Κοσμογονικές αλλαγές φαίνεται πως έρχονται στην Αθήνα χάρη (και) στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημοτική αρχή της πόλης ζητά από την κυβέρνηση να εγκρίνει αποκλεισμό των οχημάτων σε 8 μεγάλους και μικρότερους δρόμους, ολόκληρη την Πλάκα και το Εμπορικό Τρίγωνο ενώ προτείνει την επέκταση των πεζοδρομίων στην Πανεπιστημίου και την κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος όπου οι λωρίδες κυκλοφορίας θα μείνουν οι μισές. Η πρόταση θα συζητηθεί σε έκτακτη συνεδρίασή του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας αύριο Δευτέρα 11/5. Τα μέτρα μπορούν να εφαρμοσθούν άμεσα με πρόχειρα μέσα όπως ζαρντινιέρες, παγκάκια, καλαθάκια και άλλα από εκείνα που χρησιμοποιούνται όταν κλείνουν δρόμοι προσωρινά.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, εκ των πραγμάτων συμβάλλουν στη μείωση των ταχυτήτων και κατ’ επέκταση στη μείωση των ατυχημάτων, μέτρο που εναρμονίζεται με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Επιπλέον, η εμπειρία του τελευταίου διαστήματος απέδειξε ότι η μειωμένη κυκλοφορία στους δρόμους επέτρεψε την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου με τρόπους που δεν είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα (βάδιση, ποδήλατα)», επισημαίνει η εισήγηση του Δημάρχου, κ.Μπακογιάννη. Ετσι, προτείνει μέτρα σε τρεις άξονες: Επέκταση πεζοδρομίων, Οδούς και περιοχές ελεύθερες από ΙΧ, Προώθηση Μεσων Μαζικής Μεταφοράς-Ποδηλάτων (νέες λεωφορειολωρίδες-ποδηλατόδρομοι). 

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Οδός Πανεπιστημίου

Από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Πατησίων, θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς και ποδηλάτες, πλάτους 3 λωρίδων κυκλοφορίας (9 μέτρα επιπλέον πλάτος πεζοδρομίου) σε όλο το μήκος της οδού Πανεπιστημίου. Στη νέα κατάσταση θα παραμείνουν 2 λωρίδες ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία αποκλειστική λωρίδα για τα λεωφορεία (λεωφορειολωρίδα μήκους 1.050 μέτρων παράλληλης ροής που θα εξυπηρετεί 26 γραμμές). Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής που υπήρχε έως σήμερα καταργείται και οι γραμμές που εξυπηρετούσε μεταφέρονται σε νέα λεωφορειολωρίδα στην οδό Ακαδημίας. Σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρομίου, θα δημιουργηθεί ειδική ζώνη κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων για ποδήλατα.

Οδοί χωρίς ΙΧ

  1.  Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.
  2.  Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.
  3.  Οδός Αθηνάς στο σύνολό της, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.
  4. Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.
  5. Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.
  6. Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.
  7. Οδός Ρήγα Φεραίου (μεταξύ Βιβλιοθήκης και Πανεπιστημίου Αθηνών) στο σύνολό της από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 110μ.
  8.  Οδός Σίνα στο τμήμα από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ.. Παραμένει λεωφορειόδρομος, αλλά αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις νέες διαδρομές των λεωφορειακών γραμμών.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο πρωτότυπο άρθρο, το συμπέρασμα είναι, πάντως, πως ίσως έρχονται καλύτερες συνθήκες για τους πεζούς και τους αναβάτες πατινιών και ποδηλάτων, με απώτερο σκοπό την ενθάρρυνση της ατομικής μετακίνησης χωρίς ΙΧ και τη δημιουργία ενός πιο “ανθρώπινου” κέντρου της Αθήνας.

Ωστόσο, μένει να φανεί πως θα επηρεαστούν συγκεκριμένες περιοχές της πόλης από τις αλλαγές αυτές, αν όντως συμβούν, όπως η περιοχή πέριξ της οδού Αθηνάς και η Ακαδημίας που ήδη αντιμετωπίζει κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο άρθροReview: Δοκιμάζουμε την Xiaomi Air Pump!
Επόμενο άρθροΠλάνο 2 δις λιρών στο Ην.Βασίλειο για ποδηλατόδρομους και πατίνια
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.