποίο μειώνει το συνολικό βάρος, διευκολύνει την αφαίρεση του πίσω τροχού/μοτέρ και “ελευθερώνει την αριστερή πλευρά για την μπαταρία.
Από πλευράς λειτουργίας, οι αναρτήσεις κρίνονται άνετες σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ποτέ δεν αισθανθηκαμε να τερματίζουν. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή με μεσαίες και υψηλές ταχύτητες σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, καθώς εκεί διαπιστώσαμε μια τάση για ταλάντωση και αν είστε πολύ “χαλαροί” στο τιμόνι, καραδοκεί η απώλεια ελέγχου.
Μηχανικά φρένα και e-brake
Από πλευράς πέδησης έχουμε υδραυλικά δισκόφρενα 260mm εμπρός και 240mm πίσω με διπίστονες δαγκάνες. Εδώ πρέπει να αναφερθούμε στον τρόπο λειτουργίας των δύο μανετών. Η δεξιά μανέτα, στην αρχή της διαδρομής της, ενεργοποιεί μόνο το e-brake του πίσω τροχού. Αν πιεστεί περισσότερο, εμπλέκει και το εμπρός δισκόφρενο. Η αριστερή μανέτα εμπλέκει και τα δύο δισκόφρενα ταυτόχρονα.
Έτσι, για ήπια επιβράδυνση, μπορείτε να “χαϊδεύετε” μόνο τη δεξιά μανέτα. Ή, μπορείτε απλώς να χρησιμοποιείτε την αριστερή για τα μηχανικά φρένα. Αν συνηθίσετε το e-braking, προσοχή με τη δεξιά μανέτα σε ολισθηρό οδόστρωμα, καθώς το εμπρός δισκόφρενο είναι προφανώς ισχυρότερο από το πίσω e-brake. Εν ολίγοις, πάντα το χέρι και στην αριστερή μανέτα.
Καντράν και φώτα
Τα φώτα, όπως προείπαμε, είναι LED εμπρός και πίσω. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τα πίσω ιδιαίτερα. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα κυκλικό φωτιστικό σώμα, το οποίο περιλαμβάνει “μεσαία” και “μεγάλη” σκάλα, ενώ το μπουτόν της δεύτερης έχει και λειτουργία “σινιάλου”. Η μεσαία σκάλα έχει δέσμη “V” και είναι ικανοποιητική μέσα στην πόλη. Η μεγάλη σκάλα ενεργοποιεί μια πολύ στοχευμένη δέσμη, κεντρικά και ψηλά. Σε σκοτεινούς, επαρχιακούς δρόμους, η ορατότητα στις στροφές είναι περιορισμένη αριστερά και δεξιά του άξονα του σκούτερ. Αυτό διότι τα φώτα δεν στρίβουν μαζί με το τιμόνι, φυσικά.
Επίσης, υπάρχουν και δύο ευμεγέθεις στήλες DRLs, που είναι εντυπωσιακές και δίνουν πόντους, εμφανισιακά. Τα φλας είναι επίσης LED οπότε… δεν θα ξαναλλάξετε λάμπες ποτέ!
Η κεντρική οθόνη είναι LCD, με λευκό/γαλάζιο φωτισμό, ευκρινέστατη και μεγάλη. Διακρίνεται με άνεση τόσο το βράδυ, χωρίς να κουράζει, όσο και την ημέρα, με ελάχιστη αντανάκλαση του φωτός. Σε αυτήν μπορείτε να δείτε την ταχύτητα, την ώρα, την εξωτερική θερμοκρασία, τα Trip 1/Trip 2/Odometer, την στάθμη της μπαταρίας, το ενεργό mode, την υπολειπόμενη αυτονομία και τις θερμοκρασίες μοτέρ, μπαταρίας, controller. Οι εναλλαγές γίνονται μέσω του πλήκτρου “info” στο δεξί σας χέρι, όπως και του “mode”.
Λοιπές λειτουργίες και βοηθήματα
Από πλευράς extras, το Seat Mo eScooter 125 έχει βασικά βοηθήματα, αλλά και ένα… ξεχωριστό! Πρόκειται για την όπισθεν, η οποία ενεργοποιείται κρατώντας πατημένο ένα κρυφό μπουτόν, στο ύψος του δείκτη του αριστερού σας χεριού. Το “R” ανάβει στην οθόνη και ένας προειδοποιητικός ήχος ενημερώνει τους πίσω οτι κινείστε προς το μέρος τους. Ιδανικό για να βγείτε από ένα στενό χώρο όπου η αναστροφή και οι ελιγμοί είναι δύσκολοι.
Επιπλέον, υπάρχει η απαραίτητη συνδεσιμότητα με το κινητό σας, μέσω του Seat Mo app (Android, iOS). Σε αυτό θα δείτε τη θέση του μέσω GPS, την στάθμη της μπαταρίας και λοιπές πληροφορίες. Επιπλέον, μπορείτε να κλειδώσετε/ξεκλειδώστε το σκούτερ και την σέλα του, μέσω του smartphone σας, χωρίς να χρησιμοποιείτε το κλειδί σας. Να σημειώσουμε και την ύπαρξη δύο θυρών φόρτισης USB (5W + 10W), αριστερά και κάτω από το τιμόνι.
Αυτό που… λάμπει διά της απουσίας του, παραδόξως, είναι το Cruise Control. Κάτι που βρίσκεται στον “στάνταρ” εξοπλισμού σχεδον κάθε ηλεκτρικού οχήματος. Πιθανότατα η “παράλειψη” αυτή σχετίζεται με τον “αστικό” χαρακτήρα του σκούτερ, όπου η χρήση cruise control είναι σπάνια, άλλωστε.
Διαθέσιμοι χώροι και μεταφορά φορτίου
Μεγάλη έμφαση δόθηκε στον διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Έτσι, χωράει άνετα δύο full face κράνη, ή ένα κράνος και ένα backpack, για παράδειγμα. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται και ο μοχλός απασφάλισης της μπαταρίας, αλλά και οι ασφάλειες του σκούτερ. Κάτω από το τιμόνι δεν θα βρείτε extra αποθηκευτικό χώρο, παρά μόνο έναν χοντρό, πλαστικό κρίκο για να κρεμάσετε σακούλες/τσάντες κ.λπ. Μας δυσκόλευσε η σχεδίαση τιμονιού και η τοποθέτηση του καντράν, καθώς δεν βρήκαμε τρόπο να τοποθετήσουμε μια απλή βάση κινητού σε αυτό.
Η σέλα είναι αρκετά μεγάλη για δύο άτομα, αν και γλιστράει ελαφρώς. Ωστόσο, έχει ποιοτική επένδυση και για έως 1 ώρα συνεχόμενης χρήσης, δεν θα σας κουράσει ιδιαίτερα. Το σκούτερ μπορεί να υποστηρίξει συνολικό βάρος 320 Kg, αφαιρώντας τα δικά του 150 Kg. Οπότε, σας μένουν 170 Kg για δύο άτομα ή αναβάτη και φορτίο.
Συμπέρασμα
Το Seat Mo eScooter 125 είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά σκούτερ πόλης της αγοράς. Προσφέροντας υψηλές επιδόσεις και αυτονομία, αλλά και ένα πολύ ελκυστικό σχεδιασμό. Έχει ποιοτική κατασκευή, αρκετό “γκάζι”, είναι εύχρηστο θα υπερκαλύψει τις ανάγκες αστικής μετακίνησής σας, ακόμα και αν διανύετε αρκετά Km καθημερινά. Ωστόσο, έχει περιορισμούς σε μεγάλες διαδρομές με υψηλές ταχύτητες, ενώ η τιμή του (€6.790 – Oxygen White, €6.890 Daring Red & Dark Aluminum, €800 επιδότηση) το τοποθετεί αρκετά ψηλά στην τιμολογιακή κλίμακα, παρ΄ότι τα specs και οι επιδόσεις του το ξεχωρίζουν σαφώς από τον ανταγωνισμό. Εν ολίγοις, δεν είναι ο βασιλιάς του “value for money”. Σίγουρα, όμως, οι φίλοι του Seat brand θα το ήθελαν στο γκαράζ τους.
Seat Mo eScooter 125 photo gallery