Ο 2ος κύκλος του προγράμματος επιδότησης του Υ.Π.ΕΝ., “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, ήδη έχει ξεκινήσει άτυπα, με την πλατφόρμα να είναι online και όσες αγορές πραγματοποιούνται από 1/12/2021 μέχρι και σήμερα να επιδοτούνται αναδρομικά. Οι αλλαγές σε σχέση με τον 1ο κύκλο είναι αρκετές, αλλά μέχρι πρόσφατα, υπήρχε ένα “αγκάθι”: Η επιδότηση για ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα κατηγοριών L1-L4, δηλαδή για τα περισσότερα ηλεκτρικά σκούτερ, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (mopeds) και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της αγοράς, παρέμενε σταθερή. Ήτοι, στο 20% επί της ΛΤΠΦ και με πλαφόν τα €800. Όπως είχαμε αναφέρει πριν λίγους μήνες, αυτό είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις των εισαγωγέων και εμπόρων ηλεκτρικών δικύκλων, οι οποίοι συνεχίζουν να ζητούν υψηλότερες επιδοτήσεις, ώστε να καταστούν πιο προσιτά στο κοινό τα μοντέλα αυτά.

Παρ’ότι δεν υπάρχει κάπου “επισήμως”, σε πρόσφατο συνέδριο ηλεκτροκίνησης στην Κοζάνη, εκπρόσωπος του Υ.Π.ΕΝ., ανέφερε σε παρουσίασή του την αύξηση της επιδότησης για ηλεκτρικά δίκυκλα/τρίκυκλα στο 30% επί της ΛΤΠΦ, με αντίστοιχη αύξηση του πλαφόν στα €1.300. Μπορείτε να δείτε το σχετικό σημείο της παρουσίασης εδώ.

κινουμαι ηλεκτρικά

Τι σημαίνει πρακτικά η αλλαγή

Αν αυτό ισχύσει, τότε ένα ηλεκτρικό σκούτερ με τελική τιμή π.χ. €3.000, θα κοστίζει μετά την επιδότηση €2.274 (επιδότηση €725). Με την “παλιά” επιδότηση θα κόστιζε €2.516 (επιδότηση €483). Για να λάβει κάποιος το μέγιστο ποσό της επιδότησης, δηλαδή €1.300, θα πρέπει το σκούτερ να έχει λιανική τιμή τουλάχιστον €5.367. Η τιμή του προ φόρων θα είναι €4.328 και η επιδότηση που θα δικαιούται είναι ακριβώς €1.300. Έτσι, εν τέλει θα κοστίζει στον αγοραστή €4.067.

Είναι μια σημαντική αλλαγή στους όρους του προγράμματος, η οποία θα βοηθήσει αρκετά όσους ενδιαφέρονται για ηλεκτρικό δίκυκλο, αλλά οι “τσουχτερές” τιμές στην αγορά αποτελούν ακόμα αποτρεπτικό παράγοντα. Δυστυχώς, η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, μεταφορικά και όχι μόνο, οδηγούν σε αυξήσεις τιμών ακόμα και στα ηλεκτρικά οχήματα.

Χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε οτι ηλεκτρικό σκούτερ που το καλοκαίρι του 2021 κόστιζε περίπου €2.500, πλέον κοστίζει περίπου €3.150. Το μοτίβο επαναλαμβάνεται σε πολλά μοντέλα της αγοράς, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Η αυξημένη επιδότηση είναι ευπρόσδεκτη από όλους, λοιπόν. Ωστόσο, παραμένει “ερωτηματικό” το αν θα ισχύσει η επιδότηση των €300 για την 2η ή επιπλέον μπαταρία των ηλεκτρικών σκούτερ που την υποστηρίζουν. Αυτή είχε προαναγγελθεί πριν μερικούς μήνες, αλλά δεν γνωρίζουμε αν θα συμπεριληφθεί, εν τέλει, στο Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ. Το GetElectric έχει ζητήσει ήδη διευκρίνηση από το Υπουργείο και θα σας ενημερώσουμε σχετικά.* Στην περίπτωση αυτή, η επιδότηση μπορεί να φθάνει και τα €1.600 για ηλεκτρικό σκούτερ με δύο μπαταρίες. Συμπεριλαμβανόμενων των €400 για απόσυρση παλαιού δικύκλου φθάνουμε στις €2.000. Για τρίτεκνους/ΑμΕα προβλέπεται επιπλέον επιδότηση €500, άρα το μέγιστο ποσό φθάνει τις €2.500.

*Ενημέρωση 13/6/2022: Έπειτα από απάντηση του ΥΠΕΝ στο ερώτημά μας, η επιδότηση €300 για την 2η μπαταρία θα ισχύσει κανονικά, εφ’όσον είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πως να υπολογίσετε την επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκούτερ, ποδήλατο

Προηγούμενο άρθροREVIEW: NIU KQi2 Pro!
Επόμενο άρθροTα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα Xiaomi στο 2ο Electric & Micro Mobility FORUM
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.