Η Smart εξετάζει το ενδεχόμενο μιας ηλεκτρικής έκδοσης του Smart Roadster, το οποίο παρήχθη από το 2003 έως το 2005. Οι πληροφορίες αυτές βασίζονται σε όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Smart Europe στα μέσα ενημέρωσης.
Ο Dirk Adelmann δήλωσε στο Autocar ότι η αναβίωση του μικρού Smart Roadster ως EV για τη διεύρυνση της γκάμας των μοντέλων της μάρκας είναι μια επιλογή. «Αν κάνουμε ένα Roadster, να είστε σίγουροι ότι θα είναι πολύ compact – σίγουρα διθέσιο», είπε.
Στην Ευρώπη, η Smart πωλεί σήμερα το ηλεκτρικό SUV #1 και το SUV coupe #3. Το μεγαλύτερο SUV με την ονομασία #5 αναμένεται να ακολουθήσει το επόμενο έτος. Η Smart εξακολουθεί να αναπτύσσει έναν ηλεκτρικό διάδοχο του αρχικού Smart, το Fortwo. Ωστόσο, λέει ότι θα πρέπει να μοιραστεί την πλατφόρμα με κάποιον άλλο κατασκευαστή για να μειώσει το κόστος στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Μόλις δημιουργηθεί αυτή η βασική γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, η μάρκα θα μπορούσε να αρχίσει «να μετατοπίζει την εστίαση σε πιο ενθουσιώδεις προτάσεις χαμηλού όγκου», γράφει το Autocar. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι με τέτοια μικρά οχήματα, οι τιμές και τα περιθώρια κέρδους είναι συνήθως τόσο χαμηλά που τα κέρδη (ή ακόμα και το σημείο εξισορρόπησης) είναι δυνατά μόνο με υψηλούς αριθμούς πωλήσεων – ένα πρόβλημα που η Smart αντιμετωπίζει ήδη με τον διάδοχο του Fortwo. Τα εξειδικευμένα μοντέλα για τους λάτρεις της οδήγησης είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν οικονομικά, ειδικά στην κατηγορία των μικρών και compact αυτοκινήτων.
Η Smart το γνωρίζει αυτό. Με διάρκεια παραγωγής μόλις τρία χρόνια, το Smart Roadster πρώτης γενιάς δεν ήταν μια εμπορική επιτυχία, αν και αντικειμενικά ήταν ένα καλό roadster. Οι υψηλές τιμές, οι ελάχιστες εκπτώσεις και ένας αδύναμος κινητήρας με μετάδοση που δεν ενέπνεε τους οδηγούς, οδήγησαν σε χαμηλή ζήτηση. Μέχρι το τέλος της παραγωγής στις αρχές Νοεμβρίου του 2005, είχαν κατασκευαστεί 43.000 μονάδες, εκ των οποίων περίπου 11.000 δεν είχαν ακόμη πωληθεί.
Το γεγονός ότι ο Adelmann είναι παρ’ όλα αυτά τόσο ανοιχτός στην ιδέα μιας νέας έκδοσης Roadster οφείλεται πιθανώς στην «πολύ συναισθηματική σχέση του με αυτό το όχημα», όπως λέει ο ίδιος – ένα Smart Roadster ήταν κάποτε το πρώτο του εταιρικό αυτοκίνητο.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrive