Όσοι ασχολούνται έστω και επιφανειακά με το χώρο των ιστορικών αυτοκινήτων, γνωρίζουν πως οποιαδήποτε μετατροπή, ιδίως η αλλαγή κινητήρα με άλλου τύπου, είναι… απαγορευτική, καθώς αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά γνησιότητας του οχήματος. Στην Ελλάδα, βέβαια, έχουν δει πολλά τα μάτια μας… αλλά αυτό είναι θέμα για κάποιο μελλοντικό άρθρο.

Μια τάση που ενισχύεται ταχύτατα το τελευταίο διάστημα, ειδικά στο εξωτερικό, είναι η τοποθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων σε παλιά αυτοκίνητα. Η λύση αυτή είναι λογική, σε ένα βαθμό, καθώς η εύρεση του εργοστασιακού κινητήρα σε καλή κατάσταση είναι σχεδόν αδύνατη και οι ανακατασκευές κοστίζουν αρκετά, ενώ και οι εξειδικευμένοι -στα παλιά αυτοκίνητα- μηχανικοί διαρκώς μειώνονται… Οι λάτρεις των ιστορικών συχνά διαφωνούν με την πρακτική αυτή, όπως και το αρμόδιο όργανο, η FIVA, όμως… περί ορέξεως!

Ένα ωραίο παράδειγμα είναι αυτή η Ford Cortina Mk1 (1962-1966) που πλέον διαθέτει ηλεκτροκινήτηρα από… Tesla Model X, το οποίο αγοράστηκε για ανταλλακτικά και έγινε “δότης” για τη λατρεμένη “πισωκούνα” της Ford.

Ο ιδιοκτήτης της Cortina, Tim Harisson, ονειρευόταν εδώ και καιρό ένα ηλεκτρικό Tesla, ωστόσο, η οικονομική του δυνατότητα δε το επέτρεπε. Έτσι, αποφάσισε να μετατρέψει ένα παλιό όχημα σε ηλεκτρικό, με σαφώς μικρότερο κόστος!

New age Cortina!

Πλέον απολαμβάνει 259 ηλεκτρικούς ίππους στους πίσω τροχούς με δεκάδες φορές περισσότερη ροπή σε σχέση με τον εργοστασιακό κινητήρα των 1.500cc, ενώ έχει προσθέσει και αρκετά άλλα “καλούδια” της σύγχρονης εποχής στο αυτοκίνητο, όπως κλιματισμό, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (regenerative breaking) και δυνατότητα φόρτισης μέσω DC φορτιστών!

Κατάφερε να χωρέσει στο εμπρός μέρος τις μπαταρίες των 28KWh του Model X στην Cortina και η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 180Km, χωρίς το όχημα να γίνει υπερβολικά βαρύ και διατηρώντας χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το τελικό βάρος ανήλθε στα 1000Kg, μόλις 100Kg περισσότερα από της εργοστασιακής Cortina και η κατανομή βάρους είναι 50-50!

Η μετατροπή σε δυνατότητα φόρτισης μέσω DC πηγών έγινε ώστε ο Harisson να μπορεί να χρησιμοποιεί το όχημα σαν daily driver και να πηγαίνει στη δουλειά του με αυτό, αλλά και οπουδήποτε αλλού θέλει, χωρίς να αγχώνεται για την εύρεση κατάλληλου φορτιστή. Έτσι, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 20kW, πλήρως μέσα σε σχεδόν 60′.

Η υποδοχή για AC φορτιστή βρίσκεται πίσω από την εργοστασιακή τάπα του ρεζερβουάρ ενώ η υποδοχή για DC βρίσκεται… στην απόληξη της εξάτμισης!

Η διαδικασία που ακολούθησε ο Harisson είναι δελεαστική για πολλούς λάτρεις ιστορικών που δυσκολεύονται να τα αναπαλαιώσουν, όσον αφορά τα μηχανικά τους μέρη, ή δεν μπορούν πια να… αντέξουν τις ιδιοτροπίες των παλαιών κινητήρων με την αυξημένη κατανάλωση, τη μειωμένη αξιοπιστία, την ευαισθησία στην αλλαγή κλίματος, τα αυξημένα έξοδα συντήρησης κ.λπ. Γι’αυτό δημιούργησε το Charged Garage, στο οποίο αναλαμβάνει τέτοιου είδους μετατροπές, για όποιον ενδιαφέρεται στην Αυστραλία.

Πηγή: TheDriven

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.