Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ζωντανά την αποκάλυψη των αποτελεσμάτων έρευνας της Shell Recharge για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Το EV Drive Survey 2023 διεξήχθη τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, σε δείγμα 24.771 οδηγών BEV και PHEV μοντέλων σε UK, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και Βέλγιο. Ας δούμε αναλυτικά τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας για την ηλεκτροκίνηση.

Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι σχετικά νέοι κάτοχοι EV. Μόλις το 30% τους έχει EV από το 2021 και πριν, ενώ 7 στους 10 το απέκτησαν την τελευταία διετία. Ωστόσο, άξιο αναφοράς είναι το οτι 87% των ερωτηθέντων το απέκτησαν ως καινούριο, ενώ οι υπόλοιποι ως μεταχειρισμένο. Το αντίστοιχο ποσοστό για όλα τα επιβατικά στην Ευρώπη είναι μόλις 27%. Μόλις το 2% δήλωσε οτι το επόμενο όχημά του θα είναι βενζικοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, έτσι, οι κάτοχοι EVs δεν “κοιτούν πίσω” έπειτα από τη μετάβασή τους.

Όσον αφορά τους κύριους λόγους αγοράς EV, στην κορυφή το 2023 βρίσκουμε την βελτιωμένη αυτονομία τους και στη 2η θέση την ύπαρξη περισσότερων κοινόχρηστων φορτιστών. Τα οφέλη και οι επιδοτήσεις είναι μόλις στην 6η θέση, αν και προφανώς μιλάμε για ανεπτυγμένες αγορές με μεγάλη αγοραστική δυνατότητα των χρηστών.

Μεγάλη βελτίωση σημειώθηκε στον τομέα του “range anxiety” και του “charging anxiety”, σε σχέση με το 2022. Το 47% των ερωτηθέντων δήλωσε οτι δεν χρειάζεται να φορτίζει το EV του καθημερινά (από 21% το 2022). Μόλις το 23% δήλωσε οτι συνδέει στην “πρίζα” το EV του μόλις φτάσει σπίτι (από 28% το 2022).

Ωστόσο, το μεγάλο “αγκάθι” παραμένει η χρήση των υποδομών φόρτισης και εδώ δεν διακρίνεται μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το περασμένο έτος. Το 43% των ερωτηθέντων έχει τουλάχιστον 3 διαφορετικές κάρτες για ενεργοποίηση φορτιστών στην καθημερινότητά του και τα ποσοστά παραμένουν σχεδόν σταθερά σε σχέση με το 2022. Επίσης, σχεδόν 7 στους 10 έχουν πάνω από μια κάρτα.

Η κατοχή πολλών διαφορετικών καρτών δείχνει να ελκύει τους χρήστες κατά κύριο λόγο χάρη στη μείωση του κόστους. Πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε οτι “προτιμά” κάποια κάρτα γιατί του προσφέρει χαμηλότερο κόστος φόρτισης σε συγκεκριμένα σημεία φόρτισης, ενώ πάνω από το 30% την προτιμά γιατί του προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερα σημεία.

Δυστυχώς, η ανάγκη ύπαρξης και χρήσης πολλών mobile apps από τους κατόχους EVs είναι ένα πρόβλημα που παραμένει και το 2023. Πάνω από τους μισούς (56%) έχουν τουλάχιστον 3 apps στο κινητό/tablet τους για σκοπούς οδήγησης και επαναφόρτισης EVs, με το 13% των χρηστών να έχουν από 6 apps και άνω! Τα ποσοστά δείχνουν ελάχιστη βελτίωση αυτής της τάσης. Βέβαια, ο κύριος λόγος ύπαρξης των apps είναι η εύρεση κοινόχρηστου σημείου φόρτισης, σε ποσοστό άνω του 80%, ενώ η χρήση του φορτιστή μέσω app είναι μια ανάγκη που καλύπτεται σε ποσοστό 70%. Αν, λοιπόν, η εύρεση φορτισή γίνει απλούστερη (ενσωματωθεί στο infotainment ή απλώς δεν χρειάζεται λόγω της ευρείας διαθεσιμότητας), τότε ο αριθμός των apps μπορεί να μειωθεί αισθητά.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, οτι οι επαγγελματίες οδηγοί απολαμβάνουν περισσότερα “προνόμια” από τους εργοδότες τους σε σχέση με τους υπόλοιπους κατόχους EV. Το 50% διαθέτει κάρτα φόρτισης που παρέχεται από τον εργοδότη, το 45% φορτίζει δωρεάν στην εργασία του και το 36% αποζημιώνεται για την οικιακή φόρτισή του από τον εργοδότη. Τα ποσοστά για τους υπόλοιπους οδηγούς είναι σημαντικά χαμηλότερα.

Στον τομέα της βιωσιμότητας και της ενέργειας, το 46% των ερωτηθέντων διέθεταν εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο σπίτι τους (ασχέτως ισχύος και χρήσης). Στην κορυφή βρέθηκαν οι Ολλανδοί με 71% ενώ στην τελευταία θέση οι Γάλλοι με 19%. Επιπλέον, το 56% δήλωσαν οτι από τότε που πήραν EV έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της οικιακής τους κατανάλωσης ενέργειας, ενώ το 79% δήλωσε οτι θα ήθελε ειδικό τιμολόγιο οικιακής φόρτισης EV, αν αυτό του προσέφερε μικρότερη χρέωση. Τέλος, σταθερά υψηλά τα ποσοστά των κατόχων που δήλωσαν διατεθειμένοι να καθυστερήσουν την επαναφόρτιση στο σπίτι ή να φορτίσουν με μικρότερη ισχύ για να μην “κουράσουν” το δίκτυο, αλλά μόλις το 37% δήλωσε έτοιμο να πληρώσει περισσότερα για “έξυπνο”, connected wallbox στο σπίτι (από 40% το 2022).

Οι επιχειρηματίες θα ενδιαφέρονται να μάθουν οτι το 49% των ερωτηθέντων επιλέγει τα καταστήματα και σημεία ενδιαφέροντος που επισκέπεται με βάση το αν έχουν φορτιστή ή όχι. Στην Ιταλία, που θυμίζει αρκετά την Ελλάδα σε ορισμένες συνήθειες, το ποσοστό αυτό ήταν 62%. Το 57% όλων των ερωτηθέντων δήλωσε οτι θα επισκεπτόταν συχνότερα κάποιον προορισμό αν είχε φορτιστή.

Ολοκληρώνουμε με ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στατιστικό που αφορά το “είδος” φόρτισης, αφού μόνο το 56% δήλωσε οτι έχει οικιακό wallbox. Το 15% επαναφορτίζει μέσω απλής παροχής (σούκο ή άλλη), το 16% σε κοινόχρηστους φορτιστές, ενώ μόλις το 7% δήλωσε οτι δεν έχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι.

Τα συμπεράσματα δεν διαφέρουν ιδιαίτερα σε σχέση με το 2022, αλλά είναι σαφές ότι είμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο της καμπύλης υιοθέτησης των EVs. Εδώ πρέπει να δράσουν άμεσα οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες, αλλά και οι πάροχοι φόρτισης, ώστε η εμπειρία φόρτισης να γίνει ευκολότερη και απλούστερη, να μειωθεί η ανάγκη για πολλαπλά apps και κάρτες φόρτισης ενώ εξαιρετικά σημαντική είναι και η επάρκεια των δικτύων ηλεκτροδότησης, ώστε να υποστηρίξουν την ανάγκη σε ενέργεια που διαρκώς αυξάνεται. ηλεκτροκίνηση

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Έρευνα: Το κόστος της αυτοκίνησης προβληματίζει τους οδηγούς

Πηγή: Shell Recharge

ηλεκτροκίνηση ηλεκτροκίνηση ηλεκτροκίνηση ηλεκτροκίνηση ηλεκτροκίνηση  ηλεκτροκίνηση 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.