Ο κλάδος της ασφάλισης και δη της ασφάλισης οχημάτων, αλλάζει τα τελευταία χρόνια. Κυρίως χάρη στην digital/online ασφάλιση, η οποία κερδίζει όλο και περισσότερους Έλληνες, με “όπλα” της την απλουστευμένη διαδικασία, την άμεση ενημέρωση και πληροφόρηση για τις παροχές και το κόστος αλλά και τις ανταγωνιστικές τιμές. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση (που τόσο μας απασχολεί στο GetElectric.gr) αλλά και η έλευση της αυτόνομης οδήγησης φέρνουν επιπλέον αλλαγές και disruption στον κλάδο, με γοργό ρυθμό. Οι λόγοι, πολλοί και γι’αυτούς είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ.Διαμαντή Μπουζάνη, επικεφαλής του COSMOTE Insurance του Ομίλου ΟΤΕ.
Το COSMOTE Insurance φέτος συμπληρώνει 3 χρόνια στην αγορά των ψηφιακών πλατφορμών σύγκρισης και αγοράς ασφαλειών. Η πορεία του δείχνει σταθερά ανοδική και σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας έχει κερδίσει το μεγάλο “στοίχημα” του customer loyalty, με 9 στους 10 ασφαλιζόμενους να παραμένουν “πιστοί” στην πλατφόρμα. Συνεργάζεται με 16 κορυφαία ασφαλιστικά brands, όπως Interamerican, Anytime, ERGO, Ιnterlife, Εθνική Ασφαλιστική, Ατλαντική Ένωση, Hellas Direct, Eurolife FFH, Groupama, Ιντερσαλόνικα, Apeiron, Αllianz, ΕΛΠΑ και Mondial για να παρέχει ολοκληρωμένες ασφαλιστικές λύσεις και εξατομικευμένες υπηρεσίες ασφάλισης οχήματος, κατοικίας, πρωτοβάθμιας υγείας και σκάφους. Εμάς, προφανώς, μας ενδιαφέρουν τα οχήματα, οπότε οι ερωτήσεις μας εστίασαν και σε αυτά, μεταξύ άλλων.
Διαμαντής Μπουζάνης, επικεφαλής COSMOTE Insurance – Συνέντευξη στον Δημήτρη Σκιάννη
Δ.Σ.: Θα θέλατε να κάνετε έναν mini-απολογισμό αυτών των 3 ετών ύπαρξης και δραστηριότητας του COSMOTE Insurance;
Δ.Μ.: Το COSMOTE Insurance, η ψηφιακή πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς ασφαλειών της COSMOTE, συμπλήρωσε ήδη 3 χρόνια ανάπτυξης στην ελληνική αγορά και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την πορεία του. Η αυξανόμενη επισκεψιμότητα στο site μας, η αύξηση των πωλήσεων, ο σταθερά υψηλός δείκτης ανανέωσης των συμβολαίων, αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει το COSMOTE Insurance. Στην εποχή μας ο κόσμος αναζητά την ευκολία, το χαμηλό κόστος και την ταχύτητα που προσφέρει η online ασφάλιση. Απαντώντας σε αυτήν την ανάγκη, το COSMOTE Insurance παρέχει ολοκληρωμένες ασφαλιστικές λύσεις και εξατομικευμένες υπηρεσίες ασφάλισης οχήματος, κατοικίας, πρωτοβάθμιας υγείας και σκάφους από κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα. Μάλιστα, το μεγάλο ποσοστό επισκεπτών από mobile devices επιβεβαιώνει την επιτυχία της απόφασης μας να υιοθετήσουμε “mobile first” στρατηγική ως προς τον σχεδιασμό του site μας, αλλά και της συνολικής εμπειρίας του πελάτη.
Όταν πριν από 3 χρόνια αποφασίσαμε να μπούμε στον κλάδο της ψηφιακής ασφάλισης, δεν στοχεύαμε μόνο σε μερίδιο της υφιστάμενης αγοράς, αλλά κυρίως στην περαιτέρω ανάπτυξή της. Με όχημα την τεχνογνωσία μας, θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε ανεξάρτητα υπέρ των καταναλωτών. Στόχος μας είναι όχι μόνο να κάνουμε ευκολότερη την αναζήτηση του καλύτερου συνδυασμού ποιότητας και τιμής στην ασφάλεια οχήματος, υγείας και κατοικίας, αλλά και να δημιουργήσουμε κουλτούρα ασφάλισης στο ευρύ κοινό.
Δ.Σ.: Πού διαφοροποιείται το COSMOTE Insurance έναντι του ανταγωνισμού;
Δ.Μ.: Με το COSMOTE Insurance έχεις όλη την ασφαλιστική αγορά στο κινητό σου. Είναι ένας έξυπνος τρόπος online ασφάλισης αυτοκινήτου, μηχανής, κατοικίας, σκάφους και πρωτοβάθμιας υγείας. Απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές, παρέχει ευκολία, ταχύτητα και διαφάνεια στον χρήστη και συνεργάζεται με 16 κορυφαία ασφαλιστικά brands. Μέσα από το cosmoteinsurance.gr οι καταναλωτές έχουν μια ευρεία εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς και μπορούν να συγκρίνουν online ανάμεσα σε πολλά ασφαλιστικά προγράμματα. Με μερικά μόνο κλικ μπορούν να επιλέξουν τις παροχές που θέλουν, προσθέτοντας ή αφαιρώντας καλύψεις και τροποποιώντας τη διάρκεια ασφάλισης. Έτσι διαμορφώνουν οι ίδιοι το ασφαλιστήριό τους και το λαμβάνουν άμεσα στο email τους, και μάλιστα με εγγύηση χαμηλότερης τιμής. Ταυτόχρονα, παρέχουμε 24ωρη υποστήριξη, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, με πιστοποιημένους συμβούλους ασφαλίσεων που είναι δίπλα στον πελάτη για να τον βοηθήσουν πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά την αγορά του ασφαλιστηρίου. Και όλα αυτά με το κύρος και την αξιοπιστία της COSMOTE.
Δ.Σ.: Πόσο έχει αλλάξει η αγορά ασφάλισης από το 2018, όταν και ξεκινήσατε την προσπάθεια σας;
Δ.Μ.: Το 2018 η ασφαλιστική αγορά στη χώρα μας βρισκόταν σε τροχιά ανόδου, κάτι που συνεχίστηκε και το 2019. Η ανοδική αυτή πορεία διακόπηκε το 2020 λόγω της πανδημίας, ενώ το 2021 επανήλθε η κατάσταση. Πλέον ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κύριο θέμα στις ατζέντες όλων. Πιστεύουμε ότι η ασφαλιστική αγορά έχει πλέον την ωριμότητα να προσφέρει προϊόντα που ταιριάζουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Μπορεί, επίσης, να εκπαιδεύσει το κοινό για το ρόλο και τα αγαθά της ιδιωτικής ασφάλισης, για την αξιοπιστία και την στιβαρότητα του κλάδου.
Δ.Σ.: Ποιο είναι το μερίδιο των digital ασφαλιστικών αυτή τη στιγμή επί του συνόλου της αγοράς και με ποιο ρυθμό αυξάνεται;
Δ.Μ.: Η online ασφάλιση αφορά κυρίως σε προϊόντα που μπορούν να τυποποιηθούν, όπως για παράδειγμα η ασφάλιση οχημάτων και κατοικιών. Αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη διείσδυση παρατηρείται στην ασφάλιση αυτοκινήτων, με ποσοστό κοντά στο 13%. Η αύξηση αυτή έγινε σταδιακά και κυρίως τα τελευταία δυο χρόνια. Οι καταναλωτές σήμερα εμφανίζονται όλο και πιο θετικοί στο να αγοράσουν ασφάλιση διαδικτυακά κάτι που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά -τα επόμενα χρόνια με τις νέες γενιές. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης που είναι πιο «ώριμες» ασφαλιστικά, η online ασφάλιση (ιδίως οχημάτων) καταγράφει ποσοστά διείσδυσης που ξεπερνούν το 30% ή και το 40%.
Δ.Σ.: Ποιο είδος ασφάλισης θεωρείτε το πλέον ανερχόμενο για τα επόμενα χρόνια;
Δ.Μ.: Στον κλάδο των αυτοκινήτων, επειδή η ασφάλιση είναι υποχρεωτική, η ζήτηση είναι σταθερή, με εξαίρεση την περίοδο του lockdown. Το 2022, μάλιστα, αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, καθώς έχουν αυξηθεί τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά και λόγω της επερχόμενης ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα από την ΑΑΔΕ. Αυτό θα ωθήσει περίπου 600.000 ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων να ασφαλισθούν.
Από έρευνες καταναλωτών βλέπουμε μια αυξημένη πρόθεση για ασφαλιστικά προϊόντα υγείας και σύνταξης, με τους ασφαλισμένους όμως να επιλέγουν κυρίως τα προγράμματα μικρής διάρκειας, λόγω κόστους.
Ένας άλλος κλάδος ασφάλισης που θα μας απασχολήσει στο μέλλον, είναι η ασφάλιση κατοικίας. Θεωρούμε πως έχει δυναμική ανόδου, ιδίως στο βαθμό που οι καταναλωτές αντιληφθούν το χαμηλό της κόστος σε σχέση με τους συνεχώς αυξανόμενους κινδύνους, όπως οι φυσικές καταστροφές και η κλιματική αλλαγή.
Δ.Σ.: Τι αλλαγές μπορούμε να περιμένουμε στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων τα επόμενα χρόνια, χάρη και στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης αλλά και των ημι-αυτόνομων συστημάτων οδήγησης/υποβοήθησης του οδηγού;
Δ.Μ.: Τα Ηλεκτρικά Οχήματα αποτελούν μία τάση που σηματοδοτεί μία καινούργια εποχή για τις μετακινήσεις μας. Η ασφάλισή τους γίνεται κατά τα πρότυπα των συμβατικών οχημάτων και μάλιστα κάποιες ασφαλιστικές παρέχουν χαμηλότερα ασφάλιστρα για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, σε μία κίνηση στήριξης της ωφέλειας που παρέχουν στο περιβάλλον. Βλέπουμε ταυτόχρονα και κάποιες αλλαγές στη διανομή της ασφάλισης, αφού υπάρχουν κατασκευαστές που παρέχουν και την υπηρεσία μαζί με το αγαθό (π.χ. Tesla Insurance).
Η (ημι)αυτόνομη οδήγηση, όμως, αλλάζει την ασφάλιση οχημάτων όπως την ξέρουμε. Η βασική κάλυψη σήμερα, αφορά σε σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές που προκαλεί ένας οδηγός εξ αμελείας. Όταν τον έλεγχο του οχήματος δεν τον έχει ο οδηγός (ή τον έχει μερικώς) ποιος θα πρέπει να ασφαλισθεί τελικά; Η εταιρεία που παρήγαγε και «προγραμμάτισε» το όχημα, ο μεταφορέας και ο πωλητής που φρόντισαν να παραδοθεί χωρίς ζημιές/αστοχίες, ο ιδιοκτήτης που φροντίζει τη συντήρησή του και δίνει τις οδηγίες ή μήπως όλοι μαζί; Απαιτείται λοιπόν ισχυρή νομική υποστήριξη και καινοτόμα προσέγγιση από πλευράς της ασφαλιστικής αγοράς.
Δ.Σ.: Με ποιους τρόπους θα προσπαθήσετε να εκσυγχρονίσετε ακόμα περισσότερο τις digital υπηρεσίες ασφάλισης;
Δ.Μ.: Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στην δυνατότητα να έχεις την ασφάλιση στο κινητό σου, μέσα από τις υφιστάμενες εφαρμογές της COSMOTE, και έτσι να μπορείς να ανανεώνεις την κάλυψη σου με ένα μόνο κλικ, αλλά και να λαμβάνεις προσωποποιημένες προσφορές ώστε πάντα να κερδίζεις μέσα από τις εφαρμογές αυτές.
Δ.Σ.: Πως επηρέασε η πανδημία τον ασφαλιστικό κλάδο αλλά και τις δικές σας εργασίες, ειδικότερα;
Δ.Μ.: Είναι γεγονός ότι η πανδημία λόγω κορωνοϊού μείωσε τη συνολική παραγωγή του ασφαλιστικού κλάδου. Ωστόσο, οι digital ασφαλίσεις συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώθηκαν με τις οnline αγορές και η χρήση του internet σημείωσε εκρηκτική άνοδο. Αυτό είχε αντίκτυπο και στις ασφαλιστικές υπηρεσίες. Οι καταναλωτές διαπίστωσαν ότι η ασφάλιση οχημάτων ή κατοικιών μπορεί να γίνει εύκολα, γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια μέσα από μία αξιόπιστη ιστοσελίδα. Αυτές είναι και οι αρχές που διέπουν το COSMOTE Insurance. Χάρη στις ψηφιακές λύσεις που έχουμε υιοθετήσει μπορέσαμε να ανταποκριθούμε άμεσα στις ανάγκες των πελατών μας, προσφέροντας απρόσκοπτα τις υπηρεσίες μας. Αυτό αποδεικνύει και η αύξηση στις πωλήσεις που σημείωσε η πλατφόρμα μας, της τάξης του 50% – 70%, κατά τους πρώτους μήνες του lockdown το 2020. Αυτή η αυξημένη ροή εργασιών συνεχίζεται έως και σήμερα. Κατά τη γνώμη μου, όμως, η σημαντικότερη θετική επίδραση της πανδημίας στον ασφαλιστικό κλάδο είναι η ανάδειξη της σημασίας της ασφαλιστικής τεχνολογίας (InsurTech) και η διεύρυνση της ζήτησης για καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, που διευκολύνουν την καθημερινότητα του πελάτη.