Αρχική Micromobility Bosch, Audi και άλλοι φέρνουν το V2X στα ποδήλατα

Bosch, Audi και άλλοι φέρνουν το V2X στα ποδήλατα

v2x ηλεκτρικά ποδήλατα b2v οδική ασφάλεια αυτόνομη οδήγηση (1)

Το V2V (Vehicle-to-Vehicle) και το V2X (Vehicle-to-Everything) communication δεν είναι κάτι το νέο και μάλιστα ήταν ένα από τα “selling points” του 5G, αν και ακόμα δεν έχει καταστεί εφικτό να εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα. Είναι δεδομένο οτι μέχρι το τέλος της δεκαετίας τα οχήματά μας, κυρίως τα αυτοκίνητα, θα μπορούν να “μιλούν” μεταξύ τους, αλλά και με σταθερές υποδομές (φανάρια, πινακίδες κ.λπ.). Το κύριο όφελος μιας τέτοιας τεχνολογίας θα αφορά την οδική ασφάλεια, ειδικά για τα δίκυκλα κάθε είδους. Με την μεταξύ τους “επικοινωνία” θα μπορούν να αποφεύγονται ατυχήματα, π.χ. στις διασταυρώσεις ή όταν δίκυκλο βρεθεί στην “τυφλή γωνία” άλλου οχήματος, αφού θα ενεργοποιούνται προειδοποιήσεις για τον οδηγό, ίσως και αυτόματη εφαρμογή φρένου ή διεύθυνσης. Τώρα, μια ομάδα εταιρειών, μεταξύ των οποίων η Audi, η Bosch, η Shimano και η Trek, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν το V2X στα ηλεκτρικά ποδήλατα!

Το lobby group αυτό ονομάζεται Coalition for Cyclist Safety και μπορείτε να δειτε ένα σχετικό Δελτίο Τύπου στο site της Bosch. Ιδρυτικά μέλη, εκτός των παραπάνω, είναι και
οι Accell, BMC, Gazelle, Commsignia, Qualcomm, Deutsche Telekom και TELUS.

Το σκεπτικό είναι να ενσωματωθούν οι κατάλληλοι αισθητήρες για V2X επικοινωνία σε ηλεκτρικά ποδήλατα, ώστε να επικοινωνούν με άλλα οχήματα και υποδομές. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται οτι στην Ευρώπη κυκλοφορούν 1.000.000 αυτοκίνητα που είναι V2X-ready, ενώ υπάρχουν και 20.000 “μονάδες” υποδομής που έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Η εταιρεία Canyon έχει δηλώσει οτι θα έχει στην αγορά ποδήλατα με V2X μέχρι το 2026. Ενδεικτικά, δείτε το παρακάτω video:

 

Το V2X είναι τμήμα των μελλοντικών, επονομαζόμενων ITS, ή Intelligent Transport Systems. Ουσιαστικά είναι προϋπόθεση για την ορθή λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων, τα οποία μέχρι σήμερα βασίζονται κυρίως σε κάμερες, laser αισθητήρες κ.λπ., για αναγνώριση άλλων οχημάτων, πεζών και υποδομών.

Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα. Στελέχη της αγοράς και εκπρόσωποι ποδηλατικών οργανισμών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το V2X, όπως και συγκεκριμένα για το B2V (Bicycle-to-Vehicle). Ένας από τους φόβους τους είναι οτι η τεχνολογία θα ενσωματωθεί στα ακριβά μοντέλα της αγοράς, με αποτέλεσμα σύντομα όλα τα υπόλοιπα είναι ακόμα πιο ευάλωτα απέναντι στους κινδύνους του δρόμου. Το πρώτο σκέλος έχει ισχυρή βάση και θεωρείται δεδομένο οτι τουλάχιστον σε πρώτη φάση, V2X θα έχουν μόνο τα high-end e-bikes. Όσον αφορά το δεύτερο, έχει επίσης βάση, καθώς αν τα αυτοκίνητα και οι οδηγοί τους “μάθουν” να βασίζονται στο V2X για την αποφυγή ποδηλάτων, τότε τα ποδήλατα χωρις V2X ίσως κινδυνεύουν ακόμα περισσότερο, όντας “αόρατα” στο δρόμο.

Επιπλέον, προκύπτουν και θέματα ιδιωτικότητας για ποδηλάτες, πεζούς και κάθε χρήση του δρόμου, από την εφαρμογή τεχνολογίας V2X. Η τοποθεσία των χρηστών θα είναι διαθέσιμη και ορατή σε πραγματικό χρόνο, πιθανώς να αποθηκεύεται και στο “ιστορικό” του, κάτι που βέβαια ήδη συμβαίνει για παράδειγμα μέσω του Google Maps. Ωστόσο, αν κάποιος δεν επιθυμεί να είναι εντοπίσιμος κατ’αυτό τον τρόπο, ίσως κινδυνεύει στο δρόμο. Η συζήτηση… παρεκτρέπεται στην αρχική πηγή, με τα RFID chips στο ανθρώπινο σώμα να αποτελούν πεδίο διαμάχης, αλλά δεν θα σταθούμε σε αυτό.

Το concept θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, ενώ είναι βέβαιο οτι σύντομα θα πρέπει να αρχίσει η διαμόρφωση ενός κανονιστικού πλαισίου για οτιδήποτε αφορά τις έξυπνες μεταφορές, την αυτόνομη οδήγηση κ.λπ.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τα connected cars αποτελούν πρόκληση για τους παρόχους τηλεπικοινωνιών

Πηγή: Forbes

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.