Τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της Xiaomi, Mi Scooter Essential, Mi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2 είναι επιτέλους “εδώ” και είχαμε στα χέρια μας για αρκετές ημέρες το “μεσαίο” μοντέλο, το Xiaomi Mi Scooter 1S, το οποίο ουσιαστικά είναι ο διάδοχος του “best-seller” πατινιού της εταιρείας, του πρώτου Mi Scooter ή M365. Και φυσικά, δε χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί του αρκετά χιλιόμετρα και να διαπιστώσουμε από “πρώτο χέρι” τις διαφορές και τις ομοιότητές του με το πρώτο Mi Scooter!

Όπως πάντα, το πατίνι της δοκιμής μας παραχώρησε η Info Quest Technologies, επίσημος αντιπρόσωπος των προϊόντων της Xiaomi στην Ελλάδα. Το Mi Scooter 1S είναι ήδη διαθέσιμο για προπαραγγελία μέχρι τις 26 Ιουλίου έναντι €449 με δώρο την ηλεκτρική τρόμπα της Xiaomi, αξίας €49,9 (στο βίντεο αναφέρουμε €59,9, που ήταν η παλαιότερη τιμή της, προ εκπτώσεως).

Κατασκευή και εργονομία

Το Xiaomi Mi Scooter 1S, εκ πρώτης όψεως, μοιάζει πολύ με τον προκάτοχό του και όχι άδικα. Οι διαστάσεις του είναι ακριβώς οι ίδιες, τόσο σε “διπλωμένη” (1080x490x430 mm) όσο και σε “ανοικτή” μορφή (1080x1140x430 mm), όπως και το βάρος του, στα 12,5 Kg. Αυτά συγκαταλέγονται στα θετικά καθώς παραμένει compact και ευέλικτο, εύκολο στη μεταφορά ακόμα και από μικρούς σε ηλικία χρήστες, ενώ η σχεδίαση είναι επιτυχημένη και ανθεκτική σε κάθε κακουχία, όπως έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια.

Τα χερούλια είναι τα ίδια που ξέρουμε από τα άλλα πατίνια της Xiaomi, προσφέροντας εξαιρετικό grip. Το thumb throttle έχει πλέον γκρι χρώμα και το κουδουνάκι είναι μαύρο. Επιπλέον, το πίσω φτερό είναι ανασχεδιασμένο, με πολύ μεγαλύτερο LED και θέση για αριθμό/πινακίδα κυκλοφορίας. Αξίζει να αναφερθεί η τοποθέτηση εργοστασιακού στηρίγματος στο πίσω φτερό, για αποφυγή ραγίσματός του από κραδασμούς, όπως συνέβαινε με την προηγούμενη γενιά Xiaomi Mi Scooters.

Επίσης θα βρείτε στο 1S το νέο, μαγνητικό πορτάκι θύρας φόρτισης που είχε και το Mi Scooter Pro, ώστε να κλείνει πολύ εύκολα, στεγανοποιώντας την υποδοχή. Επί τη ευκαιρία, το 1S είναι προστατευμένο απέναντι σε νερό και σκόνη με βάση το IP54 πρότυπο. Άρα, ακόμα κι αν σας πιάσει βροχή, μην ανησυχείτε.

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης, ο οποίος ήταν και το βασικό αδύναμο σημείο της πρώτης γενιάς του Mi Scooter, έχει βελτιωθεί ήδη από τη 2η γενιά του και περνάει αυτούσιος στο Mi Scooter 1S. Στιβαρός, χωρίς να κάνει “τζόγο” ακόμα και μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα και εύκολος στη χρήση, πλέον εμπνέει πλήρη εμπιστοσύνη. Το καλό είναι πως παρά τις compact διαστάσεις του, το 1S έχει το ίδιο ύψος κολώνας τιμονιού με τα Pro μοντέλα, άρα είναι “ΟΚ” και για αναβάτες μεγαλύτερου ύψους, έως και 2 μέτρων!

Στη συσκευασία θα βρείτε:

  • τον αντάπτορα επέκτασης της βαλβίδας του εμπρός τροχού
  • τον κλασικό φορτιστή 1,7Α με καλώδιο 2m
  • ένα (1) ανταλλακτικό σετ ελαστικού/σαμπρέλας
  • To “hex” κλειδί και τις βίδες που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση της κολώνας του τιμονιού

Μακράν η σημαντικότερη αναβάθμιση του 1S από τον προκάτοχό του είναι η προσθήκη της LCD οθόνης του Pro μοντέλου στο τιμόνι του. Αντικαθιστά τα γνωστά 4 LEDs του παλιού Mi Scooter και πλέον ο αναβάτης βλέπει “τα πάντα”: Ταχύτητα, μπαταρία, mode ταχύτητας, λειτουργία φωτός, σφάλματα, σύνδεση Bluetooth κ.λπ. 

Κινητήρας και επιδόσεις

Η Xiaomi έχει προσθέσει ένα νέο στάδιο στη διαδικασία ενεργοποίησης και χρήσης του πατινιού. Πλέον, ο χρήστης πρέπει να συνδεθεί μέσω του Mi Home app με το πατίνι και υποχρεωτικά να δει ένα σύντομο βίντεο με οδηγίες ορθής χρήσης και ασφάλειας. Πολύ σωστή κίνηση κατά τη γνώμη μας.

Αφού το ενεργοποιήσετε, λοιπόν, προτείνουμε να κάνετε μια πλήρη φόρτιση. Γενικότερα, μπορείτε να ακολουθείτε τον σχετικό οδηγό μας όσον αφορά τη φόρτιση του πατινιού σας. Φυσικά πρέπει να τσεκάρετε τον αέρα στα ελαστικά (και πάλι δείτε τον σχετικό οδηγό μας), τη λειτουργία των φρένων και είστε έτοιμοι!

Ο κινητήρας στον εμπρός τροχό έχει ισχύ 250 Watts, όπως και αυτός του πρώτου Mi Scooter. Στη θεωρία, λοιπόν, είναι ο ίδιος. Στην πράξη έχει λίγο περισσότερο “νεύρο”, ίσως λόγω χαρτογράφησης, ίσως λόγω διαφορετικών “σωθικών”. Δε μπορούμε να ξέρουμε εκτός αν κάνουμε… βίδες το εμπρός μοτέρ για να διαπιστώσουμε τις διαφορές.

Πάντως, σημειώνουμε το οτι αρκετά ηλεκτρικά μοτέρ έρχονται στην Ευρώπη rated στα 250W λόγω νομοθεσίας, αλλά στην πράξη είναι κατά τι ισχυρότερα, χωρίς απαραίτητα να συμβαίνει κάτι τέτοιο και στο 1S.

Η Xiaomi αναφέρει δυνατότητα ανόδου σε κλίσεις έως και 14% (στο video αναφέρουμε 13%, από λάθος μας), στην πράξη για να το επιτύχετε θα πρέπει το πατίνι να είναι πλήρως φορτισμένο και το βάρος σας να μην ξεπερνά τα 75 Kg. Σε πραγματικές συνθήκες, λοιπόν, αν είστε βαρύτεροι από 75 Kg να έχετε στο μυαλό σας πως κλίσεις έως 10% είναι εφικτές, σε γενικές γραμμές, ανεξαρτήτως στάθμης μπαταρίας, για να είστε “μέσα”.

Modes χρήσης

Το Mi Scooter 1S διαθέτει, πλέον, 3 modes αντί για 2: Έχουμε το νέο Pedestrian mode που αντικαθιστά το Eco mode και προσφέρει ταχύτητα έως 5-6 Km/h. Προστέθηκε αποκλειστικά για ένα λόγο, ώστε να μπορείτε με ασφάλεια να κινείστε σε ένα πεζοδρόμιο/πεζόδρομο, με ταχύτητα που δεν δημιουργεί κίνδυνο για τους πεζούς. Στη συνέχεια, έχουμε το Drive mode με τελική έως 20 Km/h και τέλος, το Sport mode με τη μέγιστη ροπή και τελική έως 25 Km/h. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρησιμοποιείτε το Sport mode, οπότε θα αναφέρουμε την πραγματική αυτονομία βάση αυτού.

Το θετικό είναι πως το πατίνι δεν “πέφτει” εύκολα από τα 25 Km/h ακόμα και με τη μπαταρία κάτω από το 50%, οπότε θα μπορέσετε να διατηρήσετε αυτή την ταχύτητα, τουλάχιστον σε ευθείες/κατηφόρες.

Αυτονομία

Η μπαταρία του Xiaomi Mi Scooter 1S είναι η ίδια με του προκατόχου του: Τάση 36V, χωρητικότητα 7,8Ah (7.650mAh αναφέρει η Xiaomi), με όλες τις απαραίτητες προστασίες υπερφόρτωσης, υπερθέρμανσης κ.λπ. Η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία 30 Km, η οποία μπορεί να επιτευχθεί υπό ιδανικές συνθήκες, με σταθερή ταχύτητα 20-25 Km/h σε ευθεία. Στην πράξη, ισχύει ότι ίσχυε για το πρώτο Mi Scooter: 20-25 Km πραγματικής αυτονομίας, ανάλογα με το βάρος του αναβάτη, σε συνθήκες με αρκετά “σταμάτα-ξεκίνα” και ανηφόρες/κατηφόρες.

Δείτε επίσης: Πως να αυξήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας οχήματος!

Ως εκ τούτου, ίδιος είναι ο χρόνος που απαιτείται και για μια πλήρη φόρτιση, γύρω στις 5-5,5 ώρες. Και φυσικά, ίδιο είναι το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 20-30 cents.

Φρένα και φωτισμός

Καλό το “γκάζι” και η αυτονομία αλλά για ασφαλή και άνετη χρήση, απαιτούνται κι άλλα πράγματα. Ξεκινώντας με τα φρένα, έχουμε E-ABS στον εμπρός τροχό, κάτι που δεν υπήρχε στο πρώτο Mi Scooter. Αυτό σημαίνει πως, όταν πατήσετε τη μανέτα του φρένου, το e-brake στον εμπρός τροχό ενεργοποιείται μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου μετά από την εμπλοκή του πίσω δισκόφρενου. Αυτό ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να “μπλοκάρει” ο εμπρός τροχός και να γλιστρήσει το εμπρός μέρος, σε περίπτωση γλιστερού οδοστρώματος, με αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση.

Δείτε επίσης:

Αφιέρωμα: Οδική ασφάλεια με ηλεκτρικό πατίνι!

Στο πίσω μέρος έχουμε το ίδιο δισκόφρενο με τα Mi Scooter 2ης γενιάς και Mi Scooter Pro, το οποίο είναι μεγαλύτερο και προσφέρει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Μη ξεχνάτε να μεταφέρετε το βάρος σας προς τα “πίσω” σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος!

Όσον αφορά το φωτισμό, είναι μάλλον η δεύτερη μεγαλύτερη αναβάθμιση του Mi Scooter 1S, μετά την οθόνη. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα νέο LED των 2 Watts που δεν είχε κανένα από τα προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας. Είναι ισχυρότερο και τύπου “projector”, έτσι η δέσμη του είναι εστιασμένη στο σωστό σημείο και δε διαχέεται χωρίς λόγο, όπως θα δείτε και στο video. Στο πίσω μέρος, δε, έχουμε ένα τριπλό, κόκκινο LED που είναι πολύ μεγαλύτερο και πολύ φωτεινότερο των LEDs των προηγούμενων μοντέλων της Xiaomi. Πλέον είναι ορατό από αρκετά μέτρα μακριά και δεν υπάρχει περίπτωση να μη σας δει κάποιος οδηγός που σας ακολουθεί. Προφανώς, αναβοσβήνει όταν πατάτε φρένο, ως συνήθως. Τέλος, αν και δεν πρόκειται για ενεργά φώτα, αναφέρουμε και την προσθήκη 5 ανακλαστικών στο Mi Scooter 1S: Ενός λευκού στο εμπρός μέρος, χαμηλά, και τεσσάρων κίτρινων στα πλάγια, δύο αριστερά και δύο δεξιά.

Άνεση χρήσης

Σε επίπεδο άνεσης χρήσης, δυστυχώς δεν έχουμε κάποια θεαματική βελτίωση. Τα λάστιχα των 8,5″ με σαμπρέλα είναι όσο πιο άνετα γίνεται, για τα δεδομένα τους. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή θα περνάτε εύκολα πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος και μικρές λακκούβες, αλλά η πολύωρη χρήση μπορεί να σας κουράσει, ειδικά αν είστε χρήστης μεγαλύτερης ηλικίας. Ένα μικρό “tip” για να μη καταπονείτε τα γόνατα και τη μέση σας είναι να σηκώνεστε ελαφρά στις μύτες των ποδιών σας, λίγο πριν περάσετε πάνω από κάποια λακκούβα ή σαμαράκι!

Ωστόσο, να αναφέρουμε πως τα νέα λάστιχα δεν είναι ίδια με τα παλιά, ακόμη κι αν μοιάζουν εξωτερικά. Είναι 3 φορές πιο ανθεκτικά σε τρυπήματα και σκισίματα, έτσι, αν διατηρείτε σωστή την πίεση του αέρα, πολύ δύσκολα θα σας “πιάσει λάστιχο”.

Συμπέρασμα για το Xiaomi Mi Scooter 1S

Το Xiaomi Mi Scooter 1S είναι άξιος διάδοχος του πρώτου Mi Scooter, βελτιωμένο στα σημεία, με κύριες διαφορές του την LCD οθόνη και τα σημαντικά καλύτερα φώτα εμπρός και πίσω. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα… Mi Scooter Pro με μικρότερη ισχύ και αυτονομία και, αν έχουμε ένα “παράπονο” από την Xiaomi, είναι οτι δεν το εξόπλισε με ελαφρώς μεγαλύτερης διαμέτρου τροχού ή/και μια υποτυπώδη ανάρτηση, ώστε να είναι ακόμα πιο άνετο. Κάτι που θα μείωνε, όμως, τις επιδόσεις και θα αύξανε το κόστος και το βάρος, ενώ θα σήμαινε και αλλαγές στο σασί.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνετε για το πρώτο σας πατίνι, με μικρό κόστος, το Mi Scooter 1S διατηρεί τον τίτλο του πιο “value for money” πατινιού της αγοράς, με ευκολία. Αν θέλετε υψηλότερες επιδόσεις και αυτονομία, ή είστε ήδη κάτοχος Mi Scooter/M365 και θέλετε κάτι ακόμα καλύτερο, το Mi Scooter Pro 2 (που θα δείτε σύντομα στη σελίδα μας) είναι το ιδανικό για εσάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here