Αρχική EVs e-Motorcycles Δίπλωμα 125 c.c. για τους οδηγούς ΙΧ μόνο με μια πρακτική εξέταση

Δίπλωμα 125 c.c. για τους οδηγούς ΙΧ μόνο με μια πρακτική εξέταση

δίπλωμα 125

Πριν μερικές εβδομάδες είχαμε γράψει για το νέο ΦΕΚ που “έδειχνε” προς την ισοδυναμία διπλωμάτων ΙΧ και δικύκλων έως 125cc. Μάλιστα, είχαμε σχολιάσει το ζήτημα και στον “αέρα” του Alpha 98,9, στην εκπομπή Alpha Speed, με τον Τάκη Πουρναράκη (ακούστε το ηχητικό εδώ). Εν τέλει το Υπουργείο απέστειλε εσπευσμένα μια διευκρίνηση. Αλλά… όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, γνωμικό που επαληθεύεται για ακόμα μια φορά.

Οι προϋποθέσεις

Σύμφωνα με το newsauto.gr, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην εξίσωση των διπλωμάτων αυτών των κατηγοριών, αλλά υπό προϋποθέσεις. Η ισοδυναμία θα είναι εν μέρει (demi) και θα αφορά μόνο όσους έχουν δίπλωμα οδήγησης για πάνω από 12 έτη ή θα είναι άνω των 30 ετών! Η συγκεκριμένοι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να αποκτούν και δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. μόνο κατόπιν πρακτικών εξετάσεων οδήγησης ακόμη και χωρίς τη συμβολή των Σχολών Οδηγών. Έτσι, θα μπορούν με το δικό τους δίκυκλο ή κάποιου γνωστού τους να μεταβαίνουν στο χώρο εξετάσεων ώστε να περάσουν μόνο από τις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης! Ναι σωστά διαβάσατε οι οδηγοί που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις εξαιρούνται από τις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και από τα μαθήματα οδήγησης, τα οποία γίνονται προαιρετικά, και βέβαια με αυτό τον τρόπο το κόστος απόκτησης της άδειας οδήγησης για δίκυκλο 125 κ.εκ. μειώνεται στο ελάχιστο καθώς το μόνο έξοδο αφορά στην απόκτηση του e-παραβόλου προγραμματισμού πρακτικών εξετάσεων που κοστίζει μόλις 15 ευρώ.

Με αυτό τον τρόπο τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν πως ικανοποιούν όλα τα αιτήματα. Και των Σχολών Οδηγών όσο και των πολιτών αλλά και εμπόρων δικύκλων.

Κατά τα φαινόμενα, το μέτρο αυτό θα ισχύσει μέσα στους επόμενους μήνες, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς οδηγούς ΙΧ να αποκτήσουν δίπλωμα 125 c.c. και να στραφούν προς τη μικροκινητικότητα και τα δίκυκλα (ηλεκτρικά ή συμβατικά), χωρίς πολλά έξοδα και “γραφειοκρατία”, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις σχολές οδήγησης και τη θεωρητική εκπαίδευση/εξέταση.

Τι θα γίνει με μοτοποδήλατα και πατίνια;

Η λογική επιτάσσει να ισχύσουν τα ίδια και το δίπλωμα 50cc (ΑΜ). Έτσι, ο ενδιαφερόμενος θα πηγαίνει με το δίκυκλό του και να εξετάζεται από την αρμόδια τροχαία της περιοχής του. Το ίδιο μπορεί να ισχύσει και για τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, στα οποία έχουμε επίσης αναφερθεί στο παρελθόν. Τέλος, μένει να δούμε τι θα ισχύσει για τα ισχυρά ηλεκτρικά πατίνια που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, αν θα ενταχθούν σε κάποια από τις κατηγορίες του ΚΟΚ και πως θα γίνει η πρακτική εξέταση σε αυτά.

Πηγή: Newsauto

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.