Σε παλαιότερο άρθρο μας, είχαμε αναφερθεί στο concept των αυτόνομων ηλεκτρικών πατινιών. Δεν είναι… επιστημονική φαντασία αφού ήδη υπάρχουν και έχουν δοκιμαστεί πιλοτικά σε πολλές περιπτώσεις, οπότε γιατί να μην δούμε και αυτόνομα ηλεκτρικά ποδήλατα; Αυτό αναρωτήθηκαν και ερευνητές του MIT, δημοσιεύοντας τα συμπεράσματά τους από ένα σχετικό project.

Το MIT Autonomous Bicycle είναι ένα project με διάρκεια ετών και εξετάζει το αν και πως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα αυτόνομα e-bikes στις πόλεις. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τυπικό ηλεκτρικό ποδήλατο αλλά ο πίσω τροχός του είναι “διπλός”. Όταν το ποδήλατα χρησιμοποιείται από έναν αναβάτη, οι δύο οπίσθιοι τροχοί είναι ενωμένοι σε έναν και έχουμε απλώς λίγο μεγαλύτερες τριβές και απώλειες ισχύος απ’ότι συνήθως.

Η αυτόνομη λειτουργία, όμως, έρχεται οταν το ποδήλατο δεν χρησιμοποιείται από κάποιον. Μέσω του app, ο χρήστης θα μπορεί να “καλέσει” το e-bike στην τοποθεσία του. Τότε, οι πίσω τροχοί “ανοίγουν” και το ποδήλατο μετατρέπεται για λίγο σε ηλεκτρικό τρίκυκλο. Το οποίο, βέβαια, μπορεί να κινηθεί αλλά και να στρίψει μόνο του μέσα στην πόλη. Με τον ίδιο τρόπο θα μπορεί να μεταβεί στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης ή/και κλειδώματος, χωρίς φυσική, ανθρώπινη παρέμβαση.

Ένα άλλο πρόβλημα που θα έλυναν τα αυτόνομα οχήματα μικροκινητικότητας, θα ήταν αυτό της διαθεσιμότητας. Σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε ενοικιαζόμενα πατίνια ή ποδήλατα να “συνωστίζονται” σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος. Αντιθέτως, άλλες περιοχές της πόλης μένουν χωρίς διαθεσιμότητα, αποθαρρύνοντας τους χρήστες. Ένα αυτόνομο e-bike θα μπορούσε να μεταβεί “μόνο του” σε μια περιοχή που υπάρχει χαμηλή διαθεσιμότητα. Επίσης, καθώς θα ωθεί μόνο τη δική του μάζα, η κατανάλωση ενέργειας κατά την αυτόνομη κίνηση θα είναι μικρή.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο οτι ένας αυτόνομος στόλος με αυτόνομα ηλεκτρικά ποδήλατα μπορεί να είναι έως και 3,5 φορές μικρότερος από έναν αντίστοιχο στόλο e-bikes σε σταθμούς και 8 φορές μικρότερος από έναν dockless στόλο. Αυτό διότι απαιτούνται πολύ λιγότερα οχήματα για να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες των χρηστών.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

To νέο Segway-Ninebot Air T15 e-scooter είναι το πρώτο “αυτόνομο” πατίνι!

Πηγή: TNW

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.