Από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του, το best-selling πατίνι της Xiaomi, το M365, βρέθηκε στα χέρια μας. Έκτοτε, πολλές χιλιάδες M365 πουλήθηκαν στην Ελλάδα και είναι μακράν το πλέον δημοφιλές μοντέλο που κυκλοφορεί στους δρόμους της χώρας μας, καθώς κατάφερε να συνδυάσει ποιότητα και καλά specs σε τιμή προσιτή για πολλούς, στα €399. Όμως… υπάρχει και το “new kid on the block” που ονομάζεται M365 Pro!

xiaomi m365 pro vs m365 (1)

Με τα e-scooters να κερδίζουν διαρκώς έδαφος και ολοένα και περισσότερους χρήστες να τα βλέπουν σαν μια πολύ καλή εναλλακτική για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ειδικά στα αστικά κέντρα, το M365 δεν ήταν, πλέον, “αρκετό”. Οι περισσότεροι κάτοχοί του δηλώνουν ευχαριστημένοι, αλλά θα ήθελαν το “κάτι παραπάνω”, χωρίς το κόστος να εκτοξεύεται. Για το λόγο αυτό η Xiaomi δημιούργησε το M365 Pro, μια αρκετά βελτιωμένη έκδοση του M365, με ελαφρώς υψηλότερη τιμή, κινούμενη στο ίδιο “μοτίβο” με το παλιό μοντέλο.

Το είδαμε για πρώτη φορά στο MWC 2019 της Βαρκελώνης και το περιμέναμε στην Ελλάδα με ανυπομονησία, καθώς το “long-term” M365 μας είχε ήδη… 2.300 Km στο οδόμετρό του και είχε έρθει η ώρα για κάτι καλύτερο. Εν τέλει, το M365 Pro έφτασε στην Ελλάδα από τον επίσημο διανομέα της Xiaomi, την Info-Quest Technologies και παρ’ότι τα διαθέσιμα κομμάτια ήταν λίγα μέσα στο καλοκαίρι (η διαθεσιμότητα θα αυξηθεί σαφώς από Σεπτέμβρη), καταφέραμε να αποκτήσουμε ένα μοντέλο και να “γράψουμε” αρκετά χιλιόμετρα ώστε να σας παρέχουμε κάθε δυνατή πληροφορία γι’αυτό. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε και το video στο τέλος του άρθρου αλλά διαβάστε πρώτα καθώς θα βρείτε πολλές πληροφορίες που δεν αναφέρονται στο video!

xiaomi m365 pro vs m365 (11)

Η ερώτηση που δεχόμαστε συχνότερα από φίλους των e-scooters είναι το αν “αξίζει το M365 Pro σε σχέση με το απλό M365”. Έχοντας ήδη διανύσει σχεδόν 260 Km στην Αθήνα με το Pro (συν άλλα 2.300 με το M365), η απάντηση, μονολεκτικά, είναι “ναι”. Και μπορεί η αυξημένη τιμή του Pro (€599) να πλησιάζει σε πιο… high-end “χωράφια”, ωστόσο παραμένει αρκετά χαμηλή ώστε να είναι προσιτό το πατίνι στους περισσότερους χρήστες και εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαίο value for money, αφού πρακτικά δε θα βρείτε τίποτα καλύτερο μέχρι τα €800-900 περίπου. Πάμε, λοιπόν, να βάλουμε τα δύο μοντέλα της Xiaomi “δίπλα-δίπλα” και να δούμε τις διαφορές τους.

xiaomi m365 pro vs m365 (13)

Κατασκευή, διαστάσεις, βάρος

Έχοντας μεγαλύτερη μπαταρία, το M365 Pro είναι μεγαλύτερο από το M365. Τόσο το deck του, μέσα στο οποίο κρύβεται η μπαταρία, όσο και οι υπόλοιπες διαστάσεις του, είναι λιγότερο ή περισσότερο αυξημένες σε σχέση με του προκατόχου του. Συγκεκριμένα έχει μήκος 113 cm (έναντι 108cm) και ύψος 118cm (έναντι 114cm), ενώ το πλάτος του είναι ίδιο (4,3cm), όπως και το ύψος του όταν είναι διπλωμένο (49cm). Αυτό σημαίνει ότι χωράει όπου χωρούσε και το M365 σε γενικές γραμμές, αλλά έχει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα. Πρώτον, η ψηλότερη κολώνα τιμονιού που θα βολέψει τους ψηλούς αναβάτες (άνω των 175cm) και δεύτερον, το πλατύτερο deck που σημαίνει ότι τα πόδια σας θα βολεύονται αρκετά περισσότερο πάνω του. Αν συνηθίσετε στο Pro και ανεβείτε στο απλό, θα σας φανεί στενό και “κοντό”. Είμαι 180cm και η ψηλή κολώνα του Pro είναι πολύ άνετη για εμένα προσωπικά, οπότε το κατατάσσω στα πλεονεκτήματα, σαφώς.

Το grip του deck είναι εξαιρετικό όπως και στο απλό μοντέλο, ενώ ένα μειονέκτημα της μεγαλύτερης μπαταρίας και των μεγαλύτερων διαστάσεων είναι το αυξημένο βάρος, το οποίο ξεπερνά ελαφρώς τα 14Kg, σε σχέση με τα 12,5Kg του απλού μοντέλου. Αν το M365 σας δυσκόλευε ιδιαίτερα όταν το σηκώνατε (για να ανεβείτε σκάλες π.χ.), το Pro θα σας δυσκολέψει περισσότερο. Ωστόσο, για έναν τυπικό ενήλικα άντρα το βάρος παραμένει εύκολα διαχειρίσιμο σε σχέση με μεγαλύτερα πατίνια της αγοράς, ενώ ακόμα και το “αδύναμο” (από πλευράς μυϊκής ισχύος) φύλο θα τα καταφέρει να το ανεβάσει όπου δεν υπάρχει ασανσέρ ή ράμπα, εύκολα ή δύσκολα.

xiaomi m365 pro vs m365 (5)

Το M365 Pro είναι διαθέσιμο σε μαύρο χρώμα και ξεχωρίζει από το απλό χάρη σε λεπτομέρειες, όπως το κόκκινο “δαχτυλίδι” στην εμπρός ρόδα του, το κόκκινο “pad” στο throttle lever, το μεγαλύτερο πίσω δισκόφρενο και φυσικά, την LED οθόνη του (dashboard) πάνω στο τιμόνι. Περισσότερα γι’αυτή, όμως, στη συνέχεια του review. Οι ρόδες, δυστυχώς, παραμένουν οι ίδιες των 8,5″, με τον ίδιο τύπο ελαστικού (CST) και την ίδια ζάντα πίσω, όμως το Pro είναι πιο άνετο σε λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος, παραδόξως, παρά την απουσία ανάρτησης. Δε γνωρίζουμε αν το ελαστικό είναι πιο μαλακό (παρ’ότι δείχνει, οπτικά, το ίδιο) ή αν απλώς το μεγαλύτερο και βαρύτερο “σασί” είναι πιο άνετο στους ελληνικούς δρόμους, αλλά από τα πρώτα μέτρα η διαφορά στην άνεση είναι αισθητή.

Σημειωτέον πως οι 8,5″ δεν είναι σε καμία περίπτωση “λίγες” καθώς αρκετά e-scooters, ακόμα και ενοικιαζόμενα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουν μικρότερης διαμέτρου τροχούς, απλώς η προσθήκη έστω και 9″ τροχών θα ήταν ευπρόσδεκτη. Σημειώνουμε πως αρκετοί χρήστες τοποθετούν ελαστικά 10″ με μικρές τροποποιήσεις, αν σας ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, χάνοντας, βέβαια, την εγγύηση σε περίπτωση βλάβης. Επίσης, όσον αφορά τα περιεχόμενα της συσκευασίας, θα βρείτε σχεδόν ό,τι και στου M365 (δηλαδή εγχειρίδια χρήσης, βιδάκια για την κολώνα του τιμονιού, ένα allen, επέκταση βαλβίδας για το φούσκωμα του εμπρός ελαστικού), εκτός από το ζευγάρι ανταλλακτικών ελαστικών και σαμπρέλων, δυστυχώς. Είναι μια μικρή “απώλεια” καθώς αν θελήσετε να τα αγοράσετε για μια ώρα ανάγκης, μπορεί να σας κοστίσουν 20-30 ευρώ, μαζί.

xiaomi m365 pro vs m365 (6)

Ένα από τα, κατά κοινή ομολογία, αδύναμα σημεία του M365 ήταν το σύστημα αναδίπλωσης (“lock”), όπως και το πίσω φτερό που ράγιζε και εν τέλει έσπαγε λόγω των κραδασμών. Τα νέα, εδώ, είναι καλά. Το υλικό κατασκευής του lock έχει αλλάξει στο M365, από το 2018 και μετά, οπότε τα προβλήματα ελαχιστοποιήθηκαν. Στο Pro, όμως, έχει αλλάξει και η κατασκευή/σχεδίαση του lock, με την ορατή διαφορά να είναι ο “γατζος” αναδίπλωσης, ενώ ο όλος μηχανισμός είναι συνολικά βελτιωμένος.

Το αποτέλεσμα είναι να μην αποκτά τζόγο (στα 260Km που έχουμε κάνει δεν έχει εμφανιστεί ούτε υποψία αυτού) και φυσικά να μην υπάρχει φόβος ραγίσματος/σπασίματος εν κινήσει, κάτι πολύ σημαντικό για την ασφάλεια του αναβάτη. Ο γάτζος είναι πιο κυρτός στην άκρη του για ευκολότερο “άνοιγμα/κλείσιμο”, αλλά να τονίσουμε πως είτε επιλέξετε αυτή τη στιγμή το “παλιό” M365, είτε το Pro, είναι απίθανο να αγοράσετε μια από τις πρώτες εκδόσεις που είχαν το πρόβλημα στο μηχανισμό, καθώς όλα τα νέα μοντέλα έχουν απαλλαχθεί από αυτό.

xiaomi m365 pro vs m365 (4)

“Ανεβαίνοντας” προς το τιμόνι, τα χερούλια είναι ελαφρώς πιο σκούρα και προσφέρουν μπόλικο grip, ενώ το κουδουνάκι είναι μαύρου χρώματος, πλέον, και έχει διαφορετικό σύστημα λειτουργίας για καλύτερη απόδοση. Τούτου λεχθέντος, θα συστήναμε σε οποιονδήποτε την αγορά και προσθήκη μιας ηλεκτρικής κόρνας από τις αρκετές που κυκλοφορούν στο εμπόριο, ώστε να γίνεστε πιο εύκολα αντιληπτοί από τους υπόλοιπους οδηγούς. Το κουδουνάκι επαρκεί μόνο για ποδηλατόδρομους… Επίσης, έχει διορθωθεί το πρόβλημα με το δεξί χερούλι που άγγιζε, ενίοτε, το throttle lever με αποτέλεσμα αυτός να “κολλάει” σε κάποια θέση, επιταχύνοντας το πατίνι παρ’ότι ο χρήστης το είχε απελευθερώσει.

xiaomi m365 pro vs m365 (8)

Οι μεγάλες και μικρές βελτιώσεις δε σταματούν εδώ, καθώς ακόμα και το ελαστικό πορτάκι της θύρας φόρτισης είναι ανασχεδιασμένο, ώστε να μη χρειάζεται να το κλείνετε με το χέρι, απλώς το αφήνετε και πάει αυτομάτως στη θέση του, στεγανοποιώντας τη θύρα, κάτι που δε συνέβαινε στο απλό M365 και δημιουργούσε μια ενόχληση στο χρήστη. Οι εξωτερικές αλλαγές σταματούν κάπου εδώ, πλην μιας, στο πίσω φτερό. Μπορεί να είναι το ίδιο και να υποφέρει απο κραδασμούς (εκτός αν τοποθετήσετε κάποιο 3D printed ή μεταλλικό στήριγμα aftermarket), αλλά σίγουρα δείχνει κάπως πιο ανθεκτικό και μάλιστα διαθέτει ένα μεταλλικό “πλακάκι” πίσω από το οπίσθιο LED, ώστε να προστατεύει το καλώδιό του από την τριβή με το πίσω ελαστικό, κάτι που συνέβαινε συχνά στα M365.

Εμείς, πάντως, προτείνουμε να τοποθετήσετε στήριγμα από την πρώτη μέρα, για μέγιστη αντοχή και διάρκεια στο χρόνο. Το εμπρός και το πίσω φως δεν έχουν αλλάξει στο Pro, αλλά προτείνουμε να πάρετε κράνος με δυνατό LED στο πίσω μέρος του, ώστε να είστε περισσότερο ορατοί από τους οδηγούς που σας ακολουθούν.

Τέλος, όσον αφορά το μέγιστο βάρος αναβάτη, το Pro παραμένει στα 100 Kg, όπως και το απλό μοντέλο, αλλά και όπως τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Αυτό στη θεωρία, καθώς στην πράξη, πολλοί χρήστες με βάρος των 120+ Kg χρησιμοποιούν εδώ και μήνες το M365 χωρίς πρόβλημα, ενώ σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, γνωρίζουμε για αναβάτη 180 Kg (!) που το χρησιμοποιεί εδώ και 1 χρόνο χωρίς κάποιο πρόβλημα στο σασί. Αν, λοιπόν, είστε πάνω από τα 100 Kg, μην ανησυχείτε, δε θα έχετε πρόβλημα.

xiaomi m365 pro vs m365 (7)

Ισχύς, αυτονομία, φρένα

Όλα τα παραπάνω αφορούσαν αισθητικές και κατασκευαστικές αλλαγές του Pro σε σχέση με το απλό M365, οι οποίες είναι απλά τα “κερασάκια” στην τούρτα. Οι περισσότεροι χρήστες που θα επιλέξουν το Prο, θα το κάνουν για τη σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία και ισχύ του. Ξεκινώντας από την πρώτη, η μπαταρία είναι σχεδόν 65% μεγαλύτερη σε χωρητικότητα (12800mAh έναντι 7.800mAh), με την Xiaomi να υπόσχεται αυτονομία 45 Km, έναντι 30Km του απλού μοντέλου (με αναβάτη 70Kg, σε επίπεδο δρόμο και ECO mode).

Η διαφορά αυτή είναι σημαντική, δεδομένου του ότι σπάνια θα καταφέρει κάποιος να πετύχει την ονομαστική αυτονομία, ειδικά σε μια πόλη όπως την Αθήνα, με πολλές ανηφόρες/κατηφόρες και πολλά “σταμάτα-ξεκίνα” σε φανάρια και διασταυρώσεις. Ως γνωστόν, η επιτάχυνση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της αυτονομίας ενός οχήματος, όπως και οι ανηφόρες, ενώ η σταθερή ταχύτητα και ο επίπεδος δρόμος είναι οι μεγαλύτεροι φίλοι της. Έχοντας κάνει long-term χρήση και των δύο μοντέλων, λοιπόν, με βάρος αναβάτη 80-85Kg και κύρια χρήση στο κέντρο της Αθήνας, ο εσωτερικός μετρητής του M365 μας (μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα με μια εφαρμογή όπως το M365 Tools) έδειχνε πως κατά μέσο όρο με μια πλήρη φόρτιση, επιτυγχάναμε περίπου 21Km αυτονομίας.

Το αντίστοιχο νούμερο με το M365 Pro έχει αρχίσει να σταθεροποιείται κοντά στα 32,5Km και ίσως μετά από μερικούς κύκλους φόρτισης ακόμη να αγγίξει τα 33-33,5Km, αύξηση περίπου 55% σε επίπεδο αυτονομίας, πολύ κοντά σε αυτή που “υπόσχεται” η μεγαλύτερη μπαταρία. Ωστόσο, να σημειωθεί πως η αυτονομία αυτή γίνεται με Drive ή Sport mode και όχι με ECO, το οποίο χρησιμοποιούμε σπάνια. Σε δοκιμή με ήπια οδήγηση σε ανοιχτό, επίπεδο δρόμο, είχαμε πετύχει 32Km αυτονομίας με ECO mode στο M365 και αντίστοιχα πετύχαμε τα ονομαστικά 45Km με το Pro, οπότε αν… δε βιάζεστε και δεν έχετε ανηφόρες στη διαδρομή σας, η ονομαστική αυτονομία είναι εφικτή. Το ίδιο ισχύει και για αναβάτες με μικρό βάρος (45-60 Kg), οι οποίοι/οποίες θα δούν ακόμα καλύτερη αυτονομία.

xiaomi m365 pro vs m365 (9)

Για όσους ανησυχούν για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών/ηλεκτρικών συστημάτων του M365 Pro, η Xiaomi έχει τοποθετήσει πολλές δικλείδες ασφαλείας για την προστασία από χαμηλή ή υψηλή τάση, από υπερφόρτιση, από υπερθέρμανση, από έκθεση στην υγρασία κ.λπ., οπότε δεν υπάρχει κανένας φόβος, ούτε έχει υποπέσει ποτέ στην αντίληψή μας κανένα περισταστικό με Xiaomi e-scooter, είτε κατά τη διάρκειας της χρήσης, είτε κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Όσο για τη διάρκεια της φόρτισης, ο φορτιστής παραμένει ο ίδιος των 71 Watts που συνόδευε το M365 και αυτό σημαίνει πως από τις 5, περίπου, ώρες, ανεβαίνουμε στις 8, για μια πλήρη φόρτιση. Από το 0% έως το 50%, όμως, απαιτούνται σχεδόν 2 ώρες μόνο, με τη φόρτιση να επιβραδύνει όσο γεμίζει η μπαταρία, ώστε να μη την καταπονεί, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της. Το τελευταίο 10%, από το 90 έως το 100%, θέλει αρκετή… υπομονή, όπως συμβαίνει και κατά την φόρτιση των smartphones μας.

Σημείωση: Στο Pro είναι πολύ πιθανό να δείτε πως η φόρτιση φτάνει στο 99% και σταματά, με το LED του φορτιστή να ανάβει πράσινο. Αυτό δεν είναι κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα αλλά (δική μας εκτίμηση) έχει προγραμματιστεί ώστε ποτέ να μην είναι εντελώς γεμάτη η μπαταρία, για ένα απλό λόγο: Με πλήρη μπαταρία, το KERS (άρα και το e-brake) δε λειτουργούν σε κατηφόρες, ώστε να μην προκληθεί υπερφόρτιση. Με το M365, αρκετοί χρήστες ανέφεραν απώλεια του e-brake όταν ξεκινούσαν τη διαδρομή τους σε κατηφόρα, με πλήρη μπαταρία, έτσι έπρεπε να βασιστούν αποκλειστικά στο δισκόφρενο, το οποίο δεν επαρκούσε. Στο Pro υπάρχει πάντα ένα περιθώριο του 1% ώστε ακόμα κι αν ξεκινήσετε με πλήρη μπαταρία σε κατηφόρα, το KERS και το e-brake να μπορούν να λειτουργήσουν ώστε να έχετε αποτελεσματική πέδηση.

Να σημειώσουμε πως αν η θερμοκρασία της μπαταρίας ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου, αυτόματα η φόρτιση διακόπτεται ή δεν εκκινά καν, οπότε μην ανησυχήσετε. Απλώς αφήστε την να κρυώσει για λίγα λεπτά και ξαναπροσπαθήστε. Τέλος, η Xiaomi αναφέρει πως οι μπαταρίες του M365 Pro έχουν διάρκεια ζωής 500 κύκλων πλήρους φόρτισης (διατηρώντας άνω του 70% της χωρητικότητάς τους), τους οποίους με κανονική χρήση, δε θα φτάσετε ούτε σε 2 χρόνια, ρεαλιστικά. Το M365 μας έχει σχεδόν 200 κύκλους και δεν έχουμε παρατηρήσει αισθητή μείωση της αυτονομίας και της απόδοσης.

xiaomi m365 pro vs m365 (10)

Η μεγαλύτερη μπαταρία, σε μια τέτοια κατασκευή, σημαίνει και καλύτερη απόδοση, ακόμα κι αν δε συνδυαστεί με ισχυρότερο μοτέρ. Αυτό διότι η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα πέφτει σταδιακά όσο μειώνεται η φόρτιση της μπαταρίας και πρακτικά μόνο στο επίπεδο 90-100% μπορείτε να απολαύσετε την πλήρη ισχύ του. Από το 60% έως το 90% η απόδοση είναι αρκετά καλή και κάτω από 50% μειώνεται αισθητά, οπότε το ιδανικό είναι πάντα να κυκλοφορείτε με σχεδόν γεμάτη μπαταρία, για να απολαμβάνετε την πλήρη εμπειρία.

Έτσι, με το Pro μπορείτε να είστε κοντά στο maximum της ισχύος για περισσότερα χιλιόμετρα, όμως η Xiaomi φρόντισε να τοποθετήσει και ισχυρότερο μοτέρ στο νέο της μοντέλο, το οποίο ταίριαξε ιδανικά με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Η “constant” ισχύς, λοιπόν, ανεβαίνει κατά 50 Watts, από τα 250W του M365 στα 300W, με τη διαφορά αυτή να φαίνεται μικρή, αλλά στην πράξη να είναι παραπάνω από αισθητή. Άλλωστε, πέρα από την constant ισχύ που ουσιαστικά αποδίδεται όταν το πατίνι φτάσει την τελική του ταχύτητα, κατά την επιτάχυνση έχουμε μια “burst” ισχύ της τάξεως των 800-1200 Watts και εκεί το ισχυρότερο μοτέρ του Pro δείχνει τα “δόντια” του. Μεγαλύτερη επιτάχυνση, λοιπόν, αλλά και μεγαλύτερη ισχύς, σε σημείο που είδαμε μέχρι και 3-4 Km/h περισσότερα σε ήπιες ανηφόρες (κλίση περίπου 5%), παρά το ότι η τελική παραμένει ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 25 Km/h. 

Ενδιαφέρον είναι το ότι η Xiaomi αναφέρει μέγιστη κλίση δρόμου 12 μοιρών για το Pro (ενώ για το απλό μοντέλο το αντίστοιχο νούμερο ήταν 14 μοίρες). Εμείς θα σχολιάσουμε ότι πλέον είναι πιο ρεαλιστική η τιμή αυτή και θα μπορέσετε όντως να ανεβείτε σε ανηφόρες 12 μοιρών κλίσης (με μπαταρία άνω του 75%), εκτός αν το βάρος σας υπερβαίνει τα 80-90 κιλά. Επίσης, ανηφόρες που με το M365 οριακά δε μπορούσαμε να ανεβούμε, με το Pro είναι εφικτό να φτάσουμε στην… κορυφή τους, εύκολα ή δύσκολα. Πάντως, σε δοκιμή με αναβάτη 80 Kg στο Pro και 50 Kg στο “απλό” M365, ο δεύτερος συνδυασμός είναι ταχύτερος σε επιτάχυνση στην ευθεία αλλά και σε ανηφόρες, αποδεικνύοντας πόσο σημαντικός είναι ο παράγοντας “βάρος” και η αναλογία κιλών/Watt.

xiaomi m365 pro vs m365 (3)

Εδώ να σημειώσουμε πως το Pro διαθέτει 3 modes λειτουργίας αντί για 2, τα Eco (έως 15 Km/h), Drive (έως 20 Km/h) και Sport (έως 25 Km/h), τα οποία αποδίδουν και διαφορετική ισχύ, αντίστοιχα. Το cruise control παραμένει σαν δυνατότητα, κρατώντας σε σταθερή θέση το γκάζι για 5 δευτερόλεπτα, ενώ η LED οθόνη είναι μια ευπρόσδεκτη αλλαγή, καθώς μπορεί να προβάλει σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα, τη στάθμη της μπαταρίας (5 “κουτάκια”), το mode λειτουργίας, το αν έχει ενεργοποιηθεί σύνδεση Bluetooth, το αν είναι ενεργοποιημένο το εμπρός φως, ενώ διαθέτει και ειδικές ενδείξεις για υπερθέρμανση και βλάβη (τις οποίες δεν έχουμε δει ακόμα, ευτυχώς). Επίσης, ενώ φορτίζετε το πατίνι, αν το ενεργοποιήσετε θα μπορείτε να δείτε το επίπεδο φόρτισης στην οθόνη, σαν ποσοστό επί τοίς εκατό (διψήφιο).

xiaomi m365 pro vs m365 (2)

Μεγαλύτερη ισχύς σημαίνει πως χρειάζονται και μεγαλύτερα φρένα, ώστε το όχημα να επιβραδύνει πιο αποτελεσματικά, μαζί με τον αναβάτη του. Τα φρένα του M365 ήταν μάλλον αρκετά για την ισχύ του, αλλά ειδικότερα το πίσω δισκόφρενο ανέκαθεν μας έκανε να θέλουμε κάτι πιο αποδοτικό, σε συνδυασμό με το αρκετά καλό e-brake του εμπρόσθιου τροχού. Ευτυχώς, η Xiaomi τοποθέτησε ένα μεγαλύτερο και παχύτερο δίσκο στο Pro και, παρ’ότι η αίσθηση της μανέτας δεν έχει βελτιωθεί ιδιαίτερα, η πέδηση είναι σαφώς καλύτερη και μας επιτρέπει να νιώθουμε περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση που χρειαστεί απότομο φρενάρισμα. Μια βασική ρύθμιση της ντίζας και της δαγκάνας δε βλάπτει, πάντως, όταν πάρετε το πατίνι στα χέρια σας.

Γενικά tips και συμβουλές

Όπως για κάθε πατίνι, έτσι και για τo M365 Pro, υπάρχουν βασικοί κανόνες που είναι καλό να ακολουθείτε, τόσο κατά τη χρήση, όσο και κατά την αποθήκευση/συντήρηση. Ξεκινώντας από τα ζωτικής σημασίας, συνιστούμε να φοράτε πάντα κράνος, έστω ποδηλατικό και παπούτσια για μεγαλύτερη ασφάλεια. Οδηγείτε μόνο σε δρόμους και ποδηλατόδρομους τηρώντας τον ΚΟΚόχι σε πεζοδρόμια ενοχλώντας τους πεζούς ή θέτοντας σε κίνδυνο την ακεραιότητά τους και πάντα να προσέχετε ιδιαίτερα σε μικρές και μεγάλες διασταυρώσεις, είτε έχετε STOP, είτε όχι. Άλλωστε, σε πιθανή σύγκρουση, άσχετα με το ποιός ευθύνεται, εσείς θα τραυματιστείτε. Αποφεύγετε τα φρεάτια και τις μεγάλες λακούβες, αποφεύγετε τα λιμνάζοντα νερά καθώς μπορεί να χάσετε τον έλεγχο ή/και να κάνετε ζημιά στο πατίνι (αν και προστατεύεται με βάση το IP54 πρότυπο), μην ανεβαίνετε/κατεβαίνετε ψηλά πεζοδρόμια και γενικότερα να επιλέγετε ομαλούς, ασφαλείς δρόμους, όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο πατίνι σας και θα σας βοηθήσει να αποφύγετε… κακοτοπιές.

Πάντα διατηρείτε σωστές πιέσεις του αέρα των ελαστικών (45 psi για ελαφριούς αναβάτες, 50-60 psi για αναβάτες βάρους 80+ κιλών) και, ειδικά το καλοκαίρι, προσοχή στις παρατεταμένες ανηφόρες αλλά ιδιαίτερως στις μεγάλες κατηφόρες. Σε περίπτωση υπερθέρμανσης του μοτέρ ή/και της μπαταρίας σε μια ανηφόρα, η λειτουργία θα παύσει για προστασία του οχήματος, αλλά σε κατηφόρες μεγάλης κλίσης και διάρκειας, λόγω του συστήματος KERS (ανάκτησης ενέργειας), η θερμοκρασία μπορεί να αυξηθεί υπερβολικά γρήγορα και να βρεθείτε ξαφνικά χωρίς e-brake ή/και να κάνετε ζημιά στον controller ή το μοτέρ.

xiaomi m365 pro vs m365 (12)

Αρκετοί χρήστες ρωτούν τι ισχύει με τη νομοθεσία για τα e-scooters, αν είναι νόμιμα και τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος. Όπως έχουμε αναφέρει και σε σχετικά δημοσιεύματά μας, ακόμα δεν έχει τροποποιηθεί ο ΚΟΚ ώστε να ρυθμίζει την κατοχή και τη χρήση e-scooters. Πρακτικά αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα, κάτι που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η χρήση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομους, ενώ στους υπόλοιπους δρόμους, εφ’όσον έχουν πάνω από μια λωρίδα, πρέπει να κινείστε στη δεξιά μεριά της δεξιότερης λωρίδας του οδοστρώματος, να μην παρεμποδίζετε την κυκλοφορία και φυσικά, να τηρείτε τον ΚΟΚ.

Όταν υπάρχει ποδηλατόδρομος παράλληλα με το δρόμο οφείλετε να τον χρησιμοποιείτε, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος, η κατάσταση περιπλέκεται. Δεν είστε υποχρεωμένοι να ασφαλίσετε το πατίνι, αλλά ορισμένες ασφαλιστικές προσφέρουν σχετικά προγράμματα ασφάλισης για αστική ευθύνη έναντι τρίτων (αλλά και για ίδιες ζημιές), ώστε αν χτυπήσετε κάποιον άνθρωπο ή όχημα με δική σας υπαιτιότητα, να καλύπτεστε. Εμείς, θα το συστήναμε, αρκεί να βεβαιωθείτε για τους όρους του συμβολαίου, ώστε να καλύπτεστε με το οχημά σας.

Τα e-scooters είναι μια πραγματικότητα στη χώρα μας και η αποδοχή των χρηστών δείχνει πως ήρθαν να λύσουν ένα μακροχρόνιο πρόβλημα ατομικής μετακίνησης στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για αρκετά χρόνια ακόμη και όσο τα χρησιμοποιούμε με σύνεση και σεβασμό προς τους υπόλοιπους, θα είναι ένα μέσο που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητά μας και το βιωτικό μας επίπεδο.

Συμπέρασμα για το Xiaomi M365 Pro

Αν, με λίγα λόγια, θελήσουμε να αναφέρουμε τα πλεονεκτήματα του M365 Pro σε σχέση με τον προκάτοχό του, αυτά είναι η αυξημένη αυτονομία (+50-60%), το ισχυρότερο μοτέρ που θα σας βοηθήσει σημαντικά σε ανηφόρες με κλίση 5-15%, το φαρδύτερο deck, το μεγαλύτερο πίσω δισκόφρενο, η βελτίωση σε κατασκευαστικά σημεία που “πονούσε” το M365 (αν και όχι σε όλα), η ψηλότερη κολώνα τιμονιού και η οθόνη LED που παρέχει πληροφορίες. Αν είστε κάτοχος του M365 και θέλετε το “κάτι παραπάνω”, το M365 Pro θα σας καλύψει. Αν τώρα ψάχνετε για το πρώτο σας e-scooter, είναι μια καλή επιλογή, καθώς είναι φιλικό προς τον αρχάριο αναβάτη. Αν ονειρεύεστε, όμως, επιδόσεις… μοτοσυκλέτας, θα πρέπει να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη για κάποιο άλλο μοντέλο με τετραψήφια τιμή σε ευρώ…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.