Σπάνια έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε από κοντά ηλεκτρικά σκούτερ που δεν έχουν εισαχθεί επίσημα στην ελληνική αγορά, ή ούτε καν σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα. Ακόμα πιο σπάνια έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ένα τέτοιο μοντέλο και ειδικά από μεγάλο κατασκευαστή. Έτσι, όταν παρουσιάστηκε η ευκαιρία να συμβιώσουμε για μερικές μέρες με το KYMCO iOneX Super7, δεν υπήρχε περίπτωση να την αφήσουμε να πάει χαμένη… Ιδού οι εντυπώσεις μας!

KYMCO iOneX Super7 video review

Το brand iOneX είναι το “ηλεκτρικό παρακλάδι” της KYMCO από την Taiwan, του πασίγνωστου κατασκευαστή που μάλιστα έχει και τα δικά του battery swaps stations για τις μπαταρίες των σκούτερ του. Το Super7 της δοκιμής μας παραχώρησε η Mototrend, αποκλειστικός διανομέας των μοντέλων της KYMCO στην Ελλάδα. Το μοντέλο δεν είναι διαθέσιμο προς πώληση, προς το παρόν, αλλά για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην εταιρεία μέσω του mototrend.gr.

Εμφάνιση, κατασκευή

Το Super7 (ή S7) δεν είναι μεγάλο σε όγκο και θα μπορούσαμε κάλλιστα να το θεωρήσουμε… 50άρι, αν και είναι 125άρι (L3e), άρα χρειάζεται και την αντίστοιχη άδεια οδήγησης φυσικά. Με μήκος 1,81m και πλάτος 69 cm είναι αρκετά μικρό και ευέλικτο, άρα ιδανικό για την πόλη και “στενές” περιοχές. Το ύψος της σέλας είναι 77,5cm και το μεταξόνιο είναι 1,28m, ωστόσο το πάτωμα είναι σχετικά ψηλά και παχύ, αλλά και πλατύ (φλατ). Αυτό σημαίνει από τη μια οτι δεν θα “βρείτε” εύκολα κάτω, από την άλλη όμως όσοι έχετε μεγάλα κατω άκρα, θα διαπιστώσετε οτι τα γόνατά σας λυγίζουν περισσότερο απ’όσο θα θέλατε.

Το σκούτερ ζυγίζει 94,5 Kg χωρίς τις μπαταρίες και περίπου 115 Kg μαζί με αυτές (10,5 Kg η καθεμιά, επί δύο). Σχεδιαστικά είναι αρκετά όμορφο, με εντυπωσιακό εμπρός φωτιστικό σώμα (“τετραπλό”), ενώ πίσω είναι λεπτό και διακριτικό, με τα λογότυπα “ionex” εμπρός και πίσω. Το γαλάζιο ματ χρώμα είναι επίσης όμορφο, οι καθρέπτες έχουν δυναμική σχεδίαση και σε γενικές γραμμές, το σκούτερ είναι διακριτικό και καλαίσθητο.

Δεν διαπιστώσαμε ιδιαίτερους τριγμούς παρά το οτι είχε αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη του, κάτι θετικό. Να σημειώσουμε οτι κάτω από τη σέλα χωράει άνετα ένα full-face κράνος, κάτι σπάνιο για μικρό ηλεκτρικό σκούτερ και μας χαροποίησε ιδιαίτερα.

Συμπεριφορά, άνεση, φρένα

Όπως (δυστυχώς) σχεδόν όλα τα σκούτερ της κατηγορίας του, το KYMCO iOneX Super7 δεν έχει μεγάλους τροχούς. Ο πίσω είναι 12″ αλλά ευτυχώς ο εμπρός είναι λίγο μεγαλύτερος, 13″, για μια επιπλέον σιγουριά. Τα ελαστικά είναι της Kenda και αρκετά ποιοτικά, με μπόλικο grip και ενδιαφέρουσα χάραξη.

Κατά την οδήγηση, το σκούτερ είναι λίγο πιο άνετο από το μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά όχι όσο άνετο θα θέλαμε και θα περιμέναμε από ένα high-end, “επώνυμο” μοντέλο. Εμπρός έχουμε τηλεσκοπικό πηρούνι και πίσω διπλή ανάρτηση με ελατήρια, δεν είναι “ανυπόφορο” στις λακκούβες αλλά θα μπορούσε να είναι πιο άνετο. Βέβαια, οι μικροί τροχοί δεν βοηθούν στην άνεση, οπότε θαύματα δεν γίνονται, ούτε με ελαστικά 110/70-13 και 120/70-12.

Από πλευράς σταθερότητας και συμπεριφοράς, είναι τόσο “βαρύ” όσο πρέπει ώστε να παραμένει ευέλικτο σε μικρές ταχύτητες και σταθερό στις μεγαλύτερες, μέχρι και τα 100 Km/h περίπου. Δεν διαπιστώσαμε κάτι αρνητικό εδώ και δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι.

Όσον αφορά τα φρένα, είναι από τα δυνατά σημεία του KYMCO iOneX Super7, χάρη κυρίως στο ABS. Είναι αποτελεσματικά, ασφαλή και με μέτρια προς καλή αίσθηση στις μανέτες, ενώ οι δίσκοι κάνουν τη δουλειά τους, σε συνδυασμό με μια μικρή ανάκτηση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα.

Φώτα, οθόνη, λειτουργίες

Τα φώτα εμπρός αποτελούνται από 4 projectors, 2 για τη μεγάλη σκάλα και 2 για τα φώτα πορείας. Μας υπερκάλυψαν, ενώ έχουμε και διακόπτη “σινιάλου”, όπως και ξεχωριστό πλήκτρο για απενεργοποίηση των φώτων (που δυναμώνει ταυτόχρονα το μεγάλο DRL). Πίσω, παρά το λεπτό “προφίλ” των φώτων, είναι ορατό άνετα το βράδυ και κάπως λιγότερο την ημέρα.

Η οθόνη είναι πολύ μεγάλη σε επιφάνεια και καλύπτει μεγάλο τμήμα του τιμονιού. Μαύρο background, LCD, με τις βασικές κυρίως ενδείξεις και κάποιες επιπλέον που όμως δεν είδαμε ποτέ να ανάβουν. Είναι ορατή άνετα μέρα και νύχτα, χωρίς έντονη αντανάκλαση, οπότε όλα καλά! Να σημειώσουμε οτι στο δεξί σας χέρι υπάρχει ένα διπλό πλήκτρο για την “ανάφλεξη” και το άνοιγμα της σέλας. Το πλήκτρο ανάφλεξης μαζί με κάποια μανέτα ουσιαστικά βάζουν το σκούτερ στο “ready”, ενώ κρατώντας το πατημένο σβήνει το σκούτερ, ή το ενεργοποιεί, αν έχετε αρκετά κοντά το remote για το keyless entry. Αυτό πολλές φορές δεν “έπιανε” εκτος αν ήμασταν πολύ κοντά στο τιμόνι. Επίσης, το ίδιο πλήκτο κάνει εναλλαγή μεταξύ normal και power mode, όταν είστε εν κινήσει.

Να σημειωθεί οτι στην οθόνη υπάρχει και ένδειξη Wi-Fi, αλλά δεν καταφέραμε να έχουμε συνδεσιμότητα με το σκούτερ.

Ισχύς και επιδόσεις

Αν μη τι άλλο, η ισχύς του KYMCO iOneX Super7 είναι μάλλον το δυνατότερο σημείο του. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος κεντρικά και δίνει κίνηση στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας. Αυτό μεταφράζεται και σε έναν υψίσυχνο, εθιστικό (για εμάς τουλάχιστον) ήχο, ο οποίος βοηθά και να σας ακούνε οι πεζοί σε ένα ήσυχο στενό για παράδειγμα. Αν είστε fans της τελείως αθόρυβης λειτουργίας, αυτό ίσως σας ξενίσει λίγο.

Η ισχύς αγγίζει τους 10 ίππους (7,2 KW) και η ροπή τα 215 Nm στις 2.250 rpm, σύμφωνα με την εταιρεία. Αυτό μεταφράζεται σε 0-50 Km/h σχεδόν σε 3,5″, κάτι που επιβεβαιώσαμε στις μετρήσεις μας. Ωστόσο, το σκούτερ ξεκινά αρκετά ήπια από στάση, χωρίς “δράμα” και… καπνούς, άρα είναι πολύ φιλικό στον αμύητο. Μετά από λίγο δίνει πλήρη ισχύ και η τελική ταχύτητα έρχεται σχετικά γρήγορα, ενώ και οι προσπεράσεις με μεσαίες ταχύτητες γίνονται εύκολες, ειδικά στο power mode. Η τελική αγγίζει τα 100 Km/h και σίγουρα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, αλλά νιώθεις οτι περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Αυτονομία

Το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του KYMCO iOneX Super7 είναι αναμφίβολα η διάταξη των μπαταριών του. Διαθέτει δύο μπαταρίες κάτω από τη σέλα, στα 50,82V και 34,3Ah έκαστη (1.743 Wh). Όσοι ξέρετε από ηλεκτρικά σκούτερ, θα διαπιστώσετε οτι η τάση δείχνει μικρή για την κατηγορία και… έχετε δίκιο. Η διαφορά είναι οτι η KYMCO έβαλε τις μπαταρίες σε σειρά και όχι παράλληλα, όπως σχεδόν σε όλα τα άλλα σκούτερ της αγοράς. Έτσι, η τάση αθροίζεται στα 102V σχεδόν (!) ενώ οι Ah παραμένουν 34,3Ah. Η συνολική χωρητικότητα παραμένει αυτή που θα ήταν με τις μπαταρίες παράλληλα, δηλαδή σχεδόν 3,5 KWh, αλλά η τάση είναι η υψηλότερη που έχουμε δει σε ηλεκτρικό σκούτερ, μακράν, αφού τα περισσότερα δεν ξεπερνούν τα 72V.

Από την άλλη, οι “λίγες” Ah σημαίνουν οτι αν κινείστε στο power mode ή/και με ταχύτητες 70+ και συχνές επιταχύνσεις, η πραγματική αυτονομία δεν ξεπερνά τα 65 Km. Η εταιρεία ανακοινώνει 103 Km αυτονομίας κατά WMTC, ένα μη ρεαλιστικό πρότυπο και θα πετύχετε αυτό το νούμερο μόνο αν κινείστε ήπια, στο normal mode, με ταχύτητες γύρω στα 50-60 Km/h το πολύ.

Οι μπαταρίες ασφαλίζονται κάτω από τη σέλα με έναν αυτόματο μηχανισμό, ο οποίος τις απασφαλίζει με μια χρονοκαθυστέρηση, αφού ανοίξετε τη σέλα. Βγαίνουν και μεταφέρονται εύκολα χάρη στο χοντρό χερούλι τους, χωρίς να μπλέξετε με “φίσες”, αφού είναι πρακτικά “hot swappable”. Ωστόσο, η σύνδεσή τους σε σειρά σημαίνει οτι το σκούτερ δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με μια από τις δύο μπαταρίες, αφού η τάση λειτουργίας θα είναι η μισή…

Τέλος, ο φορτιστής είναι τεράστιος σε όγκος αλλά όχι πολύ βαρύς, με ένα μεγάλο ανεμιστηράκι. Αποδίδει σχεδόν 900W με ένταση 8A, άρα φορτίζει και τις δύο μπαταρίες σε περίπου 4,5 ώρες. Να σημειωθεί οτι η φόρτισή τους μπορεί να γίνει μόνο πάνω στο σκούτερ και όχι εκτός αυτού, αφού ο φορτιστής έχει ένα ιδιαίτερο βύσμα με την υποδοχή φόρτισης πάνω στο σκούτερ. Οι μπαταρίες, από την άλλη, δεν έχουν το αντίστοιχο βύσμα.

Τέλος, θυμίζουμε οτι το brand iOneX εχει και τα δικά του battery swap stations που έχουμε δει και σε εκθέσεις του εσωτερικού, για εύκολη εναλλαγή των μπαταριών των σκούτερ της εταιρείας, όπως και του Super7.

Συμπέρασμα

Το KYMCO iOneX Super7 είναι αναμφίβολα ένα πολύ ιδιαίτερο ηλεκτρικό σκούτερ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητές του. Δεν διατίθεται στην Ελλάδα άρα δεν έχει νόημα να κρίνουμε το “value for money” του αλλά είναι μια ενδιαφέρουσα δημιουργία ενός μεγάλου κατασκευαστή και σίγουρα θα θέλαμε να δούμε διαθέσιμο στη χώρα μας τον αντικαταστάτη του, της επόμενης γενιάς, με βελτιώσεις και πιο προσανατολισμένο στις ανάγκες των Ευρωπαίων χρηστών!

KYMCO iOneX Super7 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.