Επιστρέφουμε στις δοκιμές ηλεκτρικών microcars και… ανεβαίνουμε ακόμα μια κατηγορία, μεγέθους! Το Ecocar Pocco είναι ένα νέο, στην Ελλάδα, μικροαυτοκίνητο, κατηγορίας L7e και με τις διαστάσεις και τους χώρους του, αλλά και τη σχεδίασή του πλησιάζει περισσότερο τα επιβατικά του sub-A segment παρά το “τυπικό” microcar, όπως το έχουμε στο μυαλό μας μέχρι σήμερα! Πάμε να το δούμε…

Ecocar Pocco video review

Το Pocco της δοκιμής μας παραχώρησε Ecocar, στην έκθεση της οποία θα το βρείτε διαθέσιμο και για test drive, όπως και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της, επιβατικά και επαγγελματικά. Να τονίσουμε ότι η εταιρεία προσφέρει σημερα το Pocco  ως επαγγελματικό μοντέλο με την ονομασια ECOCAR Pocco Cargo και αναμενεται το ανοιγμα διαθεσης του και σε ιδιωτες μεσα στους επομενους μηνες. Επίσης δίνει εγγύηση 4 ετών ή 60.000 Km για τη μπαταρία, 2 έτη για όλο το υπόλοιπο όχημα και δυνατότητα επέκτασης αυτής κατά 1 ή 2 έτη, με ένα μικρό επιπλέον κόστος.

Το Pocco ταξινομείται ως τετράκυκλο L7e, άρα χρειάζεται κανονική άδεια Ι.Χ. (Β κατηγορίας) για να το οδηγήσετε, από 18 ετών και πάνω. Η τιμή λιανικής του ανέρχεται στις €16.610 και με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ πέφτει στις €13.610.

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Ξεκινώντας με το εξωτερικό, να σημειώσουμε οτι είχαμε το Ecocar Pocco σε γαλάζιο χρώμα, αλλά θα το βρείτε επίσης σε γκρι, κόκκινο, άσπρο και ροζ. Σχεδιαστικά, μπορεί να χαρακτηριστεί ως μοντέρνο και ελκυστικό, με ένα ιδιαίτερο εμπρός μέρος χάρη στα “σχιστά” DRLs και LED φλας, πάνω από τους κυρίως προβολείς. Και το πίσω μέρος είναι ενδιαφέρον, με μια κόκκινη λωρίδα κατά πλάτος του να ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, χωρίς όμως να φωτίζει η ίδια. Οι λέξεις “Pocco” δεσπόζουν εμπρός και πίσω, ενώ στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει και το πορτάκι για τη θύρα φόρτισης. Φιμέ μεμβράνες καλύπτουν τα πίσω “φινιστρίνια” και το πίσω τζάμι, ενώ το “προφίλ” του Pocco σχεδόν δεν… ξενίζει, όπως συνήθως ενός microcar. Με μήκος 2,95m, πλάτος 1,49m και ύψος 1,515m, είναι σχετικά μακρύ, παραμένοντας όμως τουλάχιστον 60-70 πόντους μικρότερο από ένα “μικρό” επιβατικό. Έτσι, το παρκάρισμα είναι παιχνιδάκι, μόλις συνηθίσετε τον όγκο του. Το μεταξόνιο είναι 1,95m και η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 18cm περίπου. Έτσι, δεν θα “βρει” εύκολα κάτω, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο του στερεί λίγη ευελιξία, αλλά του προσφέρει σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και κυρίως, ενώ στρίβετε.

Στα μεγάλα του “υπέρ”, όπως σε κάθε microcar, είναι ο κύκλος στροφής. Δυστυχώς η εταιρεία δεν τον ανακοινώνει, ούτε τον βρήκαμε σε κάποιο spec sheet, αλλά πρέπει να προσεγγίζει τα 4-4,5 μέτρα. Όντως, οι στροφές επί τόπου με το Pocco είναι πανεύκολες, όπως και κάθε είδους ελιγμός σε δύσκολα σημεία. Όσο για το βάρος του, δεν είναι όσο μικρό θα περίμενε κανείς. Βέβαια, απαλλαγμένο από τους περιορισμούς της κατηγορίας L6e, μπορεί να ξεπεράσει τα 500 Kg και έτσι έχει βάρος 577 Kg χωρίς τον οδηγό και ωφέλιμο φορτίο 190 Kg (μικτό 767 Kg).

Τα εμπρός φώτα έχουν projectors και φωτίζουν ικανοποιητικά το βράδυ (μεσαία και μεγάλη σκάλα) ενώ πίσω υπάρχει 3ο stop και φως ομίχλης. Οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι μαύροι, κάνοντας μια όμορφη αντίθεση με το υπόλοιπο όχημα, ενώ ενσωματώνουν και LED φλας. Τέλος, η οροφή “τελειώνει” σε μια μικρή αεροτομή, ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι η πίσω πινακίδα είναι τοποθετημένη “προς τα έξω” και έτσι… δεν φωτίζει από το LED που προορίζεται γι΄αυτήν.

Καμπίνα και χώροι

Με το τηλεχειριστήριο ξεκλειδώνουμε το Ecocar Pocco και περνάμε στα ενδότερα. Τα δύο καθίσματα έχουν υφασμάτινη επένδυση και είναι ενιαία, χωρίς ξεχωριστό προσκέφαλο. Έχουν ρύθμιση ανάκλισης και θέσης (εμπρός-πίσω) καθώς βρίσκονται πάνω σε σιδηρόδρομο. Οι ταπετσαρίες στις πόρτες έχουν κόκκινη δερματίνη σε ορισμένα σημεία και μαύρο, glossy πλαστικό ενδιάμεσα. Το ταμπλό είναι ενδιαφέρον, σχεδιαστικά, με κόκκινο μαλακό πλαστικό κατά μήκος του και glossy ενδιάμεση τμήμα, με όψη ξύλου. Γενικά είναι ένα όμορφο εσωτερικό, ενώ και το διάκτινο τιμόνι του Pocco είναι αρκετά ελκυστικό.

Η καμπίνα είναι γενικά ευρύχωρη, αλλά σίγουρα έχουν παραχωρηθεί ορισμένα εκατοστά της, προς όφελος του χώρου αποσκευών. Ακόμα και για οδηγό/συνοδηγό μεγάλου ύψου, δεν τίθεται θέμα άνεσης. Τα καθίσματα θα μπορούσαν να είναι πιο άνετα σε πολύωρη χρήση, αλλά αν βρείτε την κατάλληλη θέση, δεν θα σας κουράσουν ιδιαίτερα. Ο φωτισμός από την πλαφονιέρα είναι ισχυρός και όλα τα πλήκτρα είναι φωτιζόμενα.

Οι μικροχώροι περιλαμβάνουν ρηχές τσέπες στις πόρτες με διχτάκι, ένα ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό και μια ποτηροθήκη στο πίσω μέρος του πλαστικού “τεμπέλη”. Το καλό με τον τεμπέλη είναι οτι δεν στερεί χώρο στο πάτωμα, ενώ στο εμπρός μέρος του έχει μια υποδοχή για το κινητό σας. Ρηχή αλλά τελικά προσφέρει αξιοσημείωση σταθερότητα και ταυτόχρονα το έχει στραμμένο προς το πρόσωπό σας. Έξυπνη λύση ώστε να μη χρειαστείτε βάση κινητού. Τέλος, υπάρχει ένα πλαστικό, πτυσσόμενο γαντζάκι κάτω από την κεντρική οθόνη.

Η μεγαλύτερη έκπληξη και ταυτόχρονα πλεονέκτημα του Pocco, είναι ο χώρος αποσκευών του. Με 790 λίτρα (!), σύμφωνα με την εταιρεία, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα και μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε όπως ενός κανονικού Ι.Χ. Ναι, στενεύει λίγο στο πάτωμά του, εξ΄αιτίας των θόλων των τροχών, αλλά σε γενικές γραμμές είναι πολύ μεγάλος και μας υπερκάλυψε. Μια πτυσσόμενη, μαλακή “εταζέρα” μπορεί να χωρίσει τον όγκο και να καλύψει το κάτω μέρος του χώρου αποσκευών από τον ήλιο και τα… αδιάκριτα βλέμματα.

Ανέσεις και βοηθήματα

Στον τομέα της τεχνολογίας και των βοηθημάτων, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα και προβάλλει στην κεντρική οθόνη, όταν επιλέξετε “όπισθεν”. Η δέσμη των φώτων είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη καθ’ύψος. Η ορατότητα από το πίσω τζάμι είναι εξαιρετική αλλά ο κεντρικός καθρέπτης αλλοιώνει ελαφρώς το σχήμα των όσων βρίσκονται πίσω σας. Τα παράθυρα, φυσικά, είναι επίσης ηλεκτρικά (χωρίς “Auto” mode). Ωστόσο, οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι ρυθμιζόμενοι μόνο χειροκίνητα (όπως και αναδιπλούμενοι). Επίσης, στα μειονεκτήματα η απουσία οποιουδήποτε πλήκτρου απο το τιμόνι, για τον έλεγχο του infotainment και του dash. Πάνω από το αριστερό γόνατο του οδηγού αλλά σε δυσπρόσιτο σημείο βρίσκονται η ροδέλα για τη ρύθμισης της δέσμης των φώτων, το κουμπί για το άνοιγμα του port-baggage και το κουμπί για την αλλαγή ένδειξης στο dash. Ειδικά το τελευταίο είναι δύσκολο να πιεστεί εν κινήσει και σίγουρα θα προτείναμε αλλαγές στον τομέα της εργονομίας, όσον αφορά τα παραπάνω, στο Pocco.

Δεν υπάρχει keyless start ή entry, παίρνετε ένα τυπικό τηλεχειριστήριο 3 πλήκτρων με πτυσσόμενο κλειδί που βάζετε στη “μίζα” για να “βάλετε μπρος”. Το καλό είναι οτι το port baggage ξεκλειδώνει και μέσω του remote, κρατώντας πατημένο το αντίστοιχο πλήκτρο. Κάτι το “σωτήριο” καθώς το πλήκτρο εντός της καμπίνας, εκτός από δυσπρόσιτο, ενίοτε δεν ξεκλείδωνε την πίσω πόρτα με την πρώτη προσπάθεια.

Το dash είναι “χωμένο” μπροστά από το τιμόνι, σε “portrait” διάταξη, έγχρωμο, ευκρινές μέρα και νύχτα και παρέχει αρκετές πληροφορίες. Ακόμα και το ρυθμό περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα μπορείτε να δείτε (φθάνει μέχρι τις 6.500 rpm περίπου), εκτός από την real-time ένταση, τάση, ισχύ, υπολειπόμενη αυτονομία, πίεση ελαστικών (!), θερμοκρασία κινητήρα και controller, επιλεγμένη σχέση, αν είναι ανοικτή κάποια πόρτα κ.λπ.

Όσο για το infotainment, αποτελείται από ένα μικρό Android tablet (ευδιάκριτο κυρίως τη νύχτα) και 4 ηχεία στις πόρτες, που θα καλύψουν -οριακά- τις βασικές σας ανάγκες διασκέδασης και ενημέρωσης. Δυστυχώς δεν υπάρχει ενσωματωμένος δέκτης FM, το bluetooth hands-free λειτουργεί μέτρια (όσον αφορά τα μικρόφωνα) και γενικά το όλο σύστημα είναι πολύ basic. Τα 6 πλήκτρα αφής εκατέρωθεν της οθόνης και η ίδια η οθόνη αφής, δεν είναι και… υπόδειγμα απόκρισης στις εντολές των δακτύλων σας, με μηδενικό feedback. Ουσιαστικά αυτό, μαζί με την έλλειψη ή προβληματική τοποθέτηση κάποιων πλήκτρων στο Pocco, είναι τα “πλην” που μας ενόχλησαν περισσότερο, αν και μπορούν να θεωρηθούν “δευτερεύοντα”, από ορισμένους.

Κρυμμένες πίσω από ένα λαστιχένιο πορτάκι, στη μέση του ταμπλώ, υπάρχουν 2 υποδοχές USB, για φόρτιση του κινητού σας ή για σύνδεση USB stick, για αναπαραγωγή μουσικής.

Η επιλογή σχέσεων γίνεται μέσω του περιστροφικού “διακόπτη”, στο εμπρός μέρος του “τεμπέλη”. Είναι σε καλό σημείο, εργονομικά, είναι φωτιζόμενος, με ικανοποιητικό feedback και έχει σχέσεις R, N, E και D.

Τέλος, κάτι σημαντικό, το οποίο δεν περιμέναμε. Το Pocco, για λόγους ασφάλειας των πεζών, παράγει πάντα έναν ήχο προειδοποίησης (beep-beep), από το 1 μέχρι τα 20 Km/h. Αυτό συνήθως συμβαίνει με την όπισθεν σε ορισμένα οχήματα, αλλά στο Pocco συμβαίνει πάντα, είτε κινείστε εμπρός, είτε πίσω. Αν και σίγουρα καταλαβαίνουμε το λόγο ύπαρξής του, μετά από λίγο γίνεται ενοχλητικός (ιδίως με ανοικτό παράθυρο) και δυστυχώς δεν απενεργοποιείται από τις ρυθμίσεις. Σε βαθμό που “πιεζόμασταν” να περάσουμε γρήγορα τα 20 Km/h στα στενά, για να σταματήσει… μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα, από το επιθυμητό.

Θέρμανση/κλιματισμός

Αφιερώνουμε μια μικρή ενότητα στο σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης της καμπίνας γιατί είναι must για κάθε όχημα. Ένα microcar πρέπει να διαθέτει τέτοιο σύστημα για χρήση 365 ημέρες το χρόνο, σαφέστατα. Εδώ έχουμε άλλο ένα δυνατό σημείο του Pocco, αφού αφ’ενός τα χειριστήρια αποτελούνται από μια μεγάλη σειρά φυσικών πλήκτρων, αρκετά εύχρηστων, αφ’ετέρου η απόδοση θέρμανσης/ψύξης είναι ικανοποιητικότατη.

Με 32 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία και έντονη αίσθηση “ζέστης” αυτές τις μέρες, μέσα σε ελάχιστο χρόνο είχαμε την απαραίτητη ψύξη στην καμπίνα του οχήματος. Ένα βράδυ δοκιμάσαμε λίγο και την θέρμανση, χωρίς να εντοπίσουμε κάτι το αρνητικό. Ο ανεμιστήρας στο “low” δεν παράγει υψηλό θόρυβο, αλλά στο “high” σίγουρα γίνεται κουραστικός. Η κατανάλωση αυξάνεται περίπου κατά 1-1,5 KW, ανάλογα με τη ρύθμιση. Υπάρχει και ρύθμιση απλού εξαερισμού, όπως και πλήκτρο για την “ανακύκλωση” του αέρα, αλλά και πλήκτρο για το ξεθάμπωμα των τζαμιών. Δυστυχώς, δεν υπάρχει αντίσταση στο πίσω τζάμι, οπότε το χειμώνα ίσως υπάρχει πρόβλημα με το θάμπωμά του. Τέλος, τα μικρά LEDs πάνω από κάποια πλήκτρα (π.χ. ανακύκλωσης) δεν είναι ορατά την ημέρα.

Συμπεριφορά και άνεση

Αυτό που μας άρεσε στο Ecocar Pocco, σε σχέση με άλλα microcars, είναι η συμπεριφορά του κατά την οδήγηση. Η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού είναι ικανοποιητική, χωρίς κενά, με καλό “βάρος” και χωρίς ασάφεια. Το όχημα κατά τους ελιγμούς και τις αλλαγές κατευθύνσεων θυμίζει ένα τυπικό επιβατικό, κάτι το ευχάριστο. Προσφέρει αίσθηση ασφάλειας αλλά και την “σωστή” αίσθηση σε οποιοδήποτε δρόμο. Το μεγάλο μεταξόνιο βοηθά στη σταθερότητα, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες αλλά και γρήγορες στροφές.

Οι τροχοί με ζάντες αλουμινίου 14″ και “b-brand” ελαστικά 155/65/14, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αν και οι ζάντες είναι όμορφες. Αυτό που συνεισφέρει στην καλή συμπεριφορά, όμως, είναι η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω (μη ανεξάρτητη ανάρτηση). Ναι, δεν θα γλιτώσετε το “κοπάνημα” σε μεγάλες, εγκάρσιες ανωμαλίες, το Pocco δεν είναι “λιμουζίνα”, αλλά σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα σε επίπεδο συμπεριφοράς, αίσθησης και άνεσης είναι καλύτερο από πολλών microcars της αγοράς. Ανάρτηση, “check”, λοιπόν.

Στην κατηγορία της άνεσης θα βάλουμε και την ηχομόνωση, η οποία σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέπει στον υψηλό θόρυβο κύλισης να περάσει στην καμπίνα. Όπως θα διαπιστώσετε και στο video μας, ειδικά σε μεσαίες-υψηλές ταχύτητες ο θόρυβος είναι σημαντικός, ακόμα και με κλειστά παράθυρα. Με άλλα ελαστικά, βέβαια, ίσως μειώνεται.

Άνεση και φρένα

Για κάποιο ανεξήγητο (σε εμάς) λόγο, τα φρένα των microcars συνήθως είναι από κακά έως μέτρια, σε αίσθηση, ενίοτε και σε αποτελεσματικότητα. Τα φρένα του Ecocar Pocco είναι υδραυλικά και αποτελούνται από δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω. Η αίσθηση του πεντάλ είναι ΟΚ, αν και στην αρχή της διαδρομής του δεν έχει ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Παρά τα ταμπούρα πίσω, με την κατάλληλη πίεση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς αμφιβολία. Μας ικανοποίησε απόλυτα και το ABS με EBD, αφού δεν είναι υπερ-ευαίσθητο και λειτούργησε αποτελεσματικά σε γλιστερές κατηφόρες, το δυσκολότερο σενάριο (δεν το δοκιμάσαμε σε βρεγμένο, δυστυχώς).

Βέβαια, όσο καλά αποδείχθηκαν τα φρένα, τόσο μας άφησε “ανικανοποίητους” η αναγεννητική πέδηση, καθώς ήταν μάλλον ήπια. Αν σας αρέσει το e-braking και έχετε συνηθίσει με όχημα που το κάνει σε έντονο βαθμό, θα νιώσετε την έλλειψή του στο Pocco. Μάλιστα, στο D mode (το πιο ισχυρό), αφήνοντας το γκάζι το όχημα σχεδόν κυλά ελεύθερα, με ελάχιστο e-braking. Η ισχύς της πέδησης διπλασιάζεται σχεδόν, στο E (Eco) mode, καθώς υποτίθεται οτι σε αυτό θέλετε να εξοικονομήσετε ενέργεια. Προσωπικά βρήκα τον εαυτό μου να εναλλάσσει συχνά τις σχέσεις D και E, επιλέγοντας E σε κατηφορικές κλίσης ή παρατεταμένη επιβράδυνση από υψηλές ταχύτητες και D στις ανηφόρες και για μέγιστη επιτάχυνση ή ταχύτητα. Αν, ωστόσο, δεν σας αρέσει το e-braking, τότε θα χαρείτε με τη συμπεριφορά του Pocco. Ενδεικτικά είδαμε μέχρι 8-9 KW “αρνητικής” ισχύος κατά το φρενάρισμα με Eco mode.

Τέλος, το μηχανικό χειρόφρενο ακινητοποιεί τους πίσω τροχούς αλλά είναι… ποδόφρενο, αφού ο μοχλός βρίσκεται στη θέση του “συμπλέκτη”, στο αριστερό πόδι του οδηγού.

Επιδόσεις και απόδοση

Πάμε και στους σημαντικούς τομείς της απόδοσης και της αυτονομίας. Το Ecocar Pocco έρχεται ως “15KW” στην άδεια και την έγκριση τύπου. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 20 ίππους ενώ ξέρουμε οτι δεν αφορά την peak ισχύ αλλά την συνεχή. Παρά την καλή αναλογία κιλών/ίππο, διαπιστώσαμε οτι η επιτάχυνσή του δεν ήταν η αναμενόμενη, κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες. Το 0-30 Km/h ήρθε σε 3,7″, το 0-50 Km/h σε 8,5″ και το 0-70 Km/h σε 16″. Παρ΄ότι είναι αποδεκτές επιδόσεις, η αίσθηση που μας άφηνε το όχημα δεν αντιστοιχούσε στην μέγιστη ισχύ που βλέπαμε στην οθόνη, ήτοι 20 KW (27 ίπποι). 

Ο “υπαίτιος” βρέθηκε σύντομα και ήταν η χαρτογράφηση της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα. Στο Pocco, ο controller δεν προσφέρει την πλήρη ένταση/ισχύ στο μοτέρ μέχρι να φτάσετε περίπου τα 50-55 Km/h. Αυτό μεταφράζεται σε μειωμένη επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες, όμως μόλις περάσετε τα 50-60 Km/h η ισχύς κορυφώνεται και οι επιδόσεις έρχονται στα αναμενόμενα επίπεδα. Απλώς τότε είναι πολύ αργά για να το “νιώσετε”. Αν εξετάζουμε επιταχύνσεις σε ανοιχτό δρόμο και την τελική ταχύτητα, δεν είναι πρόβλημα το παραπάνω. Η τελική του Pocco ξεπέρασε ακόμα και τα 100 Km/h (GPS), αφού σε ελαφρώς κατηφορική κλίση είδαμε ακόμα και 110 Km/h στο κοντέρ, με υψηλή στάθμη μπαταρίας. Σε γενικές γραμμές μπορείτε άνετα να κινείστε με 90-95 Km/h σε μηδενική κλίση ή ελαφρά ανηφόρα, μέχρι η μπαταρία να πέσει κάτω από το 30-40%. Έπειτα, η τελική αρχίζει να μειώνεται.

Το “πρόβλημα”, όμως, με την ήπια χαρτογράφηση, εμφανίζεται σε μεγάλες ανηφόρες εντός πόλης. Ακόμα και στο D mode, η ισχύς που αποδίδει το μοτέρ σε χαμηλές ταχύτητες (20-30 Km/h) δεν του επιτρέπει να επιταχύνει περισσότερο σε μεγάλες κλίσεις. Έτσι, παρά το ότι η εταιρεία ανακοινώνει αναρρίχηση σε 25% κλίση, στην πράξη ακόμα και σε κλίση 15-20%, το Pocco δεν μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 30 Km/h. Ναι, ανεβαίνει στο 25%, αλλά θα το θέλαμε πιο ισχυρό σε μικρές ταχύτητες, ακριβώς για το λόγο που προαναφέραμε. Αυτό είναι κάτι που υποδείξαμε στην εταιρεία και θα εξεταστεί για μελλοντικό firmware update ή revision, καθώς είναι εφικτό. Μην το δέσετε κόμπο, απλώς το αναφέρουμε ως ένδειξη ευήκοων ώτων από πλευράς Ecocar…

Στο Eco mode η ισχύς είναι μειωμένη (λίγο πάνω από 10 KW peak) και η τελική περιορίζεται κοντά στα 75 Km/h. Οφείλουμε, επίσης, να αναφέρουμε οτι κάτω από το 10% η ισχύς μειώνεται πολύ και θέλει προσοχή για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως, αν στο τέλος της διαδρομής σας περιμένει μια μεγάλη ανηφόρα. Θα ανέβει πολύ αργά και δύσκολα, ενώ η στάθμη της μπαταρίας θα πέφτει γρήγορα…

Τέλος, παρ’ότι αερόψυκτο, το Pocco δεν παρουσίασε αυξημένες θερμοκρασίες, ακόμα και σε “ζόρικη” χρήση στον αυτοκινητόδρομο. Ανοίγοντας το καπό θα δείτε τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα και το μοτέρ που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως και την μπαταρία 12V και τα δοχεία υγρού φρένων και υαλοκαθαριστήρων.

Αυτονομία και φόρτιση

Πάμε και στα της αυτονομίας. Το Ecocar Pocco έρχεται μόνο σε μια έκδοση, με μπαταρία χωρητικότητας 9,2 KWh (πλήρως φορτισμένη στα 80V). Η εταιρεία ανακοινώνει 110 Km αυτονομίας κατά NEDC. Τόσο λέει και το “range” στο dash, αν ξεκινήσετε με 100% μπαταρία. Περιμέναμε κάτι λιγότερο από αυτό, σε μικτή χρήση σε δύσκολες περιοχές με μεγάλες υψομετρικές διαφορές και ενεργό κλιματισμό, αυτές τις μέρες. Στην πράξη, λοιπόν, το Pocco πέτυχε 85-88 Km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, σε συνθήκες όπως οι παραπάνω. Ήτοι με 1/3 χρήση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, 1/3 με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και 1/3 σε “ενδιάμεσες” συνθήκες. Με αρκετή χρήση κλιματισμού, σημειωτέον, οπότε μας άφησε σχετικά ικανοποιημένους, καθώς ελάχιστα χρησιμοποιήσαμε το Eco mode και αυτό μόνο χάριν e-braking.

Εδώ, ωστόσο, πρέπει να επεκταθούμε λίγο. Η εταιρεία ανακοινώνει ρεαλιστική κατανάλωση περίπου 10 KWh/100 Km και αυτό είναι προς τιμήν της, αφού είναι σχεδόν “spot on” στην κατανάλωση που είχαμε. Όμως αυτό είναι το “κακό” σενάριο (πάντα με ένα επιβάτη και χωρίς φορτίο), αφού υπάρχει και το καλό. Το οποίο λέει οτι παραλάβαμε το όχημα με 3.500 Km και μέση κατανάλωση στο dash… 5,5 KWh/100 Km! Μέχρι να τελειώσει η δοκιμή μας την είχαμε φτάσει στις 6,2 KWh/100 Km, αλλά είναι ενδεικτική του τι μπορεί να πετύχει το Pocco (και οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα) με ήπια inputs, προσεκτική οδήγηση και χρήση Eco mode με μικρές ταχύτητες. Έτσι, ακόμα και τα 150-170 Km αυτονομίας είναι εφικτά.

Η θύρα φόρτισης είναι Type-2 και βρίσκεται πίσω από ένα πορτάκι, στο κέντρο του εμπρός μέρους του Pocco. Εκεί μπορείτε να συνδέσετε το παρεχόμενο καλώδιο schuko σε Type-2, το οποίο από απλή μονοφασική παροχή “τράβηξε” σταθερά 1620W κατά τη διάρκεια της φόρτισης, χωρίς αυξομειώσεις. Η πλήρης φόρτιση ολοκληρώθηκε σε 6,5 ώρες και απαίτησε 10,4 KWh. Έτσι, ανάλογα με την κατανάλωση του οχήματος, το κόστος χρήσης κυμαίνεται από €1,2-2,2/100 Km, περίπου, με οικιακή τιμή ρεύματος.

Να σημειώσουμε οτι το Pocco μπορεί να συνδεθεί και σε AC φορτιστή αλλά και να υποστηρίξει έως 3,3 KW ισχύ φόρτισης, αλλά είναι κάτι που η εταιρεία δεν συνιστά και δεν προβάλλει ως λύση, παρά μόνο σε περίπτωση ανάγκης. Ο λόγος είναι το “stress” στην μπαταρία με τέτοια ισχύ, αφού μιλάμε για πλήρη φόρτιση σε σχεδόν 3 ώρες. Κάτι που, αν συμβαίνει συχνά, θα έχει επίπτωση στη μακροζωϊα της.

Συμπέρασμα

Το Ecocar Pocco είναι ακριβώς αυτό που “υπόσχεται”, δηλαδή ένα “μεγάλο” microcar με χώρους, ελκυστική σχεδίαση, ανεκτές επιδόσεις και ικανοποιητική αυτονομία για τις καθημερινές σας ανάγκες, με όλες τις βασικές ανέσεις που θα θέλατε από ένα τετράτροχο. Έχει ορισμένες ατέλειες αλλά στα σημαντικά σημεία παίρνει καλή βαθμολογία και παραμένει σαφώς πιο ευέλικτο από οποιοδήποτε τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο!

Βρείτε το Ecocar Pocco στο ecocar.city!

 

Ecocar Pocco photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.