Αν μη τι άλλο, τουλάχιστον όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi, κάθε καινούριο μοντέλο που έρχεται στην Ελλάδα περνάει πρώτα από τα χέρια μας, πριν καλά-καλά φθάσει στα καταστήματα. Είναι μια “παράδοση” που έχετε μάθει καλά πλέον και προσπαθούμε να συνεχίσουμε. Άλλωστε, το “οφείλουμε” στα πατίνια της Xiaomi, αφού πρακτικά αυτά είναι που έφεραν στη χώρα μας (και σε πολλές χώρες του κόσμου) την έννοια της μικροκινητικότητας, ίσως νωρίτερα απ’ότι θα συνέβαινε χωρίς αυτά. Έτσι, το νέο Xiaomi Electric Scooter 4 Pro, για το οποίο πρώτοι σας ενημερώσαμε πως έρχεται στην Ελλάδα, βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή και σας το παρουσιάζουμε!

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro video review

Πριν συνεχίσετε παρακάτω, σας προτείνουμε να διαβάσετε κάποια (ή όλα) τα παλαιότερα reviews μας των πατινιών της Xiaomi. Όρεξη να’χετε καθώς στην σχετική κατηγορία θα βρείτε τα πάντα! Από τα πρώτα M365 και M365 Pro μέχρι τα Mi Scooter EssentialMi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2, αλλά και το Mi Scooter 3. Ακόμα και την “ειδική έκδοση” Mi Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team! Γιατί να το κάνετε αυτό; Πολύ απλά διότι και το Electric Scooter 4 Pro βασίζεται στη γνωστή και πετυχημένη “συνταγή” της εταιρείας, έτσι μοιράζεται αρκετά κοινά με όλα τα προηγούμενα μοντέλα. Οπότε, ρίξτε μια ματιά (κυρίως στο Pro 2 και στο 3) και συνεχίστε εδώ!

Σημειώνουμε πως τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi διανέμονται στην Ελλάδα από την Info-Quest Technologies και έρχονται με δύο (2) χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Η τιμή του 4 Pro στην Ελλάδα είναι €799 ενώ μαζί του λανσαρίστηκε ακόμα ένα μοντέλο, το Xiaomi Electric Scooter 3 Lite, στα €449, που πρακτικά αντικαθιστά το Essential.

Κατασκευή και εμφάνιση

Το 4ης γενιάς ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi μοιάζει σχεδιαστικά με τα παλαιότερα, αλλά έχει και αρκετές αλλαγές στην κατασκευή του. Διαθέσιμο είναι σε ένα χρώμα, το μαύρο, ενώ απουσιάζουν τα πολλά “φωναχτά” χρώματα όπως το πορτοκαλί και το μωβ από τα κλασικά σημεία. Έχουν αντικατασταθεί από το γκρι, με τα κόκκινα καλώδια να είναι τα μόνα που “σπάνε” τη μονοτονία, μαζί με το πίσω φως και τα ανακλαστικά.

Μεγάλη διαφορά, όμως, έχουμε στις διαστάσεις του. Ουσιαστικά το συγκρίνουμε με το Pro 2, το οποίο και αντικαθιστά. Μήκος σχεδόν 120cm και ύψος 124cm, ενώ τα χερούλια από το deck απέχουν 104cm και το ύψος από το έδαφος (ground clearance) είναι σχεδόν 9,5cm. Για να έχετε μια εικόνα, το Pro 2 είχε μήκος 113cm και ύψος 118cm, ενώ μεγάλη είναι η διαφορά και στο “διπλωμένο” ύψος, 51cm έναντι 43cm του Pro 2. Όπως αντιλαμβάνεστε, το 4 Pro είναι αισθητά μεγαλύτερο και σίγουρα χάνει κάπως το πλεονέκτημα του μικρού μεγέθους του. Έτσι, μπορεί να μην χωράει πια τόσο άνετα στο ασανσέρ σας, στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου σας, κάτω από το γραφείο σας.

Ακόμα και το βάρος είναι αισθητά αυξημένο, στα 17,15 Kg, κάτι που θα δυσκολεύει ορισμένους χρήστες στη μεταφορά. Το καλό, όμως, είναι οτι οι ψηλότεροι αναβάτες θα βολευτούν περισσότερο πάνω του, ενώ δεν “βρίσκει” κάτω εύκολα, χάρη και στους τεράστιους τροχούς του.

Φαρδύτερο είναι και το deck, στα 16,5cm, έναντι 14,6cm του Pro 2. Άλλο ένα “υπέρ” για τους ψηλούς αναβάτες με μεγάλα κάτω άκρα. Το πλάτος τιμονιού είναι 48cm και το πατίνι μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες έως 120 Kg (πρακτικά πολύ βαρύτερους). Η αντιολισθητική επιφάνεια του deck είναι νέου τύπου και παραμένει… “sticky”, ενώ τα πλαϊνά του deck είναι στρογγυλεμένα, κάτι που μας άρεσε ιδιαίτερα, αφού οι μελανιές στα πόδια από το παλιό deck με τις γωνίες ήταν συχνές.

Τροχοί και μηχανισμός αναδίπλωσης

Η μεγαλύτερη διαφορά του 4 Pro σε σχέση με ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα από την Xiaomi, είναι οι τροχοί του. Επιτέλους ξεφεύγει από τις 8,5″ που σε μεγάλες λακκούβες προκαλούσαν ανασφάλεια και πάει στις 10″. Όχι μόνο αυτό, καθώς και τα ελαστικά (tubeless) είναι πολύ μεγάλα (60/70-7.0), με διάμετρο 26cm. Εν ολίγοις, οι τροχοί είναι μεγάλοι, αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος, ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο ανατροπής σε λακκούβα και είναι μια αλλαγή που περιμέναμε χρόνια. Επίσης, τα ελαστικά είναι self-healing και σε περίπτωση τρυπήματος, αυτο-επιδιορθώνονται προσωρινά ώστε να μη χάσουν τον αέρα τους. Να σημειωθεί πως παρ΄ότι έχουν τη γνώριμη χάραξη/αυλάκωση, δεν αναγράφεται η CST στο πλαϊνό τους. Αντί αυτής, τα ελαστικά είναι κατασκευής Yuan King, κάτι που επίσης μας προκάλεσε εντύπωση. Ως συμπεριφορά και πρόσφυση, πάντως, μας ικανοποίησαν.

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι αυτός που είδαμε στην 3η γενιά της Xiaomi και σίγουρα καλύτερος από του “παλιού” Pro 2. Είναι πιο εύκολος στη χρήση με το ένα χέρι. Απλώς σηκώνετε την ασφάλεια και κατεβάζετε τον μοχλό με μια κίνηση. Αντίστοιχα, για να σηκώσετε και πάλι την κολώνα του τιμονιού, την επαναφέρετε στην όρθια θέση, σηκώνετε το λεβιέ και… “κλακ”, είστε έτοιμοι. Ουσιαστικά, με τον μηχανισμό αυτό, είναι αδύνατον πλέον να βγει η ασφάλεια εν κινήσει και να ανοίξει στα δύο η κολώνα, ακόμα κι αν είναι εντελώς χαλαρή/αρρύθμιστη η βίδα.

Το Xiaomi Electric Scooter 4 Pro παραμένει στεγανό απέναντι σε νερό και σκόνη κατά IPX4. Καθώς συχνά μας ρωτάτε, επαναλαμβάνουμε πως δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα ακόμα και στη βροχή, αλλά να αποφεύγετε το πέρασμα μέσα από “λίμνες” με νερό, κυρίως για να μην πάρει νερά το μοτέρ. Σε γενικές γραμμές, όμως, επί 4 συναπτά έτη τα πατίνια της Xiaomi είναι από τα ανθεκτικότερα που θα βρείτε στην αγορά, όσον αφορά την έκθεση στο νερό.

Ισχύς και επιδόσεις

Η Xiaomi προορίζει το 4 Pro για αντικαταστάτη του Pro 2, όπως είπαμε. Ωστόσο, αυτό έπρεπε να συνοδευθεί από αύξηση της ισχύος, ώστε να “ξεπεραστεί” το μεγαλύτερο βάρος και κυριότερα, η μεγαλύτερη διάμετρος των τροχών. Έτσι, ο ηλεκτροκινητήρας στο εμπρός μέρος αποδίδει πλέον 350W nominal ισχύος και 700W peak. Eίναι το ισχυρότερο πατίνι της Xiaomi μέχρι σήμερα και η εταιρεία ανακοινώνει άνοδο σε κλίση έως και 20%. Φυσικά, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 25 Km/h.

Στην πράξη, διαπιστώσαμε πως το 4 Pro αποδίδει… όπως αναμενόταν για ένα 350W πατίνι. Με αναβάτη 75 Kg θα ανέβει οριακά σε κλίση 15%, με γεμάτη μπαταρία, αλλά σίγουρα όχι σε 20%. Με αναβάτη 50 ή 60 Kg μπορεί και να τα καταφέρει. Οι κλίσεις επιπέδου 10%, πάντως, δεν είναι πρόβλημα, αρκεί το βάρος του αναβάτη να μην ξεπερνά τα 90-100 Kg. Σε ήπιες ανηφόρες μέχρι 5% το νέο μοντέλο μπορεί άνετα να διατηρεί την τελική του ταχύτητα ενώ σε κλίσεις που πλησιάζουν το 10%, θα δείτε περίπου 15 Km/h.

Αυτονομία

Η μπαταρία του Xiaomi Electric Scooter 4 Pro έχει τάση 36V και χωρητικότητα 446Wh (12,4Ah). Με μια μικρότερη μπαταρία το βάρος του θα μπορούσε να διατηρηθεί κοντά στα 15 Kg, αλλά τότε δεν θα υπήρχε πατίνι με μεγάλη αυτονομία στη γκάμα της εταιρείας. Η Xiaomi ανακοινώνει έως 55 Km αυτονομίας, κάτι που μας παραξένευσε αφού το παλιότερο Pro 2, με λίγο μεγαλύτερη μπαταρία είχε μέγιστη αυτονομία 45 Km. Το δοκιμάσαμε στην πράξη εννοείται, σε μικτή διαδρομή με ανηφόρες, κατηφόρες και flat κομμάτια. Βέβαια, δεν κάναμε πολλά “σταμάτα-ξεκίνα”, όντας εκτός αστικού ιστού, αλλά παραμείναμε διαρκώς στο Sport mode με τελική ταχύτητα. Το αποτέλεσμα ήταν 40 Km με μια φόρτιση, τα οποία μας ικανοποίησαν πλήρως. Σίγουρα βοηθά το να κινείστε με momentum αφού οι συχνές εκκινήσεις, ειδικά με τους μεγάλους τροχούς, θα ρίξουν την αυτονομία. Οπότε μπορούμε να πούμε 35 Km για απόλυτη σιγουριά.

Ο φορτιστής είναι ο γνωστός των 71W και η φόρτιση διαρκεί περίπου 7 ώρες ενώ απαιτεί 0,4 kWh ενέργειας. Πρέπει να αναφέρουμε οτι υπάρχει μια νέα θύρα φόρτισης στο 4 Pro. Είναι μαγνητική, άρα δεν χρειάζεται να “βάλετε” και “βγάλετε” το βύσμα με δύναμη, ενώ η θύρα βρίσκεται πάνω στη διαγώνιο του σασί και όχι στο πλάι του deck. Απαιτεί και νέο βύσμα από το φορτιστή, όμως. Αυτό, δυστυχώς, σημαίνει οτι ο φορτιστής του 4 Pro δεν είναι συμβατός με τα παλιά μοντέλα, ούτε οι παλιοί φορτιστές είναι με το 4 Pro. Πολύ πιο βολική, αρκεί να μη σας φύγει το καπάκι και εκτεθεί σε νερά. Το καπάκι είναι μαγνητικό και στεγανοποιεί τη θύρα.

Να σημειώσουμε πως η εταιρεία ανακοινώνει τουλάχιστον 500 κύκλους φόρτισης με την χωρητικότητα της μπαταρίας πάνω από το 70%. Πρακτικά, βέβαια, έχουμε δει πολύ μεεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις μπαταρίες που χρησιμοποιεί η Xiaomi.

Φρένα, φώτα, οθόνη, app

Όσον αφορά τα φρένα, δεν έχουμε κάποια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τα τελευταία μοντέλα της εταιρείας. Δίσκος 130mm πίσω, με τη νέου τύπου δαγκάνα και e-brake εμπρός με E-ABS σύστημα. Το σύστημα πέδησης είναι ικανοποιητικό σε κάθε περίσταση, ειδικά με τους μεγαλύτερους τροχούς. Βελτιωμένη και η αίσθηση και λειτουργία της μανέτας σε σχέση με το Mi Scooter 3. Εννοείται πως με το e-braking συμβαίνει και ανάκτηση ενέργειας, που βοηθά στην αυτονομία του πατινιού.

Το εμπρός φως είναι το 2,5W projector LED που έχει και το Mi Scooter 3, με τη δέσμη να “χτυπά” σχετικά ψηλά και μακριά. Κάτι ευνοϊκό για χρήση σε σκοτεινούς δρόμους, εννοείται. Το πίσω φως είναι ακόμα μεγαλύτερο σε σχέση με της 3ης γενιάς, πολύ ισχυρό και ορατό εύκολα.

Η οθόνη είναι η κλασική με ελαφρώς αλλαγμένα εικονίδια ενδείξεων, αλλά δεν απαιτεί καμία εξοικείωση. Τέλος, υπάρχει ένα νέο app από την Xiaomi για συνδεσιμότητα με το πατίνι, πολύ καλοσχεδιασμένο, αν και δυστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να σας το δείξουμε στο review αυτό.

Συμπέρασμα

Το Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (χωρίς το “Mi” στην ονομασία του, πλέον), είναι σε μεγάλο βαθμό αυτό που ζητούσαν αρκετοί χρήστες μέχρι σήμερα. Γνώριμη, βολική σχεδίαση, πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά με μεγάλους τροχούς, που ήταν και το κύριο ζητούμενο, αυξημένη ισχύ όσο χρειαζόταν για να διατηρήσει τις ίδιες επιδόσεις και μια πολύ καλή αυτονομία. Ωστόσοι, οι αυξημένες διαστάσεις και το βάρος του, του στερούν τον τίτλου του compact πατινιού που είχαμε συνηθίσει. Το μόνο που μένει για την επόμενη γενιά, πλέον, είναι μεγαλύτερη ισχύς και φυσικά, αναρτήσεις… Ξέρουμε οτι στις αρχές του 2023 θα δούμε νέα πατίνια από την Xiaomi οπότε ελπίζουμε και αναμένουμε!

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro photo gallery

 

Προηγούμενο άρθροΓιατί τα EVs δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων;
Επόμενο άρθροΤο πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi θα είναι ένα 4θυρο σεντάν με LiDAR
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.