Σε μια δήλωση που θα συζητηθεί αρκετά προέβη ο CEO του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares. Αν ακόμα δεν είστε σίγουροι για το ποια brands “στεγάζει” ο όμιλος, αναφέρουμε μερικά από αυτά: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Maserati, Opel, Peugeot.

Η σαφής αιχμή προς πολλές κατευθύνσεις εκτοξεύθηκε σε συνέντευξή του στα Μέσα των Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera και El Mundo. Εν ολίγοις, ο Tavares χαρακτήρισε “πολιτική επιλογή” την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, όπως προωθείται παγκοσμίως. Μια επιλογή που, όπως δήλωσε, επιφέρει πολλούς περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους. Επιπλέον, την χαρακτήρισε “βάρβαρη” όσον αφορά τις επιπτώσεις στις στην αυτοκινητοβιομηχανία και τον ρυθμό με τον οποίο την αναγκάζει να αλλάξει. “Είναι σαφές πως η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επέλεξαν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία”, ήταν οι ακριβείς του λέξεις.

Fiat 500e
Ο Tavares συνέχισε λέγοντας πως τα ελαφρά υβριδικά οχήματα θα ήταν μια οικονομικότερη και ταχύτερη λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Σημείωσε πως με βάση την ισχύουσα αναλογία πηγών ενέργειας στην Ευρώπη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει 70.000 Km ώστε να φθάσει στο ίδιο αποτύπωμα με ένα θερμικό, συμπεριλαμβάνοντας την κατασκευή του. Μέχρι εκείνο το σημείο, όμως, επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. Τα ελαφρά υβριδικά κοστίζουν σχεδόν το 50% ενός EV, είπε. Βέβαια, σε άλλη δήλωσή του πριν λίγες εβδομάδες ανέφερε πως τα EVs κοστίζουν 50% περισσότερο από τα θερμικά. Αυτό δημιουργεί μια μικρή σύγχυση… Τέλος, ανέφερε πως οι εταιρείες του αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος παραγωγής στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στο ασύλληπτα υψηλό κόστος ενέργειας.

 

Σε κάθε περίπτωση, ο όμιλος Stellantis δείχνει να “συμμορφώνεται” με τις επιταγές της αγοράς και της εποχής. Μέσα στο 2021 ανακοίνωσε πρόγραμμα σχεδόν €31 δις για τη δημιουργία νέων EV πλατφόρμων, εξαρτημάτων και ανάπτυξη δύο διαφορετικών τύπων μπαταριών. Ο όμιλος ελπίζει σε 70% μερίδιο EVs (BEVs και PHEVs) μέχρι το 2030 στην Ευρώπη και 40% στις ΗΠΑ.

Η άποψη μας;

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Carlos Tavares εξαπολύει μύδρους κατά της προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Το έκανε ήδη αρκετές φορές εντός του 2021, όπως και άλλοι CEOs, κυρίως εξ Ιαπωνίας. Ουσιαστικά μάλλον εκφράζει τους CEOs όλων των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων με τις δηλώσεις του, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με ταχύ ρυθμό. Σίγουρα ταχύτερο απ’ότι είχαν προγραμματίσει και θα ήθελαν οι παγκοσμίοι κολοσσοί. Αυτό απαιτεί ραγδαία αναδιοργάνωση στη λειτουργία τους και ένα τεράστιο κόστος. Κόστος που με τη σειρά του δημιουργεί πάσης φύσεως “πιέσεις”.

Από την άλλη πλευρά, παρά την περιστασιακή “γκρίνια”, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν αποδεχθεί πως είτε θα εξηλεκτρίσουν τους στόλους τους, είτε δεν θα επιβιώσουν. Απόδειξη είναι και ο ίδιος ο Όμιλος Stellantis που προχωρά γρήγορα με το πλάνο ηλεκτροκίνησής του και μάλιστα ορισμένα από τα EVs του είναι ήδη πολύ δημοφιλή στην αγορά, ακόμα και στην Ελλάδα. Εν τέλει, μάλλον κανένας μεγάλος κατασκευαστής δεν “απολαμβάνει” αυτή την τεράστια αλλαγή, αλλά όλοι θα ακολουθήσουν το γενικότερο “ρεύμα”.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Το ηλεκτρικό Fiat Panda ίσως γίνει το φθηνότερο ευρωπαϊκό EV

Πηγή: GreenCarReports

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.