H aftermarket αγορά για τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi είναι πραγματικά τεράστια και έχει… ό,τι ζητήσεις! Πρακτικά χιλιάδες οι διαφορετικοί συνδυασμοί που μπορεί να κάνει κάποιος βελτιώνοντας το M365/Pro/1S/Pro 2/Essential του, από λάστιχα ποικίλλων διαστάσεων και τύπου, decks, αναρτήσεις, φρένα, φώτα και πολλά ακόμη. Μερικές επεμβάσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά του πατινιού προς το καλύτερο, μερικές όχι. Θέλαμε καιρό να εξετάσουμε το θέμα “ανάρτηση” στα πατίνια της Xiaomi και επιτέλους τα καταφέραμε. Όχι με κάποια ανάρτηση… της “σειράς”, αλλά με την κορυφαία Monorim!

Για το σκοπό της δοκιμής είχαμε στα χέρια μας τo demo Xiaomi M365 του e-patini.gr, το οποίο “φοράει” Monorim τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Μάλιστα, στο πίσω μέρος έχουμε και solid λάστιχο, κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο της ανάρτησης! Φυσικά, τονίζουμε πως η χρήση solid ελαστικών χωρίς ανάρτηση βλάπτει σοβαρά… τόσο εσάς, όσο και το πατίνι σας!

Κατασκευή, εμφάνιση και πρώτες εντυπώσεις

Η ανάρτηση της Monorim έχει αμορτισέρ χωρίς ελατήριο τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Αν και η εγκατάστασή της δεν είναι… πυρηνική φυσική, σίγουρα θέλει αρκετό χρόνο και τα κατάλληλα εργαλεία. Επίσης, το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά στην ανάρτηση ή/και στο πατίνι. Έτσι, προτείνουμε να αφήσετε την εγκατάσταση στους ειδικούς!

Από εμφάνιση… σκίζει, σε συνδυασμό μαύρου και κόκκινου χρώματος, αναβαθμίζοντας και την αισθητική των μοντέλων της Xiaomi. Να σημειωθεί πως το εργοστασιακό φτερό με το LED στο πίσω μέρος δεν είναι συμβατά, αλλά η ανάρτηση έχει δικό της φτερό και LED.

Πριν καν δοκιμάσουμε το πατίνι στο δρόμο, εντυπωσιάζει η αλλαγή της γεωμετρίας και των διαστάσεών του. Το “μεταξόνιο” του πατινιού αυξάνεται σημαντικά, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη σταθερότητα στο δρόμο. Βέβαια, αυξάνει την πιθανότητα να “βρείτε” κάτω, κατεβαίνοντας από ένα ψηλό πεζοδρόμιο για παράδειγμα. Αυτό το μειονέκτημα εξουδετερώνεται καθώς το πατίνι “ψηλώνει”, αυξάνεται δηλαδή η απόσταση του κάτω μέρους του deck από το έδαφος, κατά περίπου 2 cm (από 8,5 σε 10,5cm, με 8,5″ ελαστικά). Τέλος, δημιουργείται και ένα μικρό offset του εμπρός άξονα σε σχέση με τη steering angle του πατινιού, με τον εμπρός τροχό να είναι πιο μπροστά σε σχέση με την νοητή προέκταση της κολώνας του τιμονιού. Αυτά ίσως δεν ενδιαφέρουν τους περισσότερους χρήστες, αλλά κάνουν τη διαφορά στη συμπεριφορά.

Αθήνα… το απόλυτο “δικαστήριο” αναρτήσεων

Ήρθε και η ώρα της κρίσης! Από κακούς δρόμους στην Αθήνα… άλλο τίποτα, ιδανικοί για μια τέτοια δοκιμή. Έχουμε κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα με Xiaomi πατίνια χωρίς ανάρτηση, αλλά και με ακριβότερα μοντέλα άλλων εταιρειών με εργοστασιακή ανάρτηση. Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε ευχάριστα. Η διαφορά στην απόσβεση κραδασμών σε σχέση με ένα stock Xiaomi είναι… χαοτική. Ακόμα και σε σύγκριση με ακριβότερα πατίνια (που, όμως, έχουν “basic” ανάρτηση), το ταπεινό M365 είχε καλύτερη απόσβεση κραδασμών. Αυτό παρά το solid ελαστικό στο πίσω μέρος! Με 10″ ελαστικά με σαμπρέλα η απόσβεση θα ήταν ακόμα καλύτερη και θα μιλούσαμε για… “μαγικό χαλί”. Οι λακκούβες δεν είναι, πλέον, πρόβλημα και η άνεση φάνηκε από τα πρώτα χιλιόμετρα. Ακόμα και μετά από μεγάλες αποστάσεις, δεν νιώθαμε την καταπόνηση στα γόνατα και στη μέση, όπως με το εργοστασιακό μοντέλο.

Στο video μας θα δείτε και slow-motion απόσπασμα που δείχνει τη διαφορά μεταξύ της Monorim και ενός “stock” πατινιού. Το μόνο αρνητικό που εντοπίσαμε είναι οτι το εμπρός αμορτισέρ είχε την τάση να τερματίζει σε ορισμένες περιπτώσεις με τα 80 κιλά μου, αν και κάθε αναβάτης χρειάζεται το δικό του setup στην ανάρτηση, ανάλογα με τα κιλά του. Ακόμα κι έτσι, όμως, η απόσβεση κραδασμών ήταν σημαντική. Η ανάρτηση βελτιώνει ακόμα την ασφάλεια του πατινιού, σε περίπτωση μεγάλης λακκούβας όπου ο 8,5″ τροχός θα μπορούσε να “κολλήσει” και να ανατραπεί το πατίνι. Δεν είναι πανάκεια, βέβαια, ούτε μπορεί να συγκριθεί με τα 10άρια ελαστικά σε αυτό τον τομέα, αλλά σαφώς βοηθάει.

Οι αναρτήσεις της Monorim όπως και οι αναβαθμισμένες ES parts είναι διαθέσιμες από το e-patini.gr ενώ το κατάστημα αναλαμβάνει και την εγκατάστασή τους. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.