Μπορεί στην Ελλάδα να μην έχουμε ακόμη αυτό το πρόβλημα, αλλά σε άλλες χώρες και ιδίως σε όσους κυκλοφορούν πολλές χιλιάδες Tesla, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο η συμφόρηση στους σταθμούς φόρτισής της (Superchargers). Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε να εισάγει “τέλη συμφόρησης” στους Superchargers των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να περιορίσει το πρόβλημα.

Το τέλος αυτό ορίζεται σε €1/λεπτό και θα “ενεργοποιείται” όταν ένα όχημα που φορτίζει φτάσει στο 90% της μπαταρίας του. Από εκεί και έπειτα η φόρτιση επιβραδύνεται και το… σωστό είναι ο χρήστης να αποχωρήσει, δίνοντας τη θέση του στον επόμενο που περιμένει με πολύ χαμηλότερο ποσοστό μπαταρίας, για να συνεχίσει και αυτός το ταξίδι του.

Ουσιαστικά το τέλος συμφόρησης αντικαθιστά τα idle fees, που ίσχυαν από τη στιγμή που το όχημα έφτανε το 100% (αλλά δεν αποσυνδεόταν). Τα idles fees ήταν σαφώς υψηλότερα (€0,47/λεπτό) και διπλασιάζονταν αν τη στιγμή εκείνη ήταν κατειλλημένες όλες οι υπόλοιπες θέσεις φόρτισης στην εκάστοτε τοποθεσία.

tesla v4 supercharger 350 kw

Η κατάσταση στους Superchargers δεν γίνεται ευκολότερη, ειδικά από τη στιγμή που η Tesla σχεδιάζει να επιτρέψει τη χρήση τους και από άλλα brands οχημάτων. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα τέλη αρχικά θα ισχύσουν για “ορισμένους” σταθμούς που έχουν υψηλή κίνηση. Ένα μελανό σημείο, ωστόσο, είναι η εφαρμογή τους ακόμα και όταν υπάρχουν κενές θέσεις φόρτισης στην τοποθεσία. Εν ολίγοις, η Tesla θα αναγκάσει τους κατόχους των οχημάτων της να διακόπτουν τη φόρτιση στο 90%.

Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει αντιδράσεις και να ανοίξει ένα διάλογο όσον αφορά τις προθέσεις της Tesla. Αν η εταιρεία περιορίζει τον οδηγό στο να φορτίζει μέχρι το 90%, πρακτικά του στερεί ένα 10% αυτονομίας που δικαιούται από το όχημα που αγόρασε και πολύ πιθανό να μεταφράζεται σε μια επιπλέον στάση για να φτάσει στον τελικό του προορισμό. Η χρέωση δεν είναι υπέρογκη μεν, αλλά αρκετά μεγάλη ώστε να αποθαρρύνει τους περισσότερους από το να συνεχίσουν τη φόρτιση. Ενδεικτικά αναφέρουμε οτι ένα Tesla Model 3 LR μειώνει την ισχύ φόρτισης σε κάτω από 30 KW μετά το 90%. Έτσι για το τελευταίο 10% απαιτούνται ακόμα και 20′ φόρτισης σε Supercharger, με τα αντίστοιχα τέλη συμφόρησης να είναι… €20, αν κάποιος το επιλέξει ή το ξεχάσει.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

350 KW ισχύ αποδίδει ο Tesla V4 Supercharger

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.