Μετά από σχεδόν 10 χρόνια “αντιπαλότητας” μεταξύ της Nissan και των υπόλοιπων κατασκευαστών για το επικρατές πρότυπο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φαίνεται πως πλέον η πλάστιγγα γέρνει υπερ του CCS.

Η Nissan υποστήριζε το πρότυπο CHAdeMO, μαζί με δεκάδες, ακόμα, εταιρείες κατασκευής οχημάτων αλλά και φορτιστών. Στη θεωρία, το CHAdeMO δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από το πρότυπο CCS, το οποίο από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας άρχισαν να προωθούν οι κατασκευαστές των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Ωστόσο, με την παρουσίαση του ηλεκτρικού Nissan Ariya πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία ανακοίνωσε πως και αυτή θα ανέβει στο “τραίνο” του CCS, ουσιαστικά εγκαταλείποντας το CHAdeMO. Η “μάχη” είχε αρχίσει να χάνεται την τελευταία 3ετία, όταν ακόμα και ισχυροί σύμμαχοι της Nissan από την Ιαπωνία και την Ν.Κορέα (Hyundai και Honda), στράφηκαν προς το CCS.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει πως σταδιακά θα μειωθεί η δημιουργία νέων σταθμών φόρτισης CHAdeMO και θα αυξηθεί αυτή των CCS, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές θα εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με αυτό τον τύπο πρίζας. Να τονίσουμε πως πολλοί DC σταθμοί CCS ήδη προσφέρουν σημαντικά ταχύτερη φόρτιση απ’ότι οι CHAdeMO σταθμοί, οι οποίοι περιορίζονται στα 50KW.

Έχω όχημα CHAdeMO, να ανησυχώ;

Εν πάσει περιπτώσει, αν έχετε ένα όχημα που υποστηρίζει CHAdeMO φόρτιση, δε χρειάζεται να αγχώνεστε. Για πολλά, ακόμη, χρόνια θα βρίσκετε αυτό τον τύπο πρίζας στους σταθμούς φόρτισης, καθώς ήδη υπάρχουν αρκετά τέτοια σημεία. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, όπου η Nissan έχει επενδύσει πάνω από $60 εκατομμύρια για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης CHAdeMO, αυτοί οι σταθμοί είναι περισσότεροι από τους αντίστοιχους CCS. Και η Nissan έχει δεσμευθεί για τη δημιουργία ακόμα 200 CHAdeMO φορτιστών στις ΗΠΑ, με ισχύ 100KW.

Ωστόσο, μένει να δούμε τι θα συμβεί στις χώρες που τώρα αναπτύσσεται δίκτυο φόρτισης, όπως στην Ελλάδα. Κοινώς, τι ποσοστό των σημείων φόρτισης θα είναι CHAdeMO και τι ποσοστό CCS. Είναι δεδομένο θα συνεχίσουν να δημιουργούνται CHAdeMO points σε παγκόσμιο επίπεδο, τουλάχιστον για λίγα χρόνια ακόμα, αλλά πιθανότητα το CCS θα είναι το κραταιό πρότυπο για την επόμενη (ή και τη μεθεπόμενη) δεκαετία.

Διαβάστε επίσης: Στην Αυστραλία οι κάτοχοι EVs θα “πωλούν” ενέργεια στο κράτος!

 

Τέλος, υπάρχει και η Tesla! Η οποία έχει ένα τελείως διαφορετικό τύπο φορτιστών που υποστηρίζεται και υποστηρίζει μόνο τα δικά της οχήματα, οπότε δημιουργεί σε κάθε χώρα το δικό της δίκτυο φόρτισης. Η Tesla αρνείται “πεισματικά” να προσχωρήσει στη συμμαχία των κατασκευαστών που υποστηρίζουν το CCS πρότυπο, θυμίζοντας αρκετά την Apple στα smartphones με το Lightning πρότυπο. Ο χρόνος θα δείξει αν αυτό θα είναι καλό ή κακό για την Tesla μακροπρόθεσμα, εμείς απλά σημειώνουμε πως ακόμα και η Apple άρχισε να στρέφεται σιγά-σιγά προς το USB Type-C πρότυπο…

Πηγή: GreenCarReports

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.