Με το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα να επεκτείνεται με αργό ρυθμό (και τους ταχυφορτιστές να αποτελούν ισχνή μειοψηφία), ελλοχεύει ο κίνδυνος δημιουργίας μιας Ευρώπης “δύο ταχυτήτων” όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Τα 7/10 των φορτιστών EVs στην Ευρώπη είναι συγκεντρωμένα σε μόλις 3 χώρες, αυτή τη στιγμή. Η ACEA, εκπρόσωπος των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, προειδοποιεί πως τα φτωχότερα κράτη με μικρό δίκτυο φόρτισης κινδυνεύουν να “χάσουν το τραίνο” της ηλεκτροκίνησης μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της, μόνο η Ολλανδία κατέχει το 30% των φορτιστών της Ευρώπης (66.665)! Γαλλία και Γερμανία έχουν περίπου από 45.000 φορτιστές έκαστη, ήτοι ένα 40% επιπλέον. Συνδυαστικά, οι τρεις χώρες έχουν το 70% των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, πανευρωπαϊκά.

Στο άλλο άκρο βρίσκουμε χώρες όπως η Ρουμανία με 493 φορτιστές και η Λιθουανία με μόλις 174. Φυσικά, οι χώρες του Νότου και της κεντρικής-ανατολικής Ευρώπης είναι αυτές που “μένουν πίσω” όσον αφορά τα δίκτυα φόρτισης. Χάριν σύγκρισης, η Ελλάδα έχει 275 σημεία φόρτισης. Ωστόσο, καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός των σημείων και σύμφωνα με τον interactive χάρτη του Plugshare, στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 450 σημεία φόρτισης σήμερα.

Πόσους φορτιστές χρειαζόμαστε;

Οι ευρωπαϊοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν απεγνωσμένα να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων τους. Έτσι, επενδύουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη και παραγωγή EVs, ενώ ήδη μειώνουν την παραγωγή μοντέλων βενζίνης και diesel. Για να επιτευχθούν οι στόχοι τους (και να είναι βιώσιμες οι μεταφορές), όμως, η Ευρώπη θα χρειαστεί περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Αυτή τη στιγμή διαθέτει μόλις 225.000.

Η ACEA, λοιπόν, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και καλεί τα κράτη-μέλη να επεκτείνουν ταχύτερα τα δίκτυα φόρτισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της, τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είχαν μερίδιο 10% το 2020. Η Γερμανία βρέθηκε στην 1η θέση με 194.000 πωλήσεις ηλεκτρικών. Ακολούθησε η Γαλλία με 111.000 και η Ολλανδία με 73.000. Στο Ην.Βασίλειο, που πλέον δεν ανήκει στην Ε.Ε., σημειώθηκαν 108.000 πωλήσεις. Στην Ελλάδα το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 2,64% του συνόλου, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. Ακόμα 2.381 EVs έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας μέσα στο 2021, μέχρι στιγμής.

Αναλογικά, λοιπόν, έχουμε περίπου 1 φορτιστή για κάθε 21 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (1 για κάθε 12 με βάση τον χάρτη του Plugshare). Η Ολλανδία, στο άλλο άκρο, έχει 1 φορτιστή για κάθε 3 EVs περίπου. Βέβαια, αν υπολογίζουμε μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs) που “εξαρτώνται” αποκλειστικές από τους φορτιστές, οι αναλογίες είναι σαφώς καλύτερες. Το χάσμα, όμως, παραμένει μεγάλο, όπως και ο κίνδυνος της διεύρυνσής του.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πωλήσεις EVs στην Ελλάδα – Μάιος 2021

Πηγή: ACEA

Προηγούμενο άρθροΗ Ινδία πλημμυρίζει την Ευρώπη με ηλεκτρικά ποδήλατα
Επόμενο άρθροΕξελέγη εκτελεστική επιτροπή του δικτύου CIVINET για την βιώσιμη κινητικότητα
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.