Συνεχίζουμε τις δοκιμές ηλεκτρικών σκούτερ αλλά αυτή τη φορά, έχουμε κάτι “νέο” στην Ελλάδα! Ίσως θα θυμάστε τα μοντέλα της Zeeho, του sub-brand της γνωστής CFMOTO, τα οποία είδαμε για πρώτη φορά στην EICMA 2022, στο Μιλάνο. Σας τα είχαμε δείξει τότε και ξέραμε οτι έρχονται Ελλάδα, οπότε… ήρθε η ώρα να τα δούμε και σε ελληνικό έδαφος, ξεκινώντας από το Zeeho AE8S+!

Zeeho AE8S+ video review

Τα μοντέλα της Zeeho έρχονται επίσημα στην Ελλάδα από την MUVUS, η οποία είναι και επίσημος αντιπρόσωπος των μοντέλων της CFMOTO (μοτοσυκλέτες και ATVs), ενώ θα σας είναι γνωστή και ως εισαγωγέας των ηλεκτρικών μοντέλων της NIU που σας έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς. Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα από την εταιρεία στην Ελλάδα τα AE8+ και AE8S+, με διαφορές που θα δούμε στη συνέχεια. Οι τιμές τους είναι €5.490 και €5.990 αντίστοιχα, αλλά “δέχονται” και επιδότηση €1.600 μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”, άρα διαμορφώνονται στις €3.890 και €4.390 αντίστοιχα.

Εμφάνιση, κατασκευή

Εμφανισιακά, το Zeeho AE8S+ έχει πολύ επιθετικό σχήμα και σίγουρα θα αρέσει στους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές ενός γρήγορου σκούτερ. Διαθέσιμο σε Starship Silver και Eclipse Silver (Black), ξεχωρίζει αμέσως από το σχεδιασμό “βέλους” στο πίσω μέρος, με τα φλας να μοιάζουν με “λαβές” και κενό στο εσωτερικό τους, πάνω από τον πίσω τροχό, ενώ στο εμπρός μέρος επίσης έχουμε επιθετικά “μούτρα” με ξεχωριστά φωτιστικά σώματα και κενό από κάτω, για την είσοδο του αέρα στο ψυγείο. Δείχνει μακρύ και μεγάλο αλλά δεν είναι τόσο, στην πραγματικότητα. Το μήκος του είναι 1,9m, το μεταξόνιο 1,38m, το πλάτος 73,5cm και το ύψος 109 cm, με το ύψος της σέλας από το έδαφος στα 76,5cm. Το καλό είναι οτι το τιμόνι “κόβει” και ο κύκλος στροφής είναι στα 2m, άρα θα μπορέσετε να κάνετε εύκολα ελιγμούς σε δύσκολες καταστάσεις.

Το βάρος του είναι κάπως μεγάλο, στα 133 Kg, ενώ στα θετικά του η σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 14cm, που αν αναλογιστούμε τη διάμετρο των τροχών (12″), είναι μεγαλύτερη απ’ότι περιμέναμε. Ένα “spec” που δεν θα βρείτε πουθενά αλλά πάντα μας ενδιαφέρει είναι η απόσταση της σέλας από το deck. Θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερη, μεν, αλλά τουλάχιστον για αναβάτες ύψους 1,80-1,85m, τα γόνατα δεν λυγίζουν και διατηρείται μια καλή στάση σώματος. Άλλωστε, μπορείτε να κάθεστε και πιο “ξαπλωτά” χάρη στα footrests που βρίσκονται πιο μπροστά στο deck, με διαγώνια κλίση, όπως σε ένα maxi scooter, αλλά έχοντας και ελεύθερο το deck για να βάζετε πράγματα, χωρίς “τούνελ”. Η σέλα στο AE8S+ έχει και υλικό suede ενώ στο AE8+ όχι, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι πολύ άνετη, με μικρή “πλάτη” για τον αναβάτη.

Το σασί είναι ατσάλινο και δοκιμασμένο για 100.000 Km σε αντίξοες συνθήκες, με το πίσω ψαλίδι να είναι από αλουμίνιο. Γενικότερα, η Zeeho δοκιμάζει εξαντλητικά το AE8S+ από το 2018 και μετά από 4 χρόνια δοκιμών, το έβγαλε στην αγορά, ώστε να είναι σίγουρη για την αντοχή και την αξιοπιστία του.

Κατασκευαστικά, το Zeeho AE8S+ είναι πολύ ποιοτικό, με πολύ καλά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί και ελάχιστα “ατοπήματα” (όπως το πορτάκι του μικρού χώρου αποθήκευσης που δεν κλείνει εύκολα). Τα πλαστικά δεν τρίζουν και έχουν καλή συναρμογή, η μεταλλική πίσω βάση πινακίδας είναι στιβαρή, τα πτυσσόμενα πατάκια για τον συναναβάτη θα μπορούσαν να είναι μεταλλικά αλλά δεν θα ταίριαζαν στο σχεδιασμό. Τα χερούλια είναι εξαιρετικά σε grip, οι διακόπτες έχουν ωραία αίσθηση και ούτως καθεξής.

Το σκούτερ είναι πλήρως αδιάβροχο και στεγανό απέναντι σε νερό και σκόνη κατά το IP67 πρότυπο και φυσικά δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να το πλύνετε και με πίεση. Ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες είναι προστατευμένες, όπως και κάθε ηλεκτρονικό υποσύστημα. Ωστόσο, αεροδυναμικά θα θέλαμε μεγαλύτερο ανεμοθραύστη, για τις υψηλές ταχύτητες, καθώς ο υπάρχον δεν προστατεύει σχεδόν καθόλου.

Συμπεριφορά, άνεση, φρένα

Αν μη τι άλλο, ένα high-quality μοντέλο ξεχωρίζει κυρίως στον τομέα της συμπεριφοράς, της λειτουργίας, της συνδεσιμότητας κ.λπ. Ισχύ και αυτονομία μπορεί να έχει οποιοδήποτε σκούτερ σχετικά εύκολα, αλλά τα υπόλοιπα είναι δύσκολο να επιτευχθούν. Ειδικά αν απευθύνεσαι σε απαιτητικούς αναβάτες που έχουν ήδη θερμικό σκούτερ στην κατοχή τους, 250+ cc, και θέλουν κάτι αντίστοιχο σε ηλεκτρικό. Το Zeeho AE8S+ εδώ παίρνει υψηλή βαθμολογία.

Η διάμετρος των τροχών είναι το μόνο σχετικά αδύναμο σημείο του, στις 12″. Λέμε “σχετικά” καθώς η ανάρτηση είναι αρκετά καλή ώστε να καλύψει αυτή την αδυναμία. Οι τροχοί φορούν ελαστικά Maxxis 100/80-12 εμπρός και 120/70-12 πίσω (προτεινόμενες πιέσεις 27,5 και 29 psi αντίστοιχα). Η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός, το οποίο θα τερματίσει μόνο σε πολύ “κακές” λακκούβες με ταχύτητα άνω των 40 Km/h, αλλά γενικά προσφέρει καλή λειτουργία, απόσβεση και σταθερότητα. Ακόμα και στα 100 Km/h με πλευρικούς ανέμους το σκούτερ είναι σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη. Η πίσω ανάρτηση είναι ακόμα καλύτερη, αποτελούμενη από δύο αμορτισέρ με ελατήρια και ρύρθμιση του rebound “on-the-fly”, με το χέρι, πανεύκολα. Ήρθε στο τέρμα “σκληρό” και μας άρεσε ως ρύθμιση, οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να πάτε στη “soft” πλευρά.

Τα φρένα είναι επίσης υψηλών προδιαγραφών και αυτό είναι κάτι που αφορά όλους τους απαιτητικούς αναβάτες, τους επαγγελματίες αλλά και όσους γενικά κυκλοφορούν κάθε μέρα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Έχουμε δισκόφρενα εμπρός (αριστερά) και πίσω (δεξιά), με το εμπρός να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου της πέδησης. Διπίστονη δαγκάνα Brembo, δίσκος 215mm και Dual channel ABS της Bosch μπορούν να κάνουν θαύματα σε καλό οδόστρωμα, με εξαιρετική απόσταση ακινητοποίησης και σταθερότητα στο φρενάρισμα πανικού. Στις περισσότερες περιπτώσεις των κακών ελληνικών δρόμων, βέβαια, το ABS είναι ευαίσθητο, ιδίως στην εμπλοκή του πίσω φρένου. Γενικά οι μανέτες του ΑΕ8S+ θέλουν πίεση για να αποδώσουν τα μέγιστα, αλλά μόλις συνηθίσετε, το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό. Να σημειωθεί οτι στο Sport mode και πάνω από τα 60 Km/h, λειτουργεί και e-brake/αναγεννητική πέδηση και το σκούτερ κόβει έντονα.

Ισχύς και επιδόσεις

Αναμφίβολα, ο κύριος λόγος να αποκτήσει κανείς το Zeeho AE8S+, είναι η ισχύς του αλλά και ο τρόπος που την αποδίδει. Εδώ δίνουμε άφοβα το “άριστα” και είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του. Ο κεντρικά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 5 KW/6,7 ίππους συνεχή ισχύ και 12,5 KW/16,7 ίππους peak, στις 4.300 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω τροχό μέσω ιμάντα της Continental (αλλαγή κάθε 24 μήνες ή 20.000 Km) και η λειτουργία είναι εν γένει αθόρυβη, πλην ενός μικρού “σφυρίγματος” σε χαμηλομεσαίες ταχύτητες, ρολλάροντας. Η ροπή στον πίσω τροχό αγγίζει τα 11,1 Nm και για τους λάτρεις του τεχνικού κομματιού, η ένταση που δίνει ο controller είναι 100/290A (nominal, peak).

Η Zeeho ανακοινώνει ένα 0-50 Km/h σε 2,6-2,9″ (ανάλογα ποιο spec sheet θα “πιστέψουμε). Εμείς μετρήσαμε με 90% μπαταρία, αναβάτη 80 Kg, σε επίπεδο κομμάτι με καλή άσφαλτο και είδαμε 0-50 Km/h σε 2,8″, 0-70 Km/h σε 5,4″ και 0-90 Km/h σε 10″ περίπου. Αυτά στο Sport mode εννοείται, χωρίς χρήση του “NOS”. Είναι επιδόσεις εξαιρετικές που κοντράρουν ακόμα και των ταχύτερων θερμικών σκούτερ 300cc της αγοράς αυτή τη στιγμή, στο 0-50 Km/h και στο 0-70 Km/h (με κόστος αντίστοιχο ή υψηλότερο του ΑΕ8S+). Ναι, προφανώς θα υπολείπεστε σε τελική ταχύτητα, η οποία στο Sport mode αγγίζει περιπου τα 93-94 Km/h (GPS), ή τα 104 Km/h στο boost mode. Αλλά για όσους είστε λάτρεις της επιτάχυνσης, θέλετε να “φεύγετε” σβέλτα από την κίνηση και τα υπόλοιπα οχήματα, αλλά και να κάνετε προσπεράσεις με άνεση σε μεσαίες ταχύτητες, το μοντέλο της Zeeho πραγματικά θα σας καλύψει απόλυτα.

Το κοντέρ “κλέβει” λίγο οπότε στο boost mode θα δείτε μέχρι 110 Km/h στην οθόνη. Τι είναι, όμως, το boost mode; Ουσιαστικά αν είστε πάνω από τα 80 Km/h, με μπαταρία άνω του 50% και θέλετε το “κάτι” παραπάνω (π.χ. για μια προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο), πατώντας μια φορά το mode+ πλήκτρο, ένα εικονίδιο που παραπέμπει σε… μπουκάλι νίτρου (NOS) εμφανίζεται στην οθόνη και για 30″ έχετε επιπλέον ώθηση! Με το πέρας των 30″ υπάρχει ένα “cooldown” των 45″, αν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε ξανά.

Υπάρχουν, επίσης, το Street mode, με ελαφρώς περιορισμένη ισχύ και τελική κοντά στα 80 Km/h και το Eco mode, με ακόμα μικρότερη ισχύ και τελική κοντά στα 55-60 Km/h. Στο Eco mode εμφανίζεται μια ένδειξη κατανάλωσης πάνω-αριστερά, με “μπάρα” που ανανεώνεται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και δείχνει την στιγμιαία κατανάλωση, με ένα πράσινο “φύλλο” αν κινείστε οικονομικά.

Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι οτι πλαίσιο, ανάρτηση και ελαστικά διαχειρίζονται εξαιρετικά την ισχύ, σε βαθμό που ακόμα και σε μέτριας ποιότητας άσφαλτο, το άνοιγμα του γκαζιού από στάση δεν οδηγεί σε ακατάσχετη ολίσθηση αλλά η δύναμη περνά αποτελεσματικά στο δρόμο. Ωστόσο, δεν υπάρχει σημαντικός περιορισμός της ροπής σε χαμηλές/μηδενικές ταχύτητες, όπως σε άλλα σκούτερ της κατηγορίας, κάτι που οι κατασκευαστές κάνουν για λόγους ασφαλείας και αξιοπιστίας. Αυτό σημαίνει οτι αν θέλετε πλήρη ισχύ ακόμα και με 0 Km/h στο κοντέρ, θα την έχετε. Έτσι, χρειάζεται προσοχή σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα, με μικρές ταχύτητες, ειδικά τη στιγμή που στρίβετε. Το άνοιγμα του γκαζιού στο Sport θα οδηγήσει σε αποκόλληση της ουράς και μετά… είστε μόνοι σας.

Τέλος, για να κλείσουμε αυτό το κομμάτι, το μοτέρ είναι υγρόψυκτο και άρα δεν τίθεται κανένα ζήτημα υπερθέρμανσής του, ούτε το καλοκαίρι, με παραταμένη χρήση κοντά στην τελική ταχύτητα. Ένα μικρό δοχειάκι υπερπλήρωσης ψυκτικού βρίσκεται κάτω από τη θύρα φόρτισης, μπορείτε να το αφαίρεσετε και να ελέγξετε τη στάθμη σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, αλλά και να συμπληρώσετε, αν χρειαστεί. Η ηλεκτρική αντλία κυκλοφορίας του ψυκτικού ίσα που ακούγεται με ακινητοποιημένο το σκούτερ και αν πλησιάσετε το αυτί σας κοντά στο σημείο εκείνο. Είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα καθώς ελάχιστα σκούτερ της κατηγορίας είναι υδρόψυκτα, κάτι που είναι “must” για το κλίμα μας. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας δέχεται 60 ml λάδι 75W-90, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά σε σκούτερ της κατηγορίας. Αυτός θα είναι ουσιαστικά και ο μόνος “μπελάς” σε επίπεδο συντήρησης, αφού πρέπει να αντικατασταθεί στις 3.000 Km από την αγορά και έπειτα κάθε 5.000 Km. Το κόστος θα είναι μικρό, φυσικά, αλλά θα πρέπει να γίνει η διαδικασία.

Αυτονομία

Πάμε και στο άλλο σημαντικό κομμάτι, αυτό των μπαταριών και της αυτονομίας. Το Zeeho AE8S+ (όπως και το AE8+) έρχονται στην Ελλάδα με δύο μπαταρίες, 69V-27Ah έκαστη. Στα specs του site της εταιρείας αλλά και σε λοιπά site του εξωτερικού θα δείτε μπαταρίες 32Ah, όμως αυτές αφορούν άλλη έκδοση που δεν θα βρείτε στη χώρα μας. Συνολικά, λοιπόν, έχουμε 54Ah και 3,726 Wh χωρητικότητας. Η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία 120 Km σε καλές συνθήκες με ήπια χρήση και πάνω από 160 Km με μικρές ταχύτητες, Eco mode και πολύ ήπια χρήση, σε φλατ κομμάτια. Οι μπαταρίες καθαυτές είναι πολύ υψηλής κατασκευαστικής ποιότητας, έχουν πτυσσόμενα χερούλια (δυστυχώς πλαστικά) και ζυγίζουν 12,1 Kg έκαστη. Τοποθετούνται κάτω από τη σέλα και μπορούν να επαναφορτιστούν είτε πάνω στο σκούτερ, είτε εκτός αυτού. Τα connectors έχουν πλαστικές “ασφάλειες” και είναι εύκολα στη χρήση.

Με βάση τα specs των μπαταριών και του σκούτερ, περιμέναμε ρεαλιστικά γύρω στα 100 Km με ήπια χρήση και μεσαίες ταχύτητες εντός πόλης και 60-70 Km στον αυτοκινητόδρομο. Οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό καθώς η μέση κατανάλωση με κίνηση διαρκώς στο Sport mode, αρκετές επιταχύνσεις μέσα στην πόλη, δοκιμές 0-90 Km/h, έντονα ανηφορικές κλίσεις και λίγα Km σε ανοιχτό δρόμο με 90 Km/h, κυμάνθηκε γύρω στις 5,4 KWh/100 Km. Πρακτικά, λοιπόν, με επιθετική χρήση και σε περιοχές με υψομετρικές διαφορές, το Zeeho AE8S+ θα “βγάλει” περίπου 75 Km. Αν κινείστε αρκετά στο Street mode, με λίγο πιο ήπιες επιταχύνσεις, με ταχύτητες 50-70 Km/h, εκτός αυτοκινητόδρομου, θα πετύχετε περίπου 90-100 Km αυτονομίας. Φυσικά, στο Eco mode, με προσοχή στην κατανάλωση και ήπιες ταχύτητες (έως 60 Km/h), τα 120 Km θα έρθουν. Να σημειώσουμε οτι η απόδοση αρχίζει και μειώνεται αισθητά μόνο κάτω από το 15% της μπαταρίας, αλλά ακόμα και στο 5%, το μοντέλο της Zeeho θα ανέβει με άνεση οποιαδήποτε ανηφόρα, με ταχύτητα 30+ Km/h. Επίσης όταν φτάσετε στο 0%, το σκούτερ έχει σίγουρα 3-5 Km αυτονομίας τουλάχιστον, σε φλατ κομμάτι, απλώς για να σας προστατεύσει (όπως και τη μπαταρία). Τέλος, αν βγείτε στον αυτοκινητόδρομο και πηγαίνετε διαρκώς με την τελική (+NOS χρήση), η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει στις 7 KWh/100 Km.

Οι μπαταρίες, σύμφωνα με τη Zeeho, θα αντέξουν τουλάχιστον 8 έτη και… 300.000 Km, ή 2.500 κύκλους φόρτισης. Είναι μια υπόσχεση που ελάχιστοι κατασκευαστές προσφέρου αυτή τη στιγμή στην αγορά. Δεν προσφέρεται η αντίστοιχη εγγύηση, βέβαια, αλλά αυτό δείχνει πόσο αισιόδοξη είναι η εταιρεία για την ποιότητα και την αντοχή τους. Η εγγύησή τους είναι 2 έτη ή 20.000 Km, όποιο έρθει πρώτο. Προσωπικά μου άφησαν εντύπωση πολύ ποιοτικού εξαρτήματος, αλλά φυσικά ο χρόνος θα δείξει. Με επιφύλαξη αναφέρουμε οτι οι μπαταρίες είναι κατασκευής ATL και είναι τεχνολογίας NCM, αλλά τονίζουμε οτι αυτό δεν είναι επιβεβαιωμένο από την εταιρεία.

Φόρτιση

Μαζί με το σκούτερ της Zeeho παίρνετε το “charger box”, ένα ωραίο, ποιοτικό βαλιτσάκι που περιλαμβάνει φορτιστή και διακλαδωτή. Είτε τον συνδέετε απευθείας πάνω στο σκούτερ, είτε βάζετε τον διακλαδωτή και τον συνδέετε σε 1 ή 2 μπαταρίες. Ο φορτιστής έχει ένταση 10A και rated ισχύ 750W. Στην πράξη είδαμε έως και 830-850 peak ισχύος, λίγο πριν ολοκληρωθεί η φόρτιση. Ο φορτιστής είναι αερόψυκτος και θορυβώδης στη λειτουργία του, ενώ ζεσταίνεται αρκετά (καυτός στην αφή). Μια πλήρης φόρτιση των δύο μπαταριών έρχεται σε 5 ώρες και 40 λεπτά, ενώ απαιτούνται 4,3 KWh ενέργειας. Αυτό μεταφράζεται κατά μέσο όρο σε περίπου €1/100 Km.

Ο φορτιστής “δίνει” 5Α σε κάθε μπαταρία, αν συνδεθούν μαζί. Αν, ωστόσο, συνδέσετε μόνο μια μπαταρία, της δίνει πλήρη ισχύ (10Α) και άρα αυτή επαναφορτίζεται σχεδόν στο μισό χρόνο. Τα 5Α είναι μια ασφαλής ένταση για την μακροζωία των μπαταριών, ενώ τα 10Α θα τις “κουράσουν” λιγάκι παραπάνω. Για όσους, όμως, θέλετε οπωσδήποτε ταχεία φόρτιση, η Zeeho μελλοντικά θα προσφέρει και φορτιστή 1.900W (22A), ώστε το 0-80% να γίνεται σε 2 ώρες.

Φώτα

Πάμε και στην υπόλοιπη “τεχνολογία” του Zeeho AE8S+. Τα φώτα εμπρός είναι εντυπωσιακά, με ένα τεράστιο DRL σε σχήμα U να περιβάλλει το κυρίως φως. Περιλαμβάνει και τα φλας (που είναι κρυφά μέχρι να ανάψουν) ενώ αποτελείται συνολικά από 127+9 LEDs. Ο κύριος προβολέας έχει 2 LED λαμπτήρες και φωτίζει αρκετά καλά το βράδυ, με ικανοποιητική διάχυση και ελάχιστα “dark spots”. Η δέσμη είναι ρυθμιζόμενη εύκολα (πάνω από τον εμπρός τροχό). Ακριβώς από κάτω υπάρχει ξεχωριστό φως για τη “μεγάλη σκάλα”, με 4 LEDs, που απλώς φωτίζει λίγο περισσότερο, κεντρικά και μακριά. Δεν κάνει τη νύχτα-μέρα, όπως θα θέλαμε, αλλά θα μπορέσετε άνετα να κινηθείτε και σε πλήρως σκοτεινούς δρόμους.

Στο πίσω μέρος έχουμε ένα κόκκινο φως με 12 LEDs κάτω από τη σέλα, μικρό και διακριτικό, αλλά ορατό. Πατώντας το φρένο ενεργοποιούνται ακόμα 6 LEDs, από κάτω του. Το πιο εντυπωσιακό πίσω είναι τα φλας, που ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο σώμα, εξέχουν, με κενό στο κέντρο για να περνά ο αέρας και φαινομενικά αεροδυναμική σχεδίαση. Το βράδυ καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο το μοντέλο της Zeeho. Τέλος, ένα μικρό LED υπάρχει κάτω από τη σέλα, για να φωτίζει το βράδυ, όταν ψάχνετε τα περιεχόμενα του κουβά.

Να σημειωθεί οτι το Zeeho AE8S+ διαθέτει και μια μπαταρία 12V-5Ah κρυμμένη στο εσωτερικό του. Αυτή φροντίζει για τη λειτουργία του ακόμα και χωρίς τις μπαταρίες υψηλής τάσης, δηλαδή κλείδωμα/ξεκλείδωμα, συναγερμό, φώτα και οθόνη, αλλά και GPS κ.λπ. Αυτή κάποια στιγμή θα χρειαστεί αντικατάσταση, όπως κάθε μπαταρία σκούτερ 12V, ανάλογα και με τη χρήση που κάνετε, ή αν αφήνετε το σκούτερ απενεργοποιημένο για πολλές εβδομάδες.

Χειριστήρια

Στο τιμόνι θα βρειτε: Στο αριστερό μέρος διακόπτη φλας (κάπως ασαφής αίσθηση), διπλό πλήκτρο για τα modes, πλήκτρο up/down για το μενού, κόρνα (πολύ ισχυρή) και διπλό πλήκτρο για Cruise Control (πάνω από τα 15 Km/h) και το άνοιγμα της σέλας. Να σημειωθεί οτι η σέλα ανοίγει μόνο ηλεκτρονικά, κλειδί δεν υπάρχει, οπότε προσοχή. Σε μορφή σκανδάλης, στον δείκτη του αριστερού χεριού, υπάρχει το σινιάλο της μεγάλης σκάλας, ενώ πιέζοντάς το διακόπτη προς τα έξω, ανάβει μόνιμα η μεγάλη σκάλα. Γενικά όλα τα πλήκτρα είναι σωστά τοποθετημένα και με ωραία αίσθηση και feedback (πλην των φλας). Στο δεξί χέρι θα βρείτε πλήκτρο για τα αλάρμ και το ignition. Για να ξεκινήσει το σκούτερ πρέπει να το πιέσετε προς τα κάτω, πιέζοντας ταυτόχρονα μανέτα εμπρός φρένου. Φυσικά, να έχετε σηκώσει το πλαινό σταντ και επιπλέον υπάρχει αισθητήρας στη σέλα, άρα πρέπει να κάθεστε. Θα εμφανιστεί το “Ready” στην οθόνη και είστε έτοιμοι.

Το σκούτερ υποστηρίζει όπισθεν, κρατώντας πατημένο το “Mode-“, αλλά δεν πρέπει να κάθεστε στη σέλα. Τότε αρχίζει να κινείται αργά προς τα πίσω. Με πατημένο το “Mode+”, αντίστοιχα, θα κάνει “creep” προς τα εμπρός.

Οθόνη και menu

Η οθόνη είναι η μια διαφορά μεταξύ του Zeeho AE8+ και AE8S+. Στο S+ είναι TFT με διαγώνιο 5″, πολύ όμορφη το βράδυ, ενώ τη μέρα αντανακλά το φως αλλά τουλάχιστον η ταχύτητα είναι πάντα ορατή εύκολα. Έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και δύο από αυτές παραμετροποιούνται, για να βλέπετε οδόμετρο, trip 1/2, κατανάλωση, υπολοιπόμενη αυτονομία κ.λπ. Δείχνει επίσης το mode, την εξωτερική θερμοκρασία, την ώρα κ.λπ.

Κρατώντας πατημένο το “down”, μπαίνετε στο μενού. Εκεί θα βρείτε κάποιες βασικές ρυθμίσεις αλλά και δυνατότητα να συνδέσετε με Bluetooth το κινητό σας, αλλά και έως δύο hands-free κράνους. Επίσης, αν έχετε συνδέσει το κινητό, μπορείτε να δείτε εισερχόμενες κλήσεις και να απαντήσετε, αλλά και να προβάλλετε πλοήγηση μέσω χαρτών στην οθόνη του σκούτερ. Περισσότερα παρακάτω…

App και λοιπά features

Το Zeeho app δείχνει καλοσχεδιασμένο και βολικό στη χρήση. Καταφέραμε να συνδεθούμε και να δούμε κάποιες βασικές ρυθμίσεις, υπάρχει anti-theft επιλογή σε περίπτωση που σας κλέψουν το σκούτερ (το κλειδώνει επί τόπου), υπάρχει εντοπισμός μέσω GPS, μπορείτε να κλειδώσετε/ξεκλειδώσετε το σκούτερ μέσω app κ.λπ. Δυστυχώς το app μας “πέταξε” την επόμενη ημέρα και δεν καταφέραμε να ξανασυνδεθούμε. Σίγουρα θα χρειαστούν κάποια software updates για να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο και τότε θα επανέλθουμε, αφού ούτε η σύνδεση με το κινητό δούλεψε όπως έπρεπε (βλέπαμε εισερχόμενες κλήσεις αλλά δεν καταφέραμε πλοήγηση μέσω χαρτών).

Στα λοιπά χαρακτηριστικά του Zeeho AE8S+, έχουμε δύο USB θύρες στο μικρό ντουλαπάκι, μπροστά από το αριστερό σας γόνατο. Η μία είναι USB-A και η άλλη USB-C, ενώ αποδίδουν έως 18W (ταχεία φόρτιση). Ο χώρος αυτός είναι μικρός και θα χωρέσει π.χ. το κινητό σας, αλλά όχι ένα μπουκαλάκι νερό.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα, εξ’αιτίας των μπαταριών, χωρά ένα κράνος ανοικτού τύπου, αλλά όχι full face. Επίσης, χωρά το βαλιτσάκι με το φορτιστή και τον διακλαδωτή.

 

Για το κλείδωμα και ξεκλείδωμα παίρνετε μια κάρτα NFC και ένα NFC tag για το μπρελόκ σας. Τα πλησιάζετε κάτω από την οθόνη, στο τιμόνι και το σκούτερ θα κλειδώσει/ξεκλειδώσει. Μπορείτε να το κάνετε και μέσω app, ενώ υπάρχει και keyless entry. Αν πλησιάσετε με ανοιχτό bluetooth στο σκούτερ και καθίσετε στη σέλα, αυτομάτως ενεργοποιείται. Ανεξαρτήτως κινητού και app, αν αφήσετε “idle” το σκούτερ με κατεβασμένο stand για κάποια δευτερόλεπτα, κάνει προειδοποιητικό ήχο και απενεργοποιείται αυτόματα, αφήνοντας τα φώτα ανοιχτά για επιπλέον χρόνο, μέχρι να απομακρυνθείτε π.χ. Τέλος, ο συναγερμός δυστυχώς δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρός σε ένταση, παρά την έξυπνη λειτουργία του, με γυροσκόπιο, ανίχνευση κίνησης τροχού και ανίχνευση απόστασης από το σημείο στάθμευσης, αλλά και λειτουργία geofencing μέσω του app.

Συμπέρασμα

Το Zeeho AE8S+ (αλλά και το AE8+) είναι, ομολογουμένως, ό,τι κοντινότερο σε θερμικό σκούτερ 250-300cc έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, αλλά με τα θετικά τους, χωρίς τα περισσότερα αρνητικά τους. Κοινώς, διατηρεί τη χαμηλή κατανάλωση, την εξαιρετική εμπειρία χρήσης ενός ηλεκτρικού, έχει μπόλικη τεχνολογία, είναι φουτουριστικής σχεδίασης και το κυριότερο, προσφέρει την ισχύ με τον τρόπο που θα ήθελε κάθε απαιτητικός χρήστης και λάτρης της επιτάχυνσης, χωρίς “περιορισμούς”. Ελάχιστα είναι τα αδύναμα σημεία του και θα λυθούν μέσω software updates, πιθανότατα, ενώ τα φρένα, πολύ σημαντικά για επαγγελματίες και απαιτητικούς αναβάτες, είναι στο επίπεδο που θα θέλαμε. Κερασάκι στην τούρτα η τιμή του, που αυτή τη στιγμή το καθιστά πολύ δελεαστική πρόταση κοντά στις €5.000-6.000 (προ επιδότησης).

Δείτε περισσότερα στο zeeho.evκαι στο FB page της Zeeho Hellas.

Zeeho AE8S+ photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.