Το νέο Skoda Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εταιρείας και μόλις ήρθε επίσημα στην ελληνική αγορά, με τιμή που ξεκινά ελάχιστα κάτω από τα €30.000 (μαζί με την επιδότηση του “Κινούμαι Ηλεκτρικά”). Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να πάρουμε μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων του, συγκεκριμένα της έκδοσης Enyaq iV 60, η οποία είναι “μεσαία” της γκάμας αυτή τη στιγμή. Ένα μικρό preview του, λοιπόν, εν αναμονή ενός πληρέστερου review!

Το Skoda Enyaq iV είναι ένα C-SUV που βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MEB της VW. Στην ίδια βασίζονται, άλλωστε, τα VW ID.3 και ID.4, με το δεύτερο να είναι σχεδόν “αδερφάκι” του Enyaq. Τις ομοιότητες μπορείτε να τις διακρίνετε εύκολα, κυρίως στο εσωτερικό του οχήματος, αν δείτε και το αναλυτικό review μας του ID.3. Ωστόσο, το Enyaq έχει το δικό του “χαρακτήρα”, διαφορετική φιλοσοφία και αρκετές διαφορές τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά.

Διαστάσεις, συμπεριφορά, φρένα

Με μήκος 4,65m και ύψος 1,61m, το Enyaq δεν είναι ένα μικρό SUV. Ωστόσο, ο μικρός κύκλος στροφής των 9,3m το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο εντός πόλης. Ιδιαίτερα χάρη και στις ενσωματωμένες κάμερες και αισθητήρες περιμετρικά του οχήματος, που “στέλνουν” εικόνα στην κεντρική οθόνη του infotainment με διαγώνιο 13″, η οποία δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας. Η απόσταση του πατώματος από το έδαφος αγγίζει τα 18,6cm και ευνοεί τη χρήση ακόμα και εκτός δρόμου.

Το βάρος, όπως σε όλα τα EVs, είναι μεγάλο και ξεκινά από τα 1.940 Kg με οδηγό. Ωστόσο, η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από την καμπίνα προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους και κατανομή σχεδόν 50:50. Έτσι, το Enyaq, που “πατάει” σε τροχούς 18-21″, καταφέρνει να είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα και αν αφήσετε πίσω σας τους ήπιους ρυθμούς μετακίνησης και αποφασίσετε να το πιέσετε. Η ανάρτηση αποδείχθηκε άνετη αλλά ταυτόχρονα υποστηρίζει ικανοποιητικά το βάρος του οχήματος, χωρίς αυτό να την “εκθέτει”. Όσο για τα φρένα, οι δίσκοι των 330mm εμπρός αναλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του έργου ακινητοποίησης του Enyaq. Στους πίσω τροχούς έχουμε τα μεγάλα ταμπούρα που δεν κουράζονται σε καμία περίπτωση, χάρη και στο regenerative braking (μέχρι 0,15g) που κάνει το όχημα. Άλλωστε, ένα καλό ταμπούρο στους πίσω τροχούς δεν έχει να ζηλέψει πολλά από ένα δισκόφρενο, στο 95% των περιπτώσεων…

Αξίζει να σημειώσουμε τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,258 Cd) του μοντέλου της Skoda. Επιτυγχάνεται χάρη στα αεροδυναμικά βοηθήματα στον εμπρός προφυλακτήρα, το πίσω diffuser και την αεροτομή αλλά και το flat πάτωμα που είναι χαρακτηριστικών των περισσότερων EVs.

Επιδόσεις και αυτονομία

Από πλευράς επιδόσεων, οι τρεις εκδόσεις διαφέρουν. Το Skoda Enyaq iV 50 έχει ισχύ 148 Ps, το iV 60 αποδίδει 180 Ps και το iV 80 αγγίζει τα 204 Ps των ID.3/ID.4. Το 0-100 Km/h δεν εντυπωσιάζει εξ’αιτίας του υψηλού βάρους (11,3″-8,7″-8,6″) αντίστοιχα, όμως οι ρεπρίζ, τουλάχιστον μέχρι τα 100-120 Km/h, είναι ικανοποιητικότατες και επιτρέπουν γρήγορες προσπεράσεις. Η ροπή των 220-310Nm είναι διαθέσιμη, φυσικά, από το “μηδέν” και καθιστά τις μετακινήσεις εντός πόλης, απόλαυση.

Το κιβώτιο είναι μιας σχέσης αλλά στο τιμόνι θα βρείτε paddles! Ο λόγος είναι απλός. Στο B mode κίνησης έχετε τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση ενέργειας. Στο D mode έχετε 3 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης, τα οποία επιλέγετε γρήγορα μέσω των paddles, π.χ. πλησιάζοντας σε ένα κόκκινο φανάρι ή ξεκινώντας μια κατηφόρα. Έτσι, αν δεν θέλετε να κινείστε διαρκώς στο B mode, το D επιτρέπει το “override” της default ρύθμισης μέσω των paddles. Μόλις πατήσετε ξανά το γκάζι, επιστρέφει στo ελάχιστο επίπεδο regenerative braking αυτόματα. Ο επιλογέας ταχυτήτων δεν είναι πίσω από το τιμόνι, δεξιά τoυ dashboard, όπως στο ID.4, αλλά στο γνώριμο σημείο, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Είναι μικρός και διακριτικός, όμως, με τη μορφή μεγάλου “διακόπτη”. Άλλη μια απόδειξη του οτι η Skoda ακολούθησε μια διαφορετική προσέγγιση στο Enyaq.

Από πλευράς αυτονομίας έχουμε μπαταρίες 52-58-77 kWh αντίστοιχα, για τις τρεις εκδόσεις. Προσφέρουν έως 362-412-536 Km με μια φόρτιση κατά WLTP, σε μικτό κύκλο. Αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση περί τις 16 kWh/100 Km, την οποία και επιβεβαιώσαμε εύκολα κατά τη δοκιμή μας. Αν, βέβαια, κινηθείτε σε γρήγορους ρυθμούς με κλιματισμό, θα δείτε μέχρι και 22-23 kWh/100 Km. Το χειμώνα, η ύπαρξη αντλίας θερμότητας βοηθά στο να μην αυξάνεται ιδιαίτερα η κατανάλωση με τη χρήση καλοριφέρ. Όσο για την φόρτιση, ο OBC του iV 50 επιτρέπει 7,2 kW ενώ των iV 60 – iV 80, 11 kW. Για DC φόρτιση έχουμε όριο 50-100-125 kW αντίστοιχα. Για τα iV 60 και iV 80 αυτό σημαίνει φόρτιση 5-80% σε 35-38′ και +100 Km αυτονομίας με 7-8′ φόρτισης (αν η στάθμη είναι αρκετά χαμηλή).

Βοηθήματα οδηγού και εξοπλισμός

Από πλευράς βοηθημάτων του οδηγού έχουμε σχεδόν τα πάντα, όπως προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Keeping Assist, Predictive ACC, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας αλλά και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης. LEDs στο εσωτερικό των πλαϊνών καθρεπτών ανάβουν για να σας ειδοποιήσουν οτι κάποιος βρίσκεται στην τυφλή σας γωνιά ή πλησιάζει, για αποφυγή ατυχημάτων. Υπάρχει ακόμα και σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού, με βάση τη συμπεριφορά του. Γενικότερα από πλευράς εξοπλισμού έχουμε επίσης keyless entry, θερμαινόμενα καθίσματα (του οδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά), 3ζωνικό κλιματισμό, συνδεσιμότητα 4G LTE, LED φώτα εμπρός και πίσω με μεταβλητή δέσμη και τεχνολογία Matrix αλλά και συνδεσιμότητα infotainment Skoda Connect για 3 έτη.

Εσωτερικό και χώροι

Το dashboard είναι μικρό (5,3″) και “χωμένο” πίσω από το τιμόνι ενώ ο οδηγός ενθαρρύνεται στη χρήση της κεντρικής οθόνης. Έτσι, το dashboard δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού, ενώ παρέχει μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες. Το infotainment είναι πλήρες και υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay. Όσο για το ηχοσύστημα έχει εξαιρετική απόδοση μέχρι και το 85% της μέγιστης έντασης.

Τα υλικά στο εσωτερικό είναι ποιοτικά και επιλογές σε trims υπάρχουν πολλές. Όλα, πάντως, είναι οικολογικά και με βάση τον παράγοντα της “βιωσιμότητας” του οχήματος. Ακόμα και η καφέ, δερμάτινη επένδυση του Enyaq που είχαμε στα χέρια μας είναι οικολογική και έχει αποκτήσει το χρώμα της με φυτικά έλαια. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος (585-1.710 Lt), όπως και ο χώρος για εμπρός και πίσω επιβάτες. Πολλοί μικροχώροι για αντικείμενα υπάρχουν μέσα στο όχημα, όπως και δυνατότητα ενσύρματης/ασύρματης φόρτισης του κινητού σας. Τέλος, ο κρυφός φωτισμός στα πόδια των επιβατών αλλά και ο ambient φωτισμός κατά μήκος του ταμπλώ και των πορτών είναι εντυπωσιακός αλλά και ουσιαστικός, σε σκοτεινό περιβάλλον.

Το Skoda Enyaq iV μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στο διάστημα που συμβιώσαμε. Αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία, με την τιμή του να είναι δελεαστική για τα δεδομένα της αγοράς EVs. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.skoda.gr και ευχαριστούμε την Kosmocar για την παραχώρηση του οχήματος της δοκιμής.

Skoda Enyaq iV photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.