Ο ΣΕΑΑ δημοσίευσε τις ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων για το μήνα Ιούνιο του 2021 και, φυσικά, αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι οι αριθμοί που αφορούν τα EVs, αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.

Συνολικά διατέθηκαν 821 EVs τον Ιούνιο φέρνοντας το σύνολο του 2021 στα 3.202 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έπειτα από έναν “στάσιμο” Μάιο, είδαμε μια σημαντική αύξηση που έφερε το μερίδιο των EVs στο 5,92% για τον Ιούνιο, ενώ για όλο το 2021 ανέρχεται στο 5,49%. Όπως διαφαίνεται, η Ελλάδα θα πετύχει εύκολα τον φετινό στόχο που είχε τεθεί όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα όσα βλέπουμε μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις της Tesla είναι αυτές που επηρεάζουν σημαντικά τις συνολικές για κάθε μήνα. Τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 112 Tesla Model 3 έναντι μόλις 11 τον Μάιο, ένα φαινόμενο στο οποίο η αγορά συνηθίζει, πλέον. Αυτές το έφεραν εύκολα στην 1η θέση, αφήνοντας στη 2η το Volvo XC40 PHEV (87). Το SUV των Σουηδών βρίσκεται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων φέτος και παραμένει το κορυφαίο EV (έστω, plug-in υβριδικό) για το 2021, με 326 ταξινομήσεις (317 έχει το Model 3). Στην 3η θέση του Ιουνίου βρίσκουμε το Audi Q3 PHEV με 72 ταξινομήσεις, στην 4η το το Peugeot 208 BEV (40) και το Top 5 ολοκληρώνει το VW Tiguan PHEV με 38.

Audi Q3 PHEV

Άξιες αναφοράς οι 37 ταξινομήσεις του Fiat 500 BEV, ενώ η πλατφόρμα MEB της VW αποδεικνύεται επιτυχημένη, μέχρι στιγμής. Τα VW ID.3 και ID.4 κερδίζουν έδαφος (73 και 43 ταξινομήσεις από την αρχή της χρονιάς), ενώ ικανοποιητικό ήταν και το ντεμπούτο του Skoda Enyaq iV (22 ταξινομήσεις τους πρώτους δύο μήνες του στην αγορά).

Οι “αιχμές του δόρατος”

Μπορεί τα EVs να παραμένουν ένα μικρό ποσοστό του συνόλου οχημάτων, αλλά εξετάζοντας επι μέρους κατηγορίες, βλέπουμε οτι κερδίζουν τις προτιμήσεις συγκεκριμένων target groups. Για παράδειγμα, οι 3 νέες ταξινομήσεις της Porsche Taycan. Αυτές την φέρνουν στην κορυφή του F-G segment με 11 για φέτος, μπροστά από συμβατικά, θερμικά μοντέλα όπως την Mercedes S-Series και την Porsche Panamera.

Επίσης, το impact που έχει η Tesla στην αγορά με το Model 3 διακρίνεται και στην ανάλυση του D segment. Το Model 3 κατέχει σχεδόν το 30% αυτού, μπροστά από την Skoda Octavia (267 ταξινομήσεις) και την BMW 3-Series (128). Ακόμα κι αν υπολογίσουμε τα D-SUVs, το Model 3 παραμένει εύκολα πρώτο, έχοντας το 13% όλου του D segment. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα την τάση που διαμορφώνεται και σαφώς το Model 3 είναι από τα μοντέλα που θα βοηθήσουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά. Μάλιστα, η εταιρεία έχει ανοίξει τις προπαραγγελίες για το Tesla Model Y, που αναμένεται το Σεπτέμβριο.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πωλήσεις EVs στην Ελλάδα – Μάιος 2021

Πηγή: ΣΕΑΑ

Προηγούμενο άρθροREVIEW: Seat Mo eScooter 125!
Επόμενο άρθροΣτην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.