Όπως πολλάκις έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η Ινδία είναι η “Μέκκα” των ηλεκτρικών σκούτερ παγκοσμίως αυτή τη στιγμή. Τα μικρά δίκυκλα και τρίκυκλα, εν γένει, είναι πολύ δημοφιλή στην ασιατική χώρα και η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης βρήκε πρόσφορο έδαφος σε αυτήν. Σε συνδυασμό με το μικρό κόστος εργασίας και το μεγάλο potential της αγοράς, δεν είναι περίεργο που δεκάδες κατασκευαστές ηλεκτρικών σκούτερ προέρχονται, πλέον, από τη Ινδία.

Ο Bhavish Aggarwal είναι ο ιδρυτής της Ola Electric και σκοπεύει να δημιουργήσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών σκούτερ στον κόσμο. Μέσα στις επόμενες… 12 εβδομάδες, η μονάδα παραγωγής κοντά στην πόλη Bangalore θα είναι έτοιμη να ξεκινήσει τη λειτουργία της, σε ένα χώρο 2000 στρεμμάτων. Το πλέον εντυπωσιακό, όμως, είναι η παραγωγικότητά της. Θα μπορεί να παράγει έως και 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά σκούτερ ετησίως! Ήτοι, περίπου 1 σκούτερ κάθε 2″!

Bhavish Aggarwal, chairman and chief executive officer, ANI Technologies Pvt, Ltd., poses for photograph in Bengaluru, India, on Friday, Mar 5, 2021. Photographer: Dhiraj Singh/Bloomberg
Το εργοστάσιο της Ola Electric θα κοστίσει €278 εκ., ποσό μικρό σε σχέση με την αγορά EVs των €168 δις. Ο Aggarwal στοχεύει να ανταγωνιστεί κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών όπως οι Tesla και Nio, χάρη και στη 10ετή εμπειρία του στον κλάδο των μετακινήσεων. Φυσικά, θα είναι μονάχα ένα από τα εργοστάσια της Ola. Ο στόχος της εταιρείας είναι να παράγει 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Αριθμός που αντιστοιχεί στο 15% της συνολικής παραγωγής e-scooters παγκοσμίως. Σε δεύτερη φάση, η Ola θα κατασκευάζει και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις ευλογίες της ινδικής κυβέρνησης, φυσικά. Το “mega-factory” της Ola, θα δώσει δουλειά σε 10.000 εργαζόμενους αλλά και σε… 3.000 ρομπότ. Η οροφή του θα είναι πλήρως καλυμμένη από ηλιακά πάνελ και η λειτουργία του θα παράγει “αρνητικούς” ρύπους. 

Το όραμα της Ola και τα… εμπόδια 

Ο 35χρονος επιχειρηματίας θα μπορούσε να θεωρηθεί ο… Ινδός Elon Musk. Θεωρεί πως οι ινδικές εταιρείες μπορούν να κυριαρχήσουν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Ξεκινώντας, φυσικά, από την εγχώρια αγορά. Ως γνωστόν, οι ινδικές πόλεις υποφέρουν από υπερπληθυσμό και ρύπους, εξ’αιτίας των εκατομμυρίων ρυπογόνων δίκυκλων και τρίκυκλων. Η Ινδία προωθεί δυναμικά την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια αλλά η μεσαία τάξη της χώρας δεν είναι ακόμα έτοιμη να δαπανήσει σχεδόν τα διπλάσια χρήματα για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό σκούτερ, έναντι ενός συμβατικού, παρ’ότι ανησυχεί για την ποιότητα του αέρα. Άλλωστε, οι προτιμήσεις των καταναλωτών αποδεικνύονται όταν έρθει η ώρα της εκταμίευσης.

Η Ola Electric έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τις Hyundai και KIA, αλλά και λοιπούς επενδυτές. Ο ιδρυτής της δηλώνει πως το επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία του είναι τεράστιο και, με αυτόν στο “τιμόνι”, η Ola θα κυριαρχήσει στην αγορά EVs. Ξεκινώντας με ηλεκτρικά δίκυκλα που θα απευθύνονται τόσο στην entry-level, όσο και στην premium κατηγορία, αλλά και με αυτοεξισορροπούμενα μοντέλα. Επίσης, φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει τα πρώτα ηλεκτρικά του αυτοκίνητα στην Ινδία μέσα στους επόμενους 18-24 μήνες. Τέλος, οραματίζεται τη δημιουργία πλήρως αυτόνομων οχημάτων και φουτουριστικών τετράτροχων.

Σύμφωνα με αναλυτές, τα ηλεκτρικά σκούτερ θα μπορούσαν να αποτελούν το 25-35% του συνόλου στην Ινδία μέχρι το 2030. Τα ηλεκτρικά τρίκυκλα, δε, θα τα πάνε ακόμα καλύτερα, κατακτώντας μερίδιο 65-75% μέχρι τότε. Το “κλειδί” είναι το χαμηλό κόστος αγοράς αλλά και το χαμηλό κόστος/Km. Σύμφωνα με τον Aggarwal, οι οικονομικές κλίμακας θα τον βοηθήσουν να λανσάρει ηλεκτρικά σκούτερ με τιμές κοντά στα €1.000, ώστε να ανταγωνιστούν τα συμβατικά. Οι μπαταρίες, οι ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά και το software θα κατασκευάζονται “in-house” από την Ola, για μείωση του κόστους. Πέρυσι, η εταιρεία εξαγόρασε την ολλανδική startup Etergo BV για να αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Επιπλέον, ήδη δοκιμάζει διαφορετικά concepts φόρτισης και σταθμούς φόρτισης αφαιρούμενων μπαταριών.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Η Tesla “μπαίνει” στην Ινδία το 2021

Πηγή: Bloomberg

Προηγούμενο άρθροΠως θα οδηγήσετε σκούτερ 50cc ή 125cc με δίπλωμα ΙΧ
Επόμενο άρθροΑυτόνομα λεωφορεία, τι προβλέπει η ελληνική νομοθεσία
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.