Όπως όλα τα τροχοφόρα μέσα, έτσι και τα e-scooters, εγκυμονούν κινδύνους κατά τη χρήση τους, είτε από τα υπόλοιπα οχήματα, είτε απο κακοτεχνίες του δρόμου, είτε από λανθασμένους χειρισμούς του ίδιου του αναβάτη. Λίγο “φως” στις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων και τους κοινούς τραυματισμούς με ηλεκτρικά πατίνια ρίχνει η έρευνα της McGee, Lerer and Associates που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Καθώς τα ενοικιαζόμενα (dockless) e-scooters αποτελούν ένα σημαντικό τμήμα του traffic με πατίνια στις πόλεις, δεδομένα έχουν αντληθεί και από αυτή την κατηγορία αναβατών, σε πολλές περιπτώσεις τουριστών που κάνουν κακή χρήση και χωρίς να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας αλλά και μη τηρώντας τον τοπικό ΚΟΚ.

Αιτίες ατυχημάτων

Ωστόσο, πέραν αυτών, τα ενοικιαζόμενα e-scooters συχνά “υποφέρουν” από ελλιπή συντήρηση και βίαιη χρήση, με αποτέλεσμα την κακή λειτουργία των φρένων τους, την καταπόνηση δομικών μερών τους (π.χ. κολώνα τιμονιού) με αποτέλεσμα τη θραύση τους, ενώ και η απότομη επιβράδυνσή τους (για λόγους geofencing ή μη εγκεκριμένης χρήσης/ξεκλειδώματος) μπορεί να προκαλέσει την πτώση του αναβάτη.

Ακόμα και περιπτώσεις… σαμποτάζ έχουν αναφερθεί, με κυριότερο παράδειγμα αυτό ενός άντρα στη Florida των ΗΠΑ που βρέθηκε να έχει κόψει τις ντίζες φρένων από εκατοντάδες dockless e-scooters.

Ωστόσο, μια από τις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων είναι οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, οι οποίες σε συνδυασμό με την απροσεξία και την απειρία των αναβατών, οδηγούν σε επίπονες πτώσεις.

Κακή χρήση

Επιπλέον, η κακή χρήση από τους ίδιους τους αναβάτες, οι οποίοι συχνά επιχειρούν να οδηγήσουν κρατώντας το τιμόνι με το ένα χέρι, ή… χωρίς χέρια, ενώ σε άλλες περιπτώσεις επιχειρούν άλματα ή κατάβαση μιας σκάλας/ψηλού πεζοδρομίου, ταυτόχρονα αδιαφορώντας για τον ΚΟΚ της χώρας στην οποία βρίσκονται, είναι ψηλά στην κατάταξη με τις αιτίες ατυχημάτων. Συχνά βλέπουμε 2 άτομα να επιβαίνουν σε e-scooter, κάτι για το οποίο δεν έχει σχεδιαστεί, ενώ πολλοί χρήστες, κυρίως μικρότερης ηλικίας προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν ενοικιαζόμενα e-scooters χωρίς να τα ξεκλειδώσουν μέσω της εφαρμογής, με αποτέλεσμα αυτά να σταματούν απότομα και να μην είναι εύκολα διαχειρίσιμα εν κινήσει.

Σίγουρα, σε όλα τα παραπάνω δε βοηθά και η μικρή διάμετρος των τροχών των e-scooters, που τα καθιστά πιο “ευάλωτα” σε λακούβες, κακοτεχνίες και ψηλά εμπόδια. Με τροχούς 6″ η ανάβαση σε μη ομαλό δρόμο είναι επικίνδυνη, ενώ μια “αποδεκτή” διάμετρος είναι αυτή των 8-8,5″, με ιδανικές τις 10″.

Κοινοί τραυματισμοί και στατιστικά

Το αποτέλεσμα είναι να μετράμε πολλά ατυχήματα με πατίνια και σε συνδυασμό με τη μη χρήση κράνους και προστατευτικού εξοπλισμού, πολλούς τραυματισμούς αναβατών. Εξ’αιτίας της κατασκευής ενός e-scooter, υπάρχουν πολλές πιθανότητες ο αναβάτης να πέσει με το κεφάλι προς το έδαφος, χρησιμοποιώντας τα χέρια του για προστασία. Έτσι, κοινοί τραυματισμοί καταγράφονται στο κεφάλι, τα δόντια και τις γνάθους των χρηστών, ενώ τα άκρα τους είναι επίσης σε κίνδυνο (χέρια, πόδια).

Η μείωση της ταχύτητας των ενοικιαζόμενων e-scooters στα 20 Km/h σε αρκετές χώρες περιορίζει τον κίνδυνο ατυχήματος και τραυματισμού, ενώ στατιστικά καταγράφονται περισσότερα ατυχήματα με e-scooters απ’ότι με κοινά ποδήλατα. Τα 40-44% των τραυματισμών αφορούν το κεφάλι του χρήστη, ενώ το 30% αφορά κατάγματα σε διάφορα μέρη του σώματός του. Δυστυχώς μόλις το 4% των χρηστών φορούν κράνος ενώ σχεδόν το 11% των χρηστών είναι ανήλικοι (κάτω των 18 ετών).

Πηγή εικόνας: sifted.eu

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.