Επιστροφή στις δοκιμές μας και μάλιστα με δεύτερη κατά σειρά δοκιμή μοντέλου της BYD, μετά το Atto 3 που ήδη σας δείξαμε αναλυτικά προσφάτως! Αυτή τη φορά, όμως, περνάμε σε μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια θεωρήθηκε έως και… αντιεμπορική από πολλούς, αλλά χάρη στην ηλεκτροκίνηση ξαναπερνά στο προσκήνιο και είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Πρόκειται για τα sedans/saloons που κάνουν ένα δυναμικό comeback και η BYD φρόντισε να καλύψει τις ανάγκες του κοινού που αναζητά premium ηλεκτρικά saloons με το BYD Seal AWD Excellence, το οποίο αποτελεί την κορυφαία, τετρακίνηση και ισχυρότερη έκδοση του Seal. Το “ξεζουμίσαμε” και… πάμε να το δούμε!

BYD Seal AWD Excellence video review

Πριν συνεχίσουμε, να σημειώσουμε οτι το BYD Seal διατίθεται στην Ελλάδα έναντι €48.990 στην έκδοση AWD Excellence (αυτή που θα δείτε στο review) και έναντι €45.990 στην RWD έκδοση Design, με τις τιμές αυτές να είναι προ επιδότησης. Η εταιρεία προσφέρει εγγύηση 6 ετών/150.000 Km για το όχημα, 8 ετών/200.000 Km για τη μπαταρία και 8 ετών/150.000 Km για τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και 3 χρόνια δωρεάν service.

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Είχαμε στη διάθεσή μας το Polar White χρώμα αλλά υπάρχουν επίσης τα Space Black, Ice Blue και Atlantis Grey, ενώ με +1.000 ευρώ μπορείτε να το παραγγείλετε σε Shadow Green και Indigo Grey. Το Seal έχει μήκος 4,8m, πλάτος 2,15m με τους καθρέπτες σε έκταση και ύψος 1,46m, με μεταξόνιο 2,92m. Ζυγίζει 2.185 Kg (2.055 το RWD) και “πατάει” σε 19άρες ζάντες αλουμινίου. Η απόσταση από το έδαφος είναι 14,5cm και όπως έχετε ήδη καταλάβει, πρόκειται για ένα όχημα μεγάλο προς κάθε… κατεύθυνση σχεδόν, το οποίο σίγουρα δεν είναι και ό,τι καλύτερο για στάθμευση στα στενά της πόλης, αλλά είναι επιβλητικό ως σχήμα, χάρη και στη σχεδίασή του, ενώ “πατάει” πολύ σίγουρα στο δρόμο. Ο κύκλος στροφής είναι μεγάλος για EV, στα 11,6m, αλλά και πάλι είναι καλός για ένα τόσο μεγάλο όχημα.

Σχεδιαστικά, αν και αυτά είναι υποκειμενικά μεγέθη, το βρήκαμε αρκετά ελκυστικό και “επιθετικό”, κυρίως κοιτώντας το προφίλ και… ανφας. Τα φωτιστικά σώματα με τα DRLs αλλά και η γενικότερη σχεδίαση του εμπρός μέρους τραβούν τα βλέμματα πάνω στο Seal και αυτό διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι στους δρόμους. Αρκετοί, βέβαια, ήθελαν απλώς να καταλάβουν ποιο μοντέλο είναι αυτό που έβλεπαν μπροστά τους, με το ευμεγέθες “BYD” λογότυπο στον προφυλακτήρα να δίνει την απάντηση. Στο πίσω μέρος, το ενιαίο φωτιστικό σώμα που διατρέχει το πορτ-μπαγκάζ είναι εντυπωσιακό το βράδυ, ενώ το “3.8s” πίσω δεξιά υποδηλώνει την επιτάχυνση του αυτοκινήτου στο 0-100 Km/h. Ένας μικρός διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα ίσως συμβάλει ελαφρώς στον αεροδυναμικό συντελεστή 0,219 Cd, ο οποίος είναι κορυφαίος και βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο. Οι πλαϊνές “ποδιές”, πάντως, σίγουρα βοηθούν, αλλά μην ελπίζετε για off-road διαδρομές και απότομες ράμπες καθώς σχεδόν σίγουρα θα “βρείτε”.

Επίσης, αξίζει ειδική αναφορά στο σασί και την ασφάλεια που προσφέρει, πέραν αερόσακων και λοιπών ηλεκτρικών βοηθημάτων. Η Blade μπαταρία της BYD είναι δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου και χάρη στις προσπάθειες της εταιρείας, το Seal έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP, με 89% ασφάλεια επιβατών και 82% στην ασφάλεια των ευαίσθητων χρηστών του δρόμου. Δεν είναι τυχαίο οτι το δεύτερο ποσοστό είναι αισθητά υψηλότερο από του Atto 3, κάτι που επαναφέρει για ακόμα μια φορά την κουβέντα περί των αλλαγών που επέφεραν τα SUVs στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια…

Καμπίνα και χώροι

Θυμάστε τις εντυπώσεις μας από το εσωτερικό του Atto 3; Ευτυχώς ή δυστυχώς, το Seal έχει ένα αρκετά πιο “συμβατικό” σχεδιασμό εντός, αν και παραμένει φουτουριστικός και με ποιοτικά υλικά. Η τεράστια οθόνη στο κέντρο ξεχωρίζει και πάλι αλλά απουσιάζουν τα πολύ ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία του Atto, το οποίο όμως μάλλον ήταν μια σωστή επιλογή με βάση την φιλοσοφία και το target group του μοντέλου. Όμορφες γραμμές και φινίρισμα, λίγο μεγαλύτερο dash για τον οδηγό και το κυριότερο, άπλετος χώρος. Αυτό έλειπε, βέβαια, με 4,8m μήκους…

Χάρη και στην πανοραμική οροφή, το headroom είναι άπλετο, ενώ και το legroom δεν θα σας απογοητεύσει σε καμία περίπτωση. Τα φιμέ σε παράθυρα αλλά και οροφή βοηθούν πολύ το καλοκαίρι, υπάρχουν 3 isofix και γενικώς, μέσα στο Seal όλοι θα νιώσουν άνεση και πολυτέλεια.

Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων, υπάρχουν μικροχώροι στις πόρτες, ο τεμπέλης κρύβει ένα αρκετά βαθύ compartment και δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα. Ωστόσο, ένας από τους κύριους μικροχώρους για οδηγό και συνοδηγό βρίσκεται κάτω από τον επιλογέα των σχέσεων και παρ΄ότι ευμεγέθης και ανοιχτός από τις δύο πλευρές, είναι μάλλον δύσκολα προσβάσιμος από τους εμπρός επιβάτες. Εκεί βρίσκονται και δύο από τις τέσσερις θύρες USB του Seal, αλλά θα μπορούσε εργονομικά να είναι καλύτερα τοποθετημένος.

Ανοίγοντας το ηλεκτρικό port-baggage βρίσκουμε 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, αρκετά για τους περισσότερους αν και σαφώς λιγότερα από του μεγάλου του “αντιπάλου”, του Tesla Model 3. Επίσης υπάρχει ένα frunk των 53 λίτρων στο εμπρός μέρος, αρκετό για τα καλώδια φόρτισης του αυτοκινήτου ή κάποια μικρή αποσκευή ή μερικές σακούλες με ψώνια. Το κύριο “πρόβλημα” με τον πίσω αποθηκευτικό χώρο είναι το μικρό άνοιγμά του. Συγκεκριμένα το “ύψος” του, το οποίο δεν βοηθά στο να φορτώσετε κάποια ογκώδη αντικείμενα, παρά το οτι θα χωρούσαν εύκολα, αν μπορούσαν να περάσουν από το σημείο αυτό. Αυτό είναι κάτι που οφείλουμε να σημειώσουμε και να ελέγξετε οι ίδιοι, αν ενδιαφέρεστε για το όχημα.

Για τα καθίσματα, είναι πανέμορφα και πολύ άνετα, με pattern “διαμαντιού” και αφράτα μαξιλαράκια, ενιαία και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα (8-way για τον οδηγό και 6-way για τον συνοδηγό). Ο οδηγός θα απολαύσει και την ηλεκτρονική ρύθμιση της στήριξης της οσφυϊκής χώρας στο καθισμά του, ενώ αμφότεροι οι εμπρός επιβάτες θα ευχαριστηθούν ιδιαίτερα την δυνατότητα θέρμανσης αλλά και εξαερισμού των καθισμάτων. Η θέρμανση βοηθά πολύ το χειμώνα ενώ ο εξαερισμός βοηθά αρκετά το καλοκαίρι ώστε να μην “παγώνετε” με το A/C ενώ ταυτόχρονα ιδρώνει η πλάτη σας ή το… bottom σας. Μάλιστα, χάρη στον εξαερισμό των καθισμάτων νιώθαμε πολύ πιο άνετα υπό ήλιο, ο οποίος μας στόχευε χάρη στην γυάλινη οροφή.

Δεν θα μπορούσε να λείπει ο ambient φωτισμός της καμπίνας, αν και είναι σαφώς πιο διακριτικός από του Atto 3, επίσης. Πλήρως ρυθμιζόμενος και δίνει ωραίο “αέρα” στο εσωτερικό, αν και όταν το θελήσετε. Τέλος, να αναφέρουμε και τον συνδυασμό σκληρού και μαλακού πλαστικού μαζί με αλκαντάρα επένδυση στο ταμπλώ και τις πόρτες, αλλά και του μαλακού δέρματος στους τεμπέληδες εμπρός και πίσω.

Χαρακτηριστικά και βοηθήματα

Οι δύο επόμενες ενότητες θα μπορούσαν να είναι πολύ μεγάλες σε έκταση. Αυτό διότι το μεγάλο “ατού” του Seal (και των υπόλοιπων μοντέλων της BYD) είναι, αναμφίβολα, η “τεχνολογία” του. Από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό μέχρι τις μικρές “ευκολίες” για όλους τους επιβάτες και την… περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αλλά και τις φωνητικές εντολές που ξεπερνούν τα στενά όρια του infotainment, όλα είναι “high-tech” σε βαθμό που νομίζεις οτι… οδηγείς ένα πραγματικό smartphone/tablet.

Πριν πάμε στο infotainment καθαυτό να αναφέρουμε μερικά βοηθήματα και λειτουργίες του BYD Seal AWD. Έχουμε keyless entry (που λειτουργεί αρκετά καλά) αλλά και NFC tag που ενεργοποιεί το όχημα, follow me home φώτα, την πανοραμική οροφήφωτισμό εδάφους κάτω από τους καθρέπτες, ambient φωτισμό με πολλές δυνατότητες, πτυσσόμενα χερούλια που “χώνονται” στις πόρτες, 2 x USB-C θύρες των 60W και 2 x USB-A θύρες των 18W, δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση κινητού 15W, διζωνικό κλιματισμό με φίλτρο καμπίνας που συγκρατεί και τα PM2.5 μικροσωματίδια (το εκτιμήσαμε ιδιαίτερα τις μέρες της αφρικανικής σκόνης), αντλία θερμότητας για μείωση της κατανάλωσης του κλιματισμού, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, auto-dim κεντρικό καθρέφτη που επίσης λειτουργεί αρκετά καλά, αισθητήρα βροχής για το παρμπριζ… και η λίστα δεν τελειώνει. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε τους θερμαινόμενους καθρέπτες οι οποίοι έχουν auto-tilt ώστε να στρέφονται προς το κάτω μόλις βάλετε όπισθεν, για να βλέπετε το πεζοδρόμιο και τις ζάντες σας. Και η αλήθεια είναι οτι θα χρειαστεί προσοχή για να μην τις γδάρετε στο κράσπεδο καθώς οι Seiko Blade 19άρες εξέχουν ελαφρώς…

Επίσης έχουμε αρκετές κάμερες περιμετρικά ώστε να σας προσφέρουν ένα 360 view του οχήματος, χάρη στο οποίο αφ’ενός η στάθμευση γίνεται πολύ πιο εύκολη (όπως και χάρη στους αισθητήρες στάθμευσης), αφ’ετέρου γενικά μπορείτε να κινηθείτε με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε στενούς χώρους, κοντά σε γωνίες, άλλα οχήματα, αντικείμενα κ.λπ. Οι κάμερες ενεργοποιούνται αυτόματα και προβάλλουν το αντίστοιχο view στην κεντρική οθόνη (π.χ. όταν ξεπαρκάρετε), είναι πραγματικά σωτήριες. Φυσικά υπάρχουν και αισθητήρες εγγύτητας και alert για το παρκάρισμα.

Στην κατηγορία των βοηθημάτων οδηγού, έχουμε μπόλικα να αναφέρουμε, μεταξύ άλλων την έλεγχο τυφλής γωνίας, την προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το lane assist με υποβοήθηση και ειδοποίηση, το adaptive cruise control, ενώ αξίζει να αναφέρουμε οτι υπάρχει και οπίσθιο collision warning, rear traffic cross alert και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ενώ κινείστε με όπισθεν. Εννοείται η ύπαρξη Auto Hold, Hill Assist και λοιπών, αντίστοιχων χαρακτηριστικών, ώστε η κίνηση ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες να γίνεται εύκολη.

Έχουμε την αίσθηση οτι το ACC λειτούργησε καλύτερα από του Atto 3, γενικά όμως να έχετε υπ’όψιν οτι τα software updates είναι γεγονός και ήδη έχουν αναφερθεί βελτιώσεις από κατόχους σε σχέση με το software του μοντέλου της δοκιμής μας. Το Lane Assist λειτουργεί υποδειγματικά και σας κρατάει εντός λωρίδας με άνεση, ενώ και η προειδοποιητική ανάδραση που κάνει στο τιμόνι είναι πολύ ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική. Κατά τα άλλα όλες αυτές οι λειτουργίες βοηθούν πολύ τον οδηγό και είναι ένας πλήρης εξοπλισμός για το Seal, σε αυτή την κατηγορία.

Τέλος, να αναφέρουμε οτι μια εκ των σημαντικών διαφορών μεταξύ της AWD Excellence και της Design έκδοσης είναι το HUD του οδηγού, το οποίο είναι διακριτικό, χρήσιμο και παραμετροποιήσιμο.

Infotainment και χειρισμός

Η δεύτερη, μεγάλη ενότητα για το BYD Seal είναι αυτή του infotainment και του χειρισμού. Τα πλήκτρα, αρκετά τόσο στο τιμόνι όσο και στην κεντρική κονσόλα. Όλα φωτιζόμενα εννοείται και βρήκαμε τον φωτισμό και τις ενδείξεις τους καλύτερες σε σχέση με του Atto 3, το οποίο χρησιμοποιούμε ως μέτρο σύγκρισης. Πάντως δεν πρόκειται για τα ίδια πλήκτρα, ούτε στις ίδιες θέσεις, ειδικά όσον αφορά την κεντρική κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα σχέσεων, εκεί που “ξεκουράζεται” το δεξί χέρι του οδηγού. Μπορείτε να τα δείτε λεπτομερώς στο video και τις φωτογραφίες, αυτό που έχουμε να αναφέρουμε είναι οτι θα θέλαμε λίγο πιο εύχρηστες “ροδέλες” για την επιλογή των modes κ.λπ., ενώ γενικά, όπως θα διαπιστώσετε και δοκιμάζοντας το αυτοκίνητο, ο χειρισμός παραμένει λίγο δύσκολος μέσω των πλήκτρων, κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται μέσω της οθόνης αφής υποχρεωτικά, ενώ και το dash του οδηγού επιδέχεται βελτιώσεων, αν και σαφώς καλύτερο σε σχέση με του Atto 3.

Ο μοχλός επιλογής των σχέσεων είναι μικρός, θυμίζει “διαμάντι” και είναι ωραίος στην αίσθηση, με μικρή διαδρομή. Στα πλήκτρα του τιμονιού υπάρχουν και πάλι τα δύο, σαφώς χρήσιμα, για την ενεργοποίηση των καμερών και του 360 view, αλλά και για την… περιστροφή της κεντρικής οθόνης κατά 90 μοίρες, από landscape σε portrait mode! Είναι ένα πολύ εντυπωσιακό χαρακτηριστικό και σταδιακά, μόλις ξεθωριάσει το “wow factor”, είναι χρήσιμο για ορισμένες εφαρμογές που προβάλλονται καλύτερα σε “όρθια” θέση, όπως η πλοήγηση. Αντικειμενικά, όμως, η οθόνη των 15,6″ (!) είναι τόσο μεγάλη που δεν νιώσαμε ποτέ αυτή την ανάγκη.

Η οθόνη καθαυτή έχει καλή απόκριση στην αφή, ικανοποιητική φωτεινότητα (και dark/auto mode), ενώ υποστηρίζει και Android Auto/Apple CarPlay, ασύρματα. Οι λειτουργίες και οι ρυθμίσεις που επιτρέπει είναι τόσο πολλές που και πάλι θα σας παραπέμψουμε στο video μας, όπου τις δείχνουμε όλες. Να σημειωθεί οτι υπάρχει μόνιμη 4G συνδεσιμότητα και έτσι μπορείτε να χρησιμοποιείτε εύκολα την πλοήγηση (η οποία είναι αρκετά καλή και δείχνει την κίνηση στους δρόμους, αν και εκτιμώμενη ώρα άφιξης πέφτει λίγο “έξω” σε σχέση με τα Google Maps), μπορείτε να ακούτε μέσω Spotify, να κάνετε OTA updates κ.λπ.

Όπως προείπαμε, το dash του οδηγού είναι σαφώς μεγαλύτερο από του Atto 3, το οποίο βρήκαμε μάλλον “κουραστικό” στην τότε δοκιμή μας. Έχει διαγώνιο 10,25″, υπερδιπλάσια των 5″ του Atto 3 και έτσι έχει αρκετά μεγαλύτερη επιφάνεια για ενδείξεις, συνεπώς βοηθά σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Μας άρεσε και πάλι η ένδειξη της ακριβούς πίεσης και θερμοκρασίας εντός των ελαστικών αλλά και το “dragy mode” που σας επιτρέπει να μετρήσετε την επιτάχυνση, αλλά αν σας κουράζουν οι πολλές πληροφορίες, μπορείτε απλά να κοιτάτε το HUD.

Τέλος, αν πείτε “Hi BYD!”, το infotainment αναμένει τις εντολές σας. Αυτές δεν περιορίζονται στον έλεγχο του ήχου, της μουσικής κ.λπ. αλλά σας επιτρέπουν π.χ. να ανοίξετε/κλείσετε μεμομονωμένα παράθυρα, την ηλιοροφή, το σκιάδιο κ.λπ. Κάποιες λειτουργίες δεν υποστηρίζονται ακόμα αλλά φανταζόμαστε οτι είναι θέμα χρόνου. Αν δεν θέλετε να πείτε την φράση αυτή, μπορείτε απλά να πατήσετε το αντίστοιχο πλήκτρο στο τιμόνι. Το ηχοσύστημα είναι 12 ηχείων με subwoofer στο port-baggage και έρχεται με τις “ευλογίες” της δανέζικης Dynaudio, ενώ μας υπερκάλυψε.

Συμπεριφορά και άνεση

Τέλος με την “τεχνολογία”, πάμε σε πιο κλασικές δυνατότητες και ιδιότητες. Το BYD Seal AWD διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με αμορτισέρ μεταβλητής συχνότητας (frequency variable) εμπρός και πίσω, κάτι που δεν διαθέτει η “απλή”, RWD έκδοση.

Τι γίνεται με την απόσβεση κραδασμών αλλά και την διαχείριση του, ομολογουμένως μεγάλου, βάρους του Seal; Έχουμε καλά και κακά νέα. Τα καλά έχουν να κάνουν με την εξαιρετική άνεση που προσφέρουν στο 95% των περιπτώσεων τα αμορτισέρ/ελατήρια, με το εξαιρετικά σίγουρο “πάτημα” του οχήματος στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε γρήγορες καμπές και γενικά με την αίσθηση που προσφέρει σε υψηλές ταχύτητες. Είναι απόλαυση στον αυτοκινητόδρομο και σε εμπνέει για μεγάλα ταξίδια και αποστάσεις.

Τα… κακά έρχονται στην απόσβεση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, μέσα στην πόλη, στις εγκάρσιες ανωμαλίες, καθώς “κοπανάει” περισσότερο απ’ότι θα περιμέναμε. Επίσης στο body roll που είναι υπαρκτό και αισθητό αμέσως μόλις πιέσετε με πλευρικά g σε καλό οδόστρωμα, αλλά και στο οτι τα “eco” ελαστικά σαφώς και δεν μπορούν να διαχειριστούν την τεράστια ροπή και τη μεγάλη μάζα, “διαμαρτυρόμενα” όσο επιμένετε περισσότερο. Τα ελαστικά μπορούν να αντικατασταθούν, βέβαια, αλλά η ανάρτηση έχει περισσότερο “GT” χαρακτήρα και όχι σπορ κατασκευής. Βέβαια, η BYD δεν διαφημίζει το Seal ως σπορ κατασκευή αλλά η εμφάνιση, η ιπποδύναμη και η τετρακίνηση πάντα δημιουργούν προσδοκίες…

Εδώ να πούμε οτι εξαιρετική δουλειά κάνει και το intelligent stability control του οχήματος, το οποίο μας εντυπωσίασε. Ακόμα και στο βρεγμένο ή σε πολύ γλιστερές, ανηφορικές στροφές, η συχνότητα “ανάγνωσης” της ολίσθησης και η ακαριαία διόρθωσή της είναι σε τόσο υψηλό επίπεδο που πραγματικά μπορείτε να πατήσετε “τέρμα” το γκάζι οπουδήποτε και οι τροχοί θα διατηρήσουν την μέγιστη πρόσφυση και την τροχιά που θέλετε. Σε βαθμό που, όπως τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα, νιώθουμε οτι κάνουν τον οδηγό να “τεμπελιάζει” και να χάνει την αλληλεπίδρασή του με τον δρόμο και το όχημα.

Το τιμόνι είναι πολύ καλό (και θερμαινόμενο, μην ξεχνάμε), σε βάρος όταν χρειάζεται, άνεση μέσα στην πόλη και γενικώς, για τα δεδομένα ενός EV με ηλεκτρική υποβοήθηση, προφανώς.

Από πλευράς αεροδυναμικού θορύβου και ηχομόνωσης μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από το Seal, τόσο απλά και ρητά. Όπως προείπαμε, ιδανικό για άνετα ταξίδια!

Τέλος, να σημειώσουμε οτι το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως παρά μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, άρα δεν επιτρέπει “παιχνίδια”. Τουλάχιστον στο Sport mode όπου αποδίδεται η πλήρης ισχύς, αλλά με το νέο software αναφέρεται οτι το Seal μπορεί να γίνει αρκετά “tail-happy” στο Eco mode, όταν απενεργοποιηθεί ο έλεγχος ολίσθησης. Είναι κάτι που δυστυχώς δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε αλλά ένας λόγος παραπάνω να έχουμε μια δεύτερη επαφή με το Seal AWD και να σας ενημερώσουμε σχετικά!

Φρένα

Από πλευράς πέδησης, οι αεριζόμενοι δίσκοι πίσω και οι τρυπητοί, με τετραπίστονη δαγκάνα εμπρός, επιτελούν εξαιρετικά το έργο τους, σε συνδυασμό και με το e-brake. Σε φρενάρισμα πανικού το Seal ακινητοποιήθηκε άμεσα και χωρίς “δράμα”, ενώ το ABS και το EBD είναι επίσης πολύ καλά. Είδαμε έως και πάνω από -150 KW ηλεκτρικής πέδησης σε αυτή την περίπτωση, αν και μετά από παρατεταμένη πίεση σε κατηφορική, ορεινή διαδρομή, διαπιστώσαμε κόπωση στα φρένα και εξωτερικός παρατηρητής ανέφερε… λαμπερές δισκόπλακες, έτσι το cooldown ήταν επιβεβλημένο.

Όσον αφορά την αναγεννητική πέδηση και γενικότερα τη δυνατότητα one pedal driving, εδώ τα μοντέλα της BYD δεν μας κάνουν τα… χατήρια. Σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες, το “άσε” του γκαζιού οδηγεί σε μια αναγεννητική πέδηση καλού επιπέδου, ικανοποιητική σε ανοιχτούς δρόμους. Όπως και το Atto 3, όμως, το Seal μειώνει γρήγορα το regen κάτω από τα 30 Km/h και πρακτικά το μηδενίζει κάτω από τα 20 Km/h. Αποτέλεσμα, το να πρέπει να χρησιμοποιείτε συχνά το πεντάλ του φρένου εντός πόλης, όπου η μέση ταχύτητα γενικά κυμαίνεται κοντά στα 15-20 Km/h. Αυτό ανεξαρτήτως του επιπέδου regen, το οποίο έχει μόνο 2 “θέσεις”, normal ή high. Το είχαμε διαρκώς στο high και θα ήταν τέλειο, αν απλά λειτουργούσε και σε χαμηλές ταχύτητες. Οι λάτρεις του one-pedal driving στα EVs σίγουρα καταλαβαίνετε τι θέλουμε να πούμε και ελπίζουμε σε μια αναβάθμιση software για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό.

Επιδόσεις και απόδοση

Αναμφίβολα, ένα από τα κύρια “ατού” του Seal είναι η ισχύς και οι επιδόσεις του, ενώ η διαφορά τιμής μεταξύ της RWD έκδοσης των 315 ίππων και των 360 Nm ροπής με την AWD των 530 ίππων και των 670 Nm ροπής, είναι τόσο μικρή ώστε σχεδόν να μην δικαιολογεί την επιλογή του “μικρού” Seal. Θα έχετε λίγο μικρότερη κατανάλωση με αυτό, βέβαια, αλλά θα χάσετε την τετρακίνηση και τις βελτιωμένες επιδόσεις. Ποιες είναι αυτές; 0-100 Km/h σε 3,8″ (επιβεβαιωμένο και με τον εξοπλισμό μετρήσεών μας), εκπληκτικές ρεπρίζ και απόκριση στο γκάζι, αν και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 Km/h (πληροφορίες κάνουν λόγω για αύξηση με επικείμενο software update). Εμπρός έχουμε ασύγχρονο (επαγωγικό) ηλεκτροκινητήρα και πίσω έναν σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη (215 και 315 ίππους αντίστοιχα) οι οποίοι λειτουργούν αναλόγως το mode και το τι ζητάει ο οδηγός από το όχημα, ανά πάσα στιγμή.

Το σημαντικό είναι να περνάει η δύναμη στο δρόμο και εδώ δουλεύει… υπερωρίες το έξυπνο traction control της BYD, μαζί με όλες τις υπόλοιπες δυνατότητες ελέγχου και μικρορύθμισης της ροπής και της πέδησης σε κάθε άξονα, ώστε ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, σε μέτριας πρόσφυσης άσφαλτο, να μην υπάρχει “δράμα”. Η αλήθεια είναι οτι το Seal AWD μας ικανοποίησε με την αποτελεσματικότητά του στον συγκεκριμένο τομέα παρά την τεράστια ισχύ και ροπή. Και πάλι, βέβαια, κατά τη διάρκεια της δοκιμής έγινε σαφές ότι όλη αυτή η δύναμη προορίζεται κυρίως για επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή ή σε ανοιχτές καμπές και δεν μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως στο κλασικό, ελληνικό “στροφιλίκι”. Τέλος, κάτι άλλο που οφείλουμε να αναφέρουμε είναι ο περιορισμός της ισχύος μετά από 10-15′ “πίεσης” στο Sport mode, με εξωτερικές θερμοκρασίες της τάξης των 26-28 βαθμών Κελσίου. Νιώσαμε οτι η ισχύς μειώθηκε και παρατηρώντας το dash, αυτό επιβεβαιώθηκε, αφού βλέπαμε περίπου 100+ KW λιγότερη peak ισχύ απ’ότι θα έπρεπε. Πιθανώς το Seal να υπερθερμαίνεται σε αυτές τις συνθήκες και να μειώνει αυτόματα την ισχύ για να ανταπεξέλθει, τουλάχιστον αυτή είναι μια δική μας υπόθεση με βάση αυτά που είδαμε.

Περιττό να πούμε οτι με τέτοιο 0-100, το Seal AWD σε “κολλάει” στο κάθισμα από στάση, ενώ από τα 120 Km/h και πάνω ο ρυθμός επιτάχυνσης σίγουρα μειώνεται, αλλά εξακολουθεί να είναι υπεραρκετός για τους περισσότερους. Η RWD έκδοση έχει 0-100 Km/h σε 5,9″ και τέλος, να πούμε οτι το Seal AWD μπορεί να έλξει έως 1.500 Kg με φρένα και έως 750 Kg χωρίς.

Αυτονομία και φόρτιση

Άλλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα του BYD Seal είναι η ύπαρξη της Blade LFP μπαταρίας της BYD, με ωφέλιμη χωρητικότητα 82,5 KWh (550V nominal τάση, 800V πλατφόρμα). Δεν θα μπορούσε να έχει κάτι μικρότερο ώστε να υποστηριχθεί η υψηλή ισχύς αλλά και ο σκοπός του, δηλαδή το να “καταπίνει” χιλιόμετρα σε μεγάλες αποστάσεις. Η εκτιμώμενη αυτονομία που προσφέρει φτάνει τα 520 Km στον μικτό WLTP κύκλο, ενώ η κατανάλωση τις 18,2 KWh/100 Km. Τα νούμερα είναι 570 Km και 16,6 KWh/100 Km αντίστοιχα για το RWD μοντέλο. Η κατανάλωση επιβεβαιώθηκε στις δοκιμές μας, αρκεί, φυσικά, να κινείστε με ήπιο σχετικά ρυθμό και χωρίς να υποκύπτετε στον πειρασμό του “γκαζιού”. Αν το κάνετε, η κατανάλωση εκτοξεύεται αμέσως πολύ πάνω από τις 20 KWh/100 Km και φυσικά θα μειωθεί αντίστοιχα η αυτονομία σας. Το θετικό, όπως προείπαμε, είναι οτι χάρη στην αεροδυναμική του, μπορεί να ταξιδεύει με 120-130 Km/h με “αποδεκτή” κατανάλωση, ώστε να έχετε τουλάχιστον 350 Km πραγματικής αυτονομίας με μια φόρτιση.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε οτι η BYD αναφέρει έως 5.000 κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης για την μπαταρία της.

Κλείνουμε με τον τομέα της φόρτισης. Αρχικά να πούμε οτι χαρήκαμε με τη παραλαβή του οχήματος τόσο με Type-2 σε Type-2 καλώδιο, όσο και με το EVSE των 10A για φόρτιση από πρίζα σούκο, σε δύο ωραία βαλιτσάκια. Το BYD Seal έχει 11KW OBC και επαναφορτίζεται σε 8,5 ώρες πλήρως στα 11 KW. Μέσω παροχής σούκο είδαμε 1,8 KW ισχύος και μια πλήρη φόρτιση σε περίπου 40+ ώρες περίπου, αν κάποιος ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο.

Αν θυμάστε, το “παράπονό” μας από το Atto 3 ήταν η “αργή” DC φόρτιση και ένα ισχυρό tourer EV όπως το Seal με 80+ KWh, δημιουργεί απαιτήσεις. Ευτυχώς η φόρτιση γίνεται με σαφώς υψηλότερη ισχύ, έως και τα 150KW, χάρη και στην 800V αρχιτεκτονική. Ο ανταγωνισμός του είναι αμείλικτος σε αυτή την κατηγορία και γενικά τα 150KW εξακολουθούν να θεωρούνται “λίγα”, αφού για το 10-80% χρειάζονται 37′ και για το 0-100% σχεδόν 1 ώρα. Ο λόγος είναι η καμπύλη φόρτισης, η οποία, όπως θα δείτε και στο video, “πέφτει” αρκετά μετά το 50%, με αποτέλεσμα πιο αργή φόρτιση στη συνέχεια. Ωστόσο σας έχουμε και πάλι μερικά ευχάριστα νέα καθώς με νέο software update, η καμπύλη είναι πιο “επιθετική”. Όπως καταλαβαίνετε, ήμασταν λίγο άτυχοι από πλευράς timing και σίγουρα πρέπει να ξαναδοκιμάσουμε το Seal με το νέο software…

Τέλος, να σημειώσουμε οτι το Seal είναι ένα από τα λίγα EVs στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή με δυνατότητα V2L. Παίρνετε το καλώδιο μαζί με το όχημα και έτσι μπορείτε να παρέχετε έως και 3.300W ισχύος σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές, αν χρειαστεί.

Συμπέρασμα

Το BYD Seal AWD ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της BYD και έρχεται να στοχεύσει μια απαιτητική, high-end κατηγορία, με πλεονεκτήματα την εμφάνιση, την τεχνολογία, την υψηλή ισχύ και την μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας του, αλλά και την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Για όσους συνειδητοποιήσουν οτι δεν αγοράζουν μια σπορ κατασκευή και θέλουν να κινούνται κυρίως σε “ανοιχτό” δρόμο και να ταξιδεύουν, ενώ δεν επηρεάζονται από την απουσία 5ης πόρτας, πρόκειται για μια αρκετά δελεαστική πρόταση στην οικονομική του κατηγορία.

Δείτε το BYD Seal στο bydauto.gr

BYD Seal AWD photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.