Η κατανάλωση ενέργειας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αυτονομία, όπως σε όλα τα οχήματα, έτσι και στα ηλεκτρικά οχήματα. Ειδικά για τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία μας απασχολούν συχνά και ξέρουμε οτι ενδιαφέρουν κι εσας, η αυτονομία είναι το σημαντικότερο ζήτημα αυτή τη στιγμή. Ο μέσος αναβάτης μηχανής/σκούτερ έχει συνηθίσει να κινείται με υψηλές ταχύτητες και σε περιφερειακούς, “ανοιχτούς” δρόμους, όπου η κατανάλωση ανεβαίνει κατακόρυφα και η αυτονομία μειώνεται. Εντός πόλης η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη, με ταχύτητες μέχρι 40-50 Km/h, ειδικά αν το σκούτερ έχει και αναγεννητική πέδηση (regenerative braking). δοκιμή κατανάλωσης

Εκτός πόλης, όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Όσο μεγάλη μπαταρία κι αν έχετε, με υψηλή ισχύ και υψηλές ταχύτητες, η κατανάλωση εκτοξεύεται. Οι λόγοι είναι συγκεκριμένοι και γενικά γνωστοί, με κυριότερο, την αντίσταση του αέρα. Αυτή είναι που στο δίκυκλο αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση και γίνεται αντιληπτή από τα 60-70 Km/h και άνω. Στα 100 Km/h είναι ήδη πολύ μεγάλη, ειδικά αν το σκούτερ δεν έχει αεροδυναμική σχεδίαση και “ζελατίνα”. Δεν είναι τυχαίο οτι ακόμα και πολύ ισχυρά σκούτερ της αγοράς, με μεγάλες μπαταρίες, δεν αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 100-110 Km/h, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας ισχύος.

Έτσι, για να σας δείξουμε στην πράξη τα παραπάνω και να δείτε πόση διαφορά κάνει στην κατανάλωση η ταχύτητα κίνησης, αποφασίσαμε να κάνουμε μια δοκιμή! Η MUVUS μας παραχώρησε ένα ZEEHO AE8+ (12,5KW) με δύο μπαταρίες (2x 69V-27Ah) και δοκιμάσαμε το εξής: Κάναμε την ίδια διαδρομή, την ίδια ημέρα (ίδιες συνθήκες), με ταχύτητα 80 Km/h και 60 Km/h, ώστε να δούμε τη διαφορά στην κατανάλωση και την αυτονομία. Τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά και θα τα βρείτε αρκετά ενδιαφέροντα, ιδίως αν δεν έχετε ακόμα δικό σας ηλεκτρικό σκούτερ, καθώς οι ήδη κάτοχοι είναι εξοικειωμένοι με τη συμπεριφορά αυτή. Σε κάθε περίπτωση, όμως, απολαύστε τη δοκιμή, στο παρακάτω video!

Το ZEEHO AE8+ είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, ενώ εδώ μπορείτε να θυμηθείτε τη δοκιμή μας του “full-extra” μοντέλου, ZEEHO AE8S+.

Δοκιμή κατανάλωσης ZEEHO AE8+

δοκιμή κατανάλωσης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.