Το Ninebot Max e-scooter είναι, ίσως, το πιο “hot” topic των ημερών καθώς πολλοί το περιμένουν πως και πως, με τις παραδόσεις για όσους το είχαν προπαραγγείλει μέσω Indiegogo να έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες. Μέχρι, όμως, να το έχουμε στα χέρια μας για αναλυτικό review (κάτι που θα γίνει σύντομα!), δείτε τις εντυπώσεις μας από το νέο μοντέλο της Ninebot, όπως το είδαμε στο περίπτερό της στην έκθεση τεχνολογίας IFA 2019.
Η εταιρεία έχει ήδη παρουσία σε αρκετές χώρες του κόσμου, όπως και στην Ευρώπη, ενώ ετοιμάζει δύο μεγάλα, νέα εργοστάσια στην Κίνα με σκοπό να μπορεί να παράξει έως και 10.000.000 ηλεκτροκίνητα τη χρονιά, όταν οι μονάδες μπουν σε λειτουργία. Φυσικά, πέρα από τα e-scooters που παράγει για τους τελικούς καταναλωτές, η Ninebot προμηθεύει και εταιρείες ενοικίασης ανά τον κόσμο, οι οποίες, όμως, έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους λόγο του υψηλού κόστους συντήρησης, ανανέωσης και φόρτισης του στόλου τους.
Έτσι, η Ninebot παρουσίασε το Max (το οποίο να σημειωθεί πως ήταν και crowdfunded για αρκετό καιρό), το οποίο θυμίζει αρκετά σε κατασκευή και σχεδίαση τα γνωστά μας Xiaomi M365 και M365 Pro, αλλά έχει και σημαντικές διαφορές. Αρχικά να πούμε πως θα υπάρξουν 4 διαφορετικές εκδόσεις του Max, μια μη αναδιπλώμενη για τις εταιρείες ενοικίασης, μια G30 για αρκετές χώρες του κόσμου και μια G30D για τη Γερμανία αποκλειστικά. Στη Γερμανία, από τις 16 Ιουνίου, τα e-scooters κινούνται νόμιμα στο οδικό δίκτυο αλλά έχουν περιορισμούς και υποχρεώσεις, έτσι δημιουργήθηκε η G30D έκδοση που συμμορφώνεται με το γερμανικό Νόμο. Έχει όριο 20 Km/h (αντί 25 Km/h του απλού Max), έχει always-on εμπρόσθιο LED, μεγαλύτερο LED πίσω, ανακλαστικά στο πλάι και ειδική θέση για πινακίδα αριθμού κυκλοφορίας επίσης στο πίσω φτερό, η οποία είναι υποχρεωτική στη Γερμανία. Επίσης, υπάρχει μανέτα για το ταμπούρο (φρένο) στην εμπρός ρόδα και μοχλός για το e-brake στην πίσω, καθώς είναι επίσης γερμανική “απαίτηση” να λειτουργούν ξεχωριστά τα δύο φρένα. Θα είναι διαθέσιμο στη Γερμανία μέσα στις επόμενες 2 εβδομάδες με τιμή €800.
Κατά τα άλλα, οι δύο εκδόσεις (G30 και G30D) μοιράζονται πολλά, νέα χαρακτηριστικά. Το μοτέρ βρίσκεται στην πίσω ρόδα και όχι στην εμπρόσθια, ενώ έχει ισχύ 350 Watts. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 551Wh και προσφέρει αυτονομία 65 Km (σε συγκεκριμένες, ιδανικές συνθήκες, με ECO mode), οπότε ρεαλιστικά θα κυμαίνεται κοντά στα 45 Km, κατ’εκτίμησή μας. Φυσικά το ισχυρό μοτέρ επιτρέπει μεγάλη επιτάχυνση και ανάβαση σε δρόμους με έως και 20% κλίση, οπότε δύσκολα θα βρεθεί αστικό περιβάλλον που θα δυσκολέψει το Max. Ένα από τα highlights του είναι τα 10″ ελαστικά τα οποία είναι tubeless, χωρίς σαμπρέλα δηλαδή, και αρκετά αναβαθμισμένα, με ειδική εσωτερική “επένδυση” που τα προστατεύει από τρύπημα/σκίσιμο. Δείχνουν πιο στιβαρά και παχύτερα από των Xiaomi scooters και των παλαιότερων μοντέλων της Ninebot, ενώ παρά την απουσία ανάρτησης, βοηθούν στη μείωση των κραδασμών και την πιο άνετη χρήση σε ανώμαλο έδαφος και κακοτεχνίες της ασφάλτου.
To Max έχει την ίδια LED οθόνη που βρίσκουμε και στο M365 Pro, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 3A (ταχύτερο από τους περισσότερους της αγοράς), οπότε το μόνο που χρειάζεται ο χρήστης για να φορτίσει, είναι ένα απλό καλώδιο 3-pin. Όμως, το Max έχει και μια υποδοχή για εξωτερικό φορτιστή (δε θα συμπεριλαμβάνεται στη συσκευασία) που μπορεί να υποστηρίξει έως 5A ένταση ρεύματος, άρα και σημαντικά ταχύτερη φόρτιση. Το deck είναι μεγάλο και άνετο ενώ ο μηχανισμός αναδίπλωσης της κολώνας του τιμονιού έχει το μοχλό του στην εξωτερική πλευρά. Τέλος, το G30 έχει διαφορετικό κουδουνάκι από το G30D, αν και τα δύο θεωρούμε πως είναι ανεπαρκή για τέτοιου είδους οχήματα.
Κάναμε ένα μικρό test-drive με το G30D και είναι πολύ σταθερό, έχει σημαντικά μεγάλη επιτάχυνση ενώ τα φρένα του, εφ’όσον ενεργοποιηθούν μαζί, το ακινητοποιούν ικανοποιητικά από τα 25 Km/h. Ωστόσο, δε κρύβει το μεγάλο του βάρος (18,7 Kg για το G30 και 23 για το G30D), ενώ με το μοτέρ να βρίσκεται στο πίσω μέρος, είναι πολύ δύσκολο να σηκωθεί με το χέρι και να μετακινηθεί χωρίς να αναδιπλωθεί.
Θα έρθει στην Ελλάδα;
Φυσικά, έπρεπε να μάθουμε αν το Ninebot Max θα έρθει στην ελληνική αγορά. Οι άνθρωποι της εταιρείας μας είπαν πως το Max θα διατεθεί σίγουρα και στην Ελλάδα, αλλά συντομότερα απ’ότι περιμέναμε, μέσα στον Οκτώβρη, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις. Καλώς εχόντων των πραγμάτων η τιμή του θα κινηθεί σε παρεμφερή επίπεδα με της Γερμανίας, αν και δεν αποκλείεται να είναι υψηλότερη, οπότε το αναμένουμε στα 849 ή στα 899 ευρώ. Όσον αφορά την (ανύπαρκτη) νομοθεσία της χώρας μας για τα e-scooters, εάν απαιτήσει συγκεκριμένες προδιαγραφές από τους κατασκευαστές, δεν αποκλείεται να δούμε και την έκδοση G30D στην Ελλάδα (ίσως με διαφορετική ονομασία και διαφορετικά specs), καθώς τα παραπάνω αφορούν το “απλό” Ninebot Max (G30).
Τέλος, είδαμε από κοντά και τo Ninebot T60, ένα τρίτροχο, ημιαυτόνομο e-scooter που δοκιμάζεται στην Κίνα και θα μπει σε μαζική παραγωγή το 2021. Αποσκοπεί στο να μειώσει ακόμα περισσότερο τα κόστη των εταιρειών ενοικίασης καθώς θα μπορεί να μετακινηθεί μόνο του, αυτόνομα, προς σταθμούς φόρτισης, όταν αντιληφθεί ότι εξαντλείται η μπαταρία του. Επίσης, το Τ60 θα μπορεί να μετακινηθεί αυτόνομα από τον έναν σταθμό e-scooters στον άλλον, προκειμένου να εξυπηρετήσει τη μεγαλύτερη ζήτηση σε συγκεκριμένα σημεία μιας πόλης. Όλα αυτά χάρη σε ειδικούς αισθητήρες που διαθέτει και του επιτρέπουν να πλοηγείται μόνο του, αποφεύγοντας εμπόδια, ενώ οι 2 τροχοί στο εμπρός μέρος του επιτρέπουν να ισορροπεί χωρίς αναβάτη.