Η ταχεία φόρτιση και το range anxiety απασχολούν και τους μελλοντικούς κατόχους ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, όπως όλων των EVs σε γενικές γραμμές. Ωστόσο, η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες/σκούτερ εντός πόλης. Έχουν αυτονομία τουλάχιστον 70-80 Km στις περισσότερες περιπτώσεις ενώ ακόμα και για πολύ απαιτητική χρήση (π.χ. διανομές), οι αφαιρούμενες μπαταρίες δίνουν λύση (μια φορτίζει ενώ η άλλη χρησιμοποιείται).

Επιπλέον, η μικρή χωρητικότητα των μπαταριών μοτοσυκλετών εξασφαλίζει ταχύτερη φόρτιση σε σχέση με ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για παράδειγμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι η υποστήριξη ταχείας φόρτισης DC και, φυσικά, ο… φορτιστής! Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που οι μεγάλες μοτοσυκλέτες δεν είναι ακόμα αρκετά “ώριμες” για την αγορά. Ένα road trip με μοτοσυκλέτα, για παράδειγμα, δε μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτή τη στιγμή, χωρίς ταχεία φόρτιση.

Σύμφωνα με τον CTO της Energica, ενός Ιταλού κατασκευαστή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, η λύση είναι κοντά. Όπως δήλωσε στο visordown, τα μοντέλα της ήδη υποστηρίζουν DC ταχεία φόρτιση. Αυτή επιτρέπει την πλήρωση της μπαταρίας σε ποσοστό 80% μέσα σε 30′. Ωστόσο, η τεχνολογία “είναι ήδη υπαρκτή”, ώστε η φόρτιση μέχρι το 80-85% να γίνεται μέσα σε 15′, κάτι που αναμένουμε να δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια.

Για τους μοτοσυκλετιστές που διανύουν μεγάλες αποστάσεις, η στάση στο βενζινάδικο είναι συνώνυμη της στάσης για ξεκούραση και… τέντωμα. Έτσι, τα 15′ δεν είναι υπερβολικά πολλά σε μια τέτοια περίπτωση. Όσο για την αυτονομία των ηλεκτρικών μοτο, η Energica ήδη διαθέτει μοντέλα με μπαταρίες 21,5 kWh. Αποτέλεσμα, μια αυτονομία της τάξεως των 400 Km εντός πόλης και των 230Km σε μικτές συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, φυσικά, μειώνεται στα 180 Km, με λογικές ταχύτητες. Άρα περί τα 160 Km μέχρι το 10% της μπαταρίας.

Πως σας φαίνεται μια στάση 15′ για επαναφόρτιση κάθε 160 Km;

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Segway Apex H2, υβριδική “street” με υδρογόνο και ηλεκτρισμό!

Πηγή: Electrek

Προηγούμενο άρθροHusqvarna Vektorr, νέο ηλεκτρικό “50άρι”!
Επόμενο άρθροΈρχεται το νέο Dualtron Mini με dual brake σύστημα (+ upgrade kit για τα παλιά Mini)
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.