Η υπερ-ταχεία φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων είναι το ένα από τα δύο “κλειδιά” της ευρείας αποδοχής τους από το κοινό. Το έτερο είναι η επέκταση του δικτύου ταχυφορτιστών, αν και τα “κλειδιά” αυτά είναι αλληλοεξαρτώμενα, σε ένα βαθμό. Όσον αφορά την ταχύτητα φόρτισης, πάντως, τα πιο εξελιγμένα μοντέλα αυτή τη στιγμή επιτυγχάνουν μια τυπική φόρτιση (20-80%) μέσα σε περίπου 15′, χρόνος αρκετά ικανοποιητικός. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, και η κινέζικη GAC Aion δείχνει να τα “κυνηγά”!

Η εταιρεία παρουσίασε πριν λίγες μέρες ένα demo της νέας τεχνολογίας φόρτισής της. Το επερχόμενο Aion V SUV μάλλον θα υποστηρίζει αυτή την ταχεία φόρτιση, με μπαταρία που θα βασίζεται στο γραφένιο. Η αυτονομία του θα αγγίζει τα 1.000 Km, σύμφωνα με την GAC αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακή θα είναι η ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας.

Πολύ καλή για να είναι αληθινή;

Οι μπαταρίες γραφένιου είναι ακόμα “μακριά” από το παραχθούν μαζικά, σύμφωνα με τους αναλυτές. Για να πείσει τους δύσπιστους, η GAC έκανε μια επίδειξη της μπαταρίας της και της ταχείας φόρτισης, στις 27 Ιουλίου. Σε αυτήν είδαμε δύο εκδοχές φόρτισης, την 3C και την 6C. Η πρώτη επιτρέπει το 0-80% σε 16′ και το 30-80% σε 10′. Εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχει λύση. Η 6C φόρτιση επιτρέπει το 0-80% σε 8′ και το 30-80% σε μόλις 5′! .

Κατά τη διάρκεια της επίδειξης η οθόνη του φορτιστή έδειξε peak ισχύ 381 kW, με την μπαταρία στο 80%. Η τάση φόρτισης άγγιξε τα 855,6V και η ένταση του ρεύματος τα 562,8A. Να σημειωθεί πως λίγα είναι τα EVs που υποστηρίζουν 800V φόρτιση αυτή τη στιγμή, όπως τα Hyundai Ioniq 5 και Porsche Taycan. Ωστόσο, η ισχύς των ταχυφορτιστών δεν ξεπερνούν τα 350kW.

Επιπλέον, η GAC Aion υποστηρίζει πως ακόμα και με επανειλλημένη φόρτιση 6C, σε θερμοκρασίες δωματίου, η μπαταρία της θα αντέξει για 1.000.000 Km! 

Πολύ καλό για να είναι αληθινό; Ίσως, αλλά οι Κινέζοι προοδεύουν γοργά και δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά από τους Ευρωπαίους και Αμερικάνους ανταγωνιστές τους. Το Aion V αναμένεται το Σεπτέμβριο. Η 3C έκδοση θα έχει αυτονομία 500 Km και η 6C, 1000 Km. Οπότε, σε λίγους μήνες θα ξέρουμε αν όλα τα παραπάνω είναι αληθινά…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η ταχεία φόρτιση καταστρέφει τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πηγή: Electrek

Προηγούμενο άρθροΗ Wheel&Water φέρνει τα Αυστριακά ηλεκτρικά σκούτερ Horwin!
Επόμενο άρθροΠροσφορά $4,6 δις της Qualcomm για την Veoneer
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.