Μας αρέσει να δοκιμάζουμε όλο και πιο ικανά e-bikes, με μεγάλες μπαταρίες, στιβαρή κατασκευή και “φορτωμένα” με τεχνολογία αλλά το μέγεθος και το βάρος συχνά είναι πρόβλημα για ορισμένους. Είτε θέλετε να τα συνδυάζετε με Ι.Χ., είτε έχετε μικρό ασανσέρ, είτε βάζετε το ποδήλατο σε μετρό/ηλεκτρικό/λεωφορείο, είτε απλώς… δεν έχετε αρκετό χώρο και δεν μπορείτε να σηκώνετε μεγάλο βάρος μόνοι σας, ένα μικρό, αναδιπλούμενο και σχετικά ελαφρύ ποδήλατο ίσως είναι μια καλή εναλλακτική! Έτσι είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να δούμε το DocGreen από την Velogreen, powered by Grundig, ένα από τα πιο compact, σπαστά “20άρια” e-bikes της αγοράς! Πάμε να το δούμε μαζί…

DocGreen by Grundig video

Τo DocGreen by Grundig έρχεται σε ένα μέγεθος, σε μαύρο χρώμα. Είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας το παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να το δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να το δοκιμάσετε στην έκθεσή της, Κερκύρας 14 στα Γλυκά Νερά! Η τιμή του αυτή τη στιγμή είναι στα €1.129 προ επιδότησης (με το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 αναμένεται να κοστίζει €765), με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και τη μπαταρία.

Κατασκευή και διαστάσεις

Πριν αρχίσουμε με τα tech specs, να πούμε οτι η DocGreen είναι ένα ευρωπαϊκό brand στη γκάμα της έχει αρκετά μοντέλα πέραν του συγκεκριμένου 20″ e-bike. Επίσης, οι παλαιότεροι ίσως θυμάστε το γερμανικό Grundig brand, το οποίο ήταν δημοφιλές σε συγκεκριμένες κατηγορίες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών. Εδώ έχει βάλει σε ένα βαθμό το “χέρι” του, στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία είναι ιαπωνικής σχεδίασης και ανάπτυξης (VINKA).

Οι διαστάσεις του ποδηλάτου είναι από τα πλεονεκτήματά του. Μόλις 152x56x102cm και με σχετικά μικρό (για e-bike) βάρος που αγγίζει τα 21 Kg. Μάλιστα, το ποδήλατο είναι “σπαστό” (τιμόνι και σκελετός) οπότε μπορεί να γίνει ακόμα πιο μικρό, ένα “τετράγωνο” με πολύ μικρότερες διαστάσεις. Ως τέτοιο, βέβαια, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλους τους αναβάτες, έτσι θα το προτείναμε για αναβάτες ύψους έως 1,80m το πολύ, αλλά από πλευράς φορτίου μπορεί να υποστηρίξει έως 140 Kg, διαθέτοντας και σχάρα στο πίσω μέρος.

Υπάρχουν δύο φτερά εμπρός και πίσω για προστασία από τα νερά, η σέλα είναι πτυσσόμενη και η μπαταρία βρίσκεται κρυμμένη μέσα στο σασί, ενώ είναι αφαιρούμενη. 

Άνεση και συμπεριφορά

Ανάρτηση δεν υπάρχει στο e-bike αυτό, αλλά οι ακτινωτές ζάντες των 20″ σε συνδυασμό με τα ελαστικά της CST (1,75″) αποδείχθηκαν ιδιαίτερα καλά στην βασική απόσβεση κραδασμών, κάτι που δεν περιμέναμε σε τέτοιο βαθμό και μας εξέπληξε ευχάριστα.

Τα φρένα είναι μηχανικά, της Tektro, με δίσκους 160mm εμπρός και πίσω και είναι υπεραρκετά για την ακινητοποίηση του ποδηλάτου, με την αίσθηση στις μανέτες να είναι -αναμενόμενα- μέτρια. Ας μην ξεχνάμε οτι πρόκειται για ένα entry-level e-bike στο οποίο μας ενδιαφέρει πρωτίστος η λειτουργικότητα και η αντοχή.

Η σέλα είναι σχετικά καλή και εργονομικά νιώσαμε καλά πάνω στο ποδήλατο, με το τιμόνι και τη στάση σώματός μας. Να πούμε οτι και τα πετάλια είναι αναδιπλούμενα αλλά αφήνουν “solid” αίσθηση και δεν ενοχλούν στην ποδηλάτηση.

Ισχύς και αυτονομία

Φυσικά, αφού διαβάζετε τα παραπάνω, ενδιαφέρεστε για ηλεκτρικό, σπαστό ποδήλατο και όχι για συμβατικό. Εδώ, λοιπόν, έρχεται να προστεθεί στην εξίσωση το hub motor στον πίσω τροχό, το οποίο είναι 36V-250W και προσφέρει 30nm ροπή, σύμφωνα με την εταιρεία (VINKA RH30). Δεν διεκδικεί… δάφνες επιδόσεων αλλά έχει εξαιρετική απόκριση στο “πάτα”, κάτι που σπάνια βρίσκουμε σε hub κινητήρα και ήταν άλλη μια ευχάριστη έκπληξη. Σε συνδυασμό με μια μικρή σχέση μετάδοσης, θα μπορέσετε να ανεβείτε και σε ανηφόρες λογικής κλίσης (5-10%) με πολύ μικρή προσπάθεια, οπότε μείναμε ικανοποιημένοι.

Η μετάδοση είναι της Shimano, με μονό δισκοβραχίονα και 7 σχέσεις στο πίσω μέρος (περιστροφικός επιλογέας). Είναι “κοντή” για να επιτρέπει άνετη χρήση και καλή επιτάχυνση και “τελειώνει” στα 25 Km/h περίπου, οπότε θα σας καλύψει σε γενικές γραμμές, για ήπια μετακίνηση. Όπως προείπαμε, είναι ένα e-bike για μικρές αποστάσεις και ήπιες ταχύτητες κίνησης, όχι για λεωφόρους και γρήγορη ροή.

Η μπαταρία είναι της Samsung, με χωρητικότητα 252 Wh (36V-7Ah) και προσφέρει αυτονομία έως 50 Km περίπου, ανάλογα φυσικά και με το επίπεδο υποβοήθησης που θα επιλέξετε, το βάρος σας αλλά και το είδος της διαδρομής. Επαναφορτίζεται μέσα σε 3,5 ώρες με τον παρεχόμενο φορτιστή (2A) και θα καλύψει τις βασικές σας ανάγκες, εντός της ημέρας.

Φως, χειριστήρια

Κλείνουμε με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του ποδηλάτου, όπως το μικρό φως με μπαταρίες στο εμπρός μέρος, κυρίως για να σας βλέπουν οι απέναντι, αλλά και να φωτίζετε ελαφρώς ένα σκοτεινό δρόμο. Φωτάκι έχουμε και στο πίσω μέρος, επίσης με μπαταρία, για να σας βλέπουν οι πίσω.

Η μικρή, διακριτική LCD οθόνη έχει πλήκτρα ON/OFF και επιλογής επιπέδου υποβοήθησης (1 έως 5). Είναι ευκρινής αλλά δεν παρέχει πολλές επιπλέον ενδείξεις, ωστόσο δεν μας ενόχλησε αφού είναι εύχρηστη.

Συμπέρασμα

Το DocGreen 20″ by Grundig της Velogreen είναι ο ορισμός του compact, σπαστού e-bike και απευθύνεται σε όσους θέλουν να το συνδυάζουν με άλλα μέσα (π.χ. Ι.Χ, ΜΜΜ) ή να καλύπτουν μικρές και μεσαίες αποστάσεις, αλλά χωρίς περιορισμό στο βάρος και το ανάστημα αναβάτη που μπορεί να υποστηρίξει.

Βρείτε το DocGreen by Grundig στο www.velogreen.eu

DocGreen by Grundig photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.