Μετά από μήνες αναμονής, το “made in Greece, by Greeks” (αυτό είναι το motto της εταιρείας) ηλεκτρικό σκούτερ NOOS (από το “νους”) είναι επίσημο και αποκαλύφθηκε λεπτομερώς στους εκπροσώπους του Τύπου. Για να σας… προλάβουμε, ναι, θα το έχουμε σύντομα στα χέρια μας για πλήρη δοκιμή και θα το γνωρίσετε πολύ καλά, μέσα από το GetElectric.gr και το Youtube channel μας! Για πάμε, όμως, να δούμε τι έγινε σήμερα (σ.σ. Τετάρτη) στη Μεταμόρφωση…
Εκεί βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Ecoshift, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το project NOOS και όχι μόνο. Η Ecoshift είναι μέλος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, απασχολεί αυτή τη στιγμή 23 ανθρώπους, με τους περισσότερους να ανήκουν στην ομάδα σχεδίασης των προϊόντων της, ενώ 6 άτομα βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής/συναρμολόγησης, με ημερήσια δυναμικότητα 2-3 οχημάτων. Αν και όταν οι ανάγκες το απαιτήσουν, οι δύο βάρδιες των συνολικά 12 ατόμων της γραμμής αυτής θα έχει συνολική δυναμικότητα 5.000 σκούτερ και 1.200 μπαταριών ετησίως.
O Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Μιχάλης Οικονομάκης
H Ecoshift, όμως, δεν εστιάζει αποκλειστικά στο NOOS. Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει και αναπτύσσει λύσεις αποθήκευσης ενέργειας πίσω από την ονομασία BES, οι οποίες ήδη έχουν αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά και σίγουρα θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια. Απώτερος σκοπός του Ομίλου είναι η Ecoshift να αποτελέσει το “όχημα” για πολλές νέες λύσεις και καινοτομίες γύρω από τη μικροκινητικότητα, την αποθήκευση ενέργειας αλλά και την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η όλη επένδυση μέχρι σήμερα έχει καλυφθεί κατά 80% με κεφάλεια από το RRF (Ταμείο Ανάκαμψης) και κατά 20% με ίδια κεφάλαια του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, αν και το συνολικό ύψος της επένδυσης δεν έχει ανακοινωθεί. Στόχος είναι το NOOS να απευθυνθεί και στις διεθνείς αγορές, πέραν της ελληνικής, όπως και οι υπόλοιπες λύσεις της εταιρείας. Έχοντας πλέον λάβει την πολυπόθητη έγκριση τύπου, μετά από χρονοβόρες διαδικασίες, το NOOS μπορεί κάλλιστα να διατεθεί και εκτός Ελλάδας.
Περνώντας στο σκούτερ καθαυτό, έχει σχεδιαστεί 100% στην Ελλάδα, από Έλληνες, κάτι για το οποίο οι άνθρωποι πίσω από το εγχείρημα δηλώνουν υπερήφανοι. Βέβαια, πολλά από τα εξαρτήματά του κατασκευάζονται στο εξωτερικό και στην Ελλάδα ελέγχονται και συναρμολογούνται για το τελικό αποτέλεσμα, όμως η μελέτη και σχεδίαση γίνεται in-house και αυτό καθιστά το σκούτερ “ελληνικό” σε μεγάλο βαθμό. Αξίζει να αναφερθεί, για παράδειγμα, οτι ακόμα και ο ηλεκτροκινητήρας της Bosch στον πίσω τροχό δεν αποτελεί μονάδα που θα βρείτε στο εμπόριο, αλλά έγινε ειδική παραγγελία σε διάσταση για τροχό 14″ από την Ecoshift για το NOOS. Το σασί, η γεωμετρία του σκούτερ, η έδρασης της ανάρτησης και πολλά ακόμη σχεδιάστηκαν από το τμήμα της Ecoshift και τα prototypes πέρασαν απαιτητικές δοκιμές αντοχής σε πίστες της Ισπανίας και της Ελλάδας (Θανάσης Χούντρας) ώστε να διαπιστωθούν οι όποιες αδυναμίες που εν τέλει διορθώθηκαν για να φτάσουμε στην τελική εκδοχή του σκούτερ.
Το NOOS έρχεται αρχικά σε L3-e έκδοση (125cc), σε απλή και “cargo” μορφή (μονόσελο για δυνατότητα ενσωμάτωσης box). Έχει μέγιστη ταχύτητα 80 Km/h, μέγιστη ισχύ 5KW (3KW nominal), τροχούς 14″ και φέρει ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη μια ή δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 2,2 KW έκαστη. Με μια μπαταρία η αυτονομία αγγίζει τα 61 Km ενώ με δύο μπαταρίες, έως και τα 132 Km, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ κάθε μπαταρία ζυγίζει 12,5 Kg. Στα πλεονεκτήματα του NOOS βρίσκεται η μεγάλη οθόνη 8″ που παρέχει πολλές πληροφορίες στο σκούτερ αλλά και το connectivity που διαθέτει (4G LTE, GPRS, Wi-Fi), ώστε να επιτρέπει την εύκολη και απομακρυσμένη διαχείρισή του από τον χρήστη/κάτοχο ή τον διαχειριστή του στόλου οχημάτων όπου ανήκει.
Οι μπαταρίες αποτελούνται από στοιχεία της Samsung και επαναφορτίζονται έως το 80% σε περίπου 1,5 ώρα, ενώ αρχικά θα διατίθεται 500W φορτιστής με το όχημα και σε δεύτερη φάση, θα υπάρξει 1KW φορτιστής διαθέσιμος. Όσο για την εγγύηση, αυτή είναι 2 έτη για το όχημα και 4 έτη ή 40.000 Km για τις μπαταρίες.
Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές, οι οποίες είναι €5.642 για την έκδοση με τη διπλή σέλα και €5.617 για την cargo εκδοση (χωρίς το box). Αξίζει να αναφερθεί οτι σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Μιχάλη Οικονομάκη, το αρχικό πλάνο για το NOOS είναι να διατεθεί σε εταιρικούς στόλους και σύντομα θα υπάρξει δυνατότητα απευθείας διάθεσης και σε ιδιώτες. Θυμίζουμε οτι το σκούτερ βρίσκεται ήδη στη γκάμα οχημάτων leasing του instacar, ενώ σύμφωνα με τον κ.Οικονομάκη, ήδη υπάρχουν προπαραγγελίες για 80 οχήματα και η εταιρεία συμμετέχει σε διαγωνισμό για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών σκούτερ στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ο οποίος ολοκληρώνεται εντός των επόμενων ημερών. Τέλος, θα υπάρξει και L1-e έκδοση στο μέλλον, πιθανότατα προς το τέλος του 2025, για πιο ήπιες χρήσεις και με μικρότερο κόστος.
Είναι γεγονός οτι το NOOS μπαίνει σε μια άκρως δύσκολη, εμπορικά, κατηγορία, καθώς τα μερίδια ηλεκτρικών δικύκλων είναι φέτος χαμηλότερα ακόμα και από της διετίας 2023-2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΜΕ που δημοσιεύουμε σε μηνιαία βάση. Σε συνδυασμό με την τιμή του, το NOOS έχει αρκετούς ανταγωνιστές απέναντί του, αλλά θα βασιστεί στο after-sales support που θα παρέχει η εταιρεία, την ελληνική του “ταυτότητα” και την ποιότητα όπως και τα χαρακτηριστικά του. Εμείς ευχόμαστε, φυσικά, καλή αρχή και καλή επιτυχία!
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Δοκιμή κατανάλωσης: Ποια είναι η ιδανική ταχύτητα για ηλεκτρικό σκούτερ;