Η ηλεκτροκίνηση, σε κάθε της ύφανση, δεν αφορά μόνο τις τυπικές μετακινήσεις μας αλλά σε μεγάλο βαθμό και την κάλυψη επαγγελματικών αναγκών. Μια από τις κατηγορίες ηλεκτρικών οχημάτων που την τελευταία διετία κερδίζει έδαφος και γίνεται δημοφιλής, είναι τα ηλεκτρικά van. Τα κίνητρα του κράτους είναι υψηλά και οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν στο “κάλεσμα”, ενώ και οι κατασκευαστές ήδη προσφέρουν και προωθούν τα ηλεκτρικά “αδερφάκια” των συμβατικών τους μοντέλων.

Έτσι, αποφασίσαμε να εξετάσουμε το θέμα λίγο περισσότερο και ο καλύτερος τρόπος ήταν ένας: Να “μπούμε” σε μια εταιρεία διανομής με ηλεκτρικά van στο στόλο της και να δούμε τη χρήση τους σε πραγματικές συνθήκες, έστω σε αστικό περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό βρεθήκαμε στην Courier Center, στον Αγ.Δημήτριο, η οποία διαθέτει 20 φορτηγάκια στο στόλο της, εκ των οποίων τα 12 είναι ηλεκτρικά, εδώ και αρκετό καιρό. Οι άνθρωποί της μας έδωσαν μια θέση συνοδηγού σε ένα BYD ETP3 και με τον οδηγό της στο τιμόνι, ξεκινήσαμε για διανομές, ενώ θα δείτε όλη την εμπειρία μας στο παρακάτω video!

Delivery με το BYD ETP3!

Θυμίζουμε οτι τα επαγγελματικά ηλεκτρικά της BYD εισάγονται επίσημα στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και διατίθονται στην αγορά από την PNT CARS – Παντόπικος. Περισσότερα γι’αυτά θα βρείτε στο byd.gr. Όσο για το BYD ETP3, έχει μικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Η αυτονομία των 275 χιλιομέτρων εντός πόλης (233 χλμ. συνδυαστικά), το καθιστά ιδανικό όχημα για εταιρείες ταχυμεταφορών, επιχειρήσεις διανομών πάσης φύσεως (φαρμακαποθήκες, super markets, κάβες κλπ.) αλλά και κάθε επαγγελματία που θέλει να κινηθεί με «πράσινο» περιβαλλοντικό αποτύπωμα και μειωμένο κόστος, όπως θα δείτε και στο video μας.

Οι διαστάσεις του ETP3 είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1,95 μ. βάθος, 1,4 μ. πλάτος και 1,3 μ. ύψος ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ.. Με συνολικό όγκο φόρτωσης 3,5 κ.μ., το ETP3 μπορεί να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών.

Το ETP3 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 210 Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4), χωρητικότητας 44,9 kWh. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας BLADE της BYD, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα λόγω μειωμένου όγκου των στοιχείων που την αποτελούν και – χάρη στο ειδικό σύστημα θερμικής διαχείρισης BTMS – εξαιρετική συμπεριφορά όσον αφορά στη θερμοκρασία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σταθερή απόδοση, αξιοπιστία και μεγάλη διάρκεια ζωής. Η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας του ETP3 είναι εντυπωσιακά χαμηλή, μόλις 16,036 kWh/100 χλμ.

Στο πλαίσιο της “δοκιμής” είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε τόσο με τους οδηγούς της Courier Center και να μάθουμε από πρώτο χέρι τις απόψεις τους για την χρήση ηλεκτρικών van έναντι των θερμικών, αλλά και με τον υπεύθυνο του καταστήματος, κ.Αλέξανδρο Κιούση, ο οποίος μας ανέλυσε με ακρίβεια το οικονομικό όφελος της εταιρείας σε μηνιαία και ετήσια βάση, χάρη στη χρήση ηλεκτρικών.

Από τις συζητήσεις μας έγινε σαφές οτι όλοι οι διανομείς της εταιρείας θεωρούν πιο εύκολη και ξεκούραστη τη χρήση των ηλεκτρικών μοντέλων έναντι των θερμικών και αν είχαν την δυνατότητα επιλογής του οχήματος, θα επέλεγαν το ηλεκτρικό.

Ο Άλκης, οδηγός του ETP3 της “βάρδιας” μας, κινήθηκε στις περιοχές Μοσχάτου-Ταύρου

Όσον αφορά το κομμάτι της διαχείρισης του στόλου, η συντήρηση είναι μικρή και σύντομη, κάτι που μεταφράζεται σε μικρότερο downtime των οχημάτων. Η φόρτιση είναι ένα επιπλέον task και για το λόγο αυτό η Courier Center έχει εγκαταστήσει 4 wallboxes των 16A στο χώρο της. Ωστόσο, η πραγματική αυτονομία των οχημάτων που κυμαίνεται στα 220-240 Km, σημαίνει οτι χρειάζονται φόρτιση κάθε 2 ή 3 ημέρες, έτσι η επαναφόρτιση 12 οχημάτων δεν είναι καθημερινή διαδικασία.

Ο Αλέξανδρος Κιούσης, ιδιοκτήτης του καταστήματος

Τέλος, στον τομέα του κόστους κτήσης και χρήσης εντοπίζουμε το κύριο κίνητρο των εταιρειών για την απόκτηση ηλεκτρικού van. Τα οφέλη που προσφέρει η πολιτεία καθιστούν το μίσθωμα ηλεκτρικών van σαφώς χαμηλότερο από των αντίστοιχων θερμικών μοντέλων. Συνδυάζοντας το παραπάνω με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης (περίπου 4-5 φορές χαμηλότερο των diesel μοντέλων), η επιλογή είναι πολύ εύκολη. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες μας εξέφρασαν την ανησυχία τους τόσο για τις καθυστερήσεις των διαδικασιών του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ, όσο για το αν τα κίνητρα θα συνεχιστούν και μετά το τέλος του 2023.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.