Στο πλαίσιο του 3ου Electric + Micro Mobility Forum που διεξήχθη την 1η Ιουνίου στην Αθήνα και διοργάνωσαν το GetElectric.gr και η Smartpress, ο κ.Γιάννης Τσελίκης, Σύμβουλος της Γ.Γ. Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, έδωσε νέες και σημαντικές πληροφορίες για την πορεία της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Η πρώτη και σημαντικότερη είδηση αφορούσε την απαγόρευση νέων επιβατικών με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα. Το “όριο” που είχε τεθεί ήταν το 2030, ωστόσο εν τέλει επελέγη η δυνατότητα που προσφέρει η Ε.Ε. να μετατεθεί το όριο αυτό για το 2035. Έτσι, για ακόμα 11,5 έτη περίπου θα επιτρέπεται η ταξινόμηση θερμικών και υβριδικών Ι.Χ. στην Ελλάδα.

Επιπλέον, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τον Απρίλιο του 2023 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της χώρας 22.696 EVs (8.012 BEV και 14.625 PHEV).

φορτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων AC DC ηλεκτρικά αυτοκίνητα EVs αρχές ισχύς τάση μονοφασικό τριφασικό ρεύμα (3)

Όσον αφορά τα προγράμματα επιδότησης για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, εκτός των όσων ήδη “τρέχουν”, προετοιμάζονται ακόμη δύο. Το “Produce e-Green”, ύψους €200 εκ., για τη κατασκευή παραγωγικών μονάδων με υποχρεωτικό R&D τμήμα για καινοτόμα προϊόντα & υπηρεσίες στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας (π.χ. ανακύκλωση μπαταριών (lithium, covalt), κατασκευή/συναρμολόγηση Η/Ο, φορτιστές κ.α), το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2025. Έπειτα, το “Εξηλεκτρισμός Δημόσιων Συγκοινωνιών, ύψους €100 εκ., για την αντικατάσταση 220 παλαιών λεωφορείων με ηλεκτρικά (163 στην Αθήνα, 57 Θεσσαλονίκη), με ολοκλήρωση στο τέλος του 2024.

Για το γνωστό μας “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”, ο κ.Τσελίκης ανέφερε επικαιροποιημένα στοιχεία. Μέχρι και την 30/5/2023 υπήρχαν 15.500 ενεργές αιτήσεις, με το 26% να αφορούν αυτοκίνητα, το 34% ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα (L1e-L5e), το 36% ηλεκτρικά ποδήλατα και το 4% μικροαυτοκίνητα (L6e-L7e).

κινουμαι ηλεκτρικά

Όσον αφορά το δίκτυο φόρτισης, μέχρι και τον Απρίλιο του 2023 υπήρχαν στην Ελλάδα 3.200+ κοινόχρηστα “plugs”, με την πλειοψηφία τους να βρίσκεται στην Αττική (σχεδόν το 40%). Σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΝ θα χρειαστούμε 13.000 σημεία επαναφόρτισης έως το τέλος του 2025 και 100.000 έως το 2030 (€700 εκ. επενδύσεις).

312 δήμοι της χώρας έχουν ήδη εκπονήσει Σ.Φ.Η.Ο., σε σύνολο 332, ενώ πολύ σημαντική είναι η συμμετοχή κάθε πολίτη και φορέα στη δημόσια διαβούλευση για το Τεύχος Διακήρυξης για διαγωνισμούς παραχώρησης Σ.Φ.Η.Ο και το Σχέδιο Σύμβασης, η οποία “τρέχει” έως και 9/6/2023 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ. Επιπλέον, το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 16/6/2023 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ.

Τέλος, ΥΠΕΝ και ΥΜΟΜΕ στοχεύουν να απλοποιήσουν την αδειοδοτική διαδικασία εγκατάστασης σταθμών φόρτισης, η οποία συχνά είναι χρονοβόρα, ενώ πάνω από 30 φορείς έχουν ήδη εγγραφεί στο Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.