Η EICMA 2022 είναι υπό εξέλιξη αυτές τις ημέρες και φυσικά το GetElectric.gr βρίσκεται στο Μιλάνο για να καλύψει όλες τις εξελίξεις και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της! Οι μεγάλοι κατασκευαστές μπορεί να μην βιάζονται να ανέβουν στο “τραίνο” της ηλεκτροκίνησης (όπως για παράδειγμα η Yamaha που δεν είχε να επιδείξει τίποτα νέο στην φετινή έκθεση), αλλά σταδιακά αρχίζουν να κάνουν τα πρώτα δειλά τους βήματα στην Ευρώπη (καθώς στην Ασία διαθέτουν ηλεκτρικά εδώ και 1-2 χρόνια ήδη). Η Honda ήταν ένας από αυτούς τους κατασκευαστές στην EICMA αφού παρουσίασε το Honda EM1 e, το πρώτο της ηλεκτρικό σκούτερ στην Γηραιά Ήπειρο.
“50άρι” αλλά με πολύ μικρή αυτονομία…
Δεν προκαλεί εντύπωση το οτι πρόκειται για “50άρι”, δηλαδή μοτοποδήλατο της κατηγορίας AM. Δίπλα του, στο αχανές booth της Honda, βρισκόταν η αφαιρούμενη μπαταρία του. Ηταν μια μπαταρία MPP της Honda, την οποία θα βρίσκουμε και στα μελλοντικά μοντέλα της. Το MPP πρότυπο σημαίνει οτι θα μπορεί να γίνει swap σε κάποιο από τα battery stations της Honda, αν και εφ’όσον η εταιρεία αποφασίσει να τα εγκαταστήσει στην Ευρώπη κάποια στιγμή.
Δυστυχώς η Honda δεν θέλησε να μοιραστεί περισσότερες πληροφορίες μαζί μας για το σκούτερ. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως θα έχει αυτονομία 40 Km. Ακόμα κι αν είναι η πραγματική του αυτονομία και όχι η διαφημιζόμενη, είναι μάλλον μικρή. Κατά τα αλλα, είδαμε ένα δισκόφρενο μόνο στον εμπρός τροχό. Υποθέτουμε οτι το e-brake στον πίσω θα αναλάβει το υπόλοιπο της πέδησης. Το σχήμα της μπαταρίας οφείλεται στο οτι βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Δυστυχώς, αυτό σημαίνει οτι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για full-face κράνος εκεί. Ωστόσο, το πάτωμα του EM1 e δείχνει αρκετά παχύ και δεν θα μας έκανε εντύπωση αν τελικά χωρούσε μια μπαταρία και μέσα σε αυτό.
Όπως καταλάβατε, αρκετές οι υποθέσεις μας για το ηλεκτρικό σκούτερ της Honda. Αναμένεται στην Ευρώπη στα μέσα του 2023, με άγνωστο κόστος. Η Honda μέσα στο 2022 ανακοίνωσε οτι ετοιμάζει 10 νέα ηλεκτρικά δίκυκλα μέχρι το 2025. Ο ρυθμός με τον οποίο κινείται στην Ευρώπη, όμως, δείχνει οτι θα περάσουν ορισμένα χρόνια μέχρι να εξηλεκτριστεί η γκάμα δικύκλων της. Έστω κι αν μιλάμε για τα ΑΜ και τα Α1 μοντέλα…
Δείτε περισσότερα από την EICMA 2022 εδώ!
Ιδού τα Kawasaki Ninja EV, Z EV και Ninja HEV (υδρογόνου) [EICMA 2022]
Honda EM1 e