Η στασιμότητα είναι ο εχθρός της προόδου, σύμφωνα με πολλούς. Αν μη τι άλλο, τα τελευταία χρόνια μόνο “στάσιμα” δεν μπορούν να θεωρηθούν στην αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο από πλευράς τεχνολογιών, αλλά και νέων κατασκευαστών και brands που εισέρχονται μαζικά στην παγκόσμια αγορά, εκ Κίνας ορμώμενα (συνήθως). Αρκετά από τα νέα brands έχουν φθάσει ήδη και στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, “ταράζοντας” τα νερά στην μικρή μας αγορά. Ένα από αυτά είναι η Lynk & Co, το αποκύημα της συνδυασμένης προσπάθειας των Volvo και Geely, ένα φρέσκο brand, αν και όχι τόσο εύκολο στην προφορά, όπως θα διαπιστώσετε στο παρακάτω, αναλυτικό video-review μας του μοναδικού μοντέλου της εταιρείας στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Το Lynk & Co 01 ήταν στα χέρια μας για… καλοκαιρινές αποδράσεις και ιδού οι εντυπώσεις μας!

Lynk & Co 01 video review

Πριν συνεχίσουμε, λίγα λόγια για την Lynk & Co και την παρουσία της στη χώρα μας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2016 στο Γκέτεμποργκ και ανήκει κατά 30% στην Volvo Cars και κατά 70% στις Geely Auto/Geely Holding. Τα οχήματά της σχεδιάζονται στη Σουηδία (ελέω Volvo) και κατασκευάζονται στην Κίνα. Το “Co” σημαίνει… “connected” και είναι ένας από τους πυλώνες στους οποίους στηρίζει τις προσπάθειές της η εταιρεία. Επιπλέον, η εταιρεία έγινε γνωστή σε ορισμένες αγορές χάρη και στις προσπάθειές της για ανάπτυξη του car sharing, αν και δεν το διαθέτει ακόμα στην Ελλάδα.

Στην ΝΑ Ευρώπη η Lynk & Co αντιπροσωπεύεται από την SEEAG με έδρα τη Σλοβενία και γενικώς η εταιρεία έχει παρουσία σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, με πλάνο επέκτασης σε περισσότερες. Το Lynk & Co 01 (€49.950) είναι το μοναδικό διαθέσιμο μοντέλο της στην Ελλάδα, σε μια και μόνη έκδοση εξοπλισμού, ως plug-in υβριδικό, με 4 έτη εγγύησης. Μπορείτε να δείτε από κοντά το όχημα, να ενημερωθείτε αλλά και να κάνετε test drive στον χώρο της εταιρείας στο Μαρούσι (Ανδρέα Παπανδρέου 29), ενώ το επίσημο website της είναι το www.lynkco-see.com/gr. Τέλος, η εταιρεία μόλις ανακοίνωσε το επίσημο δίκτυο συνεργατών της στην Ελλάδα, που μπορείτε να δείτε εδώ.

Εξωτερικό και εσωτερικό

Μια σημαντική λεπτομέρεια για το Lynk & Co 01 είναι το οτι βασίζεται στην CMA πλατφόρμα, την οποία μοιράζεται με το Volvo XC40. Αυτό σημαίνει οτι μοιράζονται αρκετά χαρακτηριστικά και δυνατότητα, όπως και κορυφαία παθητική και ενεργητική ασφάλεια (5 αστέρια NCAP), αλλά παρατηρώντας το από έξω, δεν θα αντιληφθείτε οτι τα δύο μοντέλα έχουν το ίδιο “πάτωμα”.

Σχεδιαστικά το 01 είναι αρκετά διαφορετικό από το XC40 και ελκυστικό από ορισμένες γωνίες, αν και προσωπικά με κέρδισε περισσότερο το εμπρός μέρος του, σε σύγκριση με το πίσω. Διαθέτει τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό φωτισμού split-level της Lynk & Co, με τα DRLs τοποθετημένα πάνω από τους κύριους προβολείς για εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης μεγάλους θόλους τροχών, όμορφες ζάντες 20″ με διχρωμία και είναι διαθέσιμο σε μπλε και μαύρο χρώμα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι συγκρίσιμες με άλλων SUV της κατηγορίας, με μήκος 4.541 mm, πλάτος 1.857 mm και ύψος 1.689 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.734 mm. Αυτό παρέχει άπλετο εσωτερικό χώρο για τους επιβαίνοντες αλλά και 466 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο πίσω μέρος, που φθάνουν τα 1.213 λίτρα αν ρίξετε τα καθίσματα. Η γυάλινη, ανοιγόμενη οροφή βοηθά στο headroom και διαθέτει ηλεκτρικό σκιάδιο, ενώ τα καθίσματα καλύπτονται από ποιοτικό ύφασμα, με του οδηγού να ρυθμίζεται ηλεκτρονικά 8-way, με στήριξη οσφυϊκής χώρας επιπλέον.

Το βάρος είναι μεγάλο, αναμφίβολα, στα 2.350 Kg, κάτι που γίνεται αντιληπτό στην οδήγηση, την επιτάχυνση, τις πλευρικές δυνάμεις. Το Lynk & Co 01 μπορεί να έλξει 1.800 Kg με φρένα και 750 Kg χωρίς φρένα, ενώ έχει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος στα 213mm, για να πάτε… παντού. Βέβαια χρειάζεται προσοχή εκτός δρόμου με τα 235/45-20 ελαστικά, ενώ φυσικά είναι προσθιοκίνητο. Ο κύκλος στροφής δεν ξεπερνά τα 11,4m και η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, όπως συνηθίζεται.

Τεχνολογία και βοηθήματα

Η λίστα εδώ είναι μεγάλη, συνεπώς θα προσπαθήσουμε να περιοριστούμε σε απλές αναφορές. Άλλωστε, αν θέλετε λεπτομέρεια, μπορείτε να απολαύσετε το χορταστικό μας video, διάρκειας σχεδόν μιας ώρας! Το Lynk & Co 01 προσπαθεί να “βοηθήσει” τον οδηγό και τους επιβάτες όσο μπορεί, κάνοντας ευκολότερη την μετακίνηση και τη χρήση του. Ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτ-μπαγκάζ, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες με auto-tilt για τη στάθμευση, hello/goodbye φώτα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, αισθητήρας βροχής, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, keyless entry, αυτόματη μεγάλη σκάλα και φώτα που ακολουθούν την περιστροφή του τιμονιού, ειδοποίηση τυφλού σημείου, 360 κάμερες και αισθητήρες στάθμευσης, ημιαυτόματο παρκάρισμα… ας πάρουμε μια ανάσα!

Όπως προείπαμε, το “connected” είναι στο “αίμα” της εταιρείας, έτσι το 01 έχει συνδεσιμότητα 4G και είναι πάντα online, για απομακρυσμένο έλεγχο, πρόσβαση και ειδοποίηση κλοπής, μεταξύ άλλων. Εννοείται οτι δέχεται OTA updates και θα προτείναμε να τα κάνετε πριν οτιδήποτε άλλο, καθώς ίσως διορθώνουν ορισμένα bugs που εντοπίσαμε κι εμείς σε επίπεδο λειτουργικότητας και software, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Για παράδειγμα, το πορτάκι της θύρας φόρτισης συχνά δεν άνοιγε με το πάτημα του αντίστοιχου πλήκτρου, ενώ η ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay δεν ήταν εφικτή, παρ’ότι υποστηρίζεται. Τουλάχιστον τα καταφέραμε να συνδεθούμε μέσω USB καλωδίου, αλλά η αίσθηση που μας άφησε το software είναι οτι χρειάζονται μερικές διορθωτικές κινήσεις μέσω updates για να λειτουργούν όλα σωστά.

Η κεντρική οθόνη των 12,7″ συνδυάζεται με το dash των 12,3″ για παροχή πληροφοριών και δυνατότητα χειρισμού και ελέγχου. Φυσικά πλήκτρα σε κεντρική κονσόλα και τιμόνι προσπαθούν να βοηθήσουν την κατάσταση, όπως και τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού, αλλά χρειάζεται μια κάποια εξοικείωση με όλα τα παραπάνω, για να νιώσετε άνετα μέσα στο 01. Τα πλήκτρα στο τιμόνι θεωρώ οτι θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο εύχρηστα, από πλευράς λειτουργικότητας και όχι της φυσικής τους υπόστασης, ενώ τα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα έχουν σαφέστερο ρόλο, αν και πάλι δεν τα κρίνουμε ως “τέλεια”.

Το ηχοσύστημα Infinity αποτελείται από 10 ηχεία και υποστηρίζει DAB+, με subwoofer στον χώρο αποσκευών, αποδίδει πολύ καλά, όπως αναμενόταν. Επίσης υπάρχει ασύρματη φόρτιση για το κινητό σας και 4 USB θύρες (Type-A και Type-C). Εξαιρετικά σημαντική είναι η δυνατότητα καταγραφής φωτογραφιών και βίντεο από την εμπρόσθια κάμερα του οχήματος σε στάση ή εν κινήσει, τα οποία αποθηκεύονται στον 64GB εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο ή/και στην microSD κάρτα που τοποθετείται δίπλα στο κεντρικό καθρέπτη του οχήματος. Γενικώς αρχίζουμε και βλέπουμε περισσότερα μοντέλα με δυνατότητα dash cam, η οποία σε άλλες χώρες είναι διαδεδομένη και μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις ατυχημάτων κ.λπ.

Όσον αφορά την ασφάλεια και τα συναφή βοηθήματα, έχουμε, μεταξύ άλλων, ABS, EBD, EBΑ και CBC (κατανομή πέδησης εντός στροφής, ανά πλευρά) για τα φρένα, ESC, Active Yaw Control και Traction Control για την ευστάθεια, αυτόματη πέδηση ανάγκης και μετά την πρόσκρουση, auto hold και stop’n’go για το μποτιλιάρισμα, ACC με ραντάρ και κάμερα, όπως και lane assist, αλλά και ειδοποίηση για εμπόδια πίσω σας. Είναι πολλά, παρά πολλά τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητες, οπότε σας παραπέμπουμε και πάλι στο video αλλά και στο site της εταιρείας.

Οδική συμπεριφορά και άνεση

Εργονομικά δεν είχαμε “παράπονα” από το 01, καθώς προσφέρει ξεκούραστες διαδρομές, άνετη χρήση και επαρκή λειτουργικότητα, ακόμα και κάποιες βασικές φωνητικές εντολές (αν και αρκετοί προτιμούν τα πλήκτρα και τις οθόνες αφής). Κάθεστε ψηλά, η ορατότητα είναι σχετικά καλή και τα ταξίδια γίνονται με άνεση, χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα και ό,τι θα μπορούσατε να χρειαστείτε.

Οδηγικά, προφανώς μιλάμε για ένα ευμεγέθες και βαρύ όχημα, το οποίο θα κινηθεί και στα στενά της πόλης, με την ανάρτησή του να “καταπίνει” τις ανωμαλίες και τα χιλιάδες μπαλώματα του αστικού οδοστρώματος με χαρακτηριστική άνεση. Η οδήγηση εκτός πόλης και κυρίως σε επαρχικούς δρόμους, όμως, είναι αυτή που δίνει περισσότερες πληροφορίες για τα “dynamics” και τη συμπεριφορά ενός οχήματος.

Εκεί, αυτό που διαπιστώσαμε είναι οτι η μαλακή ανάρτηση που προσπαθεί να προσφέρει άνεση αλλά και να διαχειριστεί τα 2.350 Kg (συν επιβάτες και φορτίο), αρχίζει να “πλέει” με μεσαίες ταχύτητες στις ανομοιογένειες του δρόμου, εν τέλει δίνοντας μια κάπως ασαφή αίσθηση στον οδηγό και κουράζοντας τους επιβάτες μετά από κάποια ώρα. Η συμπεριφορά αυτή ήταν αντιληπτή αμέσως και επιβεβαιώθηκε οπτικά από το “συναδελφικό” όχημα που μας ακολουθούσε, ενώ ήταν μάλλον ο “αδύναμος κρίκος” στην συμπεριφορά του 01. Σε πόλη και αυτοκινητόδρομο μια χαρά, λοιπόν, αλλά το ενδιάμεσο εκθέτει ελαφρώς την ανάρτηση και μάλιστα χωρίς επιθετική ή γρήγορη οδήγηση (για την οποία ούτως ή άλλως δεν είναι φτιαγμένο το όχημα).

Όσον αφορά τα φρένα, επαρκούν άνετα για την πέδηση χάρη στους μεγάλους δίσκους και το regen, όμως και εδώ, ο ηλεκτρονικός έλεγχός τους (ανά πλευρά και ανά τύπο, δηλαδή ηλεκτρική και μηχανική πέδηση), οδηγεί σε μια ανομοιογένεια της ισχύος πέδησης, παρ΄ότι το πεντάλ μπορεί να είναι σταθερό πιεσμένο στο ίδιο επίπεδο. Κάτι που μπορεί να μην επηρεάζει την αίσθηση ασφάλειας σε καμία περίπτωση μεν, αλλά αφήνει στον οδηγό την αίσθηση του οτι δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο και οτι υπάρχει μεγάλη παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών του οχήματος, δε. Οδηγήσαμε επί 7 μέρες το 01 και αυτή η αίσθηση δεν μας έφυγε μέχρι και την επιστροφή του.

Κίνηση και επιδόσεις

Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του Lynk & Co 01 είναι το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους: ηλεκτρική απόδοση και “θερμική” αυτονομία και peace of mind. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. O πρώτος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 rpm, ενώ ο δεύτερος αποδίδει 80 ίππους και 160 Nm ροπής. Μαζί, αυτές οι δύο πηγές ενέργειας αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ περίπου 261 ίππων (194 kW) και μέγιστη ροπή 425 Nm. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου, DCT κιβωτίου 7 σχέσεων, ενώ αν αναρωτιέστε για το τι γίνεται στο ταξίδι, μπορείτε να έχετε περίπου 120 Km/h στο κοντέρ με 2.200 rpm.

Το εντυπωσιακό είναι οτι η μετάβαση από ηλεκτρική σε θερμική κίνηση γίνεται απόλυτα ομαλά και δεν την αντιλαμβάνεσαι σχεδόν ποτέ. Αυτό μου άρεσε, αν και το κιβώτιο μου φάνηκε κάπως αργό στις αντιδράσεις του, κυρίως στα κατεβάσματα, με επιπλέον πίεση του γκαζιού, όταν ήθελα επιτάχυνση. Επί τη ευκαιρία, το 0-100 Km/h έρχεται σε περίπου 8″, κάτι αναμενόμενο για ένα τόσο βαρύ “σκαρί”. Για όσους ενδιαφέρονται, η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 210 Km/h, καθώς η αεροδυναμική δεν παύει να είναι περιοριστικός παράγοντας σε ένα μεγάλο SUV.

Με τον ηλεκτροκινητήρα και μόνο, μπορείτε να κινηθείτε άνετα εντός και εκτός πόλης, με ταχύτητες ακόμα και 120 Km/h, αν θέλετε. Η ροπή του κινεί το όχημα με άνεση και σε μεγάλες ανηφόρες με μεσαίες ταχύτητες, χωρίς να πιέσετε περισσότερο το γκάζι και να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας. Το γραφικό ισχύος στο dash είναι πολύ χρήσιμο και δυναμικά μεταβαλλόμενο, ανάλογα με το mode που έχετε επιλέξει (Pure, Hybrid, Power, Save) και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου NMC των 17,6 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 14,1 KWh), η οποία παρέχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 70 km στον κύκλο WLTP. Η τάση της είναι 347,5V (για εσάς που σας αρέσουν αυτά τα specs) και στην πράξη είδαμε οτι με αρκετά ήπια χρήση, θα πετύχετε την αυτονομία αυτή. Φυσικά, αν κινηθείτε με μεγαλύτερες ταχύτητες ή με πιο “βαρύ” πόδι μέσα στην πόλη, θα έχετε σαφώς μειωμένη αυτονομία. Η εταιρεία δίνει κατανάλωση καυσίμου σε υβριδικό mode κοντά στο 1,2 lt/100 Km. Φυσικά, αυτό ισχύει όσο η μπαταρία δεν είναι άδεια και μπορεί να βοηθήσει στην υβριδική κίνηση. Όταν η μπαταρία αδειάσει, ο κινητήρας λειτουργεί αρκετά περισσότερο και η κατανάλωση αυξάνεται σε “αναμενόμενα” επίπεδα, τα οποία όμως παραμένουν σε μονοψήφιο νούμερο εντός και εκτός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο είδαμε περίπου 8 lt/100 Km με ταχύτητες εντός ορίων και φορτωμένο όχημα, για παράδειγμα, ενώ σε επαρχιακό με μεσαίες ταχύτητες θα κινηθείτε λίγο χαμηλότερα. Το ντεπόζιτο, btw, χωρά 42 λίτρα καυσίμου. Ως υβριδικό, το Lynk & Co 01 εκπέμπει 24 gr CO2/Km. Όσον για την “ηλεκτρική” του κατανάλωση, στην πράξη είδαμε περίπου 18-20 KWh/100 Km, με ήπια, μικτή οδήγηση. Είπαμε, το βάρος δεν κρύβεται…

Η αναγεννητική πέδηση θα μπορούσε να βοηθήσει αρκετά αλλά αν ελπίζατε σε one-pedal driving, δεν θα μείνετε ικανοποιημένοι. Ανεξαρτήτως mode, το Lynk & Co 01 δεν κάνει έντονο regen στο “άσε” του γκαζιού και μόνο με πίεση του φρένου θα δείτε τον σχετικό δείκτη να πέφτει “βαθιά” στη ζώνη αναγεννητικής πέδησης.

Όσο για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, που όπως έχουμε γράψει ήδη είναι το Α και το Ω στα plug-in υβριδικά προκειμένου να… έχουν νόημα ύπαρξης, επιτυγχάνεται σε 3 ώρες μέσω του OBC των 6,6 KW ή σε περίπου 9 ώρες μέσω πρίζας σούκο (2,2 KW). Το EVSE που παίρνετε μαζί με το όχημα έχει μήκος 7 μέτρων, όπως και το Type-2 σε Type-2 καλώδιο.

Συμπέρασμα

To Lynk & Co 01 προστίθεται επάξια στη λίστα των “μεγάλων” plug-in υβριδικών SUVs της αγοράς με κύρια πλεονεκτήματά του την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα, την παθητική και ενεργητική ασφάλεια αλλά και τον συνδυασμό ευρωπαϊκών και κινέζικων χαρακτηριστικών, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο χαρακτήρας του δεν είναι ακόμα σαφής και μερικές λεπτομέρειες χρειάζονται… “σιδέρωμα” (αγγλιστί ironing-out), αλλά είναι μια αξιόλογη πρώτη “γεύση” για το τι μας επιφυλάσσει η εταιρεία και αναμένουμε με ανυπομονησία το πρώτο της BEV στην Ελλάδα…

Lynk & Co 01 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.