Ξέρετε πολύ καλά οτι μας αρέσει να αναδεικνύουμε ελληνικές προσπάθειες στον τομέα της κινητικότητας και της ηλεκτροκίνησης, γνωρίζοντας πολύ καλά, φυσικά, τις δυσκολίες που συναντά στη χώρα μας κάθε τέτοιο project, ειδικά όταν αφορά ανάπτυξη και κατασκευή οχημάτων. Αυτή τη φορά, ο δρόμος μας έφερε στις Αχαρνές, κοντά στους πρόποδες της Πάρνηθας και στα κεντρικά της elvoX (elvox.tech), μιας ελληνικής εταιρείας που αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό mini-van!

Στην είσοδο μας υποδέχθηκε ο Βαγγέλης Λιανός, εκ των συνιδρυτών της εταιρείας και δηλωμένος λάτρης της ηλεκτροκίνησης εδώ και αρκετά χρόνια, όπως μας “αποκάλυψε”. Με πολυετή εμπειρία σε διάφορους κατασκευαστικούς κλάδους, κυρίως σε χώρες του εξωτερικού, ο κ. Λιανός διαπίστωσε στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας ένα κενό στην αγορά ηλεκτρικών van, καθώς καμία από τις τότε προτάσεις της αγοράς δεν έδειχνε να καλύπτει τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Έτσι, όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η αρχική ομάδα της elvoX αποφάσισε να σχεδιάσει το δικό της ηλεκτρικό van!

Η ανάπτυξη του οχήματος επί ελληνικού εδάφους πρακτικά μετρά 1 χρόνο ζωής αλλά πλέον βρίσκεται σε ένα ικανοποιητικό στάδιο. Στόχος είναι το πρώτο demo όχημα – prototype να “πατήσει” στο δρόμο προς το τέλος του 2025 και η παραγωγή να ξεκινήσει το πρώτο μισό του 2026, εφ’όσον όλα πάνε κατ’ευχήν. Μετά από μια σύντομη κουβέντα με τον κ. Λιανό, ο ίδιος και η ομάδα του, η οποία αποτελείται από 10 άτομα, νέους Έλληνες και Ελληνίδες, συν ακόμη 5 άτομα σε UK και Ασία, μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις της elvoX και μας έδειξαν το ηλεκτρικό τους van, στο τρέχον στάδιο ανάπτυξής του.

Το όχημα καθαυτό στοχεύει στην κατηγορία των μικροοχημάτων και συγκεκριμένα στην L7e, καθώς η elvoX θεωρεί οτι εκεί εντοπίζεται κενό και οτι τα logistics θα στραφούν αναγκαστικά σε μικρότερου όγκου και ταχυτήτων οχήματα μεταφοράς αγαθών και προϊόντων, μέσα στις πόλεις και τα νησιά. Το van της εταιρείας, παρ’ότι θα έχει μήκος μόλις 3,7m, στοχεύει να μεγιστοποιήσει τον διαθέσιμο χώρο φόρτωσης σε πάνω από 4 κυβικά μέτρα και με δυνατότητα φόρτωσης 2 ευρωπαλετών. Αυτό είδαμε και στα κατασκευαστικά μοντέλα που βρίσκονται στο χώρο, ενώ επιπλέον θα υπάρχει διπλή οπίσθια πόρτα, αλλά και δύο πλαϊνές, συρόμενες πόρτες.

Η καμπίνα θα χωρά άνετα δύο άτομα ενώ από πλευράς “ηλεκτροκίνησης”, όλα ελέγχονται από μια κεντρική μονάδα (VCU), με την μπαταρία των περίπου 25 KWh να βρίσκεται στο πάτωμα, ακριβώς πίσω από οδηγό και συνοδηγό, κάτω από το χώρο φόρτωσης. Με αυτήν το van αναμένεται να προσφέρει περίπου 150 Km αυτονομίας ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης και δεύτερης μπαταρίας ίδιας χωρητικότητας, για έως και 300 Km αυτονομίας.

Ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή των ηλεκτροκινητήρων καθώς αντί της κλασικής λύσης ενός κινητήρα ανάμεσα στους πίσω τροχούς, έχουν επιλεχθεί δύο hub motors των 96V – 8KW (nominal) έκαστο, τα οποία θα βρίσκονται μέσα στους πίσω τροχούς των 15″. Με τον τρόπο αυτό το πάτωμα του χώρου φόρτωσης μπορεί να βρίσκεται αρκετά πιο χαμηλά απ’ότι σε άλλα ηλεκτρικά van και εξοικονομείται όγκος. Είδαμε τα hub motors σε λειτουργία εκτός οχήματος και θα μπορούν να αποδώσουν συνδυαστικά εως 30KW peak ισχύος, ήτοι 40 ίππους, αρκετούς για να κινήσουν άνετα σε μεγάλες κλίσεις το van των 625 Kg περίπου, αλλά και το φορτίο των έως και 600+ Kg (μικτό βάρος 1,25 τόνοι)! Η μέγιστη ταχύτητα θα μπορεί να ξεπερνά τα 80 Km/h, αν χρειαστεί, ενώ είδαμε και ένα “προσχέδιο” της καμπίνας, με πρακτικούς μικροχώρους για οδηγό-συνοδηγό και την τοποθέτηση οργάνων και διακοπτών.

Εξωτερικά, βασιστήκαμε περισσότερο στα renders της εταιρείας για να φανταστούμε πως θα είναι το van στην τελική του μορφή. Με “boxy” σχεδιασμό αλλά ταυτόχρονα με καμπύλες και λεπτομέρειες που το καθιστούν καλαίσθητο, όπως τα LED φώτα εμπρός και πίσω αλλά και τα χερούλια που είναι “χωνευτά” στις πλαϊνές πόρτες, όπως και την μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. Λοιπές μορφές του van περιλαμβάνουν μια pickup έκδοση, αλλά και μια για στρατιωτική χρήση μεταφορών ανθρώπινου δυναμικού και υλικού. Για να είμαστε ειλικρινείς, τα renders μας άφησαν και ένα “όραμα” αυτόνομης λειτουργίας του οχήματος, ίσως στο κάπως πιο μακρινό μέλλον…

Πίσω από την elvox υπάρχει μια ομάδα 7 επενδυτών από διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Ασίας, ενώ στην προσπάθεια συμβάλλουν και αρκετοί άνθρωποι με πολυετή παρουσία σε υψηλά πόστα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τόσο στο κομμάτι του σχεδιασμού και της κατασκευής, ώστε και στο market research. Στόχος της elvox δεν είναι αποκλειστικά η ελληνική αγορά αλλά η προώθηση του οχήματός της στο εξωτερικό, όπου οι προοπτικές είναι ήδη υπαρκτές.

Εμείς ευχόμαστε καλή επιτυχία στην ομάδα της elvoX και θα παρακολουθούμε το εγχείρημα στενά!

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Κάναμε βάρδια delivery με ηλεκτρικό van (BYD ETP3)!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.