Ο όμιλος Stellantis δείχνει έτοιμος να αλλάξει εποχή, ανακοινώνοντας ένα αρκετά επιθετικό επενδυτικό πλάνο ύψους €30 δις μέχρι το 2026, στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.

Ο όμιλος (που περιλαμβάνει τα brands των πρώην FCA και PSA), σχεδιάζει το 70% των πωλήσεών του στην Ευρώπη να αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα επόμενα 4 χρόνια. Για τις ΗΠΑ, το ποσοστό είναι επίσης υψηλό (40%), αν και πιο “ρεαλιστικό”. Οι δηλώσεις ήρθαν δια στόματι Carlos Tavares, του CEO του Ομίλου.

Για να προσελκύσει το αμερικάνικο κοινό, η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει και μερικά πολύ ισχυρά, ηλεκτρικά μοντέλα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να δούμε ένα ηλεκτρικό “muscle-car” από την Dodge, όπως και ένα ηλεκτρικό Ram pickup.

Το Citroen e-C4

Πλατφόρμες και υποδομές

Στο πλαίσιο αυτού του επενδυτικού πλάνου, η Stellantis θα δημιουργήσει 4 διαφορετικές EV πλατφόρμες. Πάνω σε αυτές θα βασιστούν όλα τα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα. Μια θα αφορά μικρά EVs πόλης, όπως το Fiat 500 ενώ άλλη μια θα αφορά μεσαία μοντέλα. Φυσικά, θα υπάρχει μια πλατφόρμα για SUVs και μεγαλύτερα μοντέλα. Η μπαταρία θα βρίσκεται στο πάτωμα, ανεξαιρέτως πλατφόρμας. Όσο για την τέταρτη πλατφόρμα, θα έχει ένα ξεχωριστό πλαίσιο, το οποίο θα περικλείει τη μπαταρία. Θα αφορά pickup trucks όπως το Ram 1500 και θα θυμίζει αρκετά το σασί του ηλεκτρικού Ford F-150 Lightning.

Η αυτονομία των επερχόμενων μοντέλων θα αγγίζει έως και τα 800 Km, σύμφωνα με την εταιρεία. Μάλιστα, αναμένει πως μέχρι το 2026, το συνολικό κόστος κτήσης και χρήσης ενός EV θα έχει φτάσει στα επίπεδα ενός θερμικού, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.

Opel Manta GSE Elektromod

Για να “τροφοδοτήσει” με μπαταρίες όλα αυτά τα οχήματα, ο Όμιλος θα λειτουργήσει 5 μεγάλα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών σε Β.Αμερική και Ευρώπη. Επίσης, αναμένει να έχει εξελίξει την τεχνολογία Solid State μπαταριών μέχρι το 2026. Αυτές θα προσφέρουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις υπάρχουσες μπαταρίες.

To ένα μετά το άλλο, όλα τα brands του ομίλου Stellantis ανακοινώνουν την πλήρη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση. Η Opel, για παράδειγμα, έχει θέσει ως στόχο γι’αυτό το 2028. Συνολικά, ο στόχος είναι να υπάρχει μια zero-emission επιλογή για κάθε μοντέλο του ομίλου μέχρι το 2025. Ακόμα και για το περίφημο off-road Jeep.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Stellantis και Foxconn ενώνουν τις δυνάμεις τους

Πηγή: CNN

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.