Η αγορά ηλεκτρικών πατινιών παγκοσμίως, πάσχει ακόμα από ορισμένες “παιδικές” αδυναμίες, οι οποίες δεν αφορούν απαραίτητα το προϊόν-πατίνι καθαυτό. Όπως κάθε σχετικά νέα αγορά, διανύει την απαραίτητη περίοδο “αυτοκάθαρσης”, με αρκετά brands να εμφανίζονται και να… εξαφανίζονται εξ’ίσου εύκολα, στερώντας από τον χρήστη τη σιγουριά ενός εδραιωμένου “ονόματος” που θα προσφέρει την απαιτούμενη εξέλιξη και το after-sales support. Άλλωστε, χωρίς την υποστήριξη μετά την αγορά, ένα πατίνι χάνει μεγάλο μέρος της αξίας του, ακόμα κι αν ο κάτοχος δεν το αντιλαμβάνεται αμέσως. Έτσι, πάντα χαιρόμαστε όταν βλέπουμε ένα brand να ακολουθεί ορθές πρακτικές και να εστιάζει μακροπρόθεσμα στην ικανοποίηση του χρήστη, ειδικά αν πρόκειται και για ελληνική προσπάθεια! Στην κατηγορία αυτή ανήκει η ελληνική EGOBOO, με motto “the new you” και ήδη με τη γκάμα της καλύπτει την πλειοψηφία των αναγκών μας, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης φιλοσοφίας ήπιας κινητικότητας. Το πρώτο πατίνι της που έφτασε στα χέρια μας είναι το EGOBOO Gladiator X9 και ήρθε η ώρα να το δούμε πιο αναλυτικά. Για πάμε…

EGOBOO Gladiator X9 video review

Το EGOBOO Gladiator X9 είναι διαθέσιμο σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και σε πολλές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (δείτε τη λίστα εδώ), σε Ελλάδα και Κύπρο, έναντι €799. Μπορείτε να γνωρίσετε και να μάθετε περισσότερα για την EGOBOO στο επίσημο site της. Το Gladiator X9 έρχεται με 2 χρόνια εγγύηση αλλά ο ηλεκτροκινητήρας καλύπτεται για 3 χρόνια και η μπαταρία του για 6 μήνες.

Κατασκευή και εμφάνιση

Το Gladiator X9 τοποθετείται στην πιο “hot” κατηγορία τιμών της αγοράς αυτή τη στιγμή και εκεί ξεχωρίζει χάρη σε ορισμένα του χαρακτηριστικά, με κυριότερο την… αφαιρούμενη μπαταρία του, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε πατίνι αυτής της κατηγορίας! Σχεδιαστικά, το μαύρο χρώμα “σπάει” με λεπτομέρειες στα χρώματα της EGOBOO αλλά και το κόκκινο, ελαστικό κάλυμμα των πλήκτρων και του thumb throttle. To σημαντικότερο για εμάς είναι οτι παρ’ότι στιβαρό και με μεγάλη μπαταρία, καταφέρνει να έχει πολύ μικρό μήκος σχετικά με τον ανταγωνισμό του, μόλις στα 111cm. Αυτό σημαίνει οτι πολύ άνετα θα χωρέσει στο πορτ-μπαγκάζ ενός μεσαίου αυτοκινήτου, ίσως και μικρού, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για πατίνια με μήκος 120-125cm, τα οποία απαιτούν να “ριξετε” και τα πίσω καθίσματα.

Το πλάτος του είναι 50cm και το ύψος του 123cm, αλλά μειώνεται στα 53,5cm όταν το πατίνι “αναδιπλωθεί”. Σημαντική η στεγανότητα κατά IP54 που βρίσκουμε σε λίγα μοντέλα της αγοράς και δείχνει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής, άρα δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα στη βροχή, εννοείται. Το Gladiator X9 ζυγίζει 22,5 Kg και μπορεί να υποστηρίξει αναβάτη και φορτίο έως 100 Kg (στην πράξη σίγουρα και περισσότερα).

Σε γενικές γραμμές, η μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία κρύβει εξαιρετικά τις διαστάσεις της μέσα στο deck, χωρίς να αυξάνει τον όγκο του πατινιού, ούτε καν την απόσταση από το έδαφος, η οποία αγγίζει τα 12cm και είναι ικανοποιητική. Πάνω στο deck βρίσκουμε ένα ελαστικό “πάτωμα” που προσφέρει μπόλικο grip και καθαρίζεται εύκολα, ενώ ξεχωρίζουν οι δύο… μυστήριες βίδες, για τις οποίες θα μιλήσουμε στη συνέχεια. Τα χερούλια είναι ανατομικής σχεδίασης και η απόσταση του deck από αυτά είναι περίπου 99cm, κάτι που σημαίνει οτι το πατίνι θα εξυπηρετήσει αναβάτη ύψους έως και 1,90m περίπου, με άνεση.

Τροχοί και μηχανισμός αναδίπλωσης

Έχουμε τονίσει πολλάκις οτι η ελάχιστη διάμετρος τροχών για ένα πατίνι πλέον πρέπει να είναι οι 10″, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το Gladiator X9, λοιπόν, διαθέτει τροχούς 10″ με όμορφης σχεδίασης εμπρός ζάντα και tubeless ελαστικά 10×2,7-6,5, αρκετά φαρδιά για την ισχύ του και την κατηγορία του. Αυτό μεταφράζεται σε ευστάθεια στο δρόμο, ειδικά σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος όπου ένα λεπτότερο ή μικρότερο σε διάμετρο ελαστικό μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του πατινιού σε μεγάλο βαθμό, οπότε το συγκαταλέγουμε στα πλεονεκτήματα, σαφώς.

Η κολώνα του τιμονιού έχει αρκετά μεγάλο πάχος και εμπνέει εμπιστοσύνη χάρη σε αυτό, αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει ο μηχανισμός αναδίπλωσης. Είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικό μέταλλο (και τη διαφορά με το υπόλοιπο σασί προδίδει το ότι είναι “άβαφος”), ενώ η ασφάλειά του πρέπει να πιεστεί προς τα “μέσα και πάνω” για να απελευθερώσει το latch. Είναι μια κίνηση που μπορεί να γίνει και με το ένα χέρι, μόλις εξοικειωθείτε μαζί της. Ωστόσο, βρήκαμε ένα διαφορετικό σύστημα ασφάλισης της κολώνας στο πίσω μέρος του πατινιού, αρκετά ιδιαίτερο.

Το πλαστικό γαντζάκι, ψηλά στην κολώνα, δεν είναι βιδωτό αλλά “ενιαίο” μαζί με εκείνο το τμήμα της, άρα πολύ στιβαρό και μπορείτε εκεί να κρεμάσετε άνετα και μια σχετικά βαριά σακούλα (π.χ. 2-3 Kg). Το πίσω φτερό διαθέτει μια οπή ειδικά για το γαντζάκι αυτό και πιέζοντάς το προς τα κάτω, του επιτρέπει να “κουμπώσει” εκεί, ώστε άνετα να σηκώσετε το πατίνι με το ένα χέρι. Με την μέθοδο αυτή η EGOBOO απέφυγε την τοποθέτηση έξτρα μηχανισμού πάνω στο τιμόνι και εκμεταλλεύθηκε έξυπνα το πίσω φτερό, το οποίο είναι μεγάλο, στιβαρό και λειτουργεί και ως ποδόφρενο αλλά και footrest!

Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, μας κάλυψε ο μηχανισμός αναδίπλωσης του Gladiator X9, δεν εμφάνισε οποιαδήποτε σημεία κόπωση στην δοκιμή μας, ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα σε κακή άσφαλτο. Μόνη παρατήρηση, ένας τριγμός που παράγεται ενίοτε από το σημείο αναδίπλωσης, αν και λύνεται με μικρή ποσότητα ελαίου/γράσου, αν θέλετε.

Συμπεριφορά, φρένα, ride quality

Καθώς το EGOBOO Gladiator X9 μπορεί να “ρολλάρει” ελεύθερα στις κατηφόρες, χωρίς γκάζι, φτάσαμε μέχρι και τα 40 Km/h πάνω του, χωρίς να μας προβληματίσει η συμπεριφορά του ακόμα και σε αυτή την ταχύτητα (αν και κάπου εκεί άρχισε να φαίνεται το μικρό πλάτος του τιμονιού). Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό οτι είναι ένα στιβαρό πατίνι με σωστή σχεδίαση, παρά το μικρό μεταξόνιο. Δεν διαθέτει ανάρτηση, βέβαια (μπορείτε να δείτε το EGOBOO Challenger, με ανάρτηση εμπρός και πίσω, το οποίο θα παρουσιάσουμε αργότερα μέσα στο έτος), άρα η όποια απόσβεση κραδασμών είναι μικρή και οφείλεται κυρίως στα ελαστικά.

Αν, λοιπόν, σας… πάρει η κατηφόρα, θα χαρείτε να μάθετε οτι τα φρένα του Gladiator X9, με δίσκους 140mm, προσφέρουν αρκετή ισχύ για να σας ακινητοποιήσουν μέσα σε λίγα μέτρα. Σε μια εποχή που βλέπουμε ακόμα και ακριβότερα πατίνια να στρέφονται σε συνδυασμό… ταμπούρου με e-brake, αν μη τι άλλο εκτιμήσαμε τα διπλά δισκόφρενα, έστω και αν ήταν λίγο πιο θορυβώδη απ’ότι θα θέλαμε για αυτές τις πρώτες μέρες δοκιμών. Να σημειώσουμε επίσης οτι υπάρχει και E-ABS στον πίσω τροχό, αν και δεν θα σας χρειαστεί, ενώ υπάρχει και το φτερό-ποδόφρενο ακόμα και περίπτωση έκτακτης ανάγκης (απίθανο). Φρένα “check”, λοιπόν, ένα από τα σημαντικότερα στον τομέα της ασφάλειας, μαζί με τους τροχούς και την ευστάθεια/στιβαρότητα του πατινιού.

Φώτα, οθόνη, χειρισμός

Το εμπρός φως του Gladiator X9 αποτελείται από ένα στρογγυλό, λευκό LED, ψηλά στην κολώνα του τιμονιού. Δημιουργεί μια μεγάλη, οωειδή δέσμη που κεντρικά φωτίζει έντονα, με πιο “απαλό” φωτισμό περιμετρικά. Θα σας καλύψει το βράδυ ακόμα και σε πολύ σκοτεινή διαδρομή, φωτίζοντας 10-15m μπροστά σας και καλύπτοντας σχεδόν όλο το πλάτος ενός τυπικού δρόμου.

Το πίσω φως αποτελείται από 4 κόκκινα LEDs και βρίσκεται στο πίσω φτερό. Αν και η ισχύς του μας ικανοποίησε με το φρένο πατημένο, οπότε ήταν αρκετά ορατό από το πίσω μέρος, η “κανονική” του ένταση είναι χαμηλότερη από αυτό που θα θέλαμε και γίνεται ορατό μόνο σε σχετικά κοντινή απόσταση, το βράδυ. Θα προτείναμε ένα επιπλέον φως στο σακίδιο/πλάτη σας ή στο κράνος σας για αύξηση της ορατότητας από τα οχήματα που σας ακολουθούν.

Η οθόνη είναι “φιμέ” LCD, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα, προβάλλοντας την ταχύτητα, το mode λειτουργίας και τη στάθμη της μπαταρίας (5 “κουτάκια”), υπό κανονικές συνθήκες. Όσο για τα πλήκτρα, είναι δύο και βρίσκονται πάνω στο thumb throttle, κάτι που επίσης βλέπουμε πρώτη φορά σε πατίνι. Το ένα είναι το power button και το δεύτερο αλλάζει το mode (με ένα πάτημα) και ανάβει/σβήνει τα φώτα (με γρήγορο διπλό πάτημα).

Ισχύς και επιδόσεις

Περνάμε στον τομέα της ισχύος, που αναμφίβολα είναι αυτό που ενδιαφέρει αρκετούς χρήστες, ιδίως σε περιοχές με έντονες ανηφορικές κλίσεις. Το EGOBOO Gladiator X9 διαθέτει ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό με peak ισχύ 850W και διαρκή (nominal) ισχύ 500W. Είναι σαφές στην αγορά οτι τα “250άρια” πατίνια δεν επαρκούν για περιοχές με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, όπως η Ελλάδα, έτσι οι περισσότεροι κατασκευαστές αυξάνουν την ισχύ ακόμα και στα “μικρά” τους μοντέλα.

Με τα 850W αυτά, το Gladiator X9 φθάνει γρήγορα τα 25 Km/h, προφανώς, με σχετικά αθόρυβη λειτουργία. Το ερώτημα είναι πως τα πάει στις ανηφόρες, βέβαια. Με αναβάτη 75-80 Kg, ως συνήθως, περιμέναμε να τα καταφέρει σχετικά άνετα σε κλίσεις 10% και να πάει ένα βήμα “παραπάνω”. Αυτό επιβεβαιώθηκε στις δοκιμές μας καθώς ανεβήκαμε το 10% με περίπου 12-13 Km/h, μια ανεκτή ταχύτητα για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, ενώ γύρω στο 12-13% η ισχύς επαρκούσε οριακά.

Πέρα από τα “νούμερα”, όμως, κάθε πατίνι έχει διαφορετική συμπεριφορά και απόδοση. Το θετικό με το Gladiator X9 είναι οτι δεν “εγκαταλείπει” στα δύσκολα, δηλαδή όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 10 Km/h σε μια δύσκολη ανηφόρα. Συνεχίζει να αποδίδεια αρκετή ροπή ώστε, έστω και αργά, να τα καταφέρει. Επίσης στα “συν” το οτι η απόδοσή του δεν πέφτει αισθητά ακόμα και στο 40-50% της μπαταρίας, σε ανηφόρες.

Τέλος, να σημειώσουμε τα 3 modes λειτουργίας: To πρώτο είναι το pedestrian (6 Km/h), το δεύτερο είναι το “απλό” D (λευκό εικονίδιο) με περιορισμένη ισχύ και ταχύτητα 15 Km/h και το τρίτο προβάλλεται ως “κόκκινο” D, με πλήρη ισχύ και ταχύτητα 25 Km/h.

Αυτονομία και φόρτιση

Με μπαταρία 36V-15,6Ah, το EGOBOO Gladiator X9 σχεδιάστηκε για χρήστες που θέλουν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά, πέρα από τα τυπικά 5-10 Km. Η μπαταρία είναι από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη που έχουμε δει σε 36V πατίνι, με χωρητικότητα 561 Wh. Η εταιρεία αναφέρει αυτονομία έως 70 Km, σίγουρα περισσότερα απ’ότι σκοπεύετε να κάνετε καθημερινά με ταχύτητα 25 Km/h.

Στην συνηθισμένη μας απαιτητική δοκιμή, σε διαδρομή με έντονες ανηφορικές (και κατηφορικές, φυσικά) κλίσεις, διαρκώς με το ισχυρότερο mode λειτουργίας και την μέγιστη ταχύτητα (συν αρκετές επιταχύνσεις), το EGOBOO Gladiator X9 πέτυχε 40 Km με μια φόρτιση, με καλοκαιρινές θερμοκρασίες. Η αυτονομία είναι στα αναμενόμενα επίπεδα, more or less, ενώ αξίζει να αναφέρουμε οτι η απόδοση διατηρείται σε καλό επίπεδο μέχρι και το 20-30%. Προσοχή μόνο προς το “τέλος” καθώς κοντά στο 10% αρχίζει να αναβοσβήνει το πρώτο “κουτάκι” και η απόδοση θα πέσει ξαφνικά μετά από 2-3 Km το πολύ, με την μπαταρία να εξαντλείται πλήρως. Με χρήση του “μεσαίου” D mode, ή του “sport” με ταχύτητες κοντά στα 20 Km/h, σε flat διαδρομές, μπορείτε να αγγίξετε και τα 70 Km που ανακοινώνει η EGOBOO.

Εν ολίγοις, για τις διαδρομές της συντριπτικής πλειονότητας των χρηστών στην Ελλάδα, η μπαταρία του Gladiator X9 θα σας καλύψει άνετα. Ο φορτιστής είναι μικρός σε διαστάσεις, με απόδοση 2A (85W peak). Σε περίπου 7,5 ώρες πραγματοποιεί μια πλήρη φόρτιση και το μικρό του μέγεθος και βάρος καθιστά εύκολη τη μεταφορά του. Απαιτήθηκαν 0,6 ΚWh για την φόρτιση, κάτι που μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου €0,25/100 Km.

Αφαιρούμενη μπαταρία

Για το τέλος αφήσαμε το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του EGOBOO Gladiator X9, που το ξεχωρίζει και από κάθε ανταγωνιστή του, την αφαιρούμενη μπαταρία! Το σκεπτικό, όπως και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, είναι οτι μπορείτε να αφαιρείτε τη μπαταρία και να την έχετε ξεχωριστά από το πατίνι, για διάφορους λόγους. Για φόρτισή της, για αποθήκευσή της, για την ασφάλειά της από κλοπή κ.λπ. Παρ’ότι το μοντέλο δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ και είναι σχετικά compact, αν δεν θέλετε/μπορείτε να το μεταφέρετε στον χώρο φόρτισης, μπορείτε απλά να ξεβιδώσετε τις δύο βίδες του deck, να βγάλετε την μπαταρία και να πάρετε αυτήν μαζί σας! Η μπαταρία ζυγίζει 4,2 Kg και πρακτικά μεταφέρεται πανεύκολα.

Η διαδικασία αφαίρεσής της, μόλις εξοικειωθείτε μαζί της, είναι ζήτημα 10-20″. Τα βιδάκια είναι εύχρηστα, σφίγγονται/ξεσφίγγονται με το χέρι (αλλά και με ένα κέρμα, αν δυσκολευθείτε), επιτρέποντας την ανασήκωση του “καπακιού”, μαζί με την ελαστική επένδυση του deck. Λίγο πιο “tricky” είναι το βίδωμά τους, μέχρι να βρείτε τη σωστή θέση, αυτό θα το δείτε καλύτερα στο video μας. Η στεγανότητα του χώρου της μπαταρίας είναι ικανοποιητική, αν και δεν θα προτείναμε να αφήσετε το πατίνι εκτεθειμένο στη βροχή για ώρες, χωρίς σοβαρό λόγο. Κλείνουμε με το προφανές, δηλαδή το οτι χωρίς την μπαταρία το πατίνι ζυγίζει περίπου 18 Kg, άρα και είναι ακόμα πιο ελαφρύ, αν αυτό σας απασχολεί.

Συμπέρασμα

Το EGOBOO Gladiator X9 είναι το πρώτο πατίνι της εταιρείας που δοκιμάζουμε και στο σύνολό του μας προϊδεάζει θετικά για την υπόλοιπη γκάμα, αλλά και για τα μελλοντικά οχήματα που θα δούμε από την εταιρεία τα επόμενα χρόνια. Ως ηλεκτρικό πατίνι ξεχωρίζει για το compact μέγεθός του αλλά και τη μεγάλη, αφαιρούμενη μπαταρία του, η οποία προσφέρει μεγάλη αυτονομία και θα καλύψει άνετα τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, ακόμα και σε περιοχές που δεν είναι “flat”. Το value for money είναι καλό, στα €799 και αξίζει να είναι στη λίστα σας!

EGOBOO Gladiator X9 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.