Αν μη τι άλλο, τουλάχιστον όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi, κάθε καινούριο μοντέλο που έρχεται στην Ελλάδα περνάει πρώτα από τα χέρια μας, πριν καλά-καλά φθάσει στα καταστήματα. Είναι μια “παράδοση” που έχετε μάθει καλά πλέον και προσπαθούμε να συνεχίσουμε. Άλλωστε, το “οφείλουμε” στα πατίνια της Xiaomi, αφού πρακτικά αυτά είναι που έφεραν στη χώρα μας (και σε πολλές χώρες του κόσμου) την έννοια της μικροκινητικότητας, ίσως νωρίτερα απ’ότι θα συνέβαινε χωρίς αυτά. Έτσι, το νέο Xiaomi Mi Electric Scooter 3, για το οποίο πρώτοι σας ενημερώσαμε πως έρχεται στην Ελλάδα, βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή και σας το παρουσιάζουμε!

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 video review

Πριν συνεχίσετε παρακάτω, σας προτείνουμε να διαβάσετε κάποια (ή όλα) τα παλαιότερα reviews μας των πατινιών της Xiaomi. Όρεξη να’χετε καθώς στην σχετική κατηγορία θα βρείτε τα πάντα! Από τα πρώτα M365 και M365 Pro μέχρι τα περσινά Mi Scooter Essential, Mi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2. Ακόμα και την “ειδική έκδοση” Mi Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team! Γιατί να το κάνετε αυτό; Πολύ απλά διότι και το Mi Scooter 3 βασίζεται στη γνωστή και πετυχημένη “συνταγή” της εταιρείας, έτσι μοιράζεται αρκετά κοινά με όλα τα προηγούμενα μοντέλα, έχοντας πρακτικά μόνο ένα νέο εξάρτημα που δεν έχουμε δει σε κάποιον προκάτοχό του. Οπότε, ρίξτε μια ματιά (κυρίως στα 1S και Pro 2) και συνεχίστε εδώ!

Κατασκευή και εμφάνιση

Το 3ης γενιάς ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi χαρακτηρίζεται από νέα χρώματα. Έχουμε, πλέον, το Onyx Black και το Gravity Gray, το οποίο θα δείτε και στο video. Ουσιαστικά έχουμε ένα μαύρο και ένα ανοιχτόχρωμο μοντέλο, το οποίο δεν λερώνεται τόσο εύκολα όσο το παλιό λευκό, αλλά παραμένει ελκυστικό και αρκετά εμφανές στο δρόμο, ειδικά το βράδυ. Από πλευράς… παθητικής ασφάλειας και ορατότητας (δικής σας), πάντα προτείνουμε ένα ανοιχτόχρωμο Xiaomi, αλλά σίγουρα είναι δύσκολο να το κρατήσετε καθαρό. Μια ακόμα αλλαγή αφορά το χρώμα των καλωδίων αλλά και της δαγκάνας των φρένων. Στο Gravity Gray είναι πορτοκαλί ενώ στο Onyx Black είναι μπλε/μωβ. Το ίδιο και το πορτάκι της θύρας φόρτισης, αλλά και το rubber pad στο throttle. Έτσι, το Mi Scooter 3 ξεχωρίζει αμέσως από τα 1S/Pro2/Essential.

Κατά τα άλλα, οι διαστάσεις του είναι ίδιες με του 1S. Μήκος 108cm και ύψος που είναι ό,τι πρέπει για αναβάτες μέχρι και 1,90-1,95cm, ενώ συνολικά παραμένει πιο “μαζεμένο” από τα Pro/Pro2. Το βάρος του είναι “ανάμεσα” σε αυτά των προηγούμενων μοντέλων, στα 13,2 Kg. Κοινώς, σηκώνεται με το ένα χέρι πανεύκολα.

Το Xiaomi Mi Electric Scooter 3 παραμένει στεγανό απέναντι σε νερό και σκόνη κατά IP54. Καθώς συχνά μας ρωτάτε, επαναλαμβάνουμε πως δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα ακόμα και στη βροχή, αλλά να αποφεύγετε το πέρασμα μέσα από “λίμνες” με νερό, κυρίως για να μην πάρει νερά το μοτέρ. Σε γενικές γραμμές, όμως, επί 3 συναπτά έτη τα πατίνια της Xiaomi είναι από τα ανθεκτικότερα που θα βρείτε στην αγορά, όσον αφορά την έκθεση στο νερό.

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ειδική μνεία θα κάνουμε στον μηχανισμό αναδίπλωσης, καθώς είναι αυτός που είδαμε για πρώτη φορά στο Mi Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Είναι διαφορετικός από όλων των παλαιότερων μοντέλων, πιο ενισχυμένος. Επιπλέον, είναι πιο εύκολος στη χρήση με το ένα χέρι. Απλώς σηκώνετε την ασφάλεια και κατεβάζετε τον μοχλό με μια κίνηση. Αντίστοιχα, για να σηκώσετε και πάλι την κολώνα του τιμονιού, την επαναφέρετε στην όρθια θέση, σηκώνετε το λεβιέ και… “κλακ”, είστε έτοιμοι. Ουσιαστικά, με τον μηχανισμό αυτό, είναι αδύνατον πλέον να βγει η ασφάλεια εν κινήσει και να ανοίξει στα δύο η κολώνα, ακόμα κι αν είναι εντελώς χαλαρή/αρρύθμιστη η βίδα.

Ισχύς και επιδόσεις

Η Xiaomi προορίζει το Mi Scooter 3 για αντικαταστάτη του Mi Scooter 1S. Ο λόγος είναι απλός. Οι περισσότεροι χρήστες χρειάζονταν λίγη παραπάνω ισχύ από το πατίνι τους, αλλά χωρίς να “ξεφεύγει” από πλευράς κόστους. Ειδικά όσοι έχουν ανηφόρες στις διαδρομές τους ή είναι άνω των 90 Kg, σίγουρα δεν καλύπτονται από 250W (500W peak). Έτσι, το Mi Scooter 3 αποδίδει 600W peak (300W nominal), παρ’ότι διατηρεί την ίδια μπαταρία. Το μοτέρ δείχνει να είναι το ίδιο με του 1S, έχει διαφορετικό part number από του Pro 2, οπότε πιθανότατα τα επιπλέον Watts προέρχονται μέσω αναβαθμισμένου firmware. Αυτά για τους λάτρεις των τεχνικών χαρακτηριστικών. Η εταιρεία δηλώνει πως το πατίνι μπορεί να ανέβει σε κλίσεις έως 16%, έναντι 13% του 1S και 20% του Pro 2.

Στην πράξη, διαπιστώσαμε πως το Mi Scooter 3 είναι αισθητά δυνατότερο του 1S. Τουλάχιστον για ανηφόρες της τάξεως του 10% θα σας καλύψει αξιοπρεπώς, ανάλογα και με το βάρος σας φυσικά. Όταν αναφερόμαστε σε επιδόσεις και αυτονομία, πάντα μιλάμε με βάση το βάρος αναβάτη των 75-80 Kg. Σε ήπιες ανηφόρες (2-3%) το νέο μοντέλο μπορεί άνετα να διατηρεί την τελική του ταχύτητα (25%) ενώ σε κλίσεις που πλησιάζουν το 10%, θα δείτε περίπου 15 Km/h, με μπαταρία σχεδόν γεμάτη.

Αυτονομία

Η μπαταρία του Xiaomi Mi Electric Scooter 3 είναι η ίδια με του 1S (36V-7.650mAh). Γι’αυτό, άλλωστε, παραμένει “χαμηλά” σε διαστάσεις και βάρος, σε σχέση με τα Pro μοντέλα. Εξ’αιτίας και της μεγαλύτερης ισχύος, περιμέναμε λίγο χειρότερη αυτονομία στο Sport mode, σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης. Όντως, η πραγματική αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 16-17 Km, αν στην διαδρομή σας υπάρχουν και ανηφόρες-κατηφόρες, στο Sport mode. Στο Drive (20 Km/h) να περιμένετε περίπου 20 Km αυτονομίας, πάλι σε μεικτές συνθήκες. Αν κυκλοφορείτε κυρίως σε flat διαδρομές με μικρές κλίσεις, τότε δεν θα δείτε ιδιαίτερη διαφορά στην αυτονομία σε σχέση με το 1S (~25 Km).

Ο φορτιστής είναι ο γνωστός των 71W και η φόρτιση διαρκεί περίπου 4,5 ώρες. Να σημειώσουμε πως η εταιρεία ανακοινώνει τουλάχιστον 500 κύκλους φόρτισης με την χωρητικότητα της μπαταρίας πάνω από το 70%. Πρακτικά, βέβαια, έχουμε δει πολύ μεεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις μπαταρίες που χρησιμοποιεί η Xiaomi.

Φρένα

Κλείνουμε με την έτερη, σημαντική αναβάθμιση του Mi Scooter 3, το πίσω δισκόφρενο. Ο δίσκος παραμένει ο ίδιος με των παλαιότερων μοντέλων αλλά η δαγκάνα, εκτός από το διαφορετικό χρώμα της, είναι εντελώς καινούρια. Η διαφορά της είναι πως διαθέτει διπλό έμβολο και δύο τακάκια, τα οποία πιέζουν ταυτόχρονα τον δίσκο στις δύο πλευρές του. Όπως θα θυμάστε ίσως, τα παλαιότερα πατίνια της Xiaomi είχαν τη γνωστή δαγκάνα “μονού” εμβόλου. Αυτή πίεζε το δίσκο μόνο από την εξωτερική του πλευρά, με αποτέλεσμα να τον στρεβλώνει και να μην έχουμε τόσο μεγάλη ισχύ και διάρκεια πέδησης. Πλέον το φρένο είναι πιο αποτελεσματικό και η φθορά πιο ομοιογενής. Αν και, ομολογουμένως, ποτέ δεν είχαμε παράπονο από το δισκόφρενο των Xiaomi πατινιών, καθώς μπλόκαρε πανεύκολα τον πίσω τροχό, αν θέλαμε. Εξαίρεση το μικρό δισκόφρενο του πρώτου M365, που “κουραζόταν” εύκολα.

Να σημειώσουμε πως η μανέτα του φρένου είναι κάπως σκληρότερη απ’ότι θα θέλαμε και έχει ένα μικρό “σκαλοπάτι” που την καθιστά σε ένα βαθμό “on-off”. Είναι κάτι που βελτιώνεται με ρύθμιση του φρένου αλλά ίσως σας ξενίσει αρχικά, καθώς απουσιάζουν τα πρώτα στάδια “απαλού” φρεναρίσματος.

Συμπέρασμα

Το Xiaomi Mi Electric Scooter 3 είναι ουσιαστικά ένα βελτιωμένο 1S, με μεγαλύτερη ισχύ, την ίδια μπαταρία, τις ίδιες διαστάσεις, αλλά με νέο μηχανισμό αναδίπλωσης και καλύτερο πίσω φρένο. Εξακολουθεί να είναι πιο αδύναμο από το Pro 2 αλλά πλέον θα σας κινήσει με μεγαλύτερες ταχύτητες σε ανηφόρες, σε σχέση με το 1S. Ταυτόχρονα, παραμένει μικρό και σχετικά ελαφρύ, ενώ είναι €50 ακριβότερο του 1S και €150 φθηνότερο του Pro 2. Οι τιμές αυτές αφορούν τις περιόδους που δεν “τρέχει” κάποια προσφορά.

Αυτή τη στιγμή το Mi Scooter 3 διατίθεται στα €449 στην Ελλάδα (αντί €499 που είναι η κανονική του τιμή). Γνώμη μας; Αν έχετε ήδη το 1S ή το Pro 2, οι βελτιώσεις του δεν αξίζουν την αναβάθμιση. Αν όμως ψάχνετε αυτή τη στιγμή για ηλεκτρικό πατίνι, κοντά στα €400-500, είναι σίγουρα στην κορυφή των προτάσεών μας. Βέβαια, αυτή τη στιγμή μπορείτε να βρείτε και το Pro 2 σε προσφορά, στα €499, αλλά οι τιμές αλλάζουν και από αυτές θα εξαρτηθεί και η επιλογή σας!

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 photo gallery

Προηγούμενο άρθροVW ID.BUZZ AD, ένα αυτόνομο, επαγγελματικό βαν
Επόμενο άρθροΝέο cargo bike από την CUBE και ηλεκτρικό πατίνι από την SoFlow, βασισμένα σε concepts της BMW
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.