Επιστρέφουμε στις δοκιμές ηλεκτρικών microcars και… ανεβαίνουμε ακόμα μια κατηγορία, αυτή τη φορά σε… θέσεις! Το Ecocar Neo είναι ένα νέο, στην Ελλάδα, μικροαυτοκίνητο, κατηγορίας L7e και κύριο πλεονέκτημά του έναντι των ανταγωνιστών, το οτι είναι 4-θέσιο! Ναι, το Neo έχει 2+2 θέσεις και μπορεί να εξυπηρετήσει πράγματι 4 ενήλικες, ή να χρησιμοποιηθεί ως διθέσιο/τριθέσιο, αν χρειάζεστε και τον αποθηκευτικό του χώρο, μάλιστα με μήκος μόλις 3 μέτρων! Το δοκιμάσαμε και πάμε να το δούμε…
Το Neo της δοκιμής μας παραχώρησε η Ecocar, στην έκθεση της οποία θα το βρείτε διαθέσιμο και για test drive, όπως και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της, επιβατικά και επαγγελματικά. Να τονίσουμε ότι η εταιρεία προσφέρει σημερα το Neo ως επιβατικό μοντέλο και δίνει εγγύηση 4 ετών για τη μπαταρία και 2 έτη για όλο το υπόλοιπο όχημα.
Το Neo ταξινομείται ως τετράκυκλο L7e, άρα χρειάζεται κανονική άδεια Ι.Χ. (Β κατηγορίας) για να το οδηγήσετε, από 18 ετών και πάνω. Η τιμή λιανικής του ανέρχεται στις €16.890 και με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 πέφτει στις €13.890.
Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή
Ξεκινώντας με το εξωτερικό, να σημειώσουμε οτι είχαμε το Ecocar Neo σε λευκό/μπεζ χρώμα, αλλά θα το βρείτε επίσης σε κίτρινο και φυστικί με λευκό και μαύρο εσωτερικό αντίστοιχα. Σχεδιαστικά, το πίσω μέρος έχει “τετράγωνο” σχήμα όπως πολλών microcars, το οποίο πάντως το κάνει πιο πρακτικό. Εμπρός έχουμε σαφώς περισσότερες καμπύλες και πιο ελκυστική σχεδίαση, ενώ τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω κάνουν καλά τη δουλειά τους, στο πρακτικό αλλά και το αισθητικό κομμάτι. Ειδικά εμπρός έχουμε οβάλ DRLs γύρω από το projector φως και μάλιστα τα DRLs μετατρέπονται σε φλας/αλάρμ, όταν χρειαστεί. Εμπρός βρίσκεται και το πορτάκι για τις θύρες φόρτισης, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου θα δείτε το παιχνιδιάρικο “Macaron”, που του δίνει μια επιπλέον νότα φρεσκάδας. Το πίσω δεξί τζάμι έχει και αντιστάσεις για το ξεθάμπωμπά του, όχι όμως και το τζάμι της 5ης πόρτας.
Με μήκος 3,064m, πλάτος 1,493m και ύψος 1,629m, είναι ψηλό αλλά παραμένει ευέλικτο ακόμα και στα πιο δύσκολα στενά της πόλης, ενώ θα παρκάρει σαφώς ευκολότερα από οποιοδήποτε 4-θέσιο τετράτροχο, χάρη και στον μικρό κύκλο στροφής. Το μεταξόνιο είναι 2,01m και η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 18cm εμπρός, στο πλάι και την “κοιλιά” του, αν και είναι 13cm στο πίσω διαφορικό. Έτσι δεν θα “βρείτε” εύκολα κάτω ακόμα και σε απότομα σημεία, εντός και εκτός δρόμου, με λίγη προσοχή να χρειάζεται μόνο στο πίσω μέρος. Τέλος, το βάρος του ανέρχεται στα 700 Kg, κοντά στα συνηθισμένα για ένα L7e microcar με μεγάλη μπαταρία και μοτέρ. Να σημειώσουμε οτι υπάρχουν ακόμα και μπάρες οροφής (!), αν θέλετε να μεταφέρετε φορτίο και με τον τρόπο αυτό (με σύνεση, πάντα).
Τα εμπρός φώτα έχουν projectors και φωτίζουν ικανοποιητικά το βράδυ (μεσαία και μεγάλη σκάλα) ενώ πίσω έχουμε επίσης οβάλ φώτα με τα φλας ως οριζόντιες γραμμές στο εσωτερικό τους. Είναι ισχυρά και καλαίσθητα, αλλά να σημειώσουμε οτι δεν ανάβει το φως των φρένων ακόμα και με ισχυρό regen, οπότε να το έχετε υπ’όψιν όταν κάποιος σας ακολουθεί σε πολύ μικρή απόσταση. Οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι μαύροι, πλήρως μηχανικοί, κάνοντας μια όμορφη αντίθεση με το υπόλοιπο όχημα.
Οι τροχοί είναι των 12″, σιδερένιες ζάντες με διακοσμητικά τάσια και δείχνουν κάπως μικροί πάνω στο όχημα, ομολογουμένως.
Καμπίνα και χώροι
Με το τηλεχειριστήριο ξεκλειδώνουμε το Ecocar Neo και περνάμε στα ενδότερα. Τα δύο εμπρός καθίσματα έχουν υφασμάτινη επένδυση και είναι ενιαία, χωρίς ξεχωριστό προσκέφαλο. Έχουν ρύθμιση ανάκλισης και θέσης (εμπρός-πίσω) καθώς βρίσκονται πάνω σε σιδηρόδρομο. Οι ταπετσαρίες στις πόρτες έχουν σκληρό πλαστικό σε διάφορα χρώματα και σχέδια, με μεγάλες “τσέπες” και χωρίσματα για μικροχώρους. Το ταμπλό είναι ενδιαφέρον, σχεδιαστικά, επίσης με σκληρό πλαστικό, όμορφους οβάλ αεραγωγούς και διαφορετικά σχέδια από των θυρών. Γενικά είναι ένα όμορφο εσωτερικό, ενώ και το διάκτινο τιμόνι του Neo είναι αρκετά ελκυστικό.
Άλλοι μικροχώροι βρίσκονται στο ταμπλώ, συν δύο πτυσσόμενα γαντζάκια στα πόδια του συνοδηγού, ενώ να σημειωθεί οτι το πάτωμα είναι επίπεδο εμπρός και πίσω, έτσι υπάρχει μεγαλύτερη άνεση για τα πόδια των επιβατών. Τεμπέλης δεν υπάρχει ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ περνώντας στο πίσω μέρος, βρίσκουμε ένα ενιαίο κάθισμα με δύο θέσεις για ενήλικες. Γενικώς, αν λάβουμε υπ’όψιν οτι το Neo έχει μήκος 3 μέτρα, είναι εκπληκτικά ευρύχωρο για 4 άτομα, μέχρι ενός λογικού σημείου βέβαια. Επιβάτες με ύψος μέχρι 1,75+ m θα μπορέσουν να μετακινηθούν άνετα ακόμα και στο πίσω μέρος, οριακά μέχρι 1,85m, αφού έπειτα το headroom και το legroom αρχίζουν να περιορίζουν.
Έτσι, βέβαια, στερείστε σχεδόν πλήρως τον χώρο στο port-baggage, αφού μένει ελάχιστος και με στενό άνοιγμα. Το θετικό όμως είναι οτι μπορείτε να “ρίξετε” το ένα πίσω κάθισμα (είναι 50:50) και έτσι να μεταφέρετε 3 άτομα και ταυτόχρονα αρκετό φορτίο. Ή να ρίξετε και τα δύο πίσω καθίσματα, αν χρειαστεί, για να έχετε στη διάθεσή σας πάνω από 600 λίτρα όγκου!
Ένα μειονέκτημα του Neo είναι το ύψος των εμπρός καθισμάτων. Είναι υπερυψωμένα και έτσι αν είστε πάνω από 1,80m, η ορατότητά σας πάνω από τον ορίζοντα περιορίζεται σημαντικά, κάτι κουραστικό σίγουρα σε καθημερινή χρήση. Επίσης θα ήταν αρκετά πιο βολικό μέσω του μοχλού της ανάκλισης να μετακινούνται ταυτόχρονα εμπρός και πίσω.
Ανέσεις και βοηθήματα
Στον τομέα της τεχνολογίας και των βοηθημάτων, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα και προβάλλει στην κεντρική οθόνη, όταν επιλέξετε “όπισθεν”. Η δέσμη των φώτων είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη καθ’ύψος. Η ορατότητα από το πίσω τζάμι είναι αρκετά καλή, χάρη και στον “wide” κεντρικό καθρέπτη, απλά να θυμάστε οτι… δείχνει τα οχήματα πιο μακριά απ΄ότι είναι στ’αλήθεια. Τα παράθυρα, φυσικά, είναι επίσης ηλεκτρικά (χωρίς “Auto” mode). Ωστόσο, οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι ρυθμιζόμενοι μόνο χειροκίνητα (όπως και αναδιπλούμενοι). Υπάρχει επίσης μέτρηση της πίεσης των ελαστικών για να ενημερώνεστε αν κάποιο χρειάζεται φούσκωμα ή έχει πρόβλημα. Δεν υπάρχει keyless start ή entry, παίρνετε ένα τυπικό τηλεχειριστήριο 3 πλήκτρων με πτυσσόμενο κλειδί που βάζετε στη “μίζα” για να “βάλετε μπρος”.
Στην ασφάλεια, εκτός από το οτι το σασί έχει ειδική ενίσχυση για προστασία από πρόσθια σύγκρουση, υπάρχουν και δύο αερόσακοι, οδηγού και συνοδηγού. Επίσης και το σύστημα περιορισμού αερόσακων (ABRS).
Όσο για το infotainment, αποτελείται από ένα μικρό Android tablet 8″ (ευδιάκριτο κυρίως τη νύχτα) και 4 ηχεία στις πόρτες, που θα καλύψουν -οριακά- τις βασικές σας ανάγκες διασκέδασης και ενημέρωσης. Υπάρχει ενσωματωμένος δέκτης FM, το bluetooth hands-free λειτουργεί καλά και γενικά το σύστημα είναι ομαλό στη χρήση (οπτικά και… απτικά) αλλά έχει τα απολύτως απαραίτητα. Θα θέλαμε σίγουρα υψηλότερη φωτεινότητα από την οθόνη αυτή και ίσως να είναι ψηλότερα τοποθετημένη. Κρυμμένες πάνω από τα πόδια του συνοδηγού, υπάρχουν 2 υποδοχές USB-C, για φόρτιση του κινητού σας ή για σύνδεση USB stick, για αναπαραγωγή μουσικής.
Η επιλογή σχέσεων γίνεται μέσω του περιστροφικού “διακόπτη”, μπροστά από το μηχανικό χειρόφρενο. Είναι σε καλό σημείο, εργονομικά, είναι φωτιζόμενος, με ικανοποιητικό feedback και έχει σχέσεις “φόρτιση”, R, N και D. Φωτιζόμενα είναι όλα τα πλήκτρα και οι διακόπτες μέσα στο Neo, κάτι πολύ βολικά μέρα και νύκτα, αφού μπορείτε να διακρίνετε και την θέση των περιστροφικών διακοπτών κλιματισμού και επιλογής σχέσης, της ανακύκλωσης του αέρα, του A/C κ.λπ. Τα modes και τα alarm έχουν δικά τους πλήκτρα, τα οποία όμως είναι κάπως “κρυμμένα” πίσω από το τιμόνι και δεν είναι ορατά από τον οδηγό, οπότε πρέπει να τα “ψάξετε” με το χέρι για να τα βρείτε ενώ οδηγείτε. Το ίδιο ισχύει για το πλήκτρο αλλαγής των ενδείξων στο dash.
Όσον αφορά το dash καθαυτό, είναι έγχρωμο, αρκετά μεγάλο, ευκρινέστατο μέρα και νύκτα παρά το μαύρο φόντο και μας παρείχε με ξεκάθαρο τρόπο όλες τις ενδείξεις και πληροφορίες που θα θέλαμε, έτσι μας ικανοποίησε και με το παραπάνω. Μάλιστα, μπορείτε να προβάλλετε ακόμα και την τάση της μπαταρίας, την ένταση (αμπέρ) σε πραγματικό χρόνο, τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα (RPM!) και βλέπετε με ωραίο τρόπο τον μετρητή ισχύος/ανάκτησης ενέργειας, σε πραγματικό χρόνο. Σας δείχνει ακόμα και το αν είναι ανοικτή κάποια πόρτα και αν είναι αναμμένα τα φώτα/φλας πάνω στη μικρογραφία του Neo που βρίσκεται στο κέντρο του.
Θέρμανση/κλιματισμός
Αφιερώνουμε μια μικρή ενότητα στο σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης της καμπίνας γιατί είναι must για κάθε όχημα. Ένα microcar πρέπει να διαθέτει τέτοιο σύστημα για χρήση 365 ημέρες το χρόνο, σαφέστατα. Εδώ έχουμε άλλο ένα δυνατό σημείο του Neo, αφού αφ’ενός τα χειριστήρια αποτελούνται από μια μεγάλη σειρά φυσικών πλήκτρων, αρκετά εύχρηστων, αφ’ετέρου η απόδοση θέρμανσης/ψύξης είναι ικανοποιητικότατη.
Τα χεριστήρια του κλιματισμού μας ικανοποίησαν πλήρως, όπως και η απόδοσή του. Κυρίως δοκιμάσαμε την θέρμανση, βέβαια, όντας σε χειμωνιάτικες θερμοκρασίες, ενώ και η κατευθυντικότητα των αεραγωγών μας άρεσε. Δεν παράγεται υπερβολικός θόρυβος από τον ανεμιστήρα και όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, είναι μεταξύ 0,5-1 KW για την ψύξη και μεταξύ 1-1,5 KW για την θέρμανση. Επιπλέον, η “ανακύκλωση” αέρα λειτουργεί εξαιρετικά και κρατά οσμές και καυσαέρια εκτός καμπίνας.
Να σημειωθεί οτι υπάρχουν πλαϊνοί αεραγωγοί για ξεθάμπωμα των εμπρός τζαμιών, όπως και κεντρικός για το παρμπρίζ, φυσικά, ενώ υπάρχει αντίσταση στο πίσω δεξί τζάμι, όπως προείπαμε. Τέλος, να σημειώσουμε οτι κάτω από το 10% στάθμης μπαταρίας, θέρμανση και ψύξη παύουν να λειτουργούν για εξοινονόμηση ενέργειας και ισχύος, λειτουργεί μόνο ο ανεμιστήρας.
Συμπεριφορά και άνεση
Όσον αφορά τη συμπεριφορά του Ecocar Neo κατά την οδήγηση, είναι ικανοποιητική, αν και δεν φτάνει το επίπεδο π.χ. του Pocco που σας είχαμε παρουσιάσει πέρυσι. Η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού είναι ικανοποιητική, χωρίς κενά, με καλό “βάρος” και χωρίς ασάφεια. Οι τροχοί είναι μικροί και αυτό φαίνεται ελαφρώς στη συμπεριφορά, αν και το Neo τα πήγε πολύ καλά από πλευράς άνεσης σε κακό οδόστρωμα και εγκάρσιες ανωμαλίες, όντας ξεκούραστο στην πόλη, με τα ελαστικά 145/70/12 εμπρός και πίσω. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες (90-100 Km/h) ήταν σταθερό και ενέπνεε εμπιστοσύνη (για microcar), αλλά λόγω ύψους και μάζας θέλει λίγη παραπάνω προσοχή στις ριπές πλευρικών ανέμων. Επίσης έχει την τυπική συμπεριφορά microcar στις υψηλές ταχύτητες, με το τιμόνι να μην διατηρείται στο κέντρο μόνο του, αλλά να θέλει μια (πολύ μικρή) προσπάθεια για να μην αποκλίνει. Αυτό είμαστε σχεδόν βέβαιοι οτι οφείλεται στην γεωμετρία των microcars με την μικρή γωνία κάστερ και ίσως και στην ευθυγράμμιση των αξόνων (σύγκλιση/απόκλιση).
Επίσης, το ύψος και οι μικροί τροχοί του φαίνονται και στους απότομους ελιγμούς και αλλαγές κατευθύνσεων, αλλά αν δεν συμβεί κάτι ακραίο, δεν τίθεται θέμα οδηγησιμότητας και ασφάλειας, φυσικά. Απλώς δεν είναι σχεδιασμένο για επιθετική οδήγηση, κάτι απόλυτα αναμενόμενο.
Στην κατηγορία της άνεσης θα βάλουμε και την ηχομόνωση, η οποία είναι πραγματικά πολύ καλή για microcar και επίσης μας εξέπληξε ευχάριστα. Αεροδυναμικοί θόρυβοι σχεδόν δεν υπάρχουν στις περισσότερες περιπτώσεις ενώ περιορισμένος είναι και ο θόρυβος κύλισης και του ηλεκτροκινητήρα.
Φρένα
Τα φρένα του Ecocar Neo είναι υδραυλικά και αποτελούνται από δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω. Η αίσθηση του πεντάλ είναι καλή και μας ικανοποίησε, ενώ σίγουρα μιλάμε για φρένα που είναι ανώτερα των περισσότερων microcars της αγοράς, ειδικά παλαιότερων ετών. Δεν χρειάζονται πολλή πίεση για να λειτουργήσουν ισχυρά και μας ικανοποίησε απόλυτα και το ABS με EBD, αφού δεν είναι υπερ-ευαίσθητο και λειτούργησε αποτελεσματικά σε γλιστερές κατηφόρες, αν και προφανώς τα ελαστικά παίζουν τεράστιο ρόλο σε αυτό.
Ευτυχώς, μας ικανοποίησε πλήρως και η αναγεννητική πέδηση του Neo, κάτι που αναφέρουμε με ιδιαίτερα χαρά! Αν σας αρέσει το έντονο e-braking θα χαρείτε να μάθετε οτι, ειδικά στο ECO mode, είναι τόσο ισχυρό που πρακτικά σε ελάχιστες κατηφόρες θα χρειάζεται να πατάτε φρένο, ενώ μπορεί να μειώσει γρήγορα την ταχύτητα του Neo σε όλες τις περιπτώσεις, βοηθώντας αρκετά και τα μηχανικά του φρένα.
Το regen ξεκινά κάτω από το 97% της μπαταρίας, σταδιακά, ενώ λειτουργεί σε όλη του την ισχύ κάτω από το 85% περίπου. Ανάλογα με το mode που έχετε επιλέξει είναι ισχυρότερο ή πιο ήπιο (παραδόξως το ECO+ mode έχει το πιο ήπιο regen ενώ το ECO έχει το ισχυρότερο, με τα Sport και Normal κάπου ανάμεσα). Στα θετικά επίσης το οτι το Neo κάνει regen μέχρι και τα 5-6 Km/h περίπου, οπότε μόνο προς το τέλος της διαδικασίας ακινητοποίησης θα χρειαστεί να πατήσετε το φρένο. Δεν είναι one-pedal driving και δεν θα μπορούσε να είναι, αλλά φθάνει αρκετά κοντά σε αυτό.
Παρατηρήσαμε μια σύντομη παύση του regen σε περιπτώσεις που ίσως η μπαταρία ή/και ο controller είχαν “κουραστεί” λίγο, δηλαδή μετά από παρατεταμένες, μεγάλες κατηφόρες ή μετά από επιθετική χρήση του πεντάλ του γκαζιού στο Sport mode, με απότομες επιταχύνσεις. Αλλά η παύση αυτή κράτησε πολύ λίγο και το regen επανήλθε μετά από λίγες εκατοντάδες μέτρα.
Στο μέγιστο βλέπαμε μέχρι -28A περίπου κατά το έντονο regen με μεσαίες/υψηλές ταχύτητες, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 11 KW “αρνητικής” ισχύος. Σαφώς από τα ισχυρότερα regens που έχουμε δει σε microcar.
Τέλος, το μηχανικό χειρόφρενο μας ικανοποίησε με την θέση, την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά του, ενώ υπάρχει και hill assist στο αυτοκίνητο για να ξεκινάτε εύκολα σε μεγάλες κλίσεις.
Επιδόσεις και απόδοση
Πάμε και στους σημαντικούς τομείς της απόδοσης και της αυτονομίας. Το Ecocar Neo αποδίδει έως 30KW peak ισχύος σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 40 ίππους στους πίσω τροχούς, με πάνω από 90 Nm ροπής. Παρά το βάρος των 700 Kg η ισχύς και η ροπή είναι αρκετές να το κάνουν ένα ιδιαίτερα σβέλτο όχημα, με το 0-70 Km/h στο Sport mode να έρχεται σε περίπου 8″ και γενικώς με πολύ καλές ρεπρίζ, αλλά και τη δυνατότητα να διατηρήσει ταχύτητες κοντά στα 90 Km/h ακόμα και σε ήπιες ανηφορικές κλίσεις, σε ένα μεγάλο φάσμα της αυτονομίας του. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 95 Km/h (GPS) και επίσης στα θετικά το οτι έχει αρκετή ισχύ για να κινηθείτε άνετα σε όλα τα modes, χωρίς να χρειάζεται μια διαρκής εναλλαγή μεταξύ ECO και Normal/Sport. Mόνο το ECO+ είναι αισθητά πιο αδύναμο και για κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, θα καταφύγετε στα άλλα 3 modes. Πάντως, κοιτώντας τις ενδείξεις τάσης και έντασης ρεύματος στο dash κατά την επιτάχυνση, είδαμε μέχρι και 100A σε πλήρες φορτίο, με τάση κοντά στα 350V. Αν “πιστέψουμε” τις ενδείξεις, το Neo αποδίδει μέχρι 35KW, δηλαδή 45 ίππους.
Δεν διαπιστώσαμε πτώση στην απόδοση ακόμα και μετά από παρατεταμένη “έντονη” χρήση, δείγμα καλής ψύξης των ηλεκτρικών του οχήματος, αν και δεν ξέρουμε πως θα συμπεριφερθεί σε συνθήκες καύσωνα, προφανώς. Να σημειωθεί οτι υπάρχει σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας για τις κρύες συνθήκες, αλλά δεν αναφέρεται κάτι περί ψύξης των ηλεκτρικών μερών μέσω ψυκτικού υγρού.
Η απόδοση διατηρείται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αρχίζει να μειώνεται κάτω από το 30-35%, αλλά είναι υπερ-αρκετή μέχρι και το 15% περίπου. Εκεί υπάρχει μια αισθητή μείωση πλέον και κοντά στο 10%, το Neo πρακτικά μπαίνει σε “turtle mode”, κάτι που μας παραξένεψε καθώς περιμέναμε να συνεχίσει “δυνατά” μέχρι το 5% τουλάχιστον. Ουσιαστικά η ισχύς είναι πολύ μικρή κάτω από το 10% και πρέπει να κινηθείτε άμεσα προς επαναφόρτιση, ενώ στις ανηφόρες το Neo θα μειώσει πολύ την ταχύτητά του, για παράδειγμα στα 10 Km/h σε κλίση 10%. Σε ευθεία θα μπορεί να κινείται με 35-45 Km/h αλλά με πολύ μικρή επιτάχυνση.
Αυτονομία και φόρτιση
Πάμε και στα της αυτονομίας. Το Ecocar Neo έρχεται μόνο σε μια έκδοση, με μπαταρία LFP, χωρητικότητας 17,3 KWh. Είναι μια αρκετά μεγάλη μπαταρία για microcar και έτσι η εκτιμώμενη αυτονομία των 215 Km δεν μας παραξένεψε. Τόσο λέει και το “range” στο dash, αν ξεκινήσετε με 100% μπαταρία. Φυσικά, επειδή είναι αρκετά ισχυρό και η δοκιμή μας περιλαμβάνει και “πατημένα” χιλιόμετρα σε ανοικτό δρόμο, περιμέναμε πραγματική αυτονομία κάτω από 170 Km, σε μικτή χρήση σε δύσκολες περιοχές με μεγάλες υψομετρικές διαφορές και ενεργή θέρμανση, αυτές τις μέρες. Στην πράξη, λοιπόν, το Neo πέτυχε 150 Km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, σε συνθήκες όπως οι παραπάνω. Ήτοι με 1/3 χρήση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, 1/3 με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και 1/3 σε “ενδιάμεσες” συνθήκες. Συνήθως στο ECO mode με περιστασιακή χρήση του Sport mode, οπότε γενικώς μας άφησε ικανοποιημένους. 150 Km είναι αρκετά για την πλειονότητα των οδηγών που θα κινούνται εντός πόλης με ένα microcar και αν το αυτοκίνητο κρατούσε δύναμη και κάτω από το 10%, θα ήμασταν ακόμα πιο ικανοποιημένοι. Με βάση τα νούμερα προκύπτει μια μικτή κατανάλωση γύρω στις 11,5 KWh/100 Km, αλλά προφανώς με ήπια χρήση και ταχύτητες αστικού ιστού, μπορεί να πέσει άνετα σε μονοψήφια επίπεδα.
Τι γίνεται με τη φόρτιση; Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται λίγο, αν και δεν θα έπρεπε. Το Neo διαθέτει δύο θύρες φόρτισης, μια κλασική Type-2 (πάνω στην οποία αναγράφεται όριο τα 16A και τα 250V) και μια GB/T, η οποία χρησιμοποιείται στην Κίνα (και η οποία αναφέρει ως όριο τα 80Α και τα 750V).
Μαζί με το όχημα παίρνετε καλώδιο φόρτισης από πρίζα σούκο, το οποίο δεν διαθέτει το κλασικό “κουτί” για smart λειτουργία, απλώς το κουμπώνετε και ξεκινά την φόρτιση σχεδόν αμέσως. Μέσω αυτού διαπιστώσαμε οτι το όχημα φορτίζει σταθερά σχεδόν στα 3,5 KW, τουλάχιστον τόση ενέργεια έδειχνε ο μετρητής μας. Άρα χρειάζεστε αυστηρά παροχή 16A στην οποία δεν έχετε άλλη ενεργοβόρα συσκευή, ειδάλλως θα “πέσει” ο ρελές. Έτσι, το θετικό είναι οτι μια πλήρης φόρτισης από πρίζα σούκο δεν διαρκεί πάνω από 5-5,5 ώρες. Επίσης προσοχή στην φόρτιση με μεγάλες προεκτάσεις/μπαλαντέζα, άνω των 10-15 μέτρων, καθώς το καλώδιο θα ζεσταίνεται λόγω υψηλής αντίστασης και έντασης ρεύματος, όπως ΠΑΝΤΑ προσοχή και στο να μην έχετε τυλιγμένο (“κουλούρα”) το καλώδιο σε τέτοια ισχύ. Μιλάμε πάντα για καλώδιο 1,5mm2, που είναι το τυπικό για 16Α χρήση. Αν έχετε παχύτερο, κανένα πρόβλημα.
Με την έτερη θύρα και την ταχυφόρτιση, όμως, τι; Εδώ δυστυχώς θα χρειαστείτε αντάπτορα ώστε να συνδέσετε το Neo σε DC ταχυφορτιστή, ο οποίος πωλείται ξεχωριστά και κοστίζει περίπου €1.200, από την Ecocar. Δεν υπάρχει εναλλακτική αλλά τουλάχιστον με τον αντάπτορα θα μπορέσετε να φορτίσετε 30-80% σε 35′, σύμφωνα με τα specs του οχήματος. Τα 750V με τα 80A μας δίνουν 60 KW ισχύος, αλλά το 30-80% σε 35′ παραπέμπει μάλλον σε μια ισχύ κοντά στα 20-30 KW, συνεπώς μάλλον εκεί είναι ρυθμισμένο το Neo να φορτίζει. Δυστυχώς αυτά είναι δικές μας υποθέσεις, αφού δεν είχαμε τον αντάπτορα στα χέρια μας για να δοκιμάσουμε στην πράξη.
Συμπέρασμα
Το Ecocar Neo φέρνει κάτι που μας έλειπε από την αγορά microcars, δηλαδή τις 4 θέσεις για επιβάτες, διατηρώντας σε αρκετά καλό επίπεδο όλα τα υπόλοιπα specs και δυνατότητες. Είναι ένα μικροαυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο κομμάτι των όσων θα ζητούσαμε από ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης, ενώ μπορεί να κάνει ακόμα και σύντομα ταξίδια των 100+ Km, χάρη στη μεγάλη του μπαταρία. Αν δεν δίνετε τεράστια σημασία στην εξωτερική αισθητική και προτιμάτε την πρακτικότητα και την λειτουργικότητα, ενώ θέλετε και μεγάλη ισχύ, τότε πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του.
Βρείτε το Ecocar Neo στο ecocar.city!
Ecocar Neo photo gallery