Γνωρίζετε αρκετά καλά οτι έχουμε μια μακρά παράδοση με τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi και εδώ και χρόνια σας παρουσιάζουμε σχεδόν κάθε μοντέλο της εταιρείας που διατίθεται στην Ελλάδα. Άλλωστε, αφού πρακτικά αυτά είναι που έφεραν στη χώρα μας (και σε πολλές χώρες του κόσμου) την έννοια της μικροκινητικότητας, ίσως νωρίτερα απ’ότι θα συνέβαινε χωρίς αυτά. Έτσι, το νέο Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen 2, βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή και ιδού οι εντυπώσεις μας!

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen 2 video

Πριν δείτε το review μας, μπορείτε να ανατρέξετε, χάριν σύγκρισης, και στις δοκιμές των Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2023) και Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra (2023)!

Σημειώνουμε πως τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi διανέμονται στην Ελλάδα από την Info-Quest Technologies και έρχονται με δύο (2) χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Η τιμή του 4 Pro στην Ελλάδα είναι €649 αν και αυτή τη στιγμή θα το βρείτε σε προσφορά, στα €549.

Κατασκευή και εμφάνιση

Το 2ης γενιάς 4 Pro μοιράζεται, σχεδιαστικά ορισμένα χαρακτηριστικά με άλλα πατίνια της εταιρείας και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα μίξη αυτών. Διαθέσιμο είναι σε ένα χρώμα, το μαύρο, ενώ απουσιάζουν τα πολλά “φωναχτά” χρώματα όπως το πορτοκαλί και το μωβ από τα κλασικά σημεία. Ουσιαστικά αποτελεί τον διάδοχο του περσινού 4 Pro και τοποθετείται “κάτω” από το κορυφαίο 4 Ultra, με κύρια διαφορά τους, την απουσία ανάρτησης στο 4 Pro Gen 2. Έτσι, αν θέλετε άνεση, θα πάτε προς το Ultra, ενώ αν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτήν και σας αρέσει το μικρότερο βάρος του, θα πάτε στο 4 Pro Gen 2.

Από τα specs είναι σαφές οτι η Xiaomi “άκουσε” το feedback των χρηστών και της αγοράς και προσπάθησε να κάνει το 4 Pro Gen 2 λίγο πιο compact. Έτσι έχουμε ελαφρώς μειωμένο μήκος, στα 115cm, που μπορεί να βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις ώστε το πατίνι να αποθηκευθεί/μεταφερθεί με άνεση. Το ύψος του είναι 121,5cm (57cm διπλωμένο) αλλά έχουμε σαφώς μεγαλύτερο πλάτος στο τιμόνι, στα 56cm, σε ένα βαθμό λόγω και της ύπαρξης των φλας. Το καλό είναι οτι το τιμόνι “κόβει” αρκετά και μπορείτε να κάνετε ελιγμούς σε στενούς χώρους.

Η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς μειωμένη, στα 8,5cm, έτσι θέλει λίγη προσοχή να μη “βρείτε” κάτω σε σκαλιά, απότομες ράμπες, σαμαράκια κ.λπ. Το μήκος και πλάτος του deck το καθιστούν άνετο στη χρήση και η αντιολισθητική επιφάνειά του θυμίζει λίγο το 4 Ultra. Σημαντικό να αναφέρουμε οτι η διάμετρος των τροχών του είναι λίγο μικρότερη από αυτών του 4 Pro, οι οποίοι αντικειμενικά… παραήταν μεγάλοι για την κατηγορία του πατινιού.

Τέλος, το βάρος είναι αυξημένο σχεδόν κατά 2 Kg, στα 19 Kg, κάτι αναμενόμενο σε ένα βαθμό λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας και άλλων αλλαγών.

Τροχοί και μηχανισμός αναδίπλωσης

Oι τροχοί των 10″ έγιναν, έπειτα από διεργασίες που κράτησαν μερικά χρόνια, το “πρότυπο” στα ηλεκτρικά πατίνια. Το 4 Pro ήταν το πρώτο πατίνι της Xiaomi με “10άρια” και το Gen 2 μοντέλο τα διατηρεί, αλλά με ελαφρώς διαφορετική διάσταση (60/70-6,5″ αντί για 60/70-7″). Τα ελαστικά είναι της CST και, ως συνήθως, μας ικανοποίησαν, αλλά τονίζουμε πάντα οτι πρέπει κάθε 10-15 μέρες να ελέγχετε την πίεση του αέρα τους (τουλάχιστον 35 psi).

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένος επίσης, με “μπίλια” εσωτερικά και ένα εύκολο μοχλό εξωτερικά, με σύστημα που ευνοεί τη χρήση με το ένα χέρι και κάνει την καθημερινότητα ευκολότερη. Δεν παρατηρήσαμε κάποιο τριγμό ή τζόγο στα πρώτα 100 Km με το πατίνι και μας άφησε καλές εντυπώσεις από πλευράς στεγανότητας.

Το Xiaomi Electric Scooter 4 Pro παραμένει στεγανό απέναντι σε νερό και σκόνη κατά IPX4. Καθώς συχνά μας ρωτάτε, επαναλαμβάνουμε πως δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα ακόμα και στη βροχή, αλλά να αποφεύγετε το πέρασμα μέσα από “λίμνες” με νερό, κυρίως για να μην πάρει νερά το μοτέρ. Σε γενικές γραμμές, όμως, επί 5 συναπτά έτη τα πατίνια της Xiaomi είναι από τα ανθεκτικότερα που θα βρείτε στην αγορά, όσον αφορά την έκθεση στο νερό.

Ισχύς και επιδόσεις

Όπως είπαμε, το Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen 2 αντικαθιστά το περσινό 4 Pro και η εταιρεία θέλησε να το κάνει λίγο πιο ισχυρό. Στα χαρτιά αρκετά πιο ισχυρό, βασικά, καθώς τα 700W peak έγιναν 1000W στο νέο μοντέλο, με 400W nominal ισχύος (αντί για 350W). Φυσικά, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 25 Km/h και η εταιρεία ανακοινώνει άνοδο σε κλίση έως και 22%. Η μεγάλη διαφορά, βέβαια, αφορά την μετακίνηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό, κάτι που είχαμε “ζητήσει” κι εμείς στο περσινό μας review του 4 Pro. Έτσι, μετά το 4 Ultra, το 4 Pro Gen 2 γίνεται το δεύτερο ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi με κίνηση στον πίσω άξονα.

Με βάση το βάρος και την ισχύ του, αλλά και την μειωμένη διάμετρο των τροχών, περιμέναμε αρκετά καλές επιδόσεις. Σε flat κομμάτια τα 25 Km/h έρχονται αρκετά γρήγορα, προφανώς, αλλά η πραγματική δοκιμασία αφορά τις ανηφόρες. Εκεί, με γεμάτη μπαταρία και αναβάτη 75 Kg, το 4 Pro Gen 2 ανέβηκε με περίπου 12-13 Km/h μια κλίση 10% (Sport mode), αλλά σε κλίση 15% πρακτικά δεν τα κατάφερε, έστω και για λίγο. Αυτό το καθιστά πιο αδύναμο σε σχέση με το 4 Ultra αλλά παραδόξως, το βάζει στο ίδιο επίπεδο επιδόσεων με το πρώτο 4 Pro. Κοινώς, αυτά τα +300W peak ισχύος, δεν τα είδαμε στην πράξη, κάτι που μας έκανε εντύπωση.

Αυτονομία

Περνώντας στην αυτονομία, τη συνταγή του Ultra ακολούθησε και το 4 Pro Gen, καθώς πλέον έχουμε μπαταρία 48V, αντί των 36V του προκατόχου του. Για την ακρίβεια 46,8V με χωρητικότητα 468Wh (10Ah). Η Xiaomi ανακοινώνει έως 55-60 Km αυτονομίας. Το δοκιμάσαμε στην πράξη εννοείται, σε μικτή διαδρομή με ανηφόρες, κατηφόρες και flat κομμάτια. Βέβαια, δεν κάναμε πολλά “σταμάτα-ξεκίνα”, όντας εκτός αστικού ιστού, αλλά παραμείναμε διαρκώς στο Sport mode με τελική ταχύτητα. Το αποτέλεσμα ήταν 41 Km με μια φόρτιση, τα οποία μας ικανοποίησαν πλήρως. Σίγουρα βοηθά το να κινείστε με momentum αφού οι συχνές εκκινήσεις, ειδικά με τους μεγάλους τροχούς, θα ρίξουν την αυτονομία.

Παρά τις μεγάλες μπαταρίες η Xiaomi επιμένει στην “αργή” φόρτιση, με εξαίρεση το 4 Ultra. Έτσι, ο φορτιστής παραμένει στα 70W (75W peak είδαμε στον μετρητή μας), αλλά προφανώς δεν είναι συμβατός με το 4 Pro καθώς λειτουργεί σε διαφορετική τάση, με ένταση 1,3A. Αυτό κάνει τη φόρτιση να διαρκεί περίπου 7 ώρες. Πρέπει να αναφέρουμε οτι υπάρχει μια νέα θύρα φόρτισης στο 4 Pro. Είναι μαγνητική, άρα δεν χρειάζεται να “βάλετε” και “βγάλετε” το βύσμα με δύναμη, ενώ η θύρα βρίσκεται πάνω στη διαγώνιο του σασί και όχι στο πλάι του deck.  Το καπάκι είναι μαγνητικό και στεγανοποιεί τη θύρα.

Φρένα, φώτα, οθόνη, app

Με το μοτέρ να πηγαίνει πίσω, αναγκαστικά έπρεπε να μπει φρένο στον εμπρός τροχό και επιλέχθηκε η γνώριμη, πλέον, διάταξη με ταμπούρο εμπρός και μόνο το e-brake πίσω. Το ταμπούρο είναι μια χαρά και θα σας καλύψει άνετα, αλλά καλό θα ήταν να το ρυθμίσετε στην πρώτη σας βόλτα (δείτε το video μας). Το θετικό είναι οτι με το KERS στο “ισχυρό”, το e-brake είναι αρκετά δυνατό και μπορεί να επιβραδύνει το πατίνι με μεγάλη άνεση, απλώς αφήνοντας το γκάζι. Ακόμα και σε μεγάλες κατηφόρες, το e-brake που κάνει το πατίνι αρκεί για να διατηρήσετε σταθερή ταχύτητα, κάτι πολύ σημαντικό. Σε συνδυασμό με το ταμπούρο, η ακινητοποίηση από τα 20-25 Km/h έρχεται αρκετά εύκολα.

Το εμπρός φως είναι το projector LED, με τη δέσμη “κούπα” που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια από την Xiaomi. Ωστόσο, στοχεύει πιο χαμηλά και κοντά από του 4 Pro, ή τουλάχιστον αυτό θυμόμαστε από το περσινό μας review. Έτσι, σε πλήρες σκοτάδι το βράδυ, αν κινείστε με 25 Km/h, θα έχετε λίγο χρόνο να αντιδράσετε σε ένα τυχαίο εμπόδιο. Θα θέλαμε η δέσμη να “χτυπά” λίγο πιο ψηλά και μακριά. Το πίσω φως είναι πολύ μεγάλο, πολύ ισχυρό και ορατό εύκολα.

Η οθόνη είναι η κλασική με ελαφρώς αλλαγμένα εικονίδια ενδείξεων, αλλά δεν απαιτεί καμία εξοικείωση. Μια διαφορά της αφορά την ύπαρξη αισθητήρα φωτός, έτσι μπορείτε να την βάλετε σε “Auto” mode. Έτσι, μόλις αντιληφθεί συνθήκες χαμηλού φωτισμού, η οθόνη κάνει dim και ανάβει το εμπρός φως αυτόματα. Χρήσιμο εν κινήσει καθώς είναι πάντα λίγο επίφοβο να κάνετε διπλό κλικ στο πλήκτρο της, χωρίς να σταματήσετε, αλλά ορισμένοι ίσως δεν το χρησιμοποιήσετε ως feature.

Φυσικά, μακράν μια από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις του Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen 2, είναι η προσθήκη των φλας στο τιμόνι. Είναι το πρώτο πατίνι της Xiaomi με αυτό το χαρακτηριστικό και όπως αναμενόταν, βλέπουμε όλο και περισσότερα πατίνια του εμπορίου να έρχονται με φλας, καθώς είναι πολύ σημαντικά στο δρόμο. Η Xiaomi επέλεξε να τα βάλει στις άκρες των χερουλιών, με δύο εγκοπές ώστε να είναι ορατά προς τα εμπρός και προς τα πίσω. Δεν ενοχλούν καθόλου τα χέρια σας και ανάβουν αρκετά έντονα, μέσω ενός διπλού πλήκτρου στον αριστερό σας αντίχειρα.

Από εμπρός είναι αρκετά ορατά, ακόμα και τη μέρα, έτσι γίνεται αντιληπτό οτι θέλετε να στρίψετε, από το όχημα/πεζό που σας πλησιάζει από την αντίθετη κατεύθυνση. Από πίσω, ανάλογα με τη στάση σώματος, τη διάπλασή σας, αλλά και το ύψος της θέσης του οδηγού στο όχημα που σας ακολουθεί, τα φλας ίσως είναι ορατά, ίσως και όχι, καθώς μπορεί να τα κρύβουν τα χέρια σας (πήχυς, αγκώνας, μπράτσο). Δείτε το βιντεό μας και θα καταλάβετε. Σε κάθε περίπτωση είναι μια σημαντική βελτίωση και είναι αρκετά εύχρηστα.

Τέλος, υπάρχει πάντα τα app από την Xiaomi για συνδεσιμότητα με το πατίνι, πολύ καλοσχεδιασμένο και με τις απαραίτητες ρυθμίσεις και πληροφορίες διαθέσιμες.

Συμπέρασμα

Το Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen 2 αποτελεί μια αναβάθμιση σε σχέση με τον προκάτοχό του και προσφέρει ένα εξαιρετικό value for money στην τιμή όπου διατίθεται. Αρκετές αλλαγές, μεγάλες ή μικρές, το καθιστούν μια πολύ καλή λύση στην entry-level κατηγορία, για όσους θέλουν κάτι με μεγάλη αυτονομία αλλά όσο το δυνατόν μικρότερο βάρος και “βασική” ισχύ για ήπιες μετακινήσεις. Θα το θέλαμε λίγο ισχυρότερο στο δρόμο αλλά στα υπόλοιπα, παίρνει υψηλή βαθμολογία από εμάς!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.