Ανησυχώντας για το οτι τα ασφάλιστρα των EVs θα συνεχίσουν να αυξάνονται, οι ασφαλιστικές εταιρείες και άλλοι εμπειρογνώμονες ζητούν από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων περισσότερα δεδομένα σχετικά με τις μπαταρίες, κάτι που θα μπορούσε να κάνει τις επισκευές ασφαλέστερες και ευκολότερες.
Σύμφωνα με το Reuters, το πρόβλημα στην παρούσα φάση είναι οτι πολλές ασφαλιστικές “ξεγράφουν” ένα τρακαρισμένο EV, αν έχουν και την παραμικρή αμφιβολία για το αν έχει επηρεαστεί η μπαταρία του. Επισκευές και αντικαταστάσεις δεν εγκρίνονται, οπότε το όχημα βγαίνει “ολική”, με απλά λόγια.
Εάν ο ασφαλιστής αγνοήσει ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την μπαταρία μετά από ατύχημα, θα επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο σε πιθανή επικίνδυνη κατάσταση. Έτσι, σε μελλοντικό συμβάν, η κατάληξη ίσως είναι άσχημη.
Τι λένε οι κατασκευαστές
Πολλοί κατασκευαστές EV σημειώνουν ότι οι μπαταρίες μπορούν να επισκευαστούν σε ορισμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, οι ασφαλιστικές εταιρείες απλά δεν έχουν αρκετά δεδομένα για να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις τους.
Το Reuters αναφέρει ότι η Ford έχει απλοποιήσει τη διαδικασία επισκευής μπαταριών EV. Κάθε module μπορεί να επισκευαστεί ξεχωριστά από τα υπόλοιπα, γεγονός που μειώνει το κόστος. Η “βάση” της μπαταρίας μπορεί επίσης να αντικατασταθεί εάν έχει καταστραφεί εξωτερικά.
Η GM και η Nissan λένε επίσης ότι οι μπαταρίες EV τους μπορούν να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν σε επίπεδο module, κάτι που είναι πιο οικονομικό από την αντικατάσταση ολόκληρης της μπαταρίας. Η GM επιτρέπει σε τρίτους να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα της μπαταρίας της, ώστε οι ασφαλιστές να μπορούν ενδεχομένως να λάβουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Ωστόσο, εκπρόσωπος της Nissan δεν δήλωσε κάτι αντίστοιχο, περιοριζόμενος στο να πει οτι τα επίσημα επισκευαστικά κέντρα της εταιρείας έχουν την εκπαίδευση και τα εργαλεία που απαιτούνται για τη σωστή επισκευή της μπαταρίας.
Από πλευράς της, η Tesla επιλέγει συνήθως να αντικαταστήσει ολόκληρη τη μπαταρία ή ακόμα και όλο το όχημα, αν οι μπαταρίες υποστούν ζημιά σε ατύχημα. Η Tesla δεν αντικαθιστά εξαρτήματα ή στοιχεία μπαταριών και δεν επισκευάζει modules. Προσφέρει μόνο αντικατάσταση μπαταρίας.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Όμιλος Stellantis δεν επιτρέπει την επισκευή των μπαταριών EV μετά από ένα ατύχημα που προκαλεί την ανάπτυξη των αερόσακων. Επίσης, δεν καθιστά τα εσωτερικά δεδομένα για τις μπαταρίες της διαθέσιμα σε τρίτους.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: InsideEVs